LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Choden inuti mig har växt fram!!
2012-11-07,02:17,
Inlägg: #1
Choden inuti mig har växt fram!!
Fan. Nu är goda råd dyra. Alltså jag blir så jävla less för jag vettefan vad det är, jag trodde chode-tiderna var över.

Jag brukar ha ganska höga och djupa upp och nedgångar men i nästan två veckor så har det varit helt sjukt.
Jag har bokstavligen inte gjort någonting annat än att glo på tv och slösurfat så fort jag kommit hem från jobbet och inte åstadkommit någonting produktivt eller gjort någonting socialt whatsoever. Förutom två värdelösa pass på gymmet, var så jävla ofokuserad och hatade verkligen att vara där, som jag aldrig känt förut och jag frågade mig vad fan som var meningen. Inte haft någon vidare aptit heller och när jag väl har käkat så har jag bara hällt i mig flingor och mjölk och liknande.
Det är inte heller så att jag levt helt i nuet utan jag har bara gått runt och funderat men tankarna har inte ens varit särskilt klara, fan varit segare i skallen än en jävla pundare. All ''intent'' och motivation är som borta och jag har tänkt på en del worst case-scenarion om vad som kan hända i framtiden.
Och jag har varit uppe på nätter och bara gjort skit och fuckat upp dygnsrytmen vilket gjorde att jag försov mig i måndags och pallade inte åka dit så jag ringde och sjukanmälde mig.

Det sjuka är att jag läst en del inner game och jag vet ju rent jävla logiskt vad jag borde göra och fokusera på och vad som är rätt att göra och att jag just nu sitter och är en jävla mes men jag verkar ha blivit helt jävla paralyserad. Jag brukar typ titta med förakt på människor som beter sig så här och har gått runt och hatat mig själv under en tid nu. Känns som en ond cirkel som börjar värmas upp nu och jag måste få stopp på det här.

Nån som kan ha en aning vad fan som kan ha hänt med mig? Hur tar jag mig ur det här?
Själv funderar jag på om det har att göra med mörkret och jag har fått för lite serotonin i hjärnan kanske, eller kanske har att göra med att jag hade nån månads uppehåll på ''Lena Handen'' och gjorde 3st på raken, men det var i och för sig någon dag innan jag började bli chode. Sen har det nog inte bidragit till att jag käkat skit hela tiden, tror jag faktiskt har gått ner ca 2kg.
Men vad tror ni?!
2012-11-07,03:33,
Inlägg: #2
Choden inuti mig har växt fram!!
Chode o chode.. Låter som en mild depression, kanske pga av mörkret. Livet är upp- och nergångar, det finns ingen som är superglad hela tiden.

Brukar rekommendera folk att kolla på Tylers video "Expansion and contraction" om man är i en down period. Den är bara 13 min men mycket sevärd!
2012-11-07,12:44, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-11-07,12:47 av {2} Vagabond.)
Inlägg: #3
Choden inuti mig har växt fram!!
Hej. Har inte tid att läsa hela texten, men om det stämmer som förgående skriver så köp med dig lite D-vitamin olja från apoteket. Extremt många i Sverige har D-vitamin brist och det påverkar dopaminer som i sin tur påverkar testot ---> trötthet, mindre energi etc (vinterdepression).

*Pratar ur egen erfarenhet. Om du vill vara riktigt säker så gå och ta ett blodprov.
"... a man then must stand erect, not be kept erect by others.”
—Marcus Aurelius
2012-11-07,18:05,
Inlägg: #4
Choden inuti mig har växt fram!!
Äsch, det går över. Bara fortsätt get things done och ät inte flingor utan riktig mat. Ofta fysisk understimulation leder till psykisk nedbrytning. Ju mer du slösurfar, äter flingor och glor på teve desto värre blir det. Sen är det stor chans att det har att göra med withdrawal effects av ditt runkuppehåll. Det har gått väldigt mycket upp och ner för mig själv och jag vet precis hur du känner dig.

Lite mentalrunk

[video=youtube;zmKGLe9DOb4]http://www.youtube.com/watch?v=zmKGLe9DOb4&feature=related[/video]
2012-11-07,18:34,
Inlägg: #5
Choden inuti mig har växt fram!!
TheD Skrev:Chode o chode.. Låter som en mild depression, kanske pga av mörkret. Livet är upp- och nergångar, det finns ingen som är superglad hela tiden.

Brukar rekommendera folk att kolla på Tylers video "Expansion and contraction" om man är i en down period. Den är bara 13 min men mycket sevärd!

Har du nån länk till den för detta är det enda jag hittar när jag söker på youtube
[video=youtube;QudEUeSqkMw]http://www.youtube.com/watch?v=QudEUeSqkMw[/video]
2012-11-07,19:36,
Inlägg: #6
Choden inuti mig har växt fram!!
Commander Skrev:Har du nån länk till den för detta är det enda jag hittar när jag söker på youtube

Yes!

[video=youtube;k08ESEOyYBc]http://www.youtube.com/watch?v=k08ESEOyYBc[/video]
2012-11-07,20:04,
Inlägg: #7
Choden inuti mig har växt fram!!
kom ihåg att jag generellt sett förrut dippade på vintern och kanske ordentligt jämfört med sommarn/vår.

Finns ju detta: http://en.wikipedia.org/wiki/Seasonal_af...e_disorder

Men nu har jag en awesome lifestyle så har ej känt av ngt änsålänge. Gå och gymma /träna as hell och även knapra D-vitamin ( Det gör jag nu bla, + zink och magnesium)
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2012-11-07,20:30,
Inlägg: #8
Choden inuti mig har växt fram!!
Hehe, älskar trådtiteln eftersom engelska ordet "chode" även betyder en penis som är fetare än den är lång på slang Big Grin
2012-11-07,20:42,
Inlägg: #9
Choden inuti mig har växt fram!!
Donjohan Skrev:Jag har bokstavligen inte gjort någonting annat än att glo på tv och slösurfat så fort jag kommit hem från jobbet och inte åstadkommit någonting produktivt eller gjort någonting socialt whatsoever. Förutom två värdelösa pass på gymmet, var så jävla ofokuserad och hatade verkligen att vara där, som jag aldrig känt förut och jag frågade mig vad fan som var meningen. Inte haft någon vidare aptit heller och när jag väl har käkat så har jag bara hällt i mig flingor och mjölk och liknande.

Här är problemet! Dåligt med sömn, dålig kost och inget socialt liv. Det tär på en så in i helvete och speciellt nu på hösten/vinter när det är becksvart ute från klockan 16.00 och det gör ju allt ännu värre.

Du säger själv att du vet logiskt hur du ska komma ut det. Dåså? Ta ditt jävla pack och gör något vettigt istället för att sitta hemma och tyna bort. Jag vet att det kan vara jobbigt för man är otaggad och så MEN känslan sen när du har vänt på allt är så jävla skön. Ungefär som när man har stått upp i flera timmar och äntligen får sätta sig ner. Så gör det bara, gå ut på krogen och hångla upp en tjockis eller nått 4 teh lulz.
Love is when you emotionally abuse her and she still comes back for more, right?
2012-11-08,23:56,
Inlägg: #10
Choden inuti mig har växt fram!!
Tack alla!
Börjar hamna på rätt sida igen, käkar bättre och mår bättre nu. Det är verkligen någonting med Tyler som får en att vilja gå och fixa saker.
2012-11-09,00:16,
Inlägg: #11
Choden inuti mig har växt fram!!
Sätt upp ett schema som du inte ska missa. Inget "går kanske o tränar imorgon", bestäm tid, säg 18:00 ska du vara där o stäng av datorn o bara gå hur mycket du än hatar det. Har du problem med att vakna? Lägg telefonen vid badrumsdörren, när du ska stänga av larmet bara gå in i duschen.

Disciplin, du måste göra saker även när/om du hatar dem


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Tjejer som tittar rakt fram när de går? tay 8 2,610 2013-03-06,21:30
Senaste inlägg:: trollface
  När choden får balls premium 4 1,381 2012-04-17,18:01
Senaste inlägg:: Insecureboy

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}