LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Slutat dricka!
2012-11-24,14:16,
Inlägg: #1
Slutat dricka!
Jag drack endast när jag gick på fester, speciellt under studenttiden då det var massa festandet. Jag drack för det mesta för att ha "kul" eftersom jag drog ut dagar utan ett droppe alkhol i mig på nattklubbar och jag kände mig som en naken människa. Jag såg hur alla var fulla, och speciellt insåg jag hur brudar igonerade en för de fick se att man inte hade druckit nåt och för att det inte ska känna sig pinsamt så valde hon fly direkt.

Jag har i snart halvår slutat att dricka, en av de största anledningarna är att när man vaknade på morgonen bakis med ångest över att ha pratat för mycket kvällen innan eller att man har varit siså för trevlig eller kanske har gjort nåt som man annars inte borde ha gjort. Men fallet var inte så alltid, jag provade att dricka mig full en kväll och sen bara sitta där och vara helt mig själv utan att prata för mycket eller göra nåt som skulle få känna att jag får ångest dagen efter, vet ni vad? det fungerarde inte jag hade ändå världens ångest. Kanske beror på själva påverkan av alkhol och inte vad man har gjort kvällen innan. Eller vad tycker ni?

Anledningarna att jag har slutat dricka är inte bara pga av de ovan jag skrev utan också att jag ska öva på och träna på att våga lika mycket som nykter precis när jag har fått i mig alkhol.
2012-11-24,15:34,
Inlägg: #2
Slutat dricka!
ja alkohol fuckar upp ditt dopaminsystem... därav ångesten.
"... a man then must stand erect, not be kept erect by others.”
—Marcus Aurelius
2012-11-24,15:35,
Inlägg: #3
Slutat dricka!
fast om man har ett bra liv för övrigt... händelserikt. ingen tid att tänka, så brukar de flesta bakfyllor inte vara så farliga ändå... men som sagt, bättre utan.
"... a man then must stand erect, not be kept erect by others.”
—Marcus Aurelius
2012-11-24,15:48, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-11-24,15:52 av {2} Stridskuken.)
Inlägg: #4
Slutat dricka!
Har slutat dricka helt, främst pga. de icke önskvärda fysiska effekterna (höjt östrogen osv) men också för att jag INTE uppskattar att vara full, och jag har alltid vetat innerst inne att jag inte blir genuint gladare av alkohol. Ogillar känslan skarpt, man vet att man inte beter sig som man ska, och man har inte full kontroll över sig själv. Enda nackdelen är att man kanske som jag inser att man i själva verket inte alls tycker om krogen nykter. Jag själv började ogilla krogen för 2 år sen typ, då jag insåg att det är en väldigt äcklig miljö (fullt av massa motbjudande slampor, svartingar, metrosexuella, samt oerhört dålig musik), och utan alkohol har jag absolut inget intresse av det.
2012-11-24,17:55, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-11-24,17:58 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #5
Slutat dricka!
Det är en intressant upplevelse att vara i närheten av fulla människor som plötsligen är mycket trevligare och socialare mot en än när de är nyktra, vilket märks om man själv är nykter i närheten av dessa. Lol. Nackdelen är att vi har en sån dryckeskultur att om man själv är nykter är man lite udda och det är jobbigare att vara i närheten av fullt folk.

Annars finns egentligen uteslutande fördelar med att inte dricka alkohol. Hälsoeffekter, hormonella fördelar, ruset är egentligen inget vidare då jag mest blir trött och hängig av det osv.

Dock gillar jag smaken av öl om det är kvalitetsdryck men oftast inte att bli packad, antar att jag blivit vuxen. Fnizzz.

Edit:

Stridskuken nailed it.
2012-11-24,18:35,
Inlägg: #6
Slutat dricka!
Kan inte sluta dricka men dock har jag dragit ner konsumtionen väldigt grovt så jag dricker aldrig mer än 3-4 öl eller drinkar. Shots är big no no nu för tiden
Love is when you emotionally abuse her and she still comes back for more, right?
2012-11-24,18:42,
Inlägg: #7
Slutat dricka!
Va snackar ni om, dricka är the shit. Allt och alla blir roligare, allt bli skönare. Man spårar och gör sjuka och roliga saker. Skäms ni över saker ni gör på fyllan så lär er att inte få ångest över det eller skämmas över det.

Vad för ställen går du till egentligen stridskuken? Jag känner inte igen
Citat:fullt av massa motbjudande slampor, svartingar, metrosexuella, samt oerhört dålig musik
det där alls. So what om det finns "slampor" dom flesta av oss här inne letar efter onenights på krogen, igen fru vi tänkt gifta oss med dirr.
2012-11-24,18:53,
Inlägg: #8
Slutat dricka!
Vagabond Skrev:fast om man har ett bra liv för övrigt... händelserikt. ingen tid att tänka, så brukar de flesta bakfyllor inte vara så farliga ändå... men som sagt, bättre utan.

Sant men oftast kom jag ensam själv och bodde ensam i en studentlägenhet och då är det ännu värre med ångesten.
2012-11-24,19:31,
Inlägg: #9
Slutat dricka!
illdan Skrev:Vad för ställen går du till egentligen stridskuken? Jag känner inte igen det där alls. So what om det finns "slampor" dom flesta av oss här inne letar efter onenights på krogen, igen fru vi tänkt gifta oss med dirr.
Jag menar inte att man inte kan knulla en tjej från krogen, alla går väl dit i princip så även de "bättre" finns väl där, tycker bara miljön är motbjudande, då det är fullt av massa äckliga fula slampor som beter sig äckligt. De flesta tjejer idag är vidriga, hjärntvättade av feminism till att vara äckliga östrogenkossor, därav ogillar jag miljön på krogen, i kombination med att det är massa turkar, samt massa faggots som man bara vill slå ner.
2012-11-24,19:51,
Inlägg: #10
Slutat dricka!
Var träffar du tjejer Stridskuken?
2012-11-24,20:09,
Inlägg: #11
Slutat dricka!
Stridskuken Skrev:Jag menar inte att man inte kan knulla en tjej från krogen, alla går väl dit i princip så även de "bättre" finns väl där, tycker bara miljön är motbjudande, då det är fullt av massa äckliga fula slampor som beter sig äckligt. De flesta tjejer idag är vidriga, hjärntvättade av feminism till att vara äckliga östrogenkossor, därav ogillar jag miljön på krogen, i kombination med att det är massa turkar, samt massa faggots som man bara vill slå ner.

Ditt liv verkar suga.
2012-11-24,20:18,
Inlägg: #12
Slutat dricka!
Stridskuken Skrev:Jag menar inte att man inte kan knulla en tjej från krogen, alla går väl dit i princip så även de "bättre" finns väl där, tycker bara miljön är motbjudande, då det är fullt av massa äckliga fula slampor som beter sig äckligt. De flesta tjejer idag är vidriga, hjärntvättade av feminism till att vara äckliga östrogenkossor, därav ogillar jag miljön på krogen, i kombination med att det är massa turkar, samt massa faggots som man bara vill slå ner.

Haha nån som är trött på livet här... Du lägger mycket vikt på folk omkring dig....
2012-11-24,20:37, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-11-24,20:42 av {2} Stridskuken.)
Inlägg: #13
Slutat dricka!
Sylvester Skrev:Var träffar du tjejer Stridskuken?
De tjejer som finns på krogen finns överallt i vardagen.Smile Förnekar inte att det är betydligt svårare då jag varit beroende av krogen länge innan. Men tycker egentligen det är rätt konstigt att man måste dricka sig berusad, dra till krogen för att kunna ha sin "festpersonlighet" och vara i en miljö där alla är i raggningns/bli uppraggad-mode, för att ens kunna ragga. Säger inte att det är fel i sig. Men jag gillar varken alkohol eller krogen, så får lära mig det i naturligt tillstånd istället.

dobarj3 Skrev:Ditt liv verkar suga.
Tvärtom har jag ett väldigt meningsfullt, målmedvetet liv, och att inte dra till nattklubb, dricka mig till samma efterblivna nivå som alla andra, dansa till senaste innemusiken, ha halvdant fyllesex, för att må skit dagen efter är ingen större förlustWink

Men jag har förståelse för dom som gillar det, har själv tyckt om det förr, så det är inget nedsättande mot alla er Untermenschen som dricker, missuppfatta mig inte.Big Grin
2012-11-24,21:21,
Inlägg: #14
Slutat dricka!
alkohol <3
find it, fuck it, forget it.
2012-11-25,00:16,
Inlägg: #15
Slutat dricka!
Stridskuken: Daygamear du?, Malmö?
2012-11-25,00:34,
Inlägg: #16
Slutat dricka!
Har lite med detta göra men mest off topic.

Hur undviker man tjejer med stark sköld på sig (krogtjejer or whatever)? för grejen är att vissa kan knappt ha en normal konversation med främlingar, typ som om det vore jordens undergång ifall de pratar med en kille de inte känner utanför krogen. Jag har redan kört blow out game en gång så jag frågar inte detta för att "undvika rejections", eftersom det bryr jag mig inte om när jag är ute längre. Grejen är att jag vill undvika att slösa min TID på den typen av tjejer, om ni förstår? Alltså vissa ser bra ut och ser schyssta ut men har en personlighet dividerat med 0 LOL, så eftersom jag alltid kör direkt game, är det ok om jag tar tillbaka min komplimang som jag öppnar med ifall tjejen har en personlighet som jag inte gillar (krogpersonlighet)? Så lite komplicerat men, hur får jag mitt RAS att fokusera mer på High Value girls och mindre på "krogtjejer med sköld på sig" ? Flummig post, jag vet, men hoppas det makear sense iaf... Smile (är dålig på att förklara saker Wink)
2012-11-25,00:52, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-11-25,00:55 av {2} Stridskuken.)
Inlägg: #17
Slutat dricka!
tay Skrev:Stridskuken: Daygamear du?, Malmö?
Tänkt börja med det, då jag har mer fritid just nu. Bor inte i Syd Sverige.
2012-11-25,01:28,
Inlägg: #18
Slutat dricka!
tay Skrev:Har lite med detta göra men mest off topic.

Hur undviker man tjejer med stark sköld på sig (krogtjejer or whatever)? för grejen är att vissa kan knappt ha en normal konversation med främlingar, typ som om det vore jordens undergång ifall de pratar med en kille de inte känner utanför krogen. Jag har redan kört blow out game en gång så jag frågar inte detta för att "undvika rejections", eftersom det bryr jag mig inte om när jag är ute längre. Grejen är att jag vill undvika att slösa min TID på den typen av tjejer, om ni förstår? Alltså vissa ser bra ut och ser schyssta ut men har en personlighet dividerat med 0 LOL, så eftersom jag alltid kör direkt game, är det ok om jag tar tillbaka min komplimang som jag öppnar med ifall tjejen har en personlighet som jag inte gillar (krogpersonlighet)? Så lite komplicerat men, hur får jag mitt RAS att fokusera mer på High Value girls och mindre på "krogtjejer med sköld på sig" ? Flummig post, jag vet, men hoppas det makear sense iaf... Smile (är dålig på att förklara saker Wink)

Hade också liknande funderingar när mitt night game var uselt. Sen när det utvecklades så blev helt plötsligt tjejerna mycket trevligare och tillmötesgående. Tjejer avfärdar ointressanta killar direkt för dom blir approachade så mycket och orkar inte vara trevliga mot varenda kille som kommer fram till dom. Så utveckla dig själv så kommer tjejerna per automatik bli lättare och roligare att ha och göra med.
2012-11-25,11:03,
Inlägg: #19
Slutat dricka!
TheD Skrev:Hade också liknande funderingar när mitt night game var uselt. Sen när det utvecklades så blev helt plötsligt tjejerna mycket trevligare och tillmötesgående. Tjejer avfärdar ointressanta killar direkt för dom blir approachade så mycket och orkar inte vara trevliga mot varenda kille som kommer fram till dom. Så utveckla dig själv så kommer tjejerna per automatik bli lättare och roligare att ha och göra med.

Yeah jag hade förstått, ifall min approach var inkongruent och dålig. Men när jag prova approacha några tjejer utanför krog i liten stad så gick det dåligt (de hade stark sköld på sig), men sen i malmö och köpenhamn så gick det helt plötsligt bra utanför krogen, approachen var likadan, jag hade samma momentum, röstläge och allt så jag vet att det inte berodde på mig. Jag tror krogtjejer i småstäder är helt enkelt inte vana vid att prata med "folk de inte känner"...


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}