LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Become sober?
2013-01-27,13:19,
Inlägg: #1
Become sober?
Är det några här som lever totalt nyktra? Går ut nykter och så?

Jag vet inte riktigt varför jag dricker när jag går ut, många gör det för att komma ur sina skal men jag är ju nästan obehagligt öppen även nykter så kanske lika bra att bli nykter?

Kan tänka mig att jag blir bättre med människor när jag är ute om jag är nykter då man kan ha lite mer kontroll?

Hur ser ni på det? Visst, kan vara kul att vara dragen men nackdelarna är kanske tyngre än fördelarna?
2013-01-27,13:26,
Inlägg: #2
Become sober?
Har funderat på det rätt länge att sluta dricka, eller iaf dra ner på det... Blir alltid så in i helvetes bakis dagen efter, hela dagen försvinner kul där liksom!

Helt ärligt så dricker jag väl för att mina polare gör det, känns inte så jätte kul att sitta där själv och dricka cola när de andra festar på ? Sen är det ju jävligt gott att dricka öl också, men kanske helt klart dra ner på det.. För ja du får mer kontroll om du är nykter, du är ju klartänkt, så att fördelarna är nog rätt många än att vara full..

För vissa är det dock lättare att approacha, gejma när de är fulla för att de inte känner några hinder.. det går ju att träna bort helt klart!
2013-01-27,13:48,
Inlägg: #3
Become sober?
En öl är ju ok, det är gott liksom. Men imed att jag saknar sociala spärrar nykter så kan jag bli helt galen om jag får för mycket, vakna-upp-med-adopterad-unge-och-en-kyckling-i-Colombia-full.. Vännerna tycker det är hysteriskt kul men det känns rätt jobbigt om man ska dricka så 2 dagar i veckan..

Approacha nykter kan jag göra men blir svårt när alla på förfesten sitter och skålar, som du säger.
2013-01-27,14:00,
Inlägg: #4
Become sober?
Funderar på det varenda gång jag druckit, typ nu. Fruktansvärt bakis, mår piss alltså. Vad fick man ut av det?! Några timmars kul, mycket spenderad cash samt en
brutalt misshandlad dag dagen efter.
2013-01-27,14:09,
Inlägg: #5
Become sober?
Om jag börjar gå ut nykter skulle jag ju även kunna börja gå ut VARJE kväll, svårt att klara det om man ska vara en zombie tills 4-5 dagen efter varje dag..
2013-01-27,14:22,
Inlägg: #6
Become sober?
MassRiot Skrev:Om jag börjar gå ut nykter skulle jag ju även kunna börja gå ut VARJE kväll, svårt att klara det om man ska vara en zombie tills 4-5 dagen efter varje dag..

Du har helt rätt där! Men som du sa tidigare, det känns lite skumt att vara nykter på förfesten för att ta en öl gör man ju också för det sociala. Men vad man skulle kunna göra är att begränsa sitt dagliga intag till 1-3 öl beroende på hur man känner. Låt säga att du går ut en kväll, yepp nu får jag bara ta max 2 öl, eller börja dricka lättöl!
2013-01-27,14:58,
Inlägg: #7
Become sober?
Rekomenderar detta starkt grabbar. Skaffa en wing som är på att köra nykter. Då är ni två och därefter är det bara att kliva klubben och pusha comfortzone.

Jag och Anonymous på detta forum har kört nykter tillsammans i flera månader nu. Kom ihåg de första gångerna, riktigt stelt och weird känsla med typ 1-2 approaches. Därefter släppte det mer och mer, och under lång tid nu har vi lyckats dominera klubben och man gör stuff man inte alls trodde man kunde klara av nykter på en klubb, och det har blivit rätt så BRA succes.

Du tränar självkänslan fo real now och det skönaste är att ens state kan hålla i sig flera dagar efteråt.

Grejer som att man kan åka bil fram och tillbaka etc är bara en liten bonus.

Nackdelen är väll att brudarna blir ofta väldigt förvånade att man är nykter och med det sagt att de kan bli lite avvaktande. Det tar även längre tid att peaka ditt state, jmf med alkohol, vilket kan vara segt, men desto mer du pushar desto snabbare kommer du in så DU har det ändå i dina egna händer.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-01-27,15:08,
Inlägg: #8
Become sober?
Jag går oftast ut nykter och känner igen vissa problem från början, att folk ville att man skulle dricka, att de tycket att man var konstig som inte drack osv osv. Men som med allt annat blir man ju duktigare ju mer vana man har. Nu tror oftast folk att jag har druckit och bli snarare possitivt överasskade av att jag är nykter.

Gå ut nykter och pusha ofta så kommer du märka att det inte är några konstigheter. Smile
[SIZE="4"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2013-01-27,15:12,
Inlägg: #9
Become sober?
Skulle lätt vilja gå ut nykter tillsammans med en wing... min polare som jag brukade gå ut med har skaffat flickvän nu på annan ort (jävla internetdejting...) så nu står jag här själv, i en relativt liten stad!
2013-01-27,15:30,
Inlägg: #10
Become sober?
trollface Skrev:Skulle lätt vilja gå ut nykter tillsammans med en wing... min polare som jag brukade gå ut med har skaffat flickvän nu på annan ort (jävla internetdejting...) så nu står jag här själv, i en relativt liten stad!

Ja att ha en wing som går mot samma mål gör det 100x lättare att hålla det. Men fan kör inte the D själv? Nykter också. För det är ju ändå i särklass det bästa. Gå ut själv och nykter. Shiiit haha INGET att luta dig emot.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-01-27,20:38,
Inlägg: #11
Become sober?
Nykter är ett jävla påhitt!
find it, fuck it, forget it.
2013-01-27,21:49,
Inlägg: #12
Become sober?
Haha, Tobias du kan vara lugn, alla får välja själva! ;-)
2013-02-07,22:26,
Inlägg: #13
Become sober?
russel Skrev:Nackdelen är väll att brudarna blir ofta väldigt förvånade att man är nykter och med det sagt att de kan bli lite avvaktande. Det tar även längre tid att peaka ditt state, jmf med alkohol, vilket kan vara segt, men desto mer du pushar desto snabbare kommer du in så DU har det ändå i dina egna händer.

Bra skrivet. Tror det kan vara bra för nybörjare att dricka några öl för att skaffa lite reference experiences om inte annat. Det ideala ur ett hälso- och ekonomiskt perspektiv är såklart att gå ut nykter men känner man att det blir för stor obstacle tycker jag ändå det är bättre att ta ett par öl och inte göra alltför stor issue av det än att inte göra något alls.

Med detta sagt beundrar jag ändå killar som dig som kan gå ut nykter, vara present, avslappnade osv. Tycker det är ett ideal värt att sträva efter att inte behöva förlita sig på alkohol för framgång inom detta. Ett exempel är en kompis som är en supernatural. Han tycker det är lättare att gå ut nykter. Han dricker ibland (kanske en gång i månaden) enbart för han gillar berusningen men det sabbar hans game. Detta är mitt ideal festa någon gång då och då med polarna men inte förlita sig på någon drog/alkohol för att kunna leva ett rikt socialt liv.

Hade det inte varit för alkohol hade förmodligen 95% av alla samlag i detta land inte blivit av. Har själv issues med alkoholen, aldrig dragit hem en tjej helt nykter på krogen..Mitt första inlägg på detta forum btw.
2013-02-08,19:09,
Inlägg: #14
Become sober?
Nico31 Skrev:Bra skrivet. Tror det kan vara bra för nybörjare att dricka några öl för att skaffa lite reference experiences om inte annat. Det ideala ur ett hälso- och ekonomiskt perspektiv är såklart att gå ut nykter men känner man att det blir för stor obstacle tycker jag ändå det är bättre att ta ett par öl och inte göra alltför stor issue av det än att inte göra något alls.

Med detta sagt beundrar jag ändå killar som dig som kan gå ut nykter, vara present, avslappnade osv. Tycker det är ett ideal värt att sträva efter att inte behöva förlita sig på alkohol för framgång inom detta. Ett exempel är en kompis som är en supernatural. Han tycker det är lättare att gå ut nykter. Han dricker ibland (kanske en gång i månaden) enbart för han gillar berusningen men det sabbar hans game. Detta är mitt ideal festa någon gång då och då med polarna men inte förlita sig på någon drog/alkohol för att kunna leva ett rikt socialt liv.

Hade det inte varit för alkohol hade förmodligen 95% av alla samlag i detta land inte blivit av. Har själv issues med alkoholen, aldrig dragit hem en tjej helt nykter på krogen..Mitt första inlägg på detta forum btw.

Välkommen!

Precis, självklart har jag ej lagt av att supa helt och visst fan är det kul, men jag ser det mer som ett event nu. Jag gillar att köra nykter för att jag gillar grejjen att man måste pusha sig mer. Jag ser det också som en självklarhet att jag ska kunna gå fram helt random och coldapproacha, lyfta hit och dit, röra mig, säga vad jag vill utan några externa medel.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}