LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Vilka "gurus" är bra?
2012-10-29,20:15, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-10-29,20:19 av {2} tay.)
Inlägg: #1
Vilka "gurus" är bra?
Tja!

Jag har läst att vissa "gurus" i communityt är KJs som bara vill tjäna pengar. Och att RSD gör folk förvirrade, använder NLP osv...

Vilka är bra? Mark Manson är bra har jag läst på C-L, det tror jag också efter att ha skummat igenom hans hemsida. Är Zan Perrion bra btw?

och en fråga till, varför håller RSD på med så mkt "eastern philosophy", spirituella grejer och sånt?
2012-10-29,20:40,
Inlägg: #2
Vilka "gurus" är bra?
Zan är for real, bara höra hur han snackar i intervjuer och fångar alltid motpartens intresse. Dock kanske lite för flummig ibland
2012-10-29,21:34,
Inlägg: #3
Vilka "gurus" är bra?
Har bara lyssnat på David Deangelos ljudböcker hittils. Attraction code och 4 elements of game ska tydligen vara the shit, och models. Har dock inte läst dom än för att jag är för lat haha...
2012-10-29,21:38,
Inlägg: #4
Vilka "gurus" är bra?
Jag kan vara din guru ifall du vill =)
find it, fuck it, forget it.
2012-10-29,21:59,
Inlägg: #5
Vilka "gurus" är bra?
TobiasK Skrev:Jag kan vara din guru ifall du vill =)

haha yeah ofcourse =)

Tror förövrigt att jag inte borde läsa mkt material, skapar bara monster i huvet, typ nån säger "eskalera långsamt" medans någon annan säger "eskalera snabbt" osv. Ska testa följa Mark Mansons råd i ett tag, och ingen annan "pua" och se hur det går. Han verkar legit och jag gillar att han inte gör saker komplicerade.

Som evilvalle skrev så verkar det mesta handla om att 1. bli komfortabel, 2. bli non-needy. Det går att fixa Smile
2012-10-29,22:38,
Inlägg: #6
Vilka "gurus" är bra?
Dom som gett mig mest är DeAngelo, RSD (framförallt Tyler jag tittat på) och nu efter att ha läst Models så är jag väldigt imponerad av Mark Manson också. Tänker du lite själv så behöver du nog inte oroa dig för att RSD har skadliga effekter på dig. Drog mig för att kolla RSD för att jag läst massa skit om dom, men deras videos har gett mig massor.
2012-10-29,23:00,
Inlägg: #7
Vilka "gurus" är bra?
De flesta som gått ut några år är väldigt "bra" (förutsatt att dom fortfarande är aktiva), vem som sedan hookar mest hotties or whatever under en viss tidsperiod har i stort sett bara å göra med hur ofta varje person lyckas vara "on" under denna tidsperiod.

Ta råd från den "guru" du känner dig mest komfortabel med, den som säger shiet som är mest congruent med vem du känner dig vara (eller åtminstonde vill bli) - rekommenderar att hålla sig till 1 outer-game-metod i början och fokusera enbart på detta, börja inte blanda hit och dit.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-29,23:03,
Inlägg: #8
Vilka "gurus" är bra?
Ang RSD har dom inte gett mig något alls personligen, allt jag hört från dom som varit av värde är koncept jag redan hört från deangelo och mystery. RSD körde även mitt egna game i botten i ett antal månader för några år sedan - samtidigt vet jag ett par som boostat sitt game rejält genom att fokusera i stort sett enbart på RSDs teachings, soooo everyones different!
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-29,23:09,
Inlägg: #9
Vilka "gurus" är bra?
Vad/vem i rsd var de som körde ditt game i botten? låt mig gissa, blueprint? Smile
2012-10-29,23:14,
Inlägg: #10
Vilka "gurus" är bra?
Sedan finns det såklart uppenbara nutcases, tex Vince Kelvin, som man enligt mig inte borde lyssna på - Kan sätta min penis på att han inte drar hotties.

[video=youtube;XHeYEs_dlEE]http://www.youtube.com/watch?v=XHeYEs_dlEE&feature=relmfu[/video]
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-29,23:14,
Inlägg: #11
Vilka "gurus" är bra?
Dayize Skrev:Vad/vem i rsd var de som körde ditt game i botten? låt mig gissa, blueprint? Smile

Blueprint. Virus 4 my mind.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-29,23:21,
Inlägg: #12
Vilka "gurus" är bra?
Evilvalle Skrev:Blueprint. Virus 4 my mind.

Har inte orkat ta mig igenom allt (är väl typ 16 timmar sammanlagt), men inget jag såg i den gav mig något.

En off topic fråga angående rsd. Vad är detta igentligen: http://www.freedombusinessblog.com/about/?


"You'll learn the steps on how to create your own freedom business in the fastest and easiest way possible whilst avoiding all the normal pitfalls that many people face. I'm not exaggerating when I say this: With the right knowledge, anyone who has a computer and internet connection can make a freedom business happen if they put their mind to it and exert a little bit of effort."

Är skeptisk.
2012-10-29,23:31,
Inlägg: #13
Vilka "gurus" är bra?
Dayize Skrev:Har inte orkat ta mig igenom allt (är väl typ 16 timmar sammanlagt), men inget jag såg i den gav mig något.

En off topic fråga angående rsd. Vad är detta igentligen: http://www.freedombusinessblog.com/about/?


"You'll learn the steps on how to create your own freedom business in the fastest and easiest way possible whilst avoiding all the normal pitfalls that many people face. I'm not exaggerating when I say this: With the right knowledge, anyone who has a computer and internet connection can make a freedom business happen if they put their mind to it and exert a little bit of effort."

Är skeptisk.

Det är crap, bara Tim som lever på sitt rykte som "bra RSD coach" och scammar massa fanboys på cash. Läst en hel del rapporter på RSDnation där folk klagar över att skiten inte gav dem nåt - sen kommer såklart Tyler in och reframar alla, sen Jeffy och kallar alla faggots och sen äre frid och fröjd igen.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-10-29,23:54,
Inlägg: #14
Vilka "gurus" är bra?
Allt som vanligt mao. Pratade med några på hotseat som hade slutat sina ordinarie jobb för att köra de där helt ut. De var förövrigt _riktiga_ fanboys.
2012-10-30,00:14,
Inlägg: #15
Vilka "gurus" är bra?
För att lägga till lite mer perspektiv i detta så kan jag börja med att säga att David DeAngelo inte är den vi alla tror han är. Han heter egentligen Eben Pagan och äger företaget http://www.getaltitude.com/ där han har omsatt ca $100 000 000 de senaste 15 åren. Jag har gått igenom i princip alla hans Internet Marketing kurser och jag kan säga att han är en av de bästa och han satte faktiskt igång själva nischen "dating advice for men" som sedan blev en hel industri.

De "populäraste" så kallade "dejting-gurus" är förmodligen de bästa marknadsförarna i bakgrunden, så egentligen är de flesta så kallade "gurus" där ute snarare "internet marketing gurus" istället för "dating gurus". De har marknadsfört att framstå som "raggningsgudar" som osäkra killar och män kan se upp på och det fungerar eftersom de fortfarande är i business och kan man tro på en gubbe med skägg uppe i himlen så kan man nog tro på en snubbe som skapar en image av sig själv genom bra success stories (varav man kan undra vilka som faktiskt hänt IRL) då vi människor slutar vara skeptiska när någon säger att de ska berätta en "story".

Ta exempelvis http://www.doubleyourdating.com/catalog/...omedy.html från Eben Pagan där han först har grymmaste headline som alla kmr falla för om de verkligen vill få kvinnor attraherade men inte lyckats ännu och sedan går han in på en "story" hur han kom på denna teknik. Alla börjar med en "story" för att avväpna läsarens skeptiska sinne för att bli EMOTIONAL, skapa BUYING TEMPERATURE (där kmr ordet som används på kvinnors). De slänger sen ut det starkaste av allt, "bullet points", vilket är korta specifika och känsloladdade konkreta resultat man tydligen ska få av att konsumera produkten. De avslutar med en "call to action" där det tar upp den viktigaste "benefiten" igen, "So, buy this now if you are SICK of waking up lonely every morning without a hot blonde beside you."

Så, detta borde ge lite mer krut i debatten kring så kallade "gurus". RSD har mest manipulativaste marknadsföringen då dem försöker skapa en kult vilket de lyckats med och de behåller medlemmarna genom att filtrera information (de tar bort skeptiska trådar å höjer varandra till skyarna hela tiden) och de skapar en "vi mot dem"-känsla vilket är lika kraftfullt som vissa vitas hat mot svarta eller terrorister mot usa. "Dem" är självfallet RSDs konkurrenter inom "dating advice for men"-nischen och därför dina ord som david d, dyd, mm, mystery osv blir censuerade i alla trådar du postar i eller skapar.

Ok, blev mkt info nu, jag gillar iaf david d, det var han som fick mig att komma in i detta och han har en utomordentlig bra förmåga att lära ut koncept och tekniker på enkla och praktiska sätt. RSD är tyvärr för mkt inne för pengarna å för lite inne för att ärligt talat vilja hjälpa okunniga killar. Så, ta ALLTID alla så kallade "gurus" success stories och marknadsföring (allt dem postar å skriver är mer el mindre en del i deras olika marknadsföringsstrategier) med en stor skopa salt.

Anledningen jag gillar Mark Manson är just för att han tar upp detta; att det är mkt hype och folk låter sig sugas in i en förvrängd verklighet om att bli en "superman" med damer på något magiskt sätt (exempelvis RSDs ständiga hypande av olika instruktörer för att skapa variation och framstå fräscht och nytt) när alla egentligen har olika förutsättningar för att kunna komma olika långt inom detta. De bästa att lära sig ifrån är ens vänner man sätt knulla snygga damer framför ögonen på en, iaf försöka, även om de kanske inte är så bra på att lära ut som att göra det dem gör!

Nu har jag skrivit alldeles för mkt men jag vill bara slänga in det här skeptiska igen så ingen låter sig luras på pengar i onödan. De jag lyssnar på är min polare, Evilvalle, Mark Manson å Eben Pagan/David D då jag upplever att de faktiskt har haft konkreta resultat i verkliga livet. Resten bemöter jag väldigt skeptiskt... ;-)

P.S. Jag har bara legat med 2 tjejer så jag är INGEN guru å kmr nog aldrig bli någon, men jag har grym kunskap å insikt i marketing så därför jag skrev allt detta för att lägga till det skeptiska perspektivet i denna tråd! ;P
2012-10-30,00:54,
Inlägg: #16
Vilka "gurus" är bra?
David deangelo är ju "känd" som en kj, kass praktiskt erfarenhet. Men verkar ha en hel del bra grejer ändå, ta till de som hjälper er. Varesig "gurun" e vass lr helt jevla värdelös.


Dock hört jevligt bra om en guru, Max heter han visst.
find it, fuck it, forget it.
2012-10-30,01:19,
Inlägg: #17
Vilka "gurus" är bra?
TobiasK Skrev:David deangelo är ju "känd" som en kj, kass praktiskt erfarenhet. Men verkar ha en hel del bra grejer ändå, ta till de som hjälper er. Varesig "gurun" e vass lr helt jevla värdelös.

Tänker precis likadant. Oavsett om DeAngelo så skulle vara oskuld så har hans grejer hjälpt och motiverat mig.
2012-10-30,10:37,
Inlägg: #18
Vilka "gurus" är bra?
TobiasK Skrev:David deangelo är ju "känd" som en kj, kass praktiskt erfarenhet. Men verkar ha en hel del bra grejer ändå, ta till de som hjälper er. Varesig "gurun" e vass lr helt jevla värdelös.


Dock hört jevligt bra om en guru, Max heter han visst.

googlade på "max pua", är det han: http://www.puamethod.com/max.php ?
2012-10-30,14:21,
Inlägg: #19
Vilka "gurus" är bra?
tay Skrev:googlade på "max pua", är det han: http://www.puamethod.com/max.php ?

Nope, han kallades för pokemon. hahah
find it, fuck it, forget it.
2012-10-30,14:50,
Inlägg: #20
Vilka "gurus" är bra?
TobiasK Skrev:Nope, han kallades för pokemon. hahah

ah, pokemon, han som skrev poster på c-r, är han kvar i "gejmet" nuförtiden ? Smile


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Vilka länder är lättast och vilka e svårast? StayHungry 2 1,272 2016-08-03,01:17
Senaste inlägg:: joak
  Vilka här är riktigt bra? Sylvester 15 5,194 2013-02-27,12:45
Senaste inlägg:: Sux
  Vilka är egenskparna som kvinnor blir ON av? selected 16 6,812 2012-10-23,00:59
Senaste inlägg:: Judas

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}