LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Dumpad
2013-01-04,07:43,
Inlägg: #1
Dumpad
Hallå där! Nu ligger det till såhär att jag nyligen blivit dumpad. Dumpad av den tjejen jag verkligen trodde var det rätta till 100%. Tror fortfarande hon är den rätta för mig, inte sett någon så ljus framtid ihop med någon annan än just henne.

Blev inte dumpad p.g.a att vi saknade känslor för varandra, utan p.g.a hon till slut mådde så psykiskt dåligt. Inte "tack" vare mig, utan bara rent allmänt.

Kan börja med o berätta att hon var tillsammans med en kille i nästan två år. Henne första för övrigt. Hon är 20 år för de som undrar (jag är 21, fyller 22) Men i alla fall. Han är ingen kille som behandlade henne bra över huvud taget. T.ex, han mådde bra de gångerna hon mådde dåligt psykiskt. För då kände han sig "viktigare" för henne. Han kysste henne aldrig på allmän plats, ingen bio, ingen resturang. INGENTING. Var nästan som om han skämdes för att visa sig i hennes sällskap bland folk. Vilket bidrog med att hennes psykiska hälsa sämrades med tiden.

Till slut träffades hon o jag. Började prata allt mer o mer, flirta mer o mer. Slutade med att hon tog ett snack med sin pojkvän o gjorde slut. Finns en lång komplicerad historia vad som hände därefter, men ska försöka att inte få era ögon att börja blöda med wall of text haha. Smile Hon flyttade hem till mig o farsan eftersom hon ej hade nånstans att bo (hennes föräldrar bor i USA). Slutade med att det blev hon o jag.

Strax därefter hade hon en deal med sitt ex, att ifall han skulle börja med antidepressiva (Han mådde så sjukt dåligt, hade ett flertal självmordsförsök "attention whore" etc..), så skulle hon sänka sin medicin (Lamotrigin) till 125mg, hon hade 150mg innan sänkningen. Vilket ledde till att hon började må allt sämre o sämre psykiskt. Så redan när vi strax blivit tillsammans tog hon ett snack med mig med att ifall hon börjar må sämre o sämre för att hon sänkt medicineringen kommer hon göra slut. För hon vill inte "dra ner mig" så att jag mår dåligt just för att hon mår dåligt. Så jag blev ju sjukt paff, för vi passar så sjukt bra tillsammans. Tycker både hon o jag.

Slutade med att hon struntade i dealen med ex:et, så hon höjde till 150mg igen. Vilket medförde att det blev ännu bättre mellan oss! Hon tog sig an initiativet o frågade ifall jag var intresserad att hitta eget boende med henne efter en månad efter att hon flyttat in hos farsan o mig. Kändes så sjukt jävla rätt att säga ja, vilket jag gjorde. Ett par månader därefter bodde vi ihop, eget boende o allt.

Allting kändes så jävla rätt, vi båda var hur lyckliga som helst. Fram tills den 11:e december.... Då fick hon röda utslag strax ovanför bröstet. Hon blev rädd att hon blivit allergisk mot hennes medicin, Lamotrigin. Dagen därefter bokade hon möte med doktorn. Hon fick i råd att sluta med medicinen helt o hållet i en hel vecka, för o se ifall de röda utslagen gick bort eller inte.

Som jag nämnde tidigare, hon var nära på att göra slut efter att hon sänkt medicinen med 25mg (från 150mg - 125mg).. Hur tror ni det blev då hon var tvungen att slut helt o hållet en vecka? Jo hon börja må så sjukt psykiskt dåligt. Så efter en vecka (den 18:e) tog hon ett snack med mig o berättade att det e nog bäst att göra slut.. Jag var helt jävla förstörd. Vi båda var. Kändes/känns så otroligt orättvist.. Sen därefter slängde hon ur sig att detta är det ända valet, för hon har upptäckt att hon samtidigt vill "hitta sig själv" och bli stark på egen hand. För hon hade nog behövt varit ensam ett tag efter hennes tidigare förhållande. Men vi båda ångrar ingenting av valen vi gjort.

Flyttade hem till farsan igen förra helgen (den 29:e). Allt känns skit.. Tänkte säga upp kontakten helt o hållet med henne först, för skulle inte klara att BARA vara vän med henne. Men blev att vi kom överens om att vi ej ska ses på en hel månad och att den första veckan får bli utan någon kontakt helt o hållet. Dock har den där första veckan utan kontakt snart upphört, är antingen idag eller imorgon hon kommer höra av sig (om hon nu gör det dvs.)

NU TILL PROBLEMET. Hur bör jag reagera för att öka mina chanser att det KANSKE kommer kunna bli något mellan henne o mig igen? Är verkligen störtkär i denna tjejen... Dessutom vet jag att det inte är kört till 100% ännu, för orden jag fick från henne innan jag flyttade hem var: "Jag kan inte lova att det kommer bli du och jag igen. För vill inte att du ska behöva vänta på mig. Men så som jag känner nu är att jag verkligen vill att det ska bli du o jag igen i framtiden. Men jag vill inte att du ska ha några förhoppningar." Hon nämnde också att i sinom tid skulle vi kanske kunna börja som KK's, o sedan se om det leder till något mer till slut. Men återigen, inget hon kunde lova sade hon.

Så denna situationen sitter jag i. Jävla skit. Skulle uppskatta alla slags svar/frågar/tips om detta. Tack i förhand! /// En förkrossad kille
2013-01-04,12:02,
Inlägg: #2
Dumpad
Jobbig sits. Tjejen har ju en del issues som du inte kan hjälpa till o lösa, problemen ligger som sagt inte hos dig utan hos henne.

Försök tänka på annat, låt henne få lite lonetime så kommer hon säkerligen komma tillbaks till dig sen. Ni blev alltså tillsammans kort efter hon gjort slut med honom?
2013-01-04,14:36,
Inlägg: #3
Dumpad
Rent spontant känns det som att oavsett vad vi säger så kommer du vilja ha henne(oavsett hur destruktivt det är). Jag har suttit i just den sitsen, trott att hon är "the one", hon mått dåligt jag jättekär etc etc.

Det mest hälsosamma du kan göra (för dig själv på långsikt) är att gå vidare, annars så skulle jag ligga lågt, chilla med kompisar och vänta tills hon kommer tillbaka.
ge mig cash, ge mitt ringfinger bling-bling och sprit tills jag uppför mig som haddock i tintin.
2013-01-04,15:29,
Inlägg: #4
Dumpad
Jo men precis, sorgligt nog. Sad

Mjo, vi blev tillsammans väldigt kort efter hon gjort slut med sitt ex. Ca en månad efter
2013-01-04,15:31,
Inlägg: #5
Dumpad
Jo men självklart, vill ju hoppas på att det finns någon som helst "lösning".

Ofan =/ Ja då får jag försöka ligga lågt i sådana fall. Saken är att jag prioriterar andra före mig själv (alltid gjort så), så att det är det mest hälsosamma jag kan göra för mig själv, är att gå vidare, ligger inte på listan. Visst, nu för en gångs skull är JAG egoistisk som verkligen vill ha tillbaka denna tjejen.
2013-01-04,16:33,
Inlägg: #6
Dumpad
Du är ung, det klokaste du kan göra är att klippa alla band och gå vidare.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-01-04,17:48,
Inlägg: #7
Dumpad
Tack för de kloka orden! Ja hittills har jag lyckats klara av att inte höra av mig, dock bara gått en vecka snart... Har varit hur svårt som helst att hittills motstå från att skriva/höra av mig till henne. Men som jag tidigare berättade i texten, hon kommer förmodligen höra av sig antingen i morgon eller i övermorgon. Bör jag strunta i att svara? Eller ska jag "dryga" o ge korta svar? Eller ska jag låtsas som att jag har det bra? ;s Eller skriva som det är? Att allt känns skit o att jag saknar henne som in i helvete
2013-01-04,17:49,
Inlägg: #8
Dumpad
Ujh det skulle nog vara det svåraste jag skulle kunna tänka mig, Evivalle, att klippa alla band o gå vidare. Är helt hundra på att jag skulle ångra det förr eller senare ='/
2013-01-04,18:05,
Inlägg: #9
Dumpad
Sådär känner du bara nu. Kan garantera dig att typ 99,9% av alla som blir dumpade känner att dom kommer ångra sig förr eller senare etc. Särskilt skulle jag tro, om man varit med en tjej som är lite labil ala borderline style. Varit exakt där jag med. Det är en illusion, ett självbedrägeri.
Men eftersom du inte kommer lyssna på det örat så lyssna på de råd du får. Ligg lågt, investera i dig själv, bli självständig. Först när du klarar dig utan henne har du en chans att på alvar få tillbaka henne.
2013-01-04,18:48,
Inlägg: #10
Dumpad
Kasta henne och skaffa dig en vettig tjej istället, helst en som inte är beroende av massa piller. Erat förhållande är dödsdömt, sorry bro men så är det och det kommer aldrig fungera i det långa loppet. Men vill du slösa din tid så visst gör det, det är endast DU som förlorar på det. Du är JÄTTE välkommen att komma tillbaka hit och berätta hur rätt vi hade sen när det har gått åt helvete. Sett det här 1000 gånger och det slutar aldrig lyckligt. Så varför skulle det lösa sig just för dig?

Det finns oändligt med tjejer, och ingen är den "rätte" det är bara ett jävla önsketänkande.
Love is when you emotionally abuse her and she still comes back for more, right?
2013-01-04,20:55,
Inlägg: #11
Dumpad
Ja det har du nog rätt i. Ska försöka mitt allra bästa o ligga lågt.
2013-01-04,20:56,
Inlägg: #12
Dumpad
"Kasta henne och skaffa dig en vettig tjej istället"? Först o främst, denna tjej är den mest vettiga och bästa tjejen jag någonsin haft något med. Vi har samma humor, hon har realistiska framtidsplaner, underbar familj. Ja, bra på ALLA sätt. Så att kasta henne o skaffa mig en "vettig" tjej ligger verkligen inte i mina tankar nånstans för tillfället. Har nyligen förlorat en vettig tjej som jag hoppas det kommer bli något med igen. Visst hon mår psykiskt dåligt, men det är inte hennes fel
2013-01-04,23:19,
Inlägg: #13
Dumpad
Evilvalle Skrev:Du är ung, det klokaste du kan göra är att klippa alla band och gå vidare.

Glöm inte.. fuck alot of bitchezz
2013-01-05,00:41,
Inlägg: #14
Dumpad
Nånting123 Skrev:"Kasta henne och skaffa dig en vettig tjej istället"? Först o främst, denna tjej är den mest vettiga och bästa tjejen jag någonsin haft något med. Vi har samma humor, hon har realistiska framtidsplaner, underbar familj. Ja, bra på ALLA sätt. Så att kasta henne o skaffa mig en "vettig" tjej ligger verkligen inte i mina tankar nånstans för tillfället. Har nyligen förlorat en vettig tjej som jag hoppas det kommer bli något med igen. Visst hon mår psykiskt dåligt, men det är inte hennes fel

Jo, det är klart att hon inte definieras av sin sjukdom men samtidigt kan du säkert hålla med om att den knappast hjälper, vilket jag tror var vad Cruz menade.

Sen tycker jag du ska vara försiktig med att klassa det här som något perfekt. No offence nu, har all respekt för att du antagligen är en smart grabb, men perfekt är det inte. Det finns liksom inte. Du får lyssna på dessa ord om du vill, för det kan vara svårt att höra, men anledningen till att det känns så magiskt är bara att du velat ha något magiskt, ni haft bra kemi och att du investerat massvis med tid/tankar/känslor på det här. Hon är inte the one. Vilket är en bra grej, för just nu kan du inte ha henne. Däremot förändrar det din situation, istället för att vara en starcrossed lover utan en partner är du helt plötsligt en ung man som är singel med eget ansvar för din framtid, och detta kan kännas jävligt läskigt, svårt och tungt. Vilket, om du inte är ärlig med dig själv, kommer få dig att slå full reträtt istället för att gå framåt och utvecklas.
Rent praktiskt kommer detta innebära att du antagligen spenderar ett par tre år med en sorts nobel offermentalitet, du säger nej till kontakt med andra tjejer för att du inte vill gå vidare, du har the one som väntar på dig. Det tragiska med detta är att hon KOMMER gå vidare och även OM hon till slut kommer tillbaka till dig kommer hon ha utvecklats och blivit en ny person som du troligtvis inte kommer ha något gemensamt med. Vid det laget kommer det vara som en kalldusch just hur mycket tid du slösat bort. Trots det finns det väldigt många som lever så här för att de inte orkar ta eget ansvar, och den enda anledningen till att jag tar mig tid att skriva detta råd till dig är att jag tror att du har den inre styrka som krävs för att lyssna och faktiskt gå vidare. Och det är det rådet jag vill ge dig också, precis som Evilvalle skrev är det det bästa du kan göra. Gå vidare totalt (genom att fokusera på dig själv, träna/plugga/whatever), klipp ALLA band och ha minnet av vad ni hade tillsammans med dig som något fint istället för ett ankare i det förflutna. Tro mig, tid du spenderar på att fokusera på dig själv är alltid välinvesterad. Det är motsatsen du kommer ångra. Garanterat.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2013-01-05,02:35,
Inlägg: #15
Dumpad
Får försöka ta till mig allt ni skrivit, alla verkar ha samma åsikt om vad som verkar vara bäst. Kommer fanimej bli det svåraste jag varit med om, framför allt nu när man äntligen har såpass djupa känslor för någon. Kan komma med någon update inom 1-1½månad ifall någon skulle vara intresserad att höra fortsättningen hur det gått! Men tusen tack alla som bidragit med svar, värmer oerhört mycket!
2013-01-05,02:48,
Inlägg: #16
Dumpad
Lycka till mannen! Glöm inte bort att komma med update sen.
2013-01-05,04:02,
Inlägg: #17
Dumpad
Yes följ vårat råd och lycka till! Gärna en update också.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-01-05,18:52,
Inlägg: #18
Dumpad
Nånting123 Skrev:Får försöka ta till mig allt ni skrivit, alla verkar ha samma åsikt om vad som verkar vara bäst. Kommer fanimej bli det svåraste jag varit med om, framför allt nu när man äntligen har såpass djupa känslor för någon. Kan komma med någon update inom 1-1½månad ifall någon skulle vara intresserad att höra fortsättningen hur det gått! Men tusen tack alla som bidragit med svar, värmer oerhört mycket!

Yeh, update hade varit fint. Smile Lycka till nu!
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}