LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hur jobbar ni i set om flera?
2013-01-25,09:37, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-01-25,10:02 av {2} el bueno.)
Inlägg: #1
Hur jobbar ni i set om flera?
Hej,

var på Lion Bar igår och öppnade två tjejer som satt vid ett bord. Körde en blandning av direct game och standard MM. Jag började med att gå fram till setet och sa:

Jag: Hej tjejer har ni kul ikväll?
Set: Jaaa, det har vi!
Jag: Vad bra, ville bara säga att din tjejkompis är snygg (tilltalar den fula). Tycker du inte det?
Ful tjejkompis: Jaaa visst är hon.

(Nu tittar jag rakt emot snygg tjejkompis)

Snygg tjejkompis: (rodnar) Tack!


Efter detta ignorerar jag den snygga bruden (min target) under ca 5 minuter för att nästan endast tala med den fula tjejen (mitt hinder). När jag känner att den fula tjejen gillar mig vänder jag mig till den snygga

Jag: Häng med till baren du ska få välja en drink åt mig. (isolerar)

(efter hon beställt drinken)

Jag: Cool den var god, tack! (belönar)

Jag: Vad finns det mer för intressanta saker hos dig förutom att du är söt? (Hoop)

Snygg tjej: Bla bla bla

Jag: Låter grymt, hur bra är du på att kyssas mellan 1-10?

Snygg tjej: En 2

Jag: Vi får se, (kysser henne)

(efter detta går vi tillbaka till bordet med hennes tjejkompis. Händer inte så mycket mer den kvällen och jag drar vidare med min kompis)


Är det ungefär så här ni också jobbar i seten d.v.s. öppnar brett, boostar hinder, isolerar måltavla, få henne att investera, eskalerar, går på avslut?
2013-01-25,09:42,
Inlägg: #2
Hur jobbar ni i set om flera?
Jag brukar oftast gå till 3-4 set med killar i oxå. Då brukar jag alltid hälsa på killarna först, några handslags och några high-five. Ser till att hälsa på alla i setet. Har mina olika opneners jag har tränat på de senaste månaden, ser till att alla kollar på mig och jag har deras uppmärksamhet. t Sen så gör jag ungefär som du gör - slänger lite negs och compliance bara oxå
2013-01-25,12:52,
Inlägg: #3
Hur jobbar ni i set om flera?
Kör aldrig några tekniker utan är rätt öppen med min intent direkt, visar vad jag vill ha. Brukar gå fint om du har wingman, är man själv så äre dock i princip omöjligt haha, då måste man fan göra något i stil med det du gjorde, om man inte känner tjejerna sen innan dvs.
2013-01-25,12:58, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-01-25,13:03 av {2} el bueno.)
Inlägg: #4
Hur jobbar ni i set om flera?
Nystart Skrev:Kör aldrig några tekniker utan är rätt öppen med min intent direkt, visar vad jag vill ha. Brukar gå fint om du har wingman, är man själv så äre dock i princip omöjligt haha, då måste man fan göra något i stil med det du gjorde, om man inte känner tjejerna sen innan dvs.

Rekommenderar starkt att börja med tekniker och strategier. Då kommer gamet att bli mer strukturerat och det som tidigare var "omöjligt" kommer nu bli högst möjligt.
2013-01-25,15:37, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-01-25,15:53 av {2} el bueno.)
Inlägg: #5
Hur jobbar ni i set om flera?
Eriksson Skrev:Du verkar ny inom game och så "rekommenderar du starkt" hur man borde köra. Nej, kom tillbaka om 1 år efter regelbunden utgång.

Egentligen var det väl mer en rekommendation baserat på Evilvalles texter om vikten av investering.

Samtidigt kan jag ta ett exempel inom ett område som påminner om game och där jag har över 10 års erfarenhet, nämligen försäljning. Jag skulle anse mig själv för att vara en av de bästa säljarna i Sverige och jag använder fortfarande en struktur när jag säljer. De säljarna som freestylar brukar vara mest finnig tonåringar som sysslar med telefonförsäljning av enklare produkter. Professionella säljare som gör stora affärer freestylar aldrig utan vet att framgång endast handlar om nogrann förberedelse och genomförande.

Men hur som helst. Eriksson vilken är din rekommendation då? (antar att du är en legend inom pua)
2013-01-25,15:38,
Inlägg: #6
Hur jobbar ni i set om flera?
ja fan vi jobbar stenhårt.. blod svett o tårar för att kamma hem brödet....

skämt åsido, sådär såg väll mitt game ut för ett par år sen när ja körde MM o de e skit nice, strukturerat och sådär men sen hamnar man automatiskt mer åt natural hållet för de blir lättare o snabbare me tiden.
[SIZE="6"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2013-01-25,15:43, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-01-25,15:50 av {2} el bueno.)
Inlägg: #7
Hur jobbar ni i set om flera?
devil Skrev:ja fan vi jobbar stenhårt.. blod svett o tårar för att kamma hem brödet....

skämt åsido, sådär såg väll mitt game ut för ett par år sen när ja körde MM o de e skit nice, strukturerat och sådär men sen hamnar man automatiskt mer åt natural hållet för de blir lättare o snabbare me tiden.

Nu ska jag hålla mig till min erfarenhet inom försäljning (för att blidka Eriksson). De s.k. naturals inom försäljning använder alltid strukturer, fast omedvetet. Så enda skillnaden är att framgångsrika nybörjare använder struktur medvetet framgångsrika veteraner använder struktur omedvetet.

Men have no doubt, alla framgångsrika har en målsättning, struktur och fokus i det de gör.
2013-01-25,15:52,
Inlägg: #8
Hur jobbar ni i set om flera?
Eriksson Skrev:Gör som du vill. Allt funkar om man lägger ner tid på det. Lycka till.

Nej Eriksson. Vill att du berättar för oss om din erfarenhet inom game och hur man når framgång.
2013-01-25,16:12,
Inlägg: #9
Hur jobbar ni i set om flera?
el bueno Skrev:Rekommenderar starkt att börja med tekniker och strategier. Då kommer gamet att bli mer strukturerat och det som tidigare var "omöjligt" kommer nu bli högst möjligt.
Den dagen kanske kmr då jag tar min "gamande" så seriöst att jag kör tekniker. Just nu har jag mest kul o gör vadfan jag vill utan o tänka på tkeniker o skit, funkar helt ok ändå Smile Men visst, resultaten kanske blir bättre om man kör tekniker, men har man ok natural game tkr jag inte man ska överge det med tekniker
2013-01-25,16:20,
Inlägg: #10
Hur jobbar ni i set om flera?
Ser bra ut dude, om vi ska ta och dela upp det:

Opener
Citat:Jag: Hej tjejer har ni kul ikväll?


Set: Jaaa, det har vi!

Någon form av attraktion får du uppenbarligen direkt
Citat:
Citat:Jag: Vad bra, ville bara säga att din tjejkompis är snygg (tilltalar den fula). Tycker du inte det?
Ful tjejkompis: Jaaa visst är hon.

(Nu tittar jag rakt emot snygg tjejkompis)

Snygg tjejkompis: (rodnar) Tack!


Passive disinterest
Citat:Efter detta ignorerar jag den snygga bruden (min target) under ca 5 minuter för att nästan endast tala med den fula tjejen (mitt hinder). När jag känner att den fula tjejen gillar mig vänder jag mig till den snygga

Mycket möjligt att detta i sig var onödigt då tjejen i fråga svarade bra på ditt direkta game från början, brukar vara onödigt att ignorera henne då - Även om man iofs skulle kunna lägga ett argument utav att du bygger större compliance när du först går direkt och sedan ignorerar vilket får henne mer bekräftelsesökande (va? gillade han inte mig?) - vilket således ökar hennes chans till compliance när du väl gör en request.

Compliance test (hook) isolation
Citat:Jag: Häng med till baren du ska få välja en drink åt mig. (isolerar)

(efter hon beställt drinken)

Jag: Cool den var god, tack! (belönar)

Ser fortfarande bra ut, du har fått intresse och börjat bygga på din compliance-ladder.


Qualification
Citat:Jag: Vad finns det mer för intressanta saker hos dig förutom att du är söt? (Hoop)


Hook
Citat:Snygg tjej: Bla bla bla


Belönar henne för att hon investerade samt ännu en qualification
Citat:Jag: Låter grymt, hur bra är du på att kyssas mellan 1-10?

I fortsättningen -> När tjejen berättar mycket om sig själv, dra en mer djup belöning än: "låter grymt", fokusera på något specifikt hon säger eller någon egenskap hos sig själv som hon kommunicerar med hennes investering.


Hook, intressant att hon sa 2 dock, vanligtvis brukar dom vilja säga så högt som möjligt när dom är into en för att "skryta", anyway så kan hon lika gärna ha givit ett lågt nummer för att hon är lite osäker.
Citat:Snygg tjej: En 2

Belönar henne med en kyss
Citat:Jag: Vi får se, (kysser henne)

Ser mycket bra ut hittills, men vad hände sen?

Citat:(efter detta går vi tillbaka till bordet med hennes tjejkompis. Händer inte så mycket mer den kvällen och jag drar vidare med min kompis)

Vad hände mer specifikt? Varför inte fortsätta till sänghalmen? Eller kanske din logistik såg dålig ut? Tog du nummer?


För att svara på hur jag brukar köra: Varierar väldigt mycket beroende på hur jag känner mig nu för tiden, gejmar ju inte direkt särskilt aktivt längre, men jag körde efter denna struktur i flera år (MM) och den gav mig väldigt väldigt mycket success.

Med tiden kommer du naturalisera ditt game mycket mer och du kommer komma på dig själv att hoppa över massa steg, mixa hit och dit, göra "fel" enligt metoden men tack vare ditt självförtroende kommer tjejen vara väldigt hookad pga din aura.

Good stuff!
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-01-25,18:39,
Inlägg: #11
Hur jobbar ni i set om flera?
Citat:Ser mycket bra ut hittills, men vad hände sen?



Vad hände mer specifikt? Varför inte fortsätta till sänghalmen? Eller kanske din logistik såg dålig ut? Tog du nummer?

Tack för inputen Valle. Ska tänka på att belöna henne djupare. Gjorde två kardinalfel igår som jag kommer på:

Fel 1

Hon berättade att hon ville bli polis. Vilket jag såklart glömde bort.

20 minuter senare frågade jag, vad vill du bli när du blir stor?. "Men det har jag ju redan sagt"

Fel 2


Efter kyssen sa hon något i stil med "du är en skön kille". Jag svarade då asdrygt.

"Ja, i alla fall skönast på den här syltan. Om du inte tror mig så är det bara att tala med vilken annan som helst av de här bönderna". Då hon själv hade lite WT-utseende över sig tog hon åt sig och blev sur.

Efter det gick vi tillbaka till bordet och då kände jag att vår sköna känsla var borta. Valde att ejecta med min wing istället för att försöka rädda situationen.
2013-01-25,19:07,
Inlägg: #12
Hur jobbar ni i set om flera?
Möjligt att du är lite för kaxig och lite FÖR "självsäker" ja, inte på ett bra sätt men overcompensation så det bara får omvänd effekt. Vet att jag hade det problemet under lång tid i början.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-01-25,19:39,
Inlägg: #13
Hur jobbar ni i set om flera?
Bra styrt, men känns lite som att du övergejmar på fel 2... gör själv det ibland, men det är väl så i början att man inte kalibrerar helt rätt eller är rädd för att förlora sin stolthet?

Ser riktigt bra ut annars och ser inget fel i att du drog, onödigt att ödsla energi för att försöka rädda något.. bättre att ta med sig till nästa gång och bara köra på.
2013-01-26,18:58,
Inlägg: #14
Hur jobbar ni i set om flera?
Evilvalle Skrev:Möjligt att du är lite för kaxig och lite FÖR "självsäker" ja, inte på ett bra sätt men overcompensation så det bara får omvänd effekt. Vet att jag hade det problemet under lång tid i början.

Kan du utveckla? Förstår jag det hela rätt om du menar att han ska toffla lite för henne (more or less)?


el bueno, är du rädd för ejection? (iofs är alla det) Kan väl kanske hända att du kunde dragit hem den tjejen ändå om du inte "ejectat"?

Har för mig tyler snackat om det, ngt i stil med "its not over until you've been rejected. Reason why most men fail is because they eject before they actually have been rejected because they "thought" they would be it sooner or later (or because they thought the woman was uninterested) while the women in fact might have been interested".
2013-01-26,19:35,
Inlägg: #15
Hur jobbar ni i set om flera?
Citat:el bueno, är du rädd för ejection? (iofs är alla det) Kan väl kanske hända att du kunde dragit hem den tjejen ändå om du inte "ejectat"?

Kände mest att mina fail drog ner den sköna viben vi hade tidigare. Samtalet blev stelare och därmed hade vi inte lika roligt längre. Var ute den kvällen för att skratta och ha kul så då var det bättre att dra vidare.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}