LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Smärta i axeln
2013-03-11,18:40,
Inlägg: #1
Smärta i axeln
Har precis börjat köra seriösare på gymmet (4-5 ggr i veckan istället för 1-2 som det blivet senast månaderna), och direkt pajja axeln typ. Paja kanske är att överdriva men jag känner smärta så fort jag jag rör vänster armen och det känns som en dum ide att gå till gymmet pga. det?

Nån annan som haft det? Går det bort av sig självt? Finns det några övningar man kan göra så det blir bättre?
2013-03-11,20:01,
Inlägg: #2
Smärta i axeln
Krävs mer info för att kunna bilda sig en uppfattning.

Vad gjorde du när du pajja axeln? Var det ett trauma eller kom smärtan smygande nästa dag?

Vilka rörelser med armen provocerar, vilka gör inte/vilka avlastar?

Börja med dessa.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-03-11,20:17,
Inlägg: #3
Smärta i axeln
träna förra veckan i fredags senast, axlar och smärtan kom dan efter eller i söndags, kommer ej ihåg.
När jag rör den uppåt i sidled känns det som mest. Men så länge jag inte rör den så är det lugnt. Läste att värme kan hjälpa så tog nyss ett bad så får se om det hjälper.
2013-03-11,20:20,
Inlägg: #4
Smärta i axeln
yeah säkert samma som mig, gå till sjukgymnast. kommer säkert bli att vila 2-3 veckor och sedan rotatorcuffsträning någon månad. träna INTE trots smärtan utan att kolla upp det, då blir det som det blev för mig = 1+ år utan träning =(
2013-03-12,22:38,
Inlägg: #5
Smärta i axeln
Axlarna kommer slitas, det går inte riktigt att undvika, tyvärr.

När man studerar axlarnas anatomy och muskler/senor runt så ser man att alla sorters lyft uppåt samt åt sidorna klämmer muskelfästena och efter för mycket repetitioner uppstår inflammationer.

Det man kan göra är att värma upp axlarna ORDENTLIGT innan bröst/axel-pass och försöka att hålla god form. När man sedan känner att det börjar bli slitet vilar man och fokuserar på benträning 2-3 veckor.

Vissa, som undertecknad, har dock tur med genetiken och har mer plats mellan Acromiom och Humerus vilket gör en mindre benägen till slitage.
2013-03-13,01:16,
Inlägg: #6
Smärta i axeln
MassRiot Skrev:Axlarna kommer slitas, det går inte riktigt att undvika, tyvärr.

När man studerar axlarnas anatomy och muskler/senor runt så ser man att alla sorters lyft uppåt samt åt sidorna klämmer muskelfästena och efter för mycket repetitioner uppstår inflammationer.

Det man kan göra är att värma upp axlarna ORDENTLIGT innan bröst/axel-pass och försöka att hålla god form. När man sedan känner att det börjar bli slitet vilar man och fokuserar på benträning 2-3 veckor.

Yup!


Citat:Vissa, som undertecknad, har dock tur med genetiken och har mer plats mellan Acromiom och Humerus vilket gör en mindre benägen till slitage.

Motherfucker
2013-03-15,18:22,
Inlägg: #7
Smärta i axeln
Nu har det gått 1v. Blivit sämre/bättre?
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}