LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
2013-01-21,18:26,
Inlägg: #1
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
Hej,

vill bara uppmana alla inför detta år att seriöst börja undersöka möjligheten för er att skaffa passiva inkomster. Jag har under det senaste året börjat bygga upp en automatisk inkomstmaskin vilket ger mig möjligheter att jobba mindre och sarga mer Smile

Att ha en heltidsanställning är inget mer än att vara en modern slav. Att behöva spendera 8 timmar om dagen med en chef som är dummare än du själv är inget annat än vansinne. Lyckligtvis kan ni ändra på detta. Med en laptop och mobiltelefon kan ni komma väldigt långt. När ni väl har lyckats gå ner på 50% av arbetstiden eller rent utav helt slutat att arbeta kan ni fokusera på att bygga era awesome liv istället.

- Surfa
- Dyk
- Sarga
- Åk till London
- Läs en bok i gräset
- Åk till NYC fashion week
- Åk rollerblades
- Meditera i nuet


Take action det här året, det kan endast bli great!
2013-01-21,18:30,
Inlägg: #2
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
Ah, Internet marketing, det är detta jag håller på med just nu eftersom jag är arbetslös från ett "normalt" jobb; bygga upp ett system som sköter sig själv.

Jag antar att du pysslar med något liknande eller CPA, Affiliate Marketing? Kör du på clickbank?
2013-01-21,18:40,
Inlägg: #3
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
Är väldigt intresserad i just detta!
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-01-21,19:11,
Inlägg: #4
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
http://www.alivematrix.com/?comm=fabiodiaz

Polare som snackade om detta, har inte tid just nu, men det verkade ändå inte helt bland molnen
2013-01-21,19:34,
Inlägg: #5
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
el bueno Skrev:Hej,

vill bara uppmana alla inför detta år att seriöst börja undersöka möjligheten för er att skaffa passiva inkomster. Jag har under det senaste året börjat bygga upp en automatisk inkomstmaskin vilket ger mig möjligheter att jobba mindre och sarga mer Smile

Att ha en heltidsanställning är inget mer än att vara en modern slav. Att behöva spendera 8 timmar om dagen med en chef som är dummare än du själv är inget annat än vansinne. Lyckligtvis kan ni ändra på detta. Med en laptop och mobiltelefon kan ni komma väldigt långt. När ni väl har lyckats gå ner på 50% av arbetstiden eller rent utav helt slutat att arbeta kan ni fokusera på att bygga era awesome liv istället.

- Surfa
- Dyk
- Sarga
- Åk till London
- Läs en bok i gräset
- Åk till NYC fashion week
- Åk rollerblades
- Meditera i nuet


Take action det här året, det kan endast bli great!

Utveckla gärna vad exakt du har gjort och hur det går för dig osv! =)
2013-01-21,19:50,
Inlägg: #6
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
Det där med passiva inkomster fungerar sällan i längden om det handlar om vad jag tror att det är. Har en polare som tror stenhårt på sånt... men med följden att han slängt bort en massa pengar i sjön när saker och ting inte fungerat som väntat.

Det mest intressanta i min värld är, VEM BETALAR och VARFÖR?

Visst... om vi leker med tanken på att det skulle vara en sjukt lukrativ marknad att sälja skruv, och att man slänger upp en webshop där folk kan handla skruv till bra pris och att man tjänar en slant på att vara mellanhand. Desto bättre är det dessutom om leverantören skickar lådorna med skruv direkt till kund så att du slipper den hanteringen. Så länge kunden är nöjd kommer han komma tillbaka och även tipsa sina kompisar om denna sida. Administrationen behöver inte alls ta mycket tid.

Så nu är frågan vem det är betalar och vad han får ut av det. Får han ut något? Eller är det helt enkelt så att hela systemet går ut på att det hela tiden ska komma fler medlemmar som betalar en slant och sen är "garanterad" avkastning efter ett tag? Det är ganska lätt att räkna ut att det skulle fungera ungefär lika länge som medlemmarna ökar i tillräcklig takt.

Men nu kanske detta är mer seriöst än vad det jag sött på varit...
2013-01-21,20:18,
Inlägg: #7
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
Personligen hade jag aldrig pallat med det. Jag behöver nåt jag MÅSTE göra för att va nöjd med mig själv. Att gå till jobbet och slita ihop pengar är utan tvekan det bästa jag vet. Det ger mig mål, passion och ambition, för att inte tala om arbetspsykologin runt jobbet osv. Jag tycker iaf man växer som person när man jobbar och samarbetar med andra. Att ha tid att hitta på grejer osv är alltid bra, men utan resurserna att t.ex. åka till Västindien och snorkla, så hamnar man oftast framför datorn eller teven iaf.
Life is a game.
2013-01-21,20:19,
Inlägg: #8
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
AplAy Skrev:Ah, Internet marketing, det är detta jag håller på med just nu eftersom jag är arbetslös från ett "normalt" jobb; bygga upp ett system som sköter sig själv.

Jag antar att du pysslar med något liknande eller CPA, Affiliate Marketing? Kör du på clickbank?

Hur går det för dig so far?
2013-01-21,20:22, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-01-22,08:34 av {2} el bueno.)
Inlägg: #9
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
tcepser Skrev:Det där med passiva inkomster fungerar sällan i längden om det handlar om vad jag tror att det är

Vad tror du att det är?

Citat:Det mest intressanta i min värld är, VEM BETALAR och VARFÖR?

Som med allting inom entreprenörskap.

Citat:Visst... om vi leker med tanken på att det skulle vara en sjukt lukrativ marknad att sälja skruv, och att man slänger upp en webshop där folk kan handla skruv till bra pris och att man tjänar en slant på att vara mellanhand. Desto bättre är det dessutom om leverantören skickar lådorna med skruv direkt till kund så att du slipper den hanteringen. Så länge kunden är nöjd kommer han komma tillbaka och även tipsa sina kompisar om denna sida. Administrationen behöver inte alls ta mycket tid.

Verkar som du redan kan en hel del av processen, varför kör du inte igång?

Citat:Så nu är frågan vem det är betalar och vad han får ut av det. Får han ut något? Eller är det helt enkelt så att hela systemet går ut på att det hela tiden ska komma fler medlemmar som betalar en slant och sen är "garanterad" avkastning efter ett tag? Det är ganska lätt att räkna ut att det skulle fungera ungefär lika länge som medlemmarna ökar i tillräcklig takt.

Låter som ett Ponzi-schema.

Citat:Men nu kanske detta är mer seriöst än vad det jag sött på varit...

Ja hoppas jag verkligen. Det enda som kan garantera min lågsiktiga coola livsstil är om jag har en konstant pengaström som kommer in utan avbrott. Det enda sättet för mig att skapa det är att erbjuda varor eller tjänster mina kunder köper åter och åter igen.
2013-01-21,20:26,
Inlägg: #10
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
Bubblan Skrev:Personligen hade jag aldrig pallat med det. Jag behöver nåt jag MÅSTE göra för att va nöjd med mig själv. Att gå till jobbet och slita ihop pengar är utan tvekan det bästa jag vet. Det ger mig mål, passion och ambition, för att inte tala om arbetspsykologin runt jobbet osv. Jag tycker iaf man växer som person när man jobbar och samarbetar med andra.


Jag gillar också entreprenörskap. Men jag gillar inga MÅSTEN. Mitt mål är att bygga upp ett internationellt investmentbolag på sikt. Men då ska det alltid vara passiva investeringar som ger kassaflöden utan större arbetsinsats.

Citat:Att ha tid att hitta på grejer osv är alltid bra, men utan resurserna att t.ex. åka till Västindien och snorkla, så hamnar man oftast framför datorn eller teven iaf.
Tja har du byggt upp din affärsrörelse bra har du ju frigort resurser i form av tid och pengar, och då är det inga problem att åka till Västindien etc.
2013-01-21,20:28, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-01-21,20:30 av {2} el bueno.)
Inlägg: #11
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
TonightIsTheNight Skrev:Hur går det för dig so far?

Går fint. Drar in ca 15 000kr passivt i månaden. Kan antingen ligga hemma och slappa, eller också jobba runt 20% i månaden. Sedan har jag så mycket pengar som en vanlig knegare med ett heltidsjobb.
2013-01-21,20:28,
Inlägg: #12
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
tcepser Skrev:Det där med passiva inkomster fungerar sällan i längden om det handlar om vad jag tror att det är. Har en polare som tror stenhårt på sånt... men med följden att han slängt bort en massa pengar i sjön när saker och ting inte fungerat som väntat.

Det mest intressanta i min värld är, VEM BETALAR och VARFÖR?

Visst... om vi leker med tanken på att det skulle vara en sjukt lukrativ marknad att sälja skruv, och att man slänger upp en webshop där folk kan handla skruv till bra pris och att man tjänar en slant på att vara mellanhand. Desto bättre är det dessutom om leverantören skickar lådorna med skruv direkt till kund så att du slipper den hanteringen. Så länge kunden är nöjd kommer han komma tillbaka och även tipsa sina kompisar om denna sida. Administrationen behöver inte alls ta mycket tid.

Så nu är frågan vem det är betalar och vad han får ut av det. Får han ut något? Eller är det helt enkelt så att hela systemet går ut på att det hela tiden ska komma fler medlemmar som betalar en slant och sen är "garanterad" avkastning efter ett tag? Det är ganska lätt att räkna ut att det skulle fungera ungefär lika länge som medlemmarna ökar i tillräcklig takt.

Men nu kanske detta är mer seriöst än vad det jag sött på varit...

Det du kanske tänker på är pyramidspel vilket är precis som du säger; INTE hållsamt i längden eftersom du inte riktigt säljer någonting folk vill ha eller behöver eller kan ha praktiskt nyttta av. Vad du i dessa fall säljer är en produkt som handlar om hur du ska sälja samma produkt och då uppstår denna pyramid som kommer att mättas och flertals onöjda kunder i längden.

Den typiska affärsmodellen för internetmarknadsföring som även David DeAngelo kört på (eller hans riktiga namn Eben Pagan; http://www.GetAltitude.com är hans riktiga hemsida för den som vill få en chockerande upptäckt) är: Landing page (för att fånga upp e-mails från intresserade personer, exempelvis män som vill ha success med kvinnor i Eben Pagans fall) -> Newsletters (automatiskt e-postsystem som skickar ut nya e-brev varannan dag med tips och marknadsföring för att du ska lita på personen mer och "lära känna honom" samt få bevis för att hans produkter faktiskt fungerar) -> Salesletters (sälja produkten med alla knep å knåp som finns persuasion-lådan) -> Upsells (sälja dyrare och dyrare produkter då folk som köpt en gång är mer sannolika att köpa igen tack vare sociala principen om committment & consistency; see Cialdinis bok Influence).

Eben Pagan, berättar i sina marknadsföringsprodukter hur han upptäckte och skapade nischen "dating advice for men" och hur han valde namnet David DeAngelo just för att ordet "David" associerar med namn från bibeln (David) och för att det finns en slags klang i att säga hans pen name "Da-vid De-Ange-lo". Ord som slutar på vokaler (som "o") påverkar oss på något skumt vis.

Hans hemsida då http://www.DoubleYourDating.com (vars namn tog han 6 månader att komma på; det är resultorienterart "Dubbla Dina Dejter" då majoriteten av män i USA ville ha dejter, då döpte han sitt dotterbolag till det; smart som fan!) har en kort film där han säger att "du kommer att få lära dig hemligheter om kvinnor som andra män aldrig kmr att göra" och sedan vill han att du ska skriva upp dig på hans e-postlista.

När du gör detta får du först en "report" som det kallas för med 10 typiska misstag män gör (inom marknadsföring är "rädslor" och "undvika oönskade konsekvenser" DUBBELT så motiverande för människor än positiva resultat som nr, dejter, sex osv). Sedan skickar han, tack vare automatiserat e-postsystem som går att köpa för $19 i månaden från http://www.Aweber.com eller http://www.Autoresponder.com, e-brev till en varannan dag (det är inställt så att det blir så) med fler tips, fler success-stories från personer som använt hans produkter så du får mer bevis att hans produkter fungerar och för att du ska se han mer som en auktoritet inom dejting-nischen.

Med tiden bygger du en "relation" med honom tack vare alla high-value newsletters du får och du kanske börjar kolla in hans produkter. Då kommer du att se hans "Salesletters" som är extremt finslipade psykologiska sidor som ska få din uppmärksamhet, få dig intresserad, skapa begär samt få dig att köpa produkten. Han ger också en 30 dagarsgaranti för att du ska känna att risken är allt på hans sida och inte din (alla känner att de tar en risk när de köper någonting från internet). Han säljer också en billig produkt så du känner att risken fortfarande inte är så stor. Så du kanske köper hans DoubleYourdating-bok eller Attraction Is Not A Choice.

Sedan om du är nöjd med produkten (vare sig det ger dig konkreta resultat eller inte) så kör han på upsells där han försöker sälja lite dyrare produkter. Folk som köpt billiga produkter är mer benägna att köpa dyrare och dyrare produkter tack vare committment & consistency principen (se Cialdinins bok Influence återigen) och det är så här Eben Pagan, under sitt pen name David DeAngelo, har lyckats sälja fler miljontals dollar i form av dejting-produkter på ungefär tio år eller vad det är han har hållit på med det nu. För nuvarande säljer han marknadsföringsprodukter från $100-gränsen upp till $5000-gränsen vilket är helt sinnes om du frågar mig.

el bueno kanske pratar om pyramidspel ELLER att faktiskt sälja någon produkt, vare sig det är något man skapar själv ELLER någon annans färdiga produkt (detta är vad affiliate marketing handlar om; sälja någon annans produkt). Om du går in på http://www.Clickbank.com så hittar du en internetmarknad över vilka produkter som säljs bäst just nu, i form av andra hand (affiliate). Du kan där välja om du vill promota någon annan produkt så får du en viss provision (eng. commission) för varje såld produkt, procenten står för varje produkt på sidan. Man kan även sätta upp sin egen produkt och låta andra marknadsföra den åt en. Fördelen här är att man sparar marknadsföringskostnader själv.

Så detta var en kort debrief över internet marketing och möjligheterna. Allt börjar med att sälja någonting folk behöver eller vill ha eller som jag brukar säga "försök inte sälja sand i sahara, sälj vinterjackor på nordpolen". Jag vet inte om el bueno menar något seriöst eller mer fuffens som pyramidspel. Hans titel "rädda er liv" säger mig att han har marknadsföring i åtanke när han skapade denna tråd då det är "undviksmotiverande" vilket är dubbelt så motiverande. Även därför varför Neil Strauss andra bok heter "Emergency" för att skrämma skiten ur okunniga amerikanska män som läst hans The Game-bok. Det verkar som om el bueno kör på att inte vara så konkret för att skapa nyfikenhet hos oss.

Kanske han kmr skicka länkar till oss om vi kontaktar han via PM?! ;P Själv kör jag på http://www.Fiverr.com (sälj tjänster du kan göra för $5 så får du $4 och företaget $1 för att vara mediumet, du får pengar skickat till PayPal), http://www.oDesk.com, http://www.Elance.com och http://www.Guru.com (dessa tre sista är freelancer-ställen där du säljer dina tjänster för en bestämd summa med den du jobbar för. Du söker "jobb" här som folk lagt upp och priset kan vara timvis via en app på din burk eller ett fast pris som du och "klienten" din kommer överens om).

Finns mkt cash att hämta på internet bara man börjar nånstans å tar sig tid att lära sig marketing och för det rekommenderar jag ingen mer än Eben Pagan (aka David D). Här är några länkar från en av hans produkter ni kan tanka från TPB (dessa produkter kostar allt från $100 till $1000 så ta vara på chansen, det är GULD-produkter om ni frågar mig och ni kmr att bli immuna mot ALL marketing inom dejting-världen efter ni kollat på detta):

http://thepiratebay.se/torrent/6641407/E...ep-by-step
http://thepiratebay.se/torrent/6379540/E...ade_Wealth
http://thepiratebay.se/torrent/6010617/E...out_Four_H
2013-01-21,20:29,
Inlägg: #13
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
AplAy Skrev:Ah, Internet marketing, det är detta jag håller på med just nu eftersom jag är arbetslös från ett "normalt" jobb; bygga upp ett system som sköter sig själv.

Jag antar att du pysslar med något liknande eller CPA, Affiliate Marketing? Kör du på clickbank?

Nopp kör inget med internet. Kör ett kundtjänstbolag.

Känner till Clickbank, bra företag. Höga provisioner på produkterna.
2013-01-21,20:33,
Inlägg: #14
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
el bueno Skrev:Nopp kör inget med internet. Kör ett kundtjänstbolag.

Känner till Clickbank, bra företag. Höga provisioner på produkterna.

Äger du alltså ett bolag? Har du fillipiner som anställda eller vad? xD

Jag skulle bara vilja veta mer "konkret" vad du säljer i form av tjänst/produkt (eller låter andra sälja åt dig som får provision av vinsten) (om du inte kör internet så antar jag att du inte har något automatiserat system där som jag beskrev ovan) annars låter det för mig att du försöker locka in vissa här i något fuffens helt i onödan vilket inte är OK. Just nu är det http://www.EmpowerNetwork.com som är senaste scammen (eftersom det kmr inte hålla i längden och flera tusentals liv förstörs just nu som satsat sina sista sparpengar på detta pyramidspel).

Jag får bara varningsklockor i mitt huvve när du säger hur mkt du tjänar men inte tycks kunna specificera mer exakt vad du säljer i första eller andra hand! Wink
2013-01-21,20:34,
Inlägg: #15
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
Madrock Skrev:Utveckla gärna vad exakt du har gjort och hur det går för dig osv! =)

Jag har ett kundtjänstbolag som tar mina kunders inkommande samtal så de ej förlorar affärer om de ej har tid att svara i telefon.

http://www.leones.se

Jag har ett samarbete med ett externt callcenter som tar mina kunders inkommande samtal. Mitt jobb är att sälja in och installera tjänsten. Sedan lutar jag mig endast tillbaka och skickar ut fakturor varje månad
2013-01-21,20:36,
Inlägg: #16
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
AplAy Skrev:Äger du alltså ett bolag? Har du fillipiner som anställda eller vad? xD

Jag skulle bara vilja veta mer "konkret" vad du säljer i form av tjänst/produkt (eller låter andra sälja åt dig som får provision av vinsten) (om du inte kör internet så antar jag att du inte har något automatiserat system där som jag beskrev ovan) annars låter det för mig att du försöker locka in vissa här i något fuffens helt i onödan vilket inte är OK. Just nu är det http://www.EmpowerNetwork.com som är senaste scammen (eftersom det kmr inte hålla i längden och flera tusentals liv förstörs just nu som satsat sina sista sparpengar på detta pyramidspel).

Jag får bara varningsklockor i mitt huvve när du säger hur mkt du tjänar men inte tycks kunna specificera mer exakt vad du säljer i första eller andra hand! Wink

Läs mitt inlägg och be sedan om ursäkt.
2013-01-21,20:36,
Inlägg: #17
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
el bueno Skrev:Går fint. Drar in ca 15 000kr passivt i månaden. Kan antingen ligga hemma och slappa, eller också jobba runt 20% i månaden. Sedan har jag så mycket pengar som en vanlig knegare med ett heltidsjobb.

Haha, frågan var ställd till Aplay men intressant att få svar från dig också Smile
2013-01-21,20:38,
Inlägg: #18
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
el bueno Skrev:Jag har ett kundtjänstbolag som tar mina kunders inkommande samtal så de ej förlorar affärer om de ej har tid att svara i telefon.

http://www.leones.se

Jag har ett samarbete med ett externt callcenter som tar mina kunders inkommande samtal. Mitt jobb är att sälja in och installera tjänsten. Sedan lutar jag mig endast tillbaka och skickar ut fakturor varje månad

(ber om ursäkt, jag har själv blivit insugen i en scam av min polare så min perception blev lite färgad och felaktig)

Aha då förstår jag; en månadstjänst. det är grymt bra, motsvarigheten i internet marketing är membership-sites där du betalar oftast $47-97 per månad för att få ny content hela tiden på hemsidan och så finns det forum där du kan kontakta "gurun" som äger hela membershipsajten. Jag tror BradP har någon form av membershipsajt.

Dina kunder betalar helt enkelt för att använda din utrustning å tjänst per månad?
2013-01-21,20:42,
Inlägg: #19
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
TonightIsTheNight Skrev:Hur går det för dig so far?

Just nu är det bara så jag klarar mig, ren slavlön faktiskt; typ drygt 3600+ per månad så jag har råd med hyra (fitthyra på 3,6k) samt lite billig föda, ej nudlar dock. Jag håller på att bygga upp ett system som jag beskrev ovan för en nisch då jag byggt upp ett varumärke för mig sj på vissa sidor där jag hjälpt folk med översättningsjobb, ebook formatting samt annat tjoffs som svenskar kan göra (undersöka å forska i sverige eftersom vi kan språket).

mina föräldrar tjatar om mig att skaffa riktigt jobb, men jag sökt å ej fått haha, jag har ej körkort osv, blabla, men jag har alltid klarat mig och lyckats leva på marketing just nu de senaste 4 månaderna vilket e rätt sjukt när man tänker efter! ^^,
2013-01-21,20:43, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-01-21,20:46 av {2} el bueno.)
Inlägg: #20
Rädda era liv. Skaffa passiva inkomster
AplAy Skrev:(ber om ursäkt, jag har själv blivit insugen i en scam av min polare så min perception blev lite färgad och felaktig)

Aha då förstår jag; en månadstjänst. det är grymt bra, motsvarigheten i internet marketing är membership-sites där du betalar oftast $47-97 per månad för att få ny content hela tiden på hemsidan och så finns det forum där du kan kontakta "gurun" som äger hela membershipsajten. Jag tror BradP har någon form av membershipsajt.

Dina kunder betalar helt enkelt för att använda din utrustning å tjänst per månad?

Ja typ så. Är en tjänst som är ganska basic, så länge det fungerar bra är kunderna helt tysta. Har en kund som jag tog in för ca ett år sedan, har inte hört ett knysst från honom sedan dess utan bara levererat tjänster varje månad för 5000kr i taget. Han betalar i tid varje gång Smile


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}