LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Mörkare röst
2013-04-25,10:36,
Inlägg: #1
Mörkare röst
Precis som rubriken lyder så undrar jag om någon härinne besitter kunskaper på övningar som man kan göra för att få sin röst mörkare? Gärna tydliga instruktioner på hur man ska öva samt hur ofta etc?

// Beerpong
2013-04-25,11:16,
Inlägg: #2
Mörkare röst
Sluta prata "från halsen" Smile.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-04-25,11:43,
Inlägg: #3
Mörkare röst
Sluta runka! =)

Edit: totalt ovetenskapligt och fånigt inlägg av mig... men fick sån lust. Tycker jag fått mörkare röst iaf, men det kan vara inbillning.
2013-04-25,11:56,
Inlägg: #4
Mörkare röst
TonightIsTheNight Skrev:Sluta prata "från halsen" Smile.

Jag trodde det var tvärt om. Kopplar jag in halsen när jag pratar så får jag mycket mer bas i rösten. Men jag har dålig koll på ämnet. Kanske det är skillnad på mörk röst och bas i rösten. Någon som har någon guide på tal teknik ? Allt ifrån hur man rör tungan och läpparna för att prata tydligt till hur man kontrollerar hur mörk stämman är hade varit intressant att sätta sig in i.
2013-04-25,12:05,
Inlägg: #5
Mörkare röst
Dirty-Dog Skrev:Sluta runka! =)

Edit: totalt ovetenskapligt och fånigt inlägg av mig... men fick sån lust. Tycker jag fått mörkare röst iaf, men det kan vara inbillning.

Är uppe i 50 dagar inte märkt någon skillnad, ska ju vara stämbanden i halsen som avgör, något om att få de lägre.
2013-04-25,12:05,
Inlägg: #6
Mörkare röst
Jag har Nancy Daniels - Voicing It! program liggandes på hårddisken. Den har fått bra recensioner på T.Bz så slänger upp den till kanalen så folk här kan prova! Smile Har inte hunnit gå igenom det själv men verkar lovande!
2013-04-25,12:56,
Inlägg: #7
Mörkare röst
Testa håll för näsan och prata samtidigt,ändra stämman upp och ner och lägg märke till när rösten blir nasalt,håll dig till tonen under nasalt !
Fick tipset från Carol fleming - Sound of your voice Smile
2013-04-28,18:14,
Inlägg: #8
Mörkare röst
Lägger även till en annan sak här, kroppsspråket, finns det någon bok som behandlar detta ämnet? Hur man använder sig av kroppen för att bli en alfahane?
2013-04-28,19:05,
Inlägg: #9
Mörkare röst
Roppe Skrev:Testa håll för näsan och prata samtidigt,ändra stämman upp och ner och lägg märke till när rösten blir nasalt,håll dig till tonen under nasalt !
Fick tipset från Carol fleming - Sound of your voice Smile

holy shit! grymt tips, dessutom vet jag att den där boken har Eben Pagan (aka David DeANgelo) rekommenderat i sina datingböcker angående att få en manligare röst Big Grin thx för att du påminde mig Tongue
2013-05-02,11:01,
Inlägg: #10
Mörkare röst
Haha det är lungt! Smile
2013-05-02,11:13,
Inlägg: #11
Mörkare röst
En bok som jag kan rekomendera är How to Become an Alpha Male- John Alexander, handlar mycket om hur du kan andvända dig utav ett dominant kroppspråk och så vidare ! Smile


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}