LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Problem med "state"
2012-12-19,05:35,
Inlägg: #1
Problem med "state"
Hello,

har många ggr fått höra saker i stil med "du har talets gåva" osv. Har inget problem att snacka med folk, är inte blyg, MEN, i sociala situationer där jag inte känner mig 100% säker, t.ex. när du sitter där på arbetsförmedlingsmötet och det är din tur att prata o alla kollar på en.. I huvudet kan man säga allt osv men eftersom man precis vaknat o knappt byggt något socialt momentum över hela dagen så känns det som svenska vore ens andra språk.

Känns som min gräns för när jag "går i gång" är rätt hög, vissa verkar fan vakna och vara helt ON direkt, för mig tar det för jävla länge. HAr ni några tips på hur fan man ska göra?

Alkohol hjälper såklart, men nu syftar jag på vardagen osv. Hjälper ju även som fan om man har bra state om man kommer till arbetsintervjuer mm (är arbetslös atm, FML!).

pussss :o
2012-12-19,07:16,
Inlägg: #2
Problem med "state"
Vet precis vad du snackar om, det bästa du kan göra är ju att utesätta dig oftare för sådana situationer helt enkelt. Till slut försvinner det i guess.

Det är samma princip som med AA. Allt sitter i ditt huvud som gör att du nojjar, men när du gjort det tillräckligt många gånger så fattar hjärnan att det inte är så farligt.
2012-12-19,09:43,
Inlägg: #3
Problem med "state"
Verkar mest som om du bara är nervös och det är alla ibland. Desto oftare du går på intervjuer, desto mer kommer du kunna avdramatisera det. Inför min första arbetsintervju var jag grymt nervös och hade förberett svar på varenda fråga som kunde komma upp. Numera tycker jag det är riktigt kul och den enda nervositeten som brukar uppstå är den sorten som bara är rolig.

Förstå att saker och ting inte är hela världen så kommer du tids nog bli en mer avslappnad person.
2012-12-19,22:29,
Inlägg: #4
Problem med "state"
illdan Skrev:Vet precis vad du snackar om, det bästa du kan göra är ju att utesätta dig oftare för sådana situationer helt enkelt. Till slut försvinner det i guess.

Det är samma princip som med AA. Allt sitter i ditt huvud som gör att du nojjar, men när du gjort det tillräckligt många gånger så fattar hjärnan att det inte är så farligt.
Jag antar det. AA är något som jag inte hade förut, men som börjat komma tillbaks igen bara för jag sket i game o allt vad ragga heter för ett tag, men fan, det är som att en switch slås på och av när man läser om massa pua skit, ex:
Har märkt att när jag är full så är det väldigt lätt för mig att (dagen efter) läsa av hur min skill inom något är; mina språkkunskaper spårar ur när jag dricker (hur konstigt det nu än låter), blir mycket bättre på tex norska o engelska när jag är full (har väl o göra med att man "vågar" chansa, börjar prata helt spontant o tänker inte), samma med brudar. Läser jag massa skit från typ RSD dagarna innan jag festar, så är jag MKT MKT mer på brudarna, börjar verkligen "GAME'a" och inte bara AFC-chode-ragga, typ lyfter iväg folk, spelar spel mm, utan att tänka på det!

Dock är det ett jävla steg för mig att göra detta nykter, pga att jag har svårt att komma in i det där flowet, antar att det är som du säger; bara kötta på så kmr det.

Jayson1 Skrev:Verkar mest som om du bara är nervös och det är alla ibland. Desto oftare du går på intervjuer, desto mer kommer du kunna avdramatisera det. Inför min första arbetsintervju var jag grymt nervös och hade förberett svar på varenda fråga som kunde komma upp. Numera tycker jag det är riktigt kul och den enda nervositeten som brukar uppstå är den sorten som bara är rolig.

Förstå att saker och ting inte är hela världen så kommer du tids nog bli en mer avslappnad person.
Hm alltså, ja jag antar det, men jag vet inte, jag KÄNNEr mig ju nästan aldrig nervös? T.ex. när jag går på arbetsförmedlingens möten så anser jag att alla är idioter, bara massa WT's, slack-gamers, och blattar överallt, folket som jobbar där är sjukt inkompetenta; känner mig verkligen itne nervös, förstår du vad jag menar?

Sist så satt jag bara o fantisera över hur sjukt nice det hade vart o ha en trekant med milfen som föreläste+ en sjukt het brud som går på samma möten haha, alltid något positivt! Wink

Det e sant deet du säger egentligen.. Har fan aldrig vart "dålig" med tjejer, men jag förlorade oskulden för ett år sen när jag tänker efter, och har fan utvecklats något enormt under bara ett år, men det är lätt att glömma sånt, man sätter hela tiden högre o högre mål, vilket iofs är jävligt bra.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Diskussion ang. "State" och "i sitt eget huvud" Sux 17 5,409 2013-02-28,10:59
Senaste inlägg:: Sux
  Hur fungerar egentligen sambandet prata/pusha och state? Det är helt sjukt! russel 6 2,187 2012-11-18,18:54
Senaste inlägg:: russel
  Problem att styra day 2 dafuqqq russel 4 2,074 2012-10-07,11:18
Senaste inlägg:: russel
  Pumpa state! ZeroGame 18 5,061 2012-08-22,19:03
Senaste inlägg:: slyngel
  Stora problem efter över analyzering? Anonymous 2 1,115 2012-07-08,23:53
Senaste inlägg:: Evilvalle
  Rolig grej som inträffade med mindset/state igår Avager 1 971 2012-05-27,20:11
Senaste inlägg:: Evilvalle
  State: En komplett guide Common sense 1 828 2012-03-25,15:13
Senaste inlägg:: Common sense

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}