LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Opinion-openers
2012-10-09,16:15,
Inlägg: #1
Opinion-openers
Man kan säga Åsiktsinledare också, det går lika bra.

Iaf. Var är er syn på opinion openers? I början tyckte jag att de var guld eftersom de var så "vattentäta", dvs de alltid genererade samtal och gav en "skäl" till att öppna. Numera är jag inte lika säker. I stort sett varenda nisse har läst the Game och man kan räkna med att få den frågan på var femte opinionopener man kör. "Eeehhh, haru läst the Game???"

Nu är ju inte det ett stort problem om man har en stark frame (kommentaren är lätt att desarmera med: "Ae, Mystery Method. Mycket bättre") men det känns ändå krystat på nåt sätt. Eller är det bara jag?
2012-10-09,16:39,
Inlägg: #2
Opinion-openers
Complete bullshit - När man kommit över tröskeln där det är "sååå nervöst att gå fram till en tjej!!".

Använder man sig av opinion openers säger man omedvetet till sig själv att man måste ha något "speciellt" för att tjejen ska prata med en, man döljer sina egna intentions vilket i sin tur resulterar i att man känner sig incongruent då man egentligen går fram till tjejen i fråga för att man är attraherad av henne - dvs ens intentions är "gah hon är sexig!", "hon ser intressant ut!", "hon ser så söt ut!", "CUTE", "jag är intresserad av att veta mer om henne" - men istället börjar man yra om något completely irrelevant så som "is kissing cheating??" eller "vilka ljuger mest?" whatever.

Det är inte öppnaren i sig som är problemet, det är det faktum att man - återigen - känner att man inte räcker till / inte vågar vara 100% expressive med sina intentioner / inte vågar öppna upp för vulnerability (som Mark skulle kalla det) - Detta i sin tur skapar onödigt mycket trams i ens skalle som bara gör att chanserna för att du visar ett starkt självsäkert beteende minskar, och därmed blir dina resultat sämre.

Med det inte sagt att opinion openers är djävulens verk, som sagt, till en början för en n00b som har typ 0 social erfarenhet är dom en inkörsport för dom är väldigt safe, men thats about it, dom är en inkörsport men inte mycket mer än så - Dom håller en tillbaka när det verkligen kommer till att få stoppa in snoppen i vagina.

Återigen, bra game handlar om hur none-needy man är, om man känner att man BEHÖVER en viss öppnare för att våga prata med henne så är detta needyness och måste fixas, och det gör den inte genom att fortsätta med ett needy beteende.

Folk som använder opinion openers gör det oftast för att dom är väldigt investerad i hur tjejen svarar - MAO, dom känner att OM tjejen skulle svara negativt på ens approach så skulle det sänka ens interna sinnestillstånd, därmed rationaliseringen "opinion openers is the shiet!" - då dom återigen, är väldigt väldigt safe och det är väldigt sällan man blir blown out på en opinion opener.

OM man hade ett harem av 30 heta flickor som konstant smsar en snuskbilder så skulle man inte vara ett skit investerad i en okänd flickas respons, därav också onödigt att ha någon speciell "öppnare".

MED DETTA SAGT så kan man självklart använda opinion openers bara för kuls skull om man känner för det, dvs om man redan känner sig som en king och lika gärna skulle kunna öppna med "Huhullaa huhlaaa" utan att bry sig ett skit om respons, så kan man såkart lika gärna leka runt med opinion openers bara för the amusement.

Men, som jag sa, de flesta som använder opinion openers är INTE så självsäkra än, utan använder dessa opinion openers i kompensation.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-09,17:52,
Inlägg: #3
Opinion-openers
Jag öppnar numera enbart med "Hej jag tänkte vara lite social här"
2012-10-09,19:54,
Inlägg: #4
Opinion-openers
NU har jag inte läst evilvalles post, men att använda en viss sorts öppnare bara för att känns ju lite som att skjuta sig i foten. Typ som att du måste ha "något speciellt" för att få rätt att prata med en tjej. Som nybörjare eller om man är väldigt stel så är det väl inget fel att använda "strategier" för att komma igång. Men jag tycker man ska sträva efter att öppna med vad som än faller en in, må det så vara en opinion opener, "läget?" eller något mer direkt. Det känns som helt fel mindset att fundera över vilken sorts öppnare man ska använda eller ifall det är stor risk att man bli "påkommen".
2012-10-09,20:33,
Inlägg: #5
Opinion-openers
Sylvester Skrev:NU har jag inte läst evilvalles post, men att använda en viss sorts öppnare bara för att känns ju lite som att skjuta sig i foten. Typ som att du måste ha "något speciellt" för att få rätt att prata med en tjej. Som nybörjare eller om man är väldigt stel så är det väl inget fel att använda "strategier" för att komma igång. Men jag tycker man ska sträva efter att öppna med vad som än faller en in, må det så vara en opinion opener, "läget?" eller något mer direkt. Det känns som helt fel mindset att fundera över vilken sorts öppnare man ska använda eller ifall det är stor risk att man bli "påkommen".

Precis. "Tja uuuh... jag vet inte ens jag ska säga HAHA!" funkar prima, "Hej ööh öh.. hahaaaa du e soet!" funkar också asbra. ALLT handlar om att inte skämmas för sig själv.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-09,21:29,
Inlägg: #6
Opinion-openers
Evilvalle Skrev:Complete bullshit - När man kommit över tröskeln där det är "sååå nervöst att gå fram till en tjej!!".

Använder man sig av opinion openers säger man omedvetet till sig själv att man måste ha något "speciellt" för att tjejen ska prata med en, man döljer sina egna intentions vilket i sin tur resulterar i att man känner sig incongruent då man egentligen går fram till tjejen i fråga för att man är attraherad av henne - dvs ens intentions är "gah hon är sexig!", "hon ser intressant ut!", "hon ser så söt ut!", "CUTE", "jag är intresserad av att veta mer om henne" - men istället börjar man yra om något completely irrelevant så som "is kissing cheating??" eller "vilka ljuger mest?" whatever.

Det är inte öppnaren i sig som är problemet, det är det faktum att man - återigen - känner att man inte räcker till / inte vågar vara 100% expressive med sina intentioner / inte vågar öppna upp för vulnerability (som Mark skulle kalla det) - Detta i sin tur skapar onödigt mycket trams i ens skalle som bara gör att chanserna för att du visar ett starkt självsäkert beteende minskar, och därmed blir dina resultat sämre.

Med det inte sagt att opinion openers är djävulens verk, som sagt, till en början för en n00b som har typ 0 social erfarenhet är dom en inkörsport för dom är väldigt safe, men thats about it, dom är en inkörsport men inte mycket mer än så - Dom håller en tillbaka när det verkligen kommer till att få stoppa in snoppen i vagina.

Återigen, bra game handlar om hur none-needy man är, om man känner att man BEHÖVER en viss öppnare för att våga prata med henne så är detta needyness och måste fixas, och det gör den inte genom att fortsätta med ett needy beteende.

Folk som använder opinion openers gör det oftast för att dom är väldigt investerad i hur tjejen svarar - MAO, dom känner att OM tjejen skulle svara negativt på ens approach så skulle det sänka ens interna sinnestillstånd, därmed rationaliseringen "opinion openers is the shiet!" - då dom återigen, är väldigt väldigt safe och det är väldigt sällan man blir blown out på en opinion opener.

OM man hade ett harem av 30 heta flickor som konstant smsar en snuskbilder så skulle man inte vara ett skit investerad i en okänd flickas respons, därav också onödigt att ha någon speciell "öppnare".

MED DETTA SAGT så kan man självklart använda opinion openers bara för kuls skull om man känner för det, dvs om man redan känner sig som en king och lika gärna skulle kunna öppna med "Huhullaa huhlaaa" utan att bry sig ett skit om respons, så kan man såkart lika gärna leka runt med opinion openers bara för the amusement.

Men, som jag sa, de flesta som använder opinion openers är INTE så självsäkra än, utan använder dessa opinion openers i kompensation.
Yeah, håller med om allt.

Grejen är att jag funderar på att köra igång med Utmaningen igen, och det är ett ständigt tjat om opinion openers i den. På ett sätt känns det jävligt gay men samtidigt bryr jag mig inte. Eller, det gör jag nog för annars hade jag inte frågat. Fan vad gay.

Sylvester Skrev:NU har jag inte läst evilvalles post, men att använda en viss sorts öppnare bara för att känns ju lite som att skjuta sig i foten. Typ som att du måste ha "något speciellt" för att få rätt att prata med en tjej. Som nybörjare eller om man är väldigt stel så är det väl inget fel att använda "strategier" för att komma igång. Men jag tycker man ska sträva efter att öppna med vad som än faller en in, må det så vara en opinion opener, "läget?" eller något mer direkt. Det känns som helt fel mindset att fundera över vilken sorts öppnare man ska använda eller ifall det är stor risk att man bli "påkommen".
Ja du har många poänger. Just den här påkommen-grejen sitter fortfarande kvar i mitt huvud, om än inte alls lika mycket som förr, så det borde jag fokusera på för att få bort. Känns fett cp ärligt talat. Vad fan då bli påkommen? Jag är man och vill knulla, än sen. Jag ska ta ett seriöst snack med mig själv.
2012-10-09,22:28,
Inlägg: #7
Opinion-openers
Alltså skit i utmaningen, verkar vara gay-shit och slöseri med tid IMO.

Gör dig själv en tjänst och läs igenom 4 elements of game istället och gå sedan ut å applicera det, varje set du öppnar har du intentionen att ligga med tjejen i fråga.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-10,21:41,
Inlägg: #8
Opinion-openers
Evilvalle Skrev:Alltså skit i utmaningen, verkar vara gay-shit och slöseri med tid IMO.

Gör dig själv en tjänst och läs igenom 4 elements of game istället och gå sedan ut å applicera det, varje set du öppnar har du intentionen att ligga med tjejen i fråga.

Ska ta en seriös funderare på detta. Nåt säger mig att jag ska lämna MM och vända 180 grader och byta tankemönster.

Fuck it. Jag kör.
2012-10-10,21:44,
Inlägg: #9
Opinion-openers
Ja, skit i MM. Nödvändigtvis inte för alltid men säg åt dig själv att du ska totalt koppla bort MM mindset i exempelvis ett år, och ge något annat ett fullhjärtat försök.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-11,17:23,
Inlägg: #10
Opinion-openers
Detta med intention verkar vara viktigt, har typ aldrig gått med inställningen att jag ska ligga, elr har alltid haft det nånstans i bakhuvudet men samtidigt 281829178 andra saker som man tänker på, ens ego o bli boosta, bygga state o massa skit. "Bra o approacha" såg en grym video med Julien som snacka ngt om att många e rädda när de väl lyckas o få hem en brud då börjar de nästan tveka när de e "i mål" då de nästan bara vill approacha och känna att de går bra sen lämna fort som fan. Jag har själv haft/har detta problem som jag håller på att jobba med hahaha typ när jag känner att de går så bra kan jag breaka där bara för att ej pusha mer vilket e riktigt idiotiskt.

När ja såg tylers video get the referenses har jag tänkt mer på att bara köra på vilket hjälper mkt mer, visst kan de bli diss och hit och dit men sånt får man deala med och släppa direkt och gå vidare. De kvällar jag kört på mest och INTE brytt mig om egot speciellt mkt e de kvällar med mest succés, nu när jag kör nykter hela tiden står egot ofta i vägen, men som sagt när jag PUSHAR som när jag druckit får jag iprincip samma succés rate även nykter som när jag druckit då jag gör iprincip samma sak.

P.S Jag kör inga rutiner m.m. elr njaa kanske några omedvetet men har typ aldrig någon bestämd line jag ska säga när jag approachar på klubb, vilket kan få mig att hamna i tankesättet "Fan ska jag säga, hmm" vilket gör att man FASNAR ännu mer, men när jag bränner set o kör på hamnar jag i "state" och känns som man blir mkt mer kreativ och kommer på shit per automatik som när man druckit en del.
You dont like it? Go fuck yourself.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}