LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Forskning: Kvinnors Ansikten Ändras Under Ägglossning
2013-02-13,05:12, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-02-13,05:27 av {2} Entreprenören.)
Inlägg: #1
Forskning: Kvinnors Ansikten Ändras Under Ägglossning
Jag slölyssnar på Obama, kollar Evolutionary Psychology-gruppen på Facebook och plötsligt hittar jag en länk till en studie om ägglossning jag hade borde ha upptäckt tidigare då jag samlar på sådana studier:

http://akademiai.com/content/q5265002360...059cc&pi=0

Den säger helt enkelt att kvinnors ansikten och dess former och texturer ändras under ägglossningen. Dock sägs det inte hur, men tydligen ska dessa förändringar göra att män finner bilder på kvinnors ansikten som är i ägglossning mer attraktiva.

Detta stödjer också tidigare studier som helt enkelt konstaterade att kvinnor under ägglossning framstår som mer attraktiva "plötsligt" jämfört när dem inte är under ägglossning.

En intressant länk gjordes också till en sida där en snubbe samlat på sig bilder från http://www.HotOrNot.com och använt fri mjukvara för att skapa generella bilder av fula och snygga kvinnor från en skala 1 till 10:

http://able2know.org/topic/123556-1

Det sjuka är att jag på något vis håller med om att bild 9.5-10 faktiskt är riktigt "snygg" på något vis, och tydligen ska denna bild också motsvara de texturer å former som delvis ändras under ägglossning enligt någon snubbe på FB-gruppen om evolutionspsykologi.

I all helhet skulle man kunna säga att ju mer man "plötsligt" finner en tjejkompis mer attraktiv eller någon tjej man sett eller träffat några veckor, ju större sannolikhet att hon är i ägglossning vilket gör att hon skall "lukta" godare, se "snyggare" ut, klä sig sexigare, ha sexigare röst, varmare kroppstemperatur samt reagera mer positivt på dominant beteende än vanligt! ^^,

I efterhand när jag kollar på om hud hos människor så upptäcker jag ett intressant stöd angående VARFÖR ljusare hudton (vilket syns i bilden i länken ovan, samt hos många retouchade magazine-covers) hos gamla goda wikipedia som använt en vetenskapliog artikel som källa, http://en.wikipedia.org/wiki/Skin_tone#S...imorphism:

"In the same population it has been observed that adult human females are considerably lighter in skin pigmentation than the males. An explanation regarding this form of sexual dimorphism is related to the known fact that human females require high amounts of calcium during pregnancy and lactation.

They are able to achieve this high amount of calcium by absorbing and synthesizing vitamin D in the skin, thus females must have lighter skin than males in the same environment. This is considered a form of natural selection because the offspring of females with a vitamin D and calcium deficiency could have had various birth defects such as spina bifida, which could then lead to deaths."


Tydligen är kvinnors hud ljusare för att de skall kunna plocka upp D-vitamin bättre/lättare/mer och som i sin tur används för produktion av kalcium som i sin tur används under graviditet och amning. Detta kan också då delvis förklara varför "vita" kvinnor är de mest populäraste av alla kvinnor i hela världen.

I det tidigare TED med den där modellen så sa hon ju att vita kvinnor är överrepresenterade, så det är något som börjar komma upp ur graven nu och vi kan börja se en tydligare bild av vad som verkligen är attraktivt enligt naturliga urvalet! White bitches are the hottest, that's it! ^^,
2013-02-13,06:45,
Inlägg: #2
Forskning: Kvinnors Ansikten Ändras Under Ägglossning
9,5-10 har du hennes nummer?

Rätt intressant post för övrigt.
2013-02-13,14:04,
Inlägg: #3
Forskning: Kvinnors Ansikten Ändras Under Ägglossning
Har hört om detta tidigare, är det inte så att ansiktena blir mer symmetriska i samband med ägglosning (låter weird, men fan) ?
2013-02-13,15:43,
Inlägg: #4
Forskning: Kvinnors Ansikten Ändras Under Ägglossning
Japp, även deras röst och doft förändras, deras hud, deras bröst och läppar blir lite fylligare etc, samt så spenderar dom mycket mer cash på "Sexiga kläder", visar mer hud när dom är ute samt går ut på krogen mer.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-03-10,19:00,
Inlägg: #5
Forskning: Kvinnors Ansikten Ändras Under Ägglossning
Evilvalle Skrev:Japp, även deras röst och doft förändras, deras hud, deras bröst och läppar blir lite fylligare etc, samt så spenderar dom mycket mer cash på "Sexiga kläder", visar mer hud när dom är ute samt går ut på krogen mer.

Blev kåt nu
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man"
2013-03-10,19:38,
Inlägg: #6
Forskning: Kvinnors Ansikten Ändras Under Ägglossning
WALL-E Skrev:Blev kåt nu

Du är inte ensam! Wink


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 2 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}