LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Bra och lätta maträtter (för en fattig student)
2012-02-20,14:18,
Inlägg: #1
Bra och lätta maträtter (för en fattig student)
Har så sjuuuuuukt dålig fantasi när det kommer till att hitta på bra maträtter att göra.

Posta vad ni brukar göra. Gärna hela recept om det är bra skit.

Spanx
We're your friends. We're not like the others, man, really.
2012-02-20,14:54,
Inlägg: #2
Bra och lätta maträtter (för en fattig student)
Haha skulle också behöva lite tips faktiskt, jag brukar göra typ pulvermos å köttbullar
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-02-20,14:58,
Inlägg: #3
Bra och lätta maträtter (för en fattig student)
Ris och pasta är guld värt, sjukt lätt att laga.

Sen är det bara att mixa mellan alla olika sorters protein te.x
Kyckling
Köttfärs
Bacon
Lax
Torsk
Korv

Ta det och lägg in keso, nötter, kesella/kvarg och ägg så kommer du ha en otroligt näringsrik kost.
With great penis comes great responsibility
2012-02-20,15:00,
Inlägg: #4
Bra och lätta maträtter (för en fattig student)
Havregrynsgröt, helt episkt gott. Kan äta det till frukost, lunch och middag.

Snabbt och nyttigt med gröt till frukost. Ingen disk och klart på nolltid i mikron.
Timglas Tid: 3 minuter
Portioner 1 portion
Ingredienser:

2 dl vatten
1 dl havregryn
1 krm salt
ev. 1 dl frysta bär t.ex. hallon, blåbär, vinbär

Servering:

mjölk
ev. bär
ev. lingonsylt eller annan sylt
ev. strösocker

Gör så här:

Blanda vatten, havregryn och salt i en djup tallrik. Om du vill ha bär till så strör du bara ut dem överst. Kör gröten i mikron på ca 650W i 3 minuter. Rör om och servera med mjölk och ev. lite sylt eller socker.
Love is when you emotionally abuse her and she still comes back for more, right?
2012-02-20,15:00,
Inlägg: #5
Bra och lätta maträtter (för en fattig student)
makaroni gratäng

Makaroner koka.

3st ägg 3 dl mjölk blanda ihop. Ost Bacon in i ugnen 15 senare kolla så skiten stelnat annars vänta lite till. Sen klart. Man gör oftast i stor form så man får mat/matlådor för iaf en 2 dagar
2012-02-20,15:54,
Inlägg: #6
Bra och lätta maträtter (för en fattig student)
Tonfisk. Man kan självklart äta det som den är precis från burken eller så tillagar man den.

Jag brukar steka en burk tonfisk med olja tillsammans med en med vatten, häller såklart ut vattnet. Kryddar med fajita mix, eller taco mix. Om man vill ha med lite kolhydrater så brukar jag steka ner lite kokt ris i samma panna och om man vill slänga in lite cashewnötter.
2012-02-20,16:59,
Inlägg: #7
Bra och lätta maträtter (för en fattig student)
Couscous kycklingbacon röra äger Smile

Hacka 1 lök och 1 vitlök, stek, stek ett paket kyckling och typ ett paket bacon (klipp sönder baconstrimlorna till mindre bitar), krydda som ni vill, typ svartpeppar, salt, lite chili / lite curry eller hur ni vill.. sätt av pannan..

koka upp vatten, sätt i grönsaksbuljong i vattnet, förväll couscousen i det, släng couscousen i stekpannan då den e färdig, rör om, häll i grädde..

Superbra Smile
"To me, the extraordinary aspect of martial arts lies in its simplicity. The easy way is also the right way, and martial arts is nothing at all special; the closer to the true way of martial arts, the less wastage of expression there is." - Bruce Lee
2012-02-20,18:24,
Inlägg: #8
Bra och lätta maträtter (för en fattig student)
billys pizza

recept:
Gå till Ica
Köp en Billys (orginal)
Värm den i micron, full styrka 2 min

Ät det godaste du någonsin kommer äta.
2012-02-20,18:50,
Inlägg: #9
Bra och lätta maträtter (för en fattig student)
Avager Skrev:billys pizza

recept:
Gå till Ica
Köp en Billys (orginal)
Värm den i micron, full styrka 2 min

Ät det godaste du någonsin kommer äta.

Kan även bytas ut mot Gorbys piroger Cool
Love is when you emotionally abuse her and she still comes back for more, right?
2012-02-20,19:45,
Inlägg: #10
Bra och lätta maträtter (för en fattig student)
Torsk
Pepparrot
Creme fraiche
Tomater
Salt

Släng in salt o pepparrot i creme fraichen o visspa upp. Känn själva av smaken. Koka sedan upp torsken i röran och släng i lite tomater.


Its the shit
2012-02-20,19:51,
Inlägg: #11
Bra och lätta maträtter (för en fattig student)
Keep em coming, bitchez

Det här är guld för mig
We're your friends. We're not like the others, man, really.
2012-02-20,21:06,
Inlägg: #12
Bra och lätta maträtter (för en fattig student)
fyfan vad hungrig jag blir.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-02-20,21:45,
Inlägg: #13
Bra och lätta maträtter (för en fattig student)
jag brukar alltid köra olika sorters "köttfärsröror" köttfärs, skinka/kyckling/kassler u name it, bearnaisesås sedan ost över & in i micron. Sjuuuuuukt gott & mättande, äter alltid de under deff. Behövs inte alls mycket bea för att få de smákrikt så man kommer undan lätt i kcalväg

Sedan är varma mackor en favorit, med grillkrydda på !!
2012-02-20,23:00,
Inlägg: #14
Bra och lätta maträtter (för en fattig student)
Thaigrytor i alla dess former!
2012-02-21,16:53,
Inlägg: #15
Bra och lätta maträtter (för en fattig student)
Kyckling, är du kass på detdär med marinad eller sås så köp "stinas färdiglagade" eller vafan den heter så får du 1.1kg för typ 35kr something.
Ris till, billigt as fuck.

Pasta carbonara, billigt och bra det med, gott som satan.
2012-02-21,20:04, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-02-21,20:07 av {2} Daim.)
Inlägg: #16
Bra och lätta maträtter (för en fattig student)
Nudlar/Pasta/Makaroner

Vid sidan av nudlar så steker man bacon i mellan stor storlek som lätt slinker sig i din mun. Man behöver bara ha lite av oljan eftersom bacon är fett och steker sig själv typ. Man steker bacon bara lite, tills man ser att den börjar får färg och ser gått ut. Jag brukar inte ens dela på skivorna från varandra för att de delar sig själva i stekpanna och man kan få en variation mellan knapriga och original stekta bacon. När detta är klart så kan man lägga in valfria grönsaker, jag brukar ta typ frysta wookade grönsaker som finns att köpa på ICA. Det är billigt och det är lätt att förvara dessa i frysen. Efter att man har lagt in valfria grönsaker så kan man även hälla lite kallt vatten i stekpanna så att allting kokar genom och drar till sig lite av varandras aromer. Vid detta tillfället lägger jag även in kryddor, jag älskar soya och tobasco(med habanero).

Även gott eller godare om man gör det med makaroner istället för nudlar. Det är bara att ta en valfri sort och variera lite.

Tar ungefär 10 minuter att laga men tiden varierar med pasta sort.
Girls are like pokémon, it doesn't matter how good you are; You can't catch any if you don't have balls.
2012-02-22,10:29, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-05-11,11:41 av {2} Guru.)
Inlägg: #17
Bra och lätta maträtter (för en fattig student)
Nej, tror inte det faktiskt.
2012-02-22,11:11,
Inlägg: #18
Bra och lätta maträtter (för en fattig student)
Kvarg, banan och en vitamintablett!
2012-02-22,11:44, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-02-22,17:03 av {2} Sticky.)
Inlägg: #19
Bra och lätta maträtter (för en fattig student)
Fettfri Kvarg från Lidl. 11 kr för 500 gram
Kyckling från Lidl (svensk, helt ok) 2 kg för 100 spänn
Tonfisk
Pasta

Där har du 4 ingredienser att trolla med bäst du vill. Man kan leva sjukt billigt på det och ändå käka gott om man varierar med lite såser och sånt.

Bli studentkund på ICA, dubbla bonus och rabatter plus att du får hem en tidning med billiga veckan och massa recept.

Annars är ju Studentkokboken kung om du vill ha inspiration till enkla rätter

Fett god och nyttig kycklingrätt:

Hela kycklingfiléer skärs upp och fylls med fetost som är blandat med creme fraiche franska örter (eller bara feta). I med det i en glasform och låt stå i 30-40 min på 200 grader.
En sås gjord på kvarg där man slänger i lite sambal oelek tillsammans med pressat äpple. Vill man ha saftigare sås kör man creme fraiche eller gräddfil.
Ris, eller ugnstekta grönsaker till det där.
2012-02-22,16:28,
Inlägg: #20
Bra och lätta maträtter (för en fattig student)
Det här är bra shit för oss lata jvlar Big Grin


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 3 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}