LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ni/Vi med dålig hy(finnar)
2012-02-21,14:26,
Inlägg: #1
Ni/Vi med dålig hy(finnar)
Jag har själv haft finnar från när jag var 13-14 tills nutid, alltså runt 10år+. Jag har läst mycket om finnar och har testat flera saker, krämer, olika vitaminer, tillskott och mediciner varav inget har funkat vidare effektivt. Det ända jag egentligen använt som jag märkt skillnad med är en medicin jag fick som heter "tetralysal", dock hjälpte den inte så mycket och då kändes det onödigt att fortsätta ta en medicin(har antagligen biverkningar).

Nu till det bra! Jag fann i en tråd på Flashback som behandlade detta ämne. Det fanns en mycket uppskattat produkt, det var återkommande folk som rekommenderade denna starkt och jag kunde inte se någon post som talade negativt om dessa produkter.

De produkter jag talar om heter Paulas choice, vilket är ett märke. De finns väldigt många olika produkter att köpa på deras hemsida och på hemsidan kan du sotera efter vilken hudtyp du har och få upp de produkter som funkar bäst för dig.

Mina resultat
De produkter jag använde
CLEAR Normalizing Cleanser
CLEAR Targeted Blemish Relief Toner
Moisture Boost Hydrating Treatment Cream


Jag började använda produkterna halvslarvigt, jag använde dom endast kanske morgon ena dagen, kväll andra dagen. Efter 2 veckor kunde jag märka att jag hade lite mindre finnar. Jag börjar nu använda alla dessa 3 produkter morgon samt kväll. Efter 1 månad så får jag i princip inga nya finnar, är lite mindre röd i ansiktet och har allmänt mycket fräschare hud. Med andra ord mycket bra resultat.

Dock märkte jag att mina röda kinder förblev röda, så jag uppsökte expert hjälp och fick veta att jag har en sjukdom som heter "Rosacea" och den bar ansvar för min röda och "finniga" hy. Därför beställde jag inga nya produkter från Paulas choice då jag trodde att det inte skulle hjälpa mot min rödhet.

Nu, 1 månad senare utan att jag använt Paulas choice, har jag istället en annan hudkräm.Jag har sämre hud än jag haft på väldigt länge, extremt torr och väldigt röd på ställen jag ej brukar vara röd. Detta tycker jag bevisar hur effektivt Paulas choice fungerade. Jag har nu beställt nya produkter som är specialanpassade för personer med "Rosacea" och tänker skriva här igen och berätta hur det gått.

Produkterna kostar en hel del mer än de vanliga apotekskrämerna Ca 20Euro per produkt(oftast vill man ha 3 st, rengörare, toner och mjukgörare), men sen så funkar de också Smile.

http://www.paulaschoice-eu.com/
2012-02-21,14:43,
Inlägg: #2
Ni/Vi med dålig hy(finnar)
jag kör med recipe for men varje morgon; Facial Cleanser, Facial Mouisturizer och Bronze Cream för att få lite lätt färg så här års. 2-3 gånger i veckan kör jag en Facial Scrub från Baxter of California i samband med ansiktstvätten.

Detta har jag kört senaste 2 åren. Jag är relativt nöjd då min hy ser mycket mycket bättre ut men samtidigt har jag aldrig blivit kvitt finnar helt. Ska testa B5-vitaminer då jag hört mycket bra om det.
2012-02-21,15:15,
Inlägg: #3
Ni/Vi med dålig hy(finnar)
swagger Skrev:men samtidigt har jag aldrig blivit kvitt finnar helt. Ska testa B5-vitaminer då jag hört mycket bra om det.
Jag testade detta för några år sedan, jag höll på i kanske 3-4veckor, märkte ingen skillnad alls. Dock så har jag antagligen finnar mest pga av en sjukdom, så finns egentligen inget som säger att det inte ska funka utmärkt för dig! Har även läst i flera trådar på internet att B5-vitaminer inte funkat, samt för vissa har det funkat.


Toledo Skrev:Jag har en kompis som fick antibiotika mot sina finnar, funkade skit bra, (Han hade dock väääääldigt många finnar)
Kan tänka mig att det funkar bättre mot de som har väldigt många finnar, jag hade måttligt med finnar och fick ljuga om att jag mådde extremt dåligt över min hy för att få det utskrivet.


Jag läste även någon annanstans att det ska funka väldigt bra att lägga en ren(ej använd) fuktig handuk över kudden när man går och lägger sig. Har dock aldrig testat detta, någon som har?
2012-02-24,12:03,
Inlägg: #4
Ni/Vi med dålig hy(finnar)
Ang, antibiotika så är det tetralysal som används. Jag har precis börjat med nästa instans roaccutan, vilket är stark skit. Får se om jag överlever kuren utan depression eller andra störda biverkningar som hepatit... Aja, uppdatering kommer efter kuren Smile

Jag har dock svår ärrbildande acne på rygg och bröst. Har prövat allehanda krämer och tetralysal. Vitamin B5 men möjligt är att jag inte gav det tillräckligt lång tid? Tog det i 1.5 månad.

Puss och lycka till med finnarna.
2012-02-25,06:35,
Inlägg: #5
Ni/Vi med dålig hy(finnar)
Arlin Skrev:Ang, antibiotika så är det tetralysal som används. Jag har precis börjat med nästa instans roaccutan, vilket är stark skit. Får se om jag överlever kuren utan depression eller andra störda biverkningar som hepatit... Aja, uppdatering kommer efter kuren Smile

Jag har dock svår ärrbildande acne på rygg och bröst. Har prövat allehanda krämer och tetralysal. Vitamin B5 men möjligt är att jag inte gav det tillräckligt lång tid? Tog det i 1.5 månad.

Puss och lycka till med finnarna.

Okej, GL med roaccutan, har läst bra feedback från den, Finnarna försvinner dock finns väldigt ofta ganska starka biverkningar, men det är fett bra att det finns som de få som har mycket acne. Ärr på rygg och bröst är ingen fara, kör roaccutan så hjälper det nog, annars så testa vidare tills du hittar det du funkar, ärrbildning i ansiktet hade inte varit lika kul


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}