LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
GHB istället för alkohol
2013-02-08,01:07, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-02-08,01:39 av {2} Whynot.)
Inlägg: #1
GHB istället för alkohol
DISCLAIMER OCH LITE OM MIG

Jag har själv ännu inte testat GHB, men har tillbringat månader till att researcha det. Jag kommer att fylla på med personliga erfarenheter inom några veckor då jag själv bekantat mig med drogen. Jag använder inga droger utan att veta exakt vad jag utsätter min kropp för. Jag har LÄNGE velat ersätta alkoholen då jag är medveten om hur skadlig den är för mig. De traditionella partydrogerna amfetamin och MDMA är neurotoxiska vid frekvent bruk, så de går bort direkt. Kokain är för beroendeframkallande.

Jag återkommer troligtvis med fler poster om droger då de kan användas till bra mycket konstruktivare saker än att festa.

ALKOHOL

Jag gillar inte alkohol. Visst, det är kul, jag har galna kvällar då jag är full, jag får bättre självkänsla och det kan vara sjukt gott med finare öl/vin/whisky. Men priset är sjukt högt och det är en av de absolut smutsigaste drogerna vi har i vårt samhälle. Alkohol leder bl a bakfyllor, snefyllor, allmänt förhöjd ångest, förstörda relationer, våld, hjärnskador och beroende. I de perioder jag har druckit mycket (runt tre fyllor i veckan) har jag mer eller mindre varit påverkad av alkoholen sju dagar i veckan, vare sig det handlar om trötthet, ångest eller bakfylla. Hur många här orkar ha en produktiv söndag efter en fylla på lördagen (och fredagen)? Alkohol är knappast bra för träningen även om det absolut inte har den effekt på testosteronet som konventionell visdom påstår.

Därför mitt intresse för GHB. Ni är säkert medvetna om att kriget mot droger är en av de största lögnerna i dagens samhälle. Här har ni lite perspektiv:

[Image: ranking-20-drugs-and-alcohol-by-overall-harm.png]

[Image: 1-s2.0-S0140673610614626-gr3.jpg]

KÄLLA

Ja, ALKOHOL är den farligaste drogen i dagens samhälle. #1 då det gäller skada gentemot andra än den som själv brukar den och #4 då det gäller skada för brukaren själv. Detta är då drogerna legala situation är som den är idag. Ta t ex heroin där de flesta skador kommer från sprutor, orent heroin eller överdoser. Skulle missbrukarna få hjälp så skulle risken för användaren vara minimal och alkohol skulle vara ytterligare högre i listan.

GHB

Nackdelar

Så, GHB. Låt oss börja med det negativa. Jag är medveten om att GHB har ett smutsigt rykte i Sverige och att det finns användare här som har drabbats av det negativa personligen. GHB har ett rykte om att vara en våldtäktsdrog. Det finns med säkerhet ett antal totala idioter som har använt den för att söva brudar för att kunna våldta dem i krogsammanhang. Problemet är att GHB är svårdoserad och blandas den med en normalfylla så är överdos snarare regel än undantag, överdos som leder till andningsstillestånd och död. Ni förstår alla att det bara är totala äckel som blandar knark i brudars drinkar och att det inte har något med drogen i sig att göra.

Nackdelarna för en normalanvändare som skulle använda GHB för att ersätta alkohol är svårigheterna att dosera, risk för beroende, att du inte kan dricka alkohol medan du är påverkad av GHB och att det är olagligt:

Doseringssvårigheterna återkommer jag om då jag själv testat det. En överdos av enbart GHB leder till en djup sömn. Inte koma eller andningsstillestånd. GHB används som medicin för narkolepsi pga den höga kvalitet på sömnen som den ger. Hur som helst skulle det suga att somna på en nattklubb utan att kunna bli väckt. Jag är dock övertygad om att det går att lösa med sedan innan uppvägda doser och att använda timern på mobilen.

GHB verkar vara ungefär lika beroendeframkallande som alkohol, dvs rätt ordentligt beroendeframkallande. Problemet är att GHB går att använda JÄMT och har bara en bråkdel av biverkningarna av alkohol. Ingen skulle märka om du var påverkad av GHB på jobbet eller på stan. Lösning: Använd det enbart då andra är påverkade av alkohol och om du märker att du använder det för mycket, ta en paus och var nykter eller ersätt GHB med alkohol igen. Undvik GHB om du är medveten att du har en personlighet som tenderar att bli beroende av saker.

Drick inte alkohol medan du har GHB kvar i blodet.

Fördelar

Så varför skulle du ersätta alkohol med olaglig drog med fett dåligt ryckte? GHB verkar vara som ett alkohol utan alla kassa saker. Bakfyllan är obefintlig, du blir inte korkad eller aggressiv, du bli extremt mycket kåtare och får BÄTTRE stånd, du får ännu bättre självförtroende än med alkohol, all ångest är som bortblåst och GHB verkar svagt stimulerande vilket gör att du inte blir lika seg som alkohol. GHB verkar vid normalt bruk (dvs ej 24/7) vara helt icketoxiskt. Det metaboliseras till vatten och koldioxid. Det är dessutom en signalsubstans som du redan har i kroppen, så den är skapligt van vid att bryta ned den. En trevlig bieffekt för oss som tränar är att GHB höjer nivån av HGH. Hur mycket skillnad det gör vid rekreationellt bruk av GHB är svårt att säga, men det skadar knappast.

GHB är enkelt tillverkat av natriumbikarbonat och klotterbortagningsmedlet GBL. Uppenbarligen måste du hitta REN GBL, men det är inget särskilt svårt att få tag i. Google is your friend.

KÄLLOR

Good Looking Losers introduktion
Ta den här posten med en nypa salt. Den är EXTREMT hajpande. Kommentaren av Marc har många bra poänger.

Erowid

GHB som sexdrog - Bluelight

Wikipedia

Drugs Forum GHB-avdelning
Mängder med bra trådar med referenser till vetenskapliga artiklar

En sammanfattning av Kanadensiska läkemedelsverkets rapport om GHB (Xyrem)

Syntes

Har någon här erfarenhet av GHB? Jag vill gärna veta ÄNNU mer innan jag börjar leka med det.
2013-02-08,01:29,
Inlägg: #2
GHB istället för alkohol
Stapeldiagrammet du länkade kan mycket väl vara gjort av en pundare. Han må ha använt sig av tillförlitliga källor men hur skulle det se ut om lika många körde ghb som det var människor som drack alkohol? Diagrammet saknar en del siffror.

En annan nackdel är faktumet att det är olagligt. Visst går det oftast att snacka sig ur sådana situationer men det är inte en fördel.

Sedan rekommenderar jag dig att söka runt lite hur länge det har använts i berusningssyfte. Just GHB har jag väldigt dålig koll på och har aldrig provat men kolla upp det. Exempelvis visade det sig att folk upplevde bra mycket värre bieffekter av meph än exempelvis kokain.
2013-02-08,01:38, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-02-08,01:44 av {2} Whynot.)
Inlägg: #3
GHB istället för alkohol
Har du kollat på källan? Det är välkända brittiska forskare som har gjort undersökningen. Den har publicerat i The Lancet, så även om den har brister så har den tillräckligt mycket auktoritet för att vara en tillförlitlig källa. Personligen tror jag att vi skulle ha mindre brott i samhället, men mängder med GHB-missbrukare om lika många började använda GHB som alkohol.

Stämmer att det är olagligt. Det är uppenbarligen drygt och jag ska lägga till det.

GHB har använts sedan 80-talet. Det var då lagligt och såldes i hälsokostbutiker. Det blev populärt pga bodybuilders använde det. Det var även välanvänt under ravescenen på 90-talet. Jag förstår inte helt din poäng. Utveckla? Om du menar methamphetamine skulle jag klassa det som en tyngre drog än kokain. Eller menar du mephedrone?
2013-02-08,02:27,
Inlägg: #4
GHB istället för alkohol
Whynot Skrev:Har du kollat på källan? Det är välkända brittiska forskare som har gjort undersökningen. Den har publicerat i The Lancet, så även om den har brister så har den tillräckligt mycket auktoritet för att vara en tillförlitlig källa. Personligen tror jag att vi skulle ha mindre brott i samhället, men mängder med GHB-missbrukare om lika många började använda GHB som alkohol.

Kollade faktiskt inte men tycker ändå den saknar siffror.

Citat:Stämmer att det är olagligt. Det är uppenbarligen drygt och jag ska lägga till det.

GHB har använts sedan 80-talet. Det var då lagligt och såldes i hälsokostbutiker. Det blev populärt pga bodybuilders använde det. Det var även välanvänt under ravescenen på 90-talet. Jag förstår inte helt din poäng. Utveckla? Om du menar methamphetamine skulle jag klassa det som en tyngre drog än kokain. Eller menar du mephedrone?

Menade mephedrone. Nä, i och med att jag inte har någon koll på GHB så tänkte jag på om det var hyfsat nytt (2000 tal) och att man då ska passa sig för droger som lovordas för mycket, främst för att det inte finns någon forskning men det verkar ju inte vara fallet med GHB. Halva min skola drog meph som dammsugare bara för att det var lagligt vilket många snorungar tolkar som att det är ofarligt.

Vore kul med en uppföljning när du tagit din första kork.
2013-02-08,03:50,
Inlägg: #5
GHB istället för alkohol
Den enda erfarenheten jag har om GHB är när tjejpolarens lillesyrra (som då var 17) fick det av en snubbe på en fest, och dog samma natt. Verkar vara ren skit IMO men I dunno, kanske om man "tar det varsamt". Personligen håller jag mig ifrån det.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-02-08,06:24,
Inlägg: #6
GHB istället för alkohol
Evilvalle Skrev:Den enda erfarenheten jag har om GHB är när tjejpolarens lillesyrra (som då var 17) fick det av en snubbe på en fest, och dog samma natt. Verkar vara ren skit IMO men I dunno, kanske om man "tar det varsamt". Personligen håller jag mig ifrån det.

Fyfan va tragiskt.
2013-02-08,08:50, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-02-08,09:42 av {2} Stridskuken.)
Inlägg: #7
GHB istället för alkohol
Har aldrig hört något positivt om GHB fatiskt, inte ens av de erfarna pundarna på flashback. Gränsen verkar vara väldigt liten mellan lite lullig bara, och att man däckar, svårt att dosera. Vet en själv som dött av det, men det var ett självmord så ska inte sprida skräckpropaganda i onödan. Vettefan om det finns något bra substitut om man gillar effekten av alkohol, tycker det verkar som att man blir så pundaraktig av tjack, E, Mephedrone osv. Cannabis för flummig. Men om nu heroin inte är värre kan du väl ta det, det ska vara väldigt tillfredställande tydligenWink Nä skämt åsido, men när det blir så seriöst och det inte verkar finnas något lika bra, kan man tappa intresset helt för varken alkohol eller annat vilket jag gjort.

Men anyway, ska bli intressant att se vad du får för erfarenheter av det.
2013-02-08,09:02,
Inlägg: #8
GHB istället för alkohol
GHB är skit, även hembrännt kan va farligt, jag blir alltid förbannad å får lust att slå folk på käften om jag vet att de bjudit mig på hembrännt utan att sagt nått men jag frågar alltid när jag ser skumma flaskor eller dunkar å jag tackar alltid nej till hemmagjordsprit, not worth it as too many stories will tell you...
2013-02-08,09:55,
Inlägg: #9
GHB istället för alkohol
GHB = Gänga Heta Brudar?

Nej, jag skulle inte tro det. Undvik GHB.
Där jag kommer ifrån är det, eller det har iaf varit vanligt med GHB. Jag vet många som fått sina liv förstörda och de som har dött av GHB.

Eftersom man dricker "kork" så är det svårt att dosera. Gör man fel på millilitern kan allt gå snett.

För ett par veckor sedan mötte jag min första person som var GHB-påverkad. Vi var ett gäng killar som stod och snackade vid vägen då han kom fram. Han hade en tjock röd vinterjacka med luvan uppdragen och mjukisbyxor. Han kom mot oss med stora steg och vi tänkte han skulle klaga på "dagens ungdom" eller något liknande. Men när han kom närmade skrek han "Jag ska döda er" och direkt efter skrattade han och sa "Jag skojar ju bara med er, visst är jag bra på att luras". Under kvällen sa han flera gånger att han skulle döda oss och sen förklarade han hur lättlurade vi var. Annars var han rätt trevlig men jag hade hela tiden en plan på hur jag skulle ta ner honom om han hoppade på mig.

Vid första anblicken så trodde jag det var en helt vanlig fullgubbe men när han satte sig när på en bänk och drog fram är ramlösaflaska med avriven ettiket frågade han mig "Ska du ha? Det är inget farligt det är bara GHB". Då gick mina vänner men jag stannade kvar och snackade med killen.

Vi satt på parkbänken och pratade fram tills min buss kom. Han berättade om hur hans famlij alltid tjatade på honom "Jonas, du måste sluta knarka" men han tyckte att de skulle sluta klaga och att han får knarka om han vill.

Så Whynot, här kommer mina tankar om GHB.

Tänk noga över det här Whynot innan du gör GHB. Minska på drickandet om det ger dig problem. Ett par öl eller ett glas saft kommer vara mycket bättre.

GHB skapar både problem för dig och för dina vänner och familj. Det är oerhört beroendeframkallande och det har skördat många unga liv.

Jag skulle tro att hans IQ sjönk med 50 den kvällen så det är inget du blir klokare av precis.

Och angående GHBs dåliga rykte, har du tänkt på var det kommer ifrån? Det finns en förklaring till alla fördomar här i världen.

Ta det lugnt nu.
2013-02-08,10:52,
Inlägg: #10
GHB istället för alkohol
Börja med att våga approacha tjejerna nykter istället grabben.
Love is when you emotionally abuse her and she still comes back for more, right?
2013-02-08,12:19,
Inlägg: #11
GHB istället för alkohol
AplAy Skrev:GHB är skit, även hembrännt kan va farligt, jag blir alltid förbannad å får lust att slå folk på käften om jag vet att de bjudit mig på hembrännt utan att sagt nått men jag frågar alltid när jag ser skumma flaskor eller dunkar å jag tackar alltid nej till hemmagjordsprit, not worth it as too many stories will tell you...

Lol hembränt, som att nån ägnar sig åt det nuförtiden Big Grin
2013-02-08,13:22,
Inlägg: #12
GHB istället för alkohol
Jayson1 Skrev:Kollade faktiskt inte men tycker ändå den saknar siffror.

Menade mephedrone. Nä, i och med att jag inte har någon koll på GHB så tänkte jag på om det var hyfsat nytt (2000 tal) och att man då ska passa sig för droger som lovordas för mycket, främst för att det inte finns någon forskning men det verkar ju inte vara fallet med GHB. Halva min skola drog meph som dammsugare bara för att det var lagligt vilket många snorungar tolkar som att det är ofarligt.

Vore kul med en uppföljning när du tagit din första kork.

Jag håller med om att den möjligtvis har brister, men det är en väl ansedd undersökning, och även forskarna är väl ansedda.

Nya droger är vettigt att vara försiktigt med ja. Bara för att det är lagligt eller nytt gör det inte mindre farligt, snarare tvärtom.

Evilvalle Skrev:Den enda erfarenheten jag har om GHB är när tjejpolarens lillesyrra (som då var 17) fick det av en snubbe på en fest, och dog samma natt. Verkar vara ren skit IMO men I dunno, kanske om man "tar det varsamt". Personligen håller jag mig ifrån det.

Yeah, jag såg det på C-R. Det suger och jag beklagar.


Carl Skrev:Eftersom man dricker "kork" så är det svårt att dosera. Gör man fel på millilitern kan allt gå snett.

GHB i ren form är ett pulver. Jag kommer troligtvis använda det i pulverform och noga uppvägt INNAN jag är påverkad.

Carl Skrev:För ett par veckor sedan mötte jag min första person som var GHB-påverkad. Vi var ett gäng killar som stod och snackade vid vägen då han kom fram. Han hade en tjock röd vinterjacka med luvan uppdragen och mjukisbyxor. Han kom mot oss med stora steg och vi tänkte han skulle klaga på "dagens ungdom" eller något liknande. Men när han kom närmade skrek han "Jag ska döda er" och direkt efter skrattade han och sa "Jag skojar ju bara med er, visst är jag bra på att luras". Under kvällen sa han flera gånger att han skulle döda oss och sen förklarade han hur lättlurade vi var. Annars var han rätt trevlig men jag hade hela tiden en plan på hur jag skulle ta ner honom om han hoppade på mig.

Vid första anblicken så trodde jag det var en helt vanlig fullgubbe men när han satte sig när på en bänk och drog fram är ramlösaflaska med avriven ettiket frågade han mig "Ska du ha? Det är inget farligt det är bara GHB". Då gick mina vänner men jag stannade kvar och snackade med killen.

Vi satt på parkbänken och pratade fram tills min buss kom. Han berättade om hur hans famlij alltid tjatade på honom "Jonas, du måste sluta knarka" men han tyckte att de skulle sluta klaga och att han får knarka om han vill.

Verkar vara en sjukt osoft kille. Dessutom är han helt okunnig och helt jävla dum i huvudet om han bjuder någon som jag förmodar är alkoholpåverkad på GHB. Det är så folk dör.

Carl Skrev:Så Whynot, här kommer mina tankar om GHB.

Tänk noga över det här Whynot innan du gör GHB. Minska på drickandet om det ger dig problem. Ett par öl eller ett glas saft kommer vara mycket bättre.

GHB skapar både problem för dig och för dina vänner och familj. Det är oerhört beroendeframkallande och det har skördat många unga liv.

Jag skulle tro att hans IQ sjönk med 50 den kvällen så det är inget du blir klokare av precis.

Och angående GHBs dåliga rykte, har du tänkt på var det kommer ifrån? Det finns en förklaring till alla fördomar här i världen.

Ta det lugnt nu.

Tack för omtanken! (Ej ironi) Du ser saker väldigt svart och vitt. Alkohol är ytterst beroendeframkallande och det finns fortfarande de som kan använda det utan att bli beroende. Tobak är mer beroendeframkallande än heroin (enl många källor, kanske inte alla och allt beroende på vilka kriterier man kollar på), och det finns mängder med feströkare som aldrig rör cigg annars. Jag är medveten om att GHB KAN skapa problem för mig och folk omkring mig. Jag kommer att vara extremt försiktigt då jag vägrar att bli beroende av något annan drog än kaffe.

Många rapporterar faktiskt att man INTE blir dummare av GHB jämfört med alkohol.

Kolla upp Ecstasy/MDMA. Kolla upp LSD. De har också alldeles absurt dåligt rykte, men är löjligt mycket mindre farliga än alkohol, cannabis och tobak. Ryktet säger ingenting.

Cruz Skrev:Börja med att våga approacha tjejerna nykter istället grabben.

Jag var nykter nästan hela förra året och fick ligga för det. Jag försöker också få in approachandet mer i min vardag, och uppenbarligen kommer jag aldrig någonsin använda någon drog i vardagen (förutom kaffe). Så jag jobbar på det!
2013-02-08,16:02,
Inlägg: #13
GHB istället för alkohol
Vad grundar du att Ecstasy/MDMA och LSD är mindre farliga än alkohol, cannabis och tobak på...?
2013-02-08,16:46,
Inlägg: #14
GHB istället för alkohol
Whynot Skrev:GHB har använts sedan 80-talet. Det var då lagligt och såldes i hälsokostbutiker. Det blev populärt pga bodybuilders använde det. Det var även välanvänt under ravescenen på 90-talet. Jag förstår inte helt din poäng. Utveckla? Om du menar methamphetamine skulle jag klassa det som en tyngre drog än kokain. Eller menar du mephedrone?

Vad är 30 år i sammanhanget? Hur kan du bevisa att det inte är 50% chans att dina barnbarn föds med en kokosnöt som hjärna?

Hur vet du att du inte kommer dricka alkohol av misstag ifall du går på krogen när du är påverkad av detta?

Cruz Skrev:Börja med att våga approacha tjejerna nykter istället grabben.

Låte så känner jag också...


Sen så finns det en jävligt bra detalj med bakfylla... det är en ständig påminnelse om att det är skadligt.
Vill man inte bli bakis så dricker man mindre och får dessutom mindre skadliga biverkningar. =)
2013-02-08,17:29,
Inlägg: #15
GHB istället för alkohol
Sam Skrev:Vad grundar du att Ecstasy/MDMA och LSD är mindre farliga än alkohol, cannabis och tobak på...?

[Image: deathsper100k.gif]

Värt att notera att MDMA utan andra droger sällan orsakar dödsfall:

[Image: drugcombos2001.gif]

http://thedea.org/statistics.html

http://www.theage.com.au/victoria/dancin...2ar04.html

http://www.guardian.co.uk/politics/2009/...eform-call

http://www.fcaglp.unlp.edu.ar/~mmiller/e...ournal.pdf (Samma undersökning som första posten)

http://www.clear-uk.org/wp-content/uploa...FINAL1.pdf

http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_health.shtml

http://www.maps.org/research/mdma/

Det är rätt vedertaget i forskarvärlden att MDMA är en skapligt harmlös substans. Extremt många av dödsfallen av ecstasy som rapporteras i media är också andra substanser än MDMA. PMA har orsakat MÅNGA dödsfall då folk har intagit det och trott det varit MDMA. Så då jag säger att MDMA är harmlöst så menar jag att MDMA som är bekräftat ren är harmlös. Inte random piller som din dealer säger är MDMA. Det finns testkit för att bekräfta detta. MDMA har en fantastiskt potential i terapi och studeras just nu för att behandla PTSD (se MAPS-länken ovan).

Sen är det uppenbarligen inte svartvitt. Tar du MDMA, blandar det med amfetamin och alkohol och går ut och dansar i tio timmar i en varm klubb utsätter du du både din kropp och hjärna för en enorm påfrestning.

LSD är mycket mer komplext då det påverkar ditt psyke snarare än din kropp. Jag orkar inte leta upp mängder med undersökningar som bevisar min tes, men här har du en bra sammanfattning:

http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_health.shtml

tcepser Skrev:Vad är 30 år i sammanhanget? Hur kan du bevisa att det inte är 50% chans att dina barnbarn föds med en kokosnöt som hjärna?

1. GHB är en signalsubstans i hjärnan som DU har. (Nej, det är inget bevis för att det är harmlöst, men en indikation.)

2. GHB metaboliseras till koldioxid och vatten.

3. GHB påverkar GABA-receptorerna och utsöndringen av glutamat. Inget av det påverkar min arvsmassa.

4. Lita inte på mig, se kanadensiska läkemedelsverkets rapport om GHB: http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=26372

tcepser Skrev:Hur vet du att du inte kommer dricka alkohol av misstag ifall du går på krogen när du är påverkad av detta?

Bra fråga! Jag kommer att testa hur jag påverkas av det innan jag får för mig att gå ut på det. Dessutom kommer mina vänner att veta att jag tar det. Men om du dricker alkohol, hur kan du veta att du inte kommer att inta farliga droger då du är full? Du bestämmer dig för att inte göra det såklart.

tcepser Skrev:Låte så känner jag också...


Sen så finns det en jävligt bra detalj med bakfylla... det är en ständig påminnelse om att det är skadligt.
Vill man inte bli bakis så dricker man mindre och får dessutom mindre skadliga biverkningar. =)

Jag söker inget magiskt piller för att bli bra på att ragga. Kommer jag att känna att det här är FÖR BRA, att jag fuskar, att jag blir någon annan än mig själv, att jag blir sämre då jag inte är påverkad av GHB, att jag riskerar att bli beroende eller ägnar mycket tid till att längta till helgerna då jag äntligen får använda GHB så är det såklart inget som är hållbart att fortsätta med. Att jag festar på GHB istället för alkohol om jag efter att ha testat det anser det hållbart är inget som jag kommer att tillåta förändra mitt liv i övrigt. Jag tror snarare att festandet kommer att lämna MINDRE avtryck på mitt liv än vad alkoholen gör. En drog kan aldrig ERSÄTTA personlig utveckling. Det inser jag lika väl som ni gör.

Korrekt angående bakfyllan. Men varför ska jag använda något som är så exceptionellt farligt för min kropp då det finns alternativ som är mycket mindre farliga?
2013-02-08,23:40,
Inlägg: #16
GHB istället för alkohol
Whynot Skrev:1. GHB är en signalsubstans i hjärnan som DU har. (Nej, det är inget bevis för att det är harmlöst, men en indikation.)

2. GHB metaboliseras till koldioxid och vatten.

3. GHB påverkar GABA-receptorerna och utsöndringen av glutamat. Inget av det påverkar min arvsmassa.

4. Lita inte på mig, se kanadensiska läkemedelsverkets rapport om GHB: http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=26372



Bra fråga! Jag kommer att testa hur jag påverkas av det innan jag får för mig att gå ut på det. Dessutom kommer mina vänner att veta att jag tar det. Men om du dricker alkohol, hur kan du veta att du inte kommer att inta farliga droger då du är full? Du bestämmer dig för att inte göra det såklart.



Jag söker inget magiskt piller för att bli bra på att ragga. Kommer jag att känna att det här är FÖR BRA, att jag fuskar, att jag blir någon annan än mig själv, att jag blir sämre då jag inte är påverkad av GHB, att jag riskerar att bli beroende eller ägnar mycket tid till att längta till helgerna då jag äntligen får använda GHB så är det såklart inget som är hållbart att fortsätta med. Att jag festar på GHB istället för alkohol om jag efter att ha testat det anser det hållbart är inget som jag kommer att tillåta förändra mitt liv i övrigt. Jag tror snarare att festandet kommer att lämna MINDRE avtryck på mitt liv än vad alkoholen gör. En drog kan aldrig ERSÄTTA personlig utveckling. Det inser jag lika väl som ni gör.

Korrekt angående bakfyllan. Men varför ska jag använda något som är så exceptionellt farligt för min kropp då det finns alternativ som är mycket mindre farliga?

Anledning att jag "vet" att jag inte provar är för att jag vet hur jag påverkas av alkohol, du vet inte hur du påverkas av GHB...


Frågan är om det kanske inte är bättre att ha kul utan droger istället för att byta till något annat... nu lovordar du det innan du ens har testat...
2013-02-09,01:07,
Inlägg: #17
GHB istället för alkohol
Det stämmer att jag inte vet hur jag påverkas av GHB. Men jag är också medveten om att alkohol är en av de droger som fördunklar omdömet mest, och jag vet att jag inte testar droger som jag bestämt mig för att jag inte ska testa då jag är full. Om jag har tagit GHB och vet att jag riskerar att dö, däcka eller skämma ut mig om jag blandar det med alkohol är jag säker på att jag helt och totalt kommer att undvika alkohol under påverkan av GHB. Att GHB inte alls ska ge samma 'oklarhet' som alkohol är också en faktor som pekar mot att jag kommer att kontrollera mig i ännu högre grad än alkohol. Men eftersom du har helt rätt i att jag inte vet hur jag påverkas av det så kommer jag att testa det ordentligt hemma där jag inte skrämmer livet av folk om jag däckar.

Jag förstår din skepticism. En random internetsnubbe som hänger på ett PU-forum och dessutom är online halv tolv en fredagkväll som hajpar en olaglig drog med dåligt rykte som han själv inte testat. Det är klart att det inte låter så jävla bra. Men som sagt har jag förmåga att ha kul, njuta av livet, ragga och vara galen utan droger. Jag använder aldrig droger som verklighetsflykt eller för att döva någon smärta. Jag var nykter större delen av förra året och resta ensam i mer än åtta månader. Att få distans till alkohol gjorde mig rätt osugen på att vara full regelbundet. Jag har mängder med erfarenhet av att vara ute helt ensam och en hel del erfarenhet av att vara ute nykter/två vinglas-berusad.

Så varför känner jag något behov/intresse av att använda/testa GHB? Jag är nyfiken. Jag tror det kan vara jävligt kul. Hälsoaspekten är stor. Jag har alltid varit intresserad av att öka min generella energi på så hälsosamma sätt som möjligt. Alkohol är en ENORM energitjuv. Men visst. Att vara nykter är uppenbarligen mer konstruktivt än att ersätta en destruktiv drog med en något mindre destruktiv drog.

Kul med gensvaret. Jag hade faktiskt väntat mig en något mer öppen/nyfiken attityd. Men det är intressant att bli ifrågasatt och få tänka till lite mer ordentligt. Mina vänner är antingen redan drogliberala eller ser mig som en auktoritet då det gäller droger och ställer frågor, men ifrågasätter inte direkt mina ståndpunkter.

Stridskuken Skrev:Har aldrig hört något positivt om GHB fatiskt, inte ens av de erfarna pundarna på flashback. Gränsen verkar vara väldigt liten mellan lite lullig bara, och att man däckar, svårt att dosera. Vet en själv som dött av det, men det var ett självmord så ska inte sprida skräckpropaganda i onödan. Vettefan om det finns något bra substitut om man gillar effekten av alkohol, tycker det verkar som att man blir så pundaraktig av tjack, E, Mephedrone osv. Cannabis för flummig. Men om nu heroin inte är värre kan du väl ta det, det ska vara väldigt tillfredställande tydligenWink Nä skämt åsido, men när det blir så seriöst och det inte verkar finnas något lika bra, kan man tappa intresset helt för varken alkohol eller annat vilket jag gjort.

Men anyway, ska bli intressant att se vad du får för erfarenheter av det.

Glömde visst att svara. Det är korrekt att det är svårdoserat. Problemet är att de flesta köper GHB från någon random snubbe i en vattenlösning och har ingen aning om hur starkt det är. Pulver löser det. Och en våg uppenbarligen.

Jag skulle säkert gilla tjack, men ja, folk som har tagit större mängder kan vara rätt obehagliga. Plus att det ger hjärnskador. MDMA (E) är fantastiskt med folk jag tycker om, men jag skulle aldrig festa på det. Det är allt annat än nyttigt vid för regelbundet bruk också. Meph är för osäkert och ger troligtvis också hjärnskador. Cannabis blir jag korkad, förvirrad och slö av. Och heroin, nej. Men ja, du har en poäng. Det här med partydroger är klurigt om man inte är överförtjust i alkohol som normen säger att man ska vara.
2013-02-09,01:27, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-02-09,01:29 av {2} Stridskuken.)
Inlägg: #18
GHB istället för alkohol
Det jag har hört är att det finns inte så mycket mellanting mellan lite lullig, och as"full", nästintill däckfärdig, verkar skumt, ingen säker källa på det dock, men är väl bara att läsa om folk erfarenheter på flashback tex.

Hursom, en intressant diskussion, alkohol är skit och det enda som försvarar det är nån slags politisk korrekthet som säger att det är normalt, och det kan man göra sen är allting prima efter att man haft sitt rus och bakfylla, en gång i veckan det är inga problem eftersom alla gör det och det är socialt accepterat. Utan att man ens refkleterar över det vill jag påstå att det ger upphov till mentala problem, och en destruktiv livsstil som ger en men, även ett slags beroende att alltid vilja ha fyllan igen. Man är i princip indoktrinerad med att det är okej, och att det inte är farligt, pga. hur samhället ser ut eftersom det är så oerhört utbrett, och där tillochmed till den grad att det är politiskt korrekt. Ett glas vin om dagen har jag för mig vissa "hälsoexperter" rekomenderar för hjärtats skull, för många svenssons är det så självklart det kan bli med vin till maten hela tiden, och det blir så självklart i hela kulturen.

Så i den meningen är det väl bra om folk hittar substitut även om jag själv föredrar att vara utan något sånt. Tycker dock rutindrogandet/drickandet är mycket dumt, ska man hålla på med sånt tycker jag man kan begränsa sig och inte göra det 1-2 gånger i veckan.
2013-02-09,15:48,
Inlägg: #19
GHB istället för alkohol
Ja, det stämmer. Det är det som oroar mig och om något kommer att stjälpa den här konstiga planen är det förmodligen doseringsvårigheterna. Jag har läst runt lite på Erowids experience vault för GHB, och där är skapligt många av rapporterna negativa. Dock så är de flesta negativa rapporterna av folk som inte har någon koll och inte respekterar substansen. Men det finns ett antal dryga grejer med just GHB och dos. Att det bara håller i sig i ca två timmar vilket leder till att man måste återdosera, men att man då inte vet hur mycket GHB som finns kvar i blodet. Ens egen metabolism. Huruvida man har ätit innan eller ej. Osv. Vi får se då jag testat hemma ordentligt.

Ja, jag håller med dig. Jag tycker drog/alkoholkulturen i Sverige är helt absurd. Är det någon drog som förstört mycket för mig så är det alkohol. Hur fan ska en sextonåring hantera en flaska vodka om han vill bli full? Jag gjorde det inget vidare alla gånger. Nu har jag uppenbarligen kommit till en punkt där jag kan hantera mitt drickande. Men det tar en hel del ändå.

Rätt igen. Dock så känner jag ändå att jag som är i 20+-årsåldern inte behöver tänka överdrivet mycket på mitt alkohol/droganvändande så länge jag kontrollerar mig själv och håller mig undan de tyngsta sakerna, eller sakerna jag vet att jag själv skulle gilla för mycket.
2013-02-09,18:10,
Inlägg: #20
GHB istället för alkohol
Jag skulle avråda dig från GHB, som sagt, det är dödligt vid fel dosering.

Jag ska inte leka moralhora här och jag är långt ifrån fläckfri själv, men jag antar att du inte testat varken mdma eller amfetamin? MDMA gör dig visserligen helt sjukt bra rent socialt, men det är verkligen inget du KAN(visst kan du, men dina seratonindepåer är fuckt sen) gå på mer än några ggr i halvåret, annars kommer du bli depp. Dessutom skulle dina pupiller och din överdrivna kärlek visas så tydligt att de flesta brudar skulle bli skrämda pga du ser hög ut, rent ut sagt.

Tjack däremot funkar fint att köra på istället för alkohol vid utgång, du behöver inte en stor mängd alls, sen några öl på det eller så, så är du helt kalas och brudarna flockas runt dig. Sen behöver du inte återdosera heller med tjack, håller i rätt länge, så bara dra i dig innan du drar så är du fine. Märks inte öht heller vid små mängder, inte ens för ett tränat öga. Du kan ej dö av överdos heller.

Och nej, det är ingen "brutal AT", desto större dos du kör, desto värre AT. Precis som med alkohol. Min värsta AT i mitt liv är fortfarande alla de kvällar jag druckit för mycket rödvin...

Sam Skrev:Vad grundar du att Ecstasy/MDMA och LSD är mindre farliga än alkohol, cannabis och tobak på...?
FInns forskning som tyder på det. LSD är ju förfan harmlöst rent fysiskt, och psykiskt skulle jag säga att det är relativt harmlöst också, så länge du inte börjar söka efter att komma högre o högre varje gång, då lurar nog en psykos/HPPD runt hörnet. Dock är inget av dessa dödligt eller knappast farligt, men ändå inget man vill råka ut för.

Dessutom blir du en bättre människa av psykadeler imo, man kan vara lite "dum" under själva ruset, men sen när man landat så är ditt ego helt borta o du kan se klart, omöjligt o beskriva om man ej upplevt. Insåg tex att jag "led" av bigorexia efter en svamptripp, såg mig själv i spegeln och såg helt plötsligt mycket grövre ut än vanligt, fastän det var samma storlek på mig. Utan egot kan man tänka så jääävla klart alltså, antar det är sånt state of mind munkar är i hela tiden more or less!

MDMA ger inga "hål" i hjärnan som folk tidigare trott, var bara en myt som gick från mun till mun. Däremot ska man ha respekt för sina seratonindepåer, inget o leka med. Stor skillnad från dopamin som återhämtar sig bra mycket fortare.

Nu skrev jag ihop 2 posts så kanske lbev lite upprepning osv..


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 2 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}