LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Relaxed2k, efter badkaret.
2013-04-20,17:21,
Inlägg: #1
Relaxed2k, efter badkaret.
Tja!


Måste bara fråga om någon upplevt samma saker som jag när man ligger i badkaret och chillaxar. Det är främst när jag kör med bubbelbadkar, så upplever jag sån sjuk eufori genom hela kroppen, blir sjukt relaxed, nästan så man undrar ifall man fått i sig någon drog, lol. Funderar man över sina rädslor, såsom sociala osv. så känns inget som någon big deal, man mår som en kung helt enkelt.

Man blir dock JÄVLIGT trött efteråt och efter att man varit i ett tag, reser man sig för fort så får man suddigt seende och nästan så det snurrar. Någon som vet vad det kan bero på och känner igen sig? Grym känsla om inte annat!
"Dont do drugs, dont have unprotected sex, dont be violent. Leave that to me."
2013-04-20,17:45,
Inlägg: #2
Relaxed2k, efter badkaret.
Hahahaha, jag blir så jävla trött efter badkar....

Det där med dåligt seende upplevde jag en gång när jag var 15-16 nånting och badade, hade feber på 39 grader och reste mig för snabbt ur badet och det blev vitt för ögonen i jag vet inte hur länge, 1 minut eller nånting. Obehagligt.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-04-21,13:44,
Inlägg: #3
Relaxed2k, efter badkaret.
Euforikänslorna har jag ingen aning om, men att det blir suddigt kan bero på att när du badar i varmt vatten, så behöver inte blodet pumpas runt lika snabbt i den kropp -> lägre blodtryck, så när du reser dig upp, så rinner blodet ner från huvudet. Ungefär samma symptom som när man svimmar.

ps ^broscience
2013-04-21,15:06,
Inlägg: #4
Relaxed2k, efter badkaret.
Kan vara fel ute här men låter lite som att meditera
2013-04-21,16:15, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-04-21,16:20 av {2} Silentshot.)
Inlägg: #5
Relaxed2k, efter badkaret.
TonightIsTheNight Skrev:Hahahaha, jag blir så jävla trött efter badkar....

Det där med dåligt seende upplevde jag en gång när jag var 15-16 nånting och badade, hade feber på 39 grader och reste mig för snabbt ur badet och det blev vitt för ögonen i jag vet inte hur länge, 1 minut eller nånting. Obehagligt.

Att man blir!


Schlinus Skrev:Euforikänslorna har jag ingen aning om, men att det blir suddigt kan bero på att när du badar i varmt vatten, så behöver inte blodet pumpas runt lika snabbt i den kropp -> lägre blodtryck, så när du reser dig upp, så rinner blodet ner från huvudet. Ungefär samma symptom som när man svimmar.

ps ^broscience

Ah, isåfall är troligtvis fallet så för min del. Misstänker att jag har väldigt lågt blodtryck vanligtvis, inte såpass lågt att jag får några värre symptom. Men till och från kan man få tinnitus när man har lågt blodtryck, vilket jag får. Öronsus är säkert vanligt också. Bra svar iallafall, förklarar en del! Big Grin ska testa att köra lite mer salt i kosten.

Eriksson Skrev:Kan vara fel ute här men låter lite som att meditera

Japp, jag har iofs inte läst mycket om meditation mer än att vara mer i nuet och fokusera på att slappna av och känna stunden, flummigt uttryck. Men det är typ så jag gör när jag ligger i badet.
"Dont do drugs, dont have unprotected sex, dont be violent. Leave that to me."
2013-04-21,18:15,
Inlägg: #6
Relaxed2k, efter badkaret.
Silentshot Skrev:Tja!


Måste bara fråga om någon upplevt samma saker som jag när man ligger i badkaret och chillaxar. Det är främst när jag kör med bubbelbadkar, så upplever jag sån sjuk eufori genom hela kroppen, blir sjukt relaxed, nästan så man undrar ifall man fått i sig någon drog, lol. Funderar man över sina rädslor, såsom sociala osv. så känns inget som någon big deal, man mår som en kung helt enkelt.

Man blir dock JÄVLIGT trött efteråt och efter att man varit i ett tag, reser man sig för fort så får man suddigt seende och nästan så det snurrar. Någon som vet vad det kan bero på och känner igen sig? Grym känsla om inte annat!

Det är antingen endorfiner och/eller oxytocin som utlöses i kroppen då som gör dig så himla chill. Enligt vad jag sett på dokumentärer om sömn så rekommenderas ett varmt bad två timmar innan läggdags då det ger den där sömnande effekten när man kliver upp och det är tydligen när kroppen kyls ner efter badet som ska ha den där sömnande effekten på en.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Tillskott innan efter gympass Sylvester 20 7,416 2013-04-28,15:44
Senaste inlägg:: Kasi

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}