LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
PUA vs relationsbyggande
2012-12-08,14:55,
Inlägg: #1
PUA vs relationsbyggande
Har en del RÖRIGA tankar som jag vill få ur mig samt få input på beträffande PUA vs relationer vs att vara sig själv.. Let's begin:

Halkade som de flesta in på detta med PUA efter att senaste relationen sket sig (drygt ett år sedan), och har under denna tid dragit fler brudar än sammanlagt tidigare. På den punkten är jag rätt nöjd med min utveckling där jag lärt mig både mycket om mig själv och om andra. Jag har dock fortfarande lite svårt för att kombinera PUA med att skapa en djupare relation.

Låt mig förklara: alla tricks o tekniker samt självklarheter har som sagt lärt mig att få brudar på ett helt nytt sätt. Visa värde, pusha, cocky-funny, ta för sig etc har verkligen fungerat. Dock har jag fortfarande lite svårt att kombinera PUA med att vara "mig själv" och framförallt beträffande ärlighet i intentioner när man träffat tjejer lite mer än ett par gånger och börjat fatta tycke för henne.

Det känns som att jag ibland bara vill säga till en tjej "fan vad vacker du är" eller "jag börjar gilla dig" eller så. Men att detta är "fel" enligt vad man lärt sig. För det är att vara needy eller whatever..

Som exempel ska jag nämna två personer, jag och min polare.

Polaren: "varm", ärlig och lite försiktig. Dock självsäker och bra självförtroende. Och han är sjukt ärlig och det verkligen lyser "bra kille" om honom. Han har nog aldrig haft ONS, men lyckas alltid hamna i bra relationer med snygga och BRA/VETTIGA tjejer. I en diskussion med honom om ämnet så berättade han hur han ganska tidigt sagt till flera av sina tjejer hur mkt han gillade dem etc. För mig är det tydligt att han aldrig hade hamnat i relationer med dessa bra/vettiga/snygga tjejer om han ej varit sig själv till 100% och bara varit en bra kille.

Mer typiskt scenario för mig: Träffar en tjej på krogen. Är störtskön och mr awesome. Visar tydligt att jag inte tar saker seriöst. Synkar lay och köttar på. Troligtvis tappar jag intresset redan efter att vi knullat, men om jag mot förmodan blir intresserad händer följande: Någonstans efter ett par "dejter" så avtar intresset från tjejens sida. Min analys är att jag tänker för mycket. Spelar svår kombinerat med att jag tappar fotfästet och allt blir en röra. Det blir alltså en dragkamp mellan att vara "icke-needy" och samtidigt skapa nån sorts relation. Jag är helt enkelt inte mig själv, varpå jag ej blir kongruent efter ett par dejter och korthuset rasar. Jag har ofta velat ge tjejer komplimanger etc, men gör det inte då det liksom går emot mkt av teorin som finns.

Så, min fråga rör alltså inte att styra brudar på krogen för att ligga, utan när man ska börja visa true intentions för en tjej man faktiskt börjat intressera sig för? Och hur fan man kombinerar detta med att först ha game:at henne på krogen eller dylikt? Kan liksom ibland känna att skills e bra för att dra lays, men att det nästan är svårare nu än tidigare att komma mer mot en relation med de tjejer jag faktiskt börjar gilla..

Thoughts?
2012-12-08,15:16,
Inlägg: #2
PUA vs relationsbyggande
Vad är det för fel att säga till en tjej att hon är snygg om du menar det? Så länge du inte börjar bli mr chode och ska göra allt för henne, vara hennes mr asslicker sånt funkar inte. Sen är det ju lite fel att säga att man inte ska göra allt för henne, för det är väl därför man har en relation för att man vill det. Vad jag menar är att innan ni kommit till det stadiet att ni ska bli exklusiva så kör på bara, var dig själv.. Sluta tänk så jävla mycket och bara kör på...

Så fort du börjar få känslor "grym tjej, hon vill jag bli exklusiv med" redan där börjar du förlora kontrollen, tappa frames och börjar sätta henne på en pedistal. Istället så försök ha ett neutralt mindset jämt, i alla lägen, "dont give a fuck" eller "whatever" sen just go with the flow.. och så länge du bara kör på och umgås för att ha sjukt gött sex så kommer tjejen eventually säga "du, jag har tänkt på en sak.. tror jag börjar gilla dig på riktigt" tills dess.. så lev ditt liv hur du vill leva det.. no need to rush you know!
2012-12-08,15:45,
Inlägg: #3
PUA vs relationsbyggande
Läst Models? Gör det annars!

Du är fortfarande needy, men på ett annat sätt. Att göra sig till för att få tjejer är needy. I det korta perspektivet går det att dölja genom diverse tekniker osv, men i det långa loppet ser en tjej igenom det. När det blir en del av din personlighet (som naturligtvis går att utveckla) så är det inte fejk längre, du kommer känna att du är dig själv och du kommer kunna få "bättre" tjejer (tjejer som är mindre needy).

Testa att strunta i alla tekniker osv successivt så kommer du troligen märka att du har utvecklats och inte behöver tekniker i den utsträckningen som du tror. Tekniker är bra stödhjul i början och ett verktyg för att förändra dig så jag är inte en av dom som är emot allt sånt och att man bara ska vara "sig själv" direkt.
2012-12-08,15:50,
Inlägg: #4
PUA vs relationsbyggande
http://www.casanovalounge.se/showthread....ark+Manson
2012-12-08,16:02,
Inlägg: #5
PUA vs relationsbyggande
Mmm, är nog i viss del needy fortfarande även om jag jobbat mkt på det. Lyckas i varje fal dölja det bra, men kan nog bli att man istället spelar över åt andra hållet ibland.

Kan nån vara vänlig att PM:a länk till boken vore det guld?
2012-12-08,23:25,
Inlägg: #6
PUA vs relationsbyggande
Va dig själv. Kom ihåg att du är i första rummet. Om du tycker att dina mål och visioner inte går ihop med vissa PUA-tekniker. FUCK dom. Satsa på vad du vill oavsett om PUA-teknikerna säger att det är rätt eller fel.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}