LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Får ej fram det jag säger!
2013-04-23,12:45,
Inlägg: #1
Får ej fram det jag säger!
Hallå allihoppa!,På sista tiden när jag har vart på hemmafester/krogen så har jag märkt själv att vad jag än säger så verkar det som att det är rena rama grekiskan för dom jag pratar med,med andra ord jag får inte fram det jag säger!!Som på en hemmafest jag var på i fredags förra veckan: det var en gång där när vi var ute och rökte, alla snacka med alla och allt var frid och fröjd men när jag försökte ställa frågor till att säga något gällande samtalsämnet så fick jag absolut ingen respons ibland så säger dom "Va?" eller något liknande men sen inget med det.Jag såg ju detta som ett problem så under kvällens gång så frågade jag mina vänner om detta.. dom påstod att jag pratar för lågt och när jag väl höjde volymen och försökte prata med lite "power" och att jag verkligen brinner för att säga ut det jag vill säga så blev det ÄNDÅ ingen skillnad,Varför? det jag jag inget svar på.

Så min fråga är...Har ni något svar på detta? och hur kan jag lösa detta problem då i så fall ?

Det är bara slänga ut var ända litet tips du har så skulle det va sjukt hjälpande för jag ser detta som ett stort problem!


Det var allt för mig! Smile / Roppe
2013-04-23,13:37,
Inlägg: #2
Får ej fram det jag säger!
Haha. Låter som du ska ta det lite lugnare med alkoholen kanske?

Nej, men jag känner igen det där. Brukar hända när man kommer för mycket in i sitt eget huvud och inte lever i nuet.
Oftast därför att man känner sig lågstatus och går in i något slags apatiskt läge.
Antagligen stod du väl och funderade för mycket för dig själv och sen när du försökte komma in i diskussionen så blev det helt enkelt för jävla mesigt och ingen lyssnade på dig.
Gå bara in med auktoritet (dvs. stark och stadig röst, klar blick och avslappnat kroppsspråk) och var inte rädd för att avbryta folk för att lyssna på dig. Därför allt du säger är guld, det är mentaliteten man måste ha om man ska vara - the shit.
2013-04-23,16:37,
Inlägg: #3
Får ej fram det jag säger!
Jag var likadan förr, fick till och från höra att jag pratade tyst, folk hörde inte vad jag sa och att jag måste prata högre. Då i situationer med folk jag inte kände väldigt bra och var väldigt bekväm med. Vilket var typ 99% av alla jag träffade.


Anledningen var att jag var blyg, lite social ångest, dåligt självförtroende och allt som hör där till. Jag vet inte om det är fallet för dig med eller om du enbart har lite kraft i stämman?

Hur löste jag detta? Jo, det är bara träning som gäller, tvinga sig in i dom sociala situationer man inte trivs i så ofta man kan så kommer man med tiden känna sig mer avslappnad och mindre blyg.

Kombinera det med att träna när du pratar på att reglera upp din stämma och ta i mer med rösten. Detta kan även slå över och du efter en stund pratar jävla högt istället, men bättre det än för lågt och om så är fallet är det bara att du reglerar ner kraften i stämman lite. Det hände för mig.
2013-04-23,18:51,
Inlägg: #4
Får ej fram det jag säger!
Kan bero på att du uttstrålar lågstatus(bla för du pratar lågt, kanske är blyg osv, kanske inte tar så mkt plats) och därmed kommer du långt bak i turordningen på vem de lyssar på eftersom vi människor lyssnar hellre på högstatus person då de troligen säger viktigare eller roligare saker, allt detta sker omedvetet.. Inte så att dina kompisar väljer att ignorerar dig med flit.

Att du frågar dina kompisar om varför ingen lyssnar på dig osv tyder på att du inte riktigt nått upp till alphastatus än. Satsa på att bli mer självsäker, skaffa en attraktivare livsstil, socialaisera dig mer och så kommer detta "problemet" lösa sig samt säkert flera andra troligen!

Dessutom kan man avbryta folk snyggt och ta över "lådan", men detta är ju något som högstatus personer/ledare kan naturligt, vettofan om man kan lära sig det så lätt då det är mer något man gör omedvetet.


Ett annat offtopic tips är ju att hålla ögonkontakt med ALLA i gruppen när du pratar, va engagerad. Om någon inte känner dig delaktig så kommer dom troligen bry sig om att lyssna på dig då de känner sig uteslutna.
2013-04-23,19:19, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-04-23,19:29 av {2} confused....)
Inlägg: #5
Får ej fram det jag säger!
Jodå det går att lära sig att få folk att lyssna bättre. Det kommer automatiskt i takt med att man blir mer socialt kompetent, talar högre osv.

Tränar han upp sin sociala kompetans så att han blir mer trygg och avslappnad i sig själv i sociala situationer samt börjar tala tydligare/högre och mer bestämt så kommer folk automatiskt börja lyssna mer på honom. Det gäller även att bli bekväm så man vågar ta plats.

Det är egentligen ingen skillnad på detta när man pratar med folk i allmänhet som när man pratar med tjejer. Är man lugn, självsäker i sig själv och pratar tydligt och bestämt med en kraftig röst, då kommer inte bara tjejer bli mer reaktiva , utan folk i allmänhet kommer att bli det.

Jag skulle nog nästan vilja påstå att det är lättare att få en helt ok social status ibland vänner och andra män än vad det är att attrahera kvinnor. För min del har det iaf varit så, det är så sjukt mycket mer att tänka på gällande attraktion till dagens femism hjärntvättade fruntimmer jämfört med vanlig social framgång.

Hos andra män blir du accepterade mycket lättare, även ifall man är lite småblyg likt TS är så blir man t.o.m accepterad och får faktiskt vara med i många manliga grupper fast man är lite blyg och har uppenbara brister, så länge man har någon bra egenskap och inte är totalt socialt awkward och går dom på nerverna. Man blir helt enkelt bara placerad lägre i hierarkin och får i värsta fall vara den som hänger med men inte får vara med och bestämma vad man ska hitta på, dom accepterar en som en svans helt enkelt.

Hos kvinnor däremot så är kraven högre för att platsa in, uppnår du inte vissa krav blir du totalt dissad, och dom kraven är betydligt högre än kraven för att platsa i en manlig grupp. Man blir helt enkelt mycket lättare utfryst hos kvinnor. Vara lite småblyg och försöka kontakta en tjej och man blir nästan slaktad och tjejer har inga problem med att sparka på den som ligger, säga till en kille att han är ful, wierd, konstig, äcklig eller bara ge fan i att säga ett ord och iskallt vända ryggen till, det har dom flesta tjejer absolut inga problem med att göra mot en kille, trots att han är genuint skitsnäll och omtänksam och en svärmorsdröm och får höra hur snäll, bra och omtänksam han är som person av både kollegor,vänner och familj, ända felet han har är att vara lite blyg. Tjejer ser han ändå som lika creepy och äcklig som Fritzl som dom inte bara sparkar på utan problem, utan nästan ser det som en fröjd för att då får dom höja sitt eget redan skyhöga ego ennu mer.

Sen går dom vidare i livet och anser sig själva vara världens snällaste och sötaste tjej som absolut aldrig kan göra något ont eller vara elak.
2013-04-23,19:33,
Inlägg: #6
Får ej fram det jag säger!
No-fap, just sayin'.
2013-04-23,20:26,
Inlägg: #7
Får ej fram det jag säger!
confused... Skrev:Jodå det går att lära sig att få folk att lyssna bättre. Det kommer automatiskt i takt med att man blir mer socialt kompetent, talar högre osv.

Tränar han upp sin sociala kompetans så att han blir mer trygg och avslappnad i sig själv i sociala situationer samt börjar tala tydligare/högre och mer bestämt så kommer folk automatiskt börja lyssna mer på honom. Det gäller även att bli bekväm så man vågar ta plats.

Det är egentligen ingen skillnad på detta när man pratar med folk i allmänhet som när man pratar med tjejer. Är man lugn, självsäker i sig själv och pratar tydligt och bestämt med en kraftig röst, då kommer inte bara tjejer bli mer reaktiva , utan folk i allmänhet kommer att bli det.

Jag skulle nog nästan vilja påstå att det är lättare att få en helt ok social status ibland vänner och andra män än vad det är att attrahera kvinnor. För min del har det iaf varit så, det är så sjukt mycket mer att tänka på gällande attraktion till dagens femism hjärntvättade fruntimmer jämfört med vanlig social framgång.

Hos andra män blir du accepterade mycket lättare, även ifall man är lite småblyg likt TS är så blir man t.o.m accepterad och får faktiskt vara med i många manliga grupper fast man är lite blyg och har uppenbara brister, så länge man har någon bra egenskap och inte är totalt socialt awkward och går dom på nerverna. Man blir helt enkelt bara placerad lägre i hierarkin och får i värsta fall vara den som hänger med men inte får vara med och bestämma vad man ska hitta på, dom accepterar en som en svans helt enkelt.

Hos kvinnor däremot så är kraven högre för att platsa in, uppnår du inte vissa krav blir du totalt dissad, och dom kraven är betydligt högre än kraven för att platsa i en manlig grupp. Man blir helt enkelt mycket lättare utfryst hos kvinnor. Vara lite småblyg och försöka kontakta en tjej och man blir nästan slaktad och tjejer har inga problem med att sparka på den som ligger, säga till en kille att han är ful, wierd, konstig, äcklig eller bara ge fan i att säga ett ord och iskallt vända ryggen till, det har dom flesta tjejer absolut inga problem med att göra mot en kille, trots att han är genuint skitsnäll och omtänksam och en svärmorsdröm och får höra hur snäll, bra och omtänksam han är som person av både kollegor,vänner och familj, ända felet han har är att vara lite blyg. Tjejer ser han ändå som lika creepy och äcklig som Fritzl som dom inte bara sparkar på utan problem, utan nästan ser det som en fröjd för att då får dom höja sitt eget redan skyhöga ego ennu mer.

Sen går dom vidare i livet och anser sig själva vara världens snällaste och sötaste tjej som absolut aldrig kan göra något ont eller vara elak.

Couldt agree more Smile
2013-04-23,20:40,
Inlägg: #8
Får ej fram det jag säger!
gunwitch tar upp i sitt materiel hur du kan ta framen i grupper etc amt alfa ut andra killar o få tjejer att lyssna på dig. Tror det ligger på outer game CD:n nåt av de sista tracksen. Eventuellt går han in på det på sin inner game cd ocksåm kommer ej ihåg.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-04-24,10:46,
Inlägg: #9
Får ej fram det jag säger!
Tack för tipsen guys!, Jag visade öppet kroppspråk hela tiden.. för ens nu så har jag insett att jag själv kände den här "taggande" känslan men endå glad när jag pratade i gruppen jag ville bara få ut det kan man säga, plus så tror jag att jag själv tänkte för mycket på att just ragga tjejer kortare sakt, jag var för mycket investerad i dom än mig själv!

Nu tror ni säkert att jag har blivit sjukt påverkad av just den här kvällen (negativt) men jag tog det med en nypa salt, jag gillar dock att analysera kvällar och så ..så att jag själv kan förbättras som person och med tjejer! Jag vet inte om det är något bra sätt att göra det!, vad tror ni ?
2013-04-24,11:00, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-04-24,11:08 av {2} russel.)
Inlägg: #10
Får ej fram det jag säger!
Jo en viss analys är sunt.

Kan vara bra att blicka tillbaka på situationer(både bra och dåliga) och fråga sig själv, "ok hur kom det sig att folk betedde sig si och så i den situationen?" "Hur lät det egentligen, om man är 100% ärlig mot sig själv, när jag skulle framföra mitt förslag/stå upp för något". "Hur var MIN reaktion när de andra garva/försökte förlöjliga mig på något sätt?"

På dessa frågor finns det ofta rätt enkla svar, om man är ärlig som graderas in i: Justin biber fan, ok, världsklass

EDIT: Och det är på så sätt du kan utvecklas också. Att du försöker bana in rätt "mönster".

IMO(skönt nu har jag safeat.)
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-04-24,14:12,
Inlägg: #11
Får ej fram det jag säger!
jag tänkte bara att om jag analyserar för mycket kommer jag förmodligen ändra på olika detaljer på mig själv o.s.v tex:" aah,skulle inte gjort si och så till nästa gång ska jag baka paj i stället" och då kommer det ju förändra totalt tillslut för att olika grejor funkar på olika saker right?.. så det jag tänkte på är att jag kommer då hoppa på olika mönster,det resulterar att jag kommer i obalans?


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Tjejer som drar fram mobilen och försöker se uttråkade ut när man öppnar dom... Donjohan 7 2,934 2012-06-29,00:55
Senaste inlägg:: Evilvalle

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}