LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Brudar som är långsamma på att svara på sms
2013-03-13,00:02,
Inlägg: #1
Brudar som är långsamma på att svara på sms
Jag har märkt av ett problem och det är brudar som är extremt sega på att svara, det tar typ flera timmar innan dom svarar, som värst så har det tagit 4 dagar. Dom svarar alltid och när dom väl svarar så är det glatt och dom ställer motfrågor osv, visar mycket intresse. Men dom är bara så jävla sega på att svara. man messar ett tag med dom, kanske en 2-3 mess, sen helt plötsligt dröjjer det 4-5 timmar innan dom svarar eller till och med nån dag/flera dagar. Jävligt irriterande.

Jag skrev på skämt häromdan till en brud som är såhär "du har nu vunnit pris för segaste sms användare, HB_s tränare säger "Hon har verkligen kämpat för detta priset bla bla" osv" varpå hon svarade.

"Hahaha käften xD jag gör ju så för att att öka spänningen lite ju Wink"

Så spelar dessa brudar helt enkelt ett spel med mig för att behålla mitt intresse lr wzup? har icke träffat denna bruden än pga tentavecka men snackat mkt med henne i ca 2 vecka. har dock märkt av samma beteende hos brudar som jag har haft en day2 med och sedan träffat ytterligare gånger.
2013-03-13,00:44,
Inlägg: #2
Brudar som är långsamma på att svara på sms
Olika anledningar:

1. Dom har 300000 andra som smsar dom om dagarna och kan helt enkelt inte svara på alla sms, i alla fall inte särskilt snabbt.
2. Dom spelar svår för att göra dig mer intresserad så att dom kan få överhanden i er "relation" och på så vis också, ironiskt nog, få mindre intresse för dig.

Personligen hamnar jag i stort sett aldrig i sådana lägen längre, de få gånger som tjejen faktiskt börjar spela svår så märker hon snabbt att det inte funkar öht till vilket hon bara bli ännu mer intresserad.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-03-13,00:47,
Inlägg: #3
Brudar som är långsamma på att svara på sms
"Hahaha käften xD jag gör ju så för att att öka spänningen lite ju"

sådant säger bara osäkra brudar. möjligtvis ljuger de också, många segar för att de tänker hela tiden på vad de ska svara för inte fucka upp.
2013-03-13,01:25,
Inlägg: #4
Brudar som är långsamma på att svara på sms
Evilvalle Skrev:de få gånger som tjejen faktiskt börjar spela svår så märker hon snabbt att det inte funkar öht till vilket hon bara bli ännu mer intresserad.

På vilket sätt får du tjejen att märka att det inte fungerar?
2013-03-13,10:56,
Inlägg: #5
Brudar som är långsamma på att svara på sms
Sylvester Skrev:På vilket sätt får du tjejen att märka att det inte fungerar?

Yeah detta undrar jag också.
2013-03-13,12:04,
Inlägg: #6
Brudar som är långsamma på att svara på sms
Beerpong Skrev:Yeah detta undrar jag också.

Om hon segar i att svara med 3 dar så kanske valle straffar dom och svarar inte dom på 10dar om ens överhuvudtaget.


Men att va seg och svara med SMS är väl alla? Personligen så orkar jag sällan svara på sms direkt, dröjjar ofta en dag innan jag svarar eller en halvdag.. väntar tills jag sitter på bussen eller står i hissen eller något, då brukar jag svara på div. sms.

Om ni svarar på tjejerns sms inom 10min borde ni byta strat direkt, det visar ju bara på att ni inte har något bättre för er än att sms med henne, alt. att ni är så överintresserade att ni släpper allt för att svara på hennes sms.

Många av dom tjejerna jag smsar med svarar inom 5min, vilket jag efter ett tag tycker är fett avtäntande, jag brukar gilla när tjejerna svarar efter en dag eller nåt, mer spännande då Smile
2013-03-13,15:46,
Inlägg: #7
Brudar som är långsamma på att svara på sms
Sylvester Skrev:På vilket sätt får du tjejen att märka att det inte fungerar?

Innan jag svarar, lite brainstorming plx! Vad skulle du själv tro? Smile
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-03-13,16:05,
Inlägg: #8
Brudar som är långsamma på att svara på sms
Update: Snackade men bruden från rubriken lite idag, tydligen så dejtar hon en snubbe från Stockholm nu som hon gillar, så hon ville inte träffa mig tills hon vet hur det blir mellan dom. Bytte därmed approach och höjde honom till skyarna sa att han låter grym och att dom kommer att få fina barn etc etc. Hon började då skriva om att hon var osäker på honom och skulle upp nästa helg till honom så då får vi se sen, och om det skiter sig så kan hon träffa mig. Svarade icke på detta och nu har jag fått 3 meddelande till från henne. Får se hur jag gör med henne, men gillar inte att hon ser mig som nåt andrahandsalternativ som hon bara kan ta sådär.
2013-03-13,16:08,
Inlägg: #9
Brudar som är långsamma på att svara på sms
Evilvalle Skrev:Innan jag svarar, lite brainstorming plx! Vad skulle du själv tro? Smile

Skulle tro att det effektivaste sättet är att markera att du inte accepterar det genom som Illidan sa inte svara på sms:et på någon dag eller två eller helt enkelt inte svara öht för att i din värld så är du the shit och en brud som inte prioriterar att svara dig är inte värd din tid.
2013-03-13,16:34,
Inlägg: #10
Brudar som är långsamma på att svara på sms
Evilvalle Skrev:Innan jag svarar, lite brainstorming plx! Vad skulle du själv tro? Smile

Grundläggande är väl att vara mindre investerad dvs svarar hon efter 2h ska du svara tidigast efter 2h (eller mkt längre) etc. Det är detta jag alltid haft i baktanken när jag messar med tjejer, men tycker sällan det blir så bra, blir lätt att båda svarar segare och segare.

Tänkte om du kanske markerade mer direkt på något sätt
2013-03-13,23:51,
Inlägg: #11
Brudar som är långsamma på att svara på sms
illdan Skrev:Om hon segar i att svara med 3 dar så kanske valle straffar dom och svarar inte dom på 10dar om ens överhuvudtaget.


Men att va seg och svara med SMS är väl alla? Personligen så orkar jag sällan svara på sms direkt, dröjjar ofta en dag innan jag svarar eller en halvdag.. väntar tills jag sitter på bussen eller står i hissen eller något, då brukar jag svara på div. sms.

Om ni svarar på tjejerns sms inom 10min borde ni byta strat direkt, det visar ju bara på att ni inte har något bättre för er än att sms med henne, alt. att ni är så överintresserade att ni släpper allt för att svara på hennes sms.

Många av dom tjejerna jag smsar med svarar inom 5min, vilket jag efter ett tag tycker är fett avtäntande, jag brukar gilla när tjejerna svarar efter en dag eller nåt, mer spännande då Smile

Att investera mindre än bruden i fråga är en vedertagen sanning. Men att aktivt se ner på tjejer som visar dig intresse? Seriöst? Och att föredra några jävla högstadiefjortis-fasoner där man tävlar om vem som kan dra ut på tiden längst innan man svarar? C'mon bro. Brudar som ska spela spel och vara "svårfångade" are a dime a fuckin' dozen - de tjejerna som har gjort störst intryck på mig är dom som vet vad dom vill ha och är ärliga och generösa i sina interaktioner med mig. Vill jag ha en dryg litet flickebarn som döljer sina personlighetsbrister och avsaknad av intressanta karaktärsdrag bakom en massa fejkdrama är det bara att ta en random stroll på krogen.

Tjejer som man kan ha en geniun connection med, där alla spel tar sekundär betydelse i jämförelse med tiden tillsammans är, IMO, mångdubbeltrippelt bättre.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2013-03-14,01:45,
Inlägg: #12
Brudar som är långsamma på att svara på sms
illdan Skrev:Om hon segar i att svara med 3 dar så kanske valle straffar dom och svarar inte dom på 10dar om ens överhuvudtaget.

Om ni svarar på tjejerns sms inom 10min borde ni byta strat direkt, det visar ju bara på att ni inte har något bättre för er än att sms med henne, alt. att ni är så överintresserade att ni släpper allt för att svara på hennes sms.

Många av dom tjejerna jag smsar med svarar inom 5min, vilket jag efter ett tag tycker är fett avtäntande, jag brukar gilla när tjejerna svarar efter en dag eller nåt, mer spännande då Smile

Personligen ser jag inget fel att svara direkt, brukar dock göra så att jag svarar med olika intervaller. typ någon gång 1 min, någon gång 7 timmar, annan gång 30 min osv.

Tycker golvis talar vett här
2013-03-14,03:18, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-03-14,03:20 av {2} Arlin.)
Inlägg: #13
Brudar som är långsamma på att svara på sms
Kan avslöja att Valle inte kan ha menat att ni ska spela deras spel och vänta minst lika länge som dem, det är inte där man löser problemet.

Väldigt simpelt varför det är så:

Om ni håller på och hela tiden skall vänta mest med att ta kontakt så visar det bara svaghet och manipulation från bådas sidor samtidigt som det inte händer någonting eftersom ni tävlar i vem som kan investera minst.

-edit-
Sms svarar man på när man har tid eller kommer på vad man ska svara. Att vänta för att skapa någon katt och råtta effekt är högstadietrams. Var ett lejon istället.

-edit 2- Detta förutsätter ju att du har viktiga saker för dig i ditt liv, som ser till att du inte alltid har tid/fokus att svara på: Vad händer idag då..? sms.
2013-03-14,07:48,
Inlägg: #14
Brudar som är långsamma på att svara på sms
golvmopp Skrev:Att investera mindre än bruden i fråga är en vedertagen sanning. Men att aktivt se ner på tjejer som visar dig intresse? Seriöst? Och att föredra några jävla högstadiefjortis-fasoner där man tävlar om vem som kan dra ut på tiden längst innan man svarar? C'mon bro. Brudar som ska spela spel och vara "svårfångade" are a dime a fuckin' dozen - de tjejerna som har gjort störst intryck på mig är dom som vet vad dom vill ha och är ärliga och generösa i sina interaktioner med mig. Vill jag ha en dryg litet flickebarn som döljer sina personlighetsbrister och avsaknad av intressanta karaktärsdrag bakom en massa fejkdrama är det bara att ta en random stroll på krogen.

Tjejer som man kan ha en geniun connection med, där alla spel tar sekundär betydelse i jämförelse med tiden tillsammans är, IMO, mångdubbeltrippelt bättre.


Vafan snackar du om att aktivt se ner på dom? Inte direkt så jag har bestämt/valt att jag ska tycka så, jag tycker så bara. Om en tjej svarar på mina sms, inom 5min HELA TIDEN så blir det lite avtändande för mig. Om en tjej väntar as länge med att svara vill jag ja henne mer.
Och att jag inte svarar på deras sms är som sagt för jag hellre gör det när jag inte är upptagen med annat, när man smsar med flera tjejer orkar man inte stanna upp och svara på deras sms hela tiden!
Och det verkar dessutom funka på en "Game" nivå, även om jag inte kunde bry mig mindre om det så är det väl ett tips till er som svarar på sms såsom hundar springer efter bollar.

Du får det att låta som det är något vidrigt beteende jag håller på med.
2013-03-14,13:33,
Inlägg: #15
Brudar som är långsamma på att svara på sms
illdan Skrev:Vafan snackar du om att aktivt se ner på dom? Inte direkt så jag har bestämt/valt att jag ska tycka så, jag tycker så bara. Om en tjej svarar på mina sms, inom 5min HELA TIDEN så blir det lite avtändande för mig. Om en tjej väntar as länge med att svara vill jag ja henne mer.
Och att jag inte svarar på deras sms är som sagt för jag hellre gör det när jag inte är upptagen med annat, när man smsar med flera tjejer orkar man inte stanna upp och svara på deras sms hela tiden!

Förstår inte hur det kan vara avtändande om tjejer alltid svarar inom 5 min... Låter som att du är lite gameskadad. Sen om det är så att hon gillar dig, förstår jag inte hur det kan vara avtändande att hon gör det. Men antar att du föredrar jakten än tjejerna.
2013-03-14,14:20, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-03-14,14:22 av {2} illdan.)
Inlägg: #16
Brudar som är långsamma på att svara på sms
Show boat Skrev:Förstår inte hur det kan vara avtändande om tjejer alltid svarar inom 5 min... Låter som att du är lite gameskadad. Sen om det är så att hon gillar dig, förstår jag inte hur det kan vara avtändande att hon gör det. Men antar att du föredrar jakten än tjejerna.

Trodde det var basic att man vill ha det man inte kan få samt inte är så intresserad av det man kan få jätte lätt.
Detta globala faktum förstod jag långt innan the Game ens va skriven. Varför det är så vet jag inte, men att det är så är ju knappast något jag bestämt/kommit på.

Om inte annat så bygger ju många pua strategier(MM tex) på detta faktum, förvånar mig att det inte är lika självklart för dig som för mig.
2013-03-14,15:06,
Inlägg: #17
Brudar som är långsamma på att svara på sms
Jag kan ärligt talat inte alltid se samband mellan att tjejer är snabba/långsamma på att svara. Vissa tjejer är helt enkelt sjukt snabba på att svara för att de helt enkelt inte har bättre för sig. Andra kan dra ut på tiden för att de helt enkelt har ett liv fyllt med viktigare aktiviteter än att svara på sms.

Samma gäller för mig, med andra ord.. har jag lite att göra/tråkigt svarar jag snabbt men annars kan det variera enormt mycket.

Men självklart märker man oftast när någon börjar svara långsammare, min bestraffning som oftast brukar fungera är att ta minst lika lång tid på mig tillbaka.
Funkar oftast bra initiellt att använda själv också, vissa tjejer blir helt galna om man svarar för långsamt. Smile



Jag väntar med spänning vad Valle gör!
2013-03-14,15:15, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-03-14,15:17 av {2} Donjohan.)
Inlägg: #18
Brudar som är långsamma på att svara på sms
illdan Skrev:Trodde det var basic att man vill ha det man inte kan få samt inte är så intresserad av det man kan få jätte lätt.
Detta globala faktum förstod jag långt innan the Game ens va skriven. Varför det är så vet jag inte, men att det är så är ju knappast något jag bestämt/kommit på.

Om inte annat så bygger ju många pua strategier(MM tex) på detta faktum, förvånar mig att det inte är lika självklart för dig som för mig.

Konstigt hur som helst, får jag också säga. Trodde det bara var tjejer som blev attraherade av sådana signaler. Själv vill jag våldspenetrera en brud beroende på om hon har snygga bröst eller en tajt röv, inte huruvida hon svarar långsamt eller snabbt på mina sms. But I guess we're all different...
2013-03-14,17:31,
Inlägg: #19
Brudar som är långsamma på att svara på sms
illdan Skrev:Trodde det var basic att man vill ha det man inte kan få samt inte är så intresserad av det man kan få jätte lätt.
Detta globala faktum förstod jag långt innan the Game ens va skriven. Varför det är så vet jag inte, men att det är så är ju knappast något jag bestämt/kommit på.

Om inte annat så bygger ju många pua strategier(MM tex) på detta faktum, förvånar mig att det inte är lika självklart för dig som för mig.

Gäller mera för tjejer än för killar enligt min åsikt. Nämner väl att manlig attraktion bygger mera på utseende, inte hur "alfa" hon är. Sen blir själva jagandet mera intressant om hon är svår. Därför jag kommenterade att det är jakten du verkar intresseras av inte själva tjejen.
2013-03-14,19:32,
Inlägg: #20
Brudar som är långsamma på att svara på sms
Vem fan vill ha en brud som spelar ett spel på ett osäker sätt helt uppenbart? Jag har haft tjejer som egentligen varit intresserade av mig men lekt svåra, det är fine för mig om de spelar svåra, men samtidigt beror det på vilken grad de spelar svåra, oftast spelar de svåra överdrivet och går över gränsen genom att inte investera eller höra av sig men senare inser hon att hon tog i för mycket och ångrar sig då har hon därmed förlorat mitt intresse. Dessa tjejer är inte naturliga och är en kille verkligen självsäker och vet vad han vill så tror jag definitivt inte att han vill ha onaturliga tjejer med sånt beteende.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}