LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
D-vitamin för ökat libido
2013-04-26,01:45,
Inlägg: #1
D-vitamin för ökat libido
Det har diskuteras flitigt om d-vitaminen och dess inverkan, så jag bestämde mig för att prova. (Allt det jag skriver kan vara placebo) Jag har under dom senaste åren känt mig sjukligt trött och ibland lite depp, mycket förmodligen kopplat till att jag spenderat några år framför datorn, var någon sommar jag bara satt inne och spela.

Efter några besök hos läkaren för prover som inte visade på något onaturligt(var iofs under sommaren då kroppen får i sig mest d-vitamin) så sa min moster att hon brukade dosera d-vitamin under höst-vår-vinter då hon ofta fick depressioner, så jag beställde hem en burk d-vitamin ifrån mmsports och prövade.

Innan jag började med d-vitamin så åkte jag och min familj på en influensa och efter en vecka så började jag med att dosera 4000 IE och jag blev friskare MYCKET fortare än dom andra, fortsatte med 4000 IE under cirka 1-2 månader innan jag prövade 3-4 dagar med 10000 IE, placebo eller ej men jag blev på sjukt bra humör med 10000 IE.

Som sagt ta allt med en nypa salt, jag är ingen expert men jag kommer definitivt fortsätta med d-vitamin.

Skillnader jag märkte.

* Bättre sömn
* Bättre återhämtning
* Mycket piggare
* Ökat libido
* Knät är stabilare än tidigare
* Brunare(lol)



Läsvärd artikel av Joachim Bartoll

http://www.mmsports.se/D-vitamin-for-hal...kande.html


http://www.kostdoktorn.se/d-vitamin
2013-04-26,02:12,
Inlägg: #2
D-vitamin för ökat libido
Vet, d-vitamin verkar riktigt riktigt bra, rekommenderades i 4hour body så jag har beställt hem en burk nu (tillsammans med brazil nuts, fiskleverolja etc).
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-04-26,03:36, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-04-26,03:39 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #3
D-vitamin för ökat libido
Köpte inför förra vintern, tog under några månader men kände ingen skillnad alls. Var fortfarande åt helvete trött etc. Gav bort några piller till morsan som också testade, kände heller ingenting.. Fortsatte dock ta skiten ändå för att öka testot men well, inget märkbar skillna på mig som sagt..

Däremot blir jag alltid enormt mkt kåtare och piggare på sommaren, som jag alltid antagit är kopplat till d-vitamin från solen (samt övriga positiva effekter solen har på allt från testosteron till dopamin ). Så det hela är lite lurt.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-04-26,05:02,
Inlägg: #4
D-vitamin för ökat libido
Ragnarök, tog du Vitamin D2 eller Vitamin D3?

Det som händer är att kroppen använder solljus för att omvandla vitamin D2 till D3 som den sedan tillgodogör sig. Så tar du vitamin D2 så behöver du fortfarande solljus.
2013-04-26,08:44,
Inlägg: #5
D-vitamin för ökat libido
Sen är det ju så att även om testo ökar av vitamin d så kommer man inte märka av det, förutom då ökad libido kanske.
Life is a game.
2013-04-26,11:30,
Inlägg: #6
D-vitamin för ökat libido
Evilvalle Skrev:Vet, d-vitamin verkar riktigt riktigt bra, rekommenderades i 4hour body så jag har beställt hem en burk nu (tillsammans med brazil nuts, fiskleverolja etc).

Grymt, skriv sen vilka doser du kommer ligga på, vad är det med nutsen och oljan?
2013-04-26,12:27, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-04-26,12:35 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #7
D-vitamin för ökat libido
Ragnarök Skrev:Köpte inför förra vintern, tog under några månader men kände ingen skillnad alls. Var fortfarande åt helvete trött etc. Gav bort några piller till morsan som också testade, kände heller ingenting.. Fortsatte dock ta skiten ändå för att öka testot men well, inget märkbar skillna på mig som sagt..

Däremot blir jag alltid enormt mkt kåtare och piggare på sommaren, som jag alltid antagit är kopplat till d-vitamin från solen (samt övriga positiva effekter solen har på allt från testosteron till dopamin ). Så det hela är lite lurt.

Solljus har bevisad positiv effekt på serotonin, vet jag iaf.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-04-26,13:15,
Inlägg: #8
D-vitamin för ökat libido
D-vitamin / D3 går att beställa fraktfritt härifrån. 99 kr / 90 Kapslar.

http://www.apotea.se/holistic-d3-vitamin...90-kapslar
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-04-26,15:17,
Inlägg: #9
D-vitamin för ökat libido
Bubblan Skrev:Sen är det ju så att även om testo ökar av vitamin d så kommer man inte märka av det, förutom då ökad libido kanske.

Det där är ju dock sanning med modifikation. Äter man halvkasst, lever rätt ruttet och/eller helt enkelt inte får i sig tillräckligt med vitaminer och fett så kan ju ens nivå gå ner rätt fint, många upplever exempelvis minskad testonivå under deff då man ofta reducerar sitt fettintag. Finns en hel del rapporter där man gått ifrån 12nmol till 26 genom att ändra sin kost/livsstil och det kommer med största sannorlikhet märkas en hel del i praktiken.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-04-26,15:40,
Inlägg: #10
D-vitamin för ökat libido
sjoggaa Skrev:Grymt, skriv sen vilka doser du kommer ligga på, vad är det med nutsen och oljan?

Saxar direkt från 4hour body av Tim Ferris:

[Image: JUeWqKV.jpg]

[Image: dIXDApa.jpg]

[Image: WECSU7n.jpg]
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-04-26,15:41,
Inlägg: #11
D-vitamin för ökat libido
[Image: cSYfoJm.jpg]

[Image: AHpcFWF.jpg]
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-04-26,15:42,
Inlägg: #12
D-vitamin för ökat libido
Från 240 till 835 ng/dL, inte dåligt =))
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-04-26,22:09,
Inlägg: #13
D-vitamin för ökat libido
Arlin Skrev:Ragnarök, tog du Vitamin D2 eller Vitamin D3?

Det som händer är att kroppen använder solljus för att omvandla vitamin D2 till D3 som den sedan tillgodogör sig. Så tar du vitamin D2 så behöver du fortfarande solljus.


Ska kolla upp det men har för mig det var nån med flera i. om det finns. Gul förpackning, inhandlades på life.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-04-27,01:15,
Inlägg: #14
D-vitamin för ökat libido
Evilvalle Skrev:Det där är ju dock sanning med modifikation. Äter man halvkasst, lever rätt ruttet och/eller helt enkelt inte får i sig tillräckligt med vitaminer och fett så kan ju ens nivå gå ner rätt fint, många upplever exempelvis minskad testonivå under deff då man ofta reducerar sitt fettintag. Finns en hel del rapporter där man gått ifrån 12nmol till 26 genom att ändra sin kost/livsstil och det kommer med största sannorlikhet märkas en hel del i praktiken.

Absolut. Frågan är ju bara om man tar en normal person på säg 25-30 nmol och han höjer sig dubbelt, kommer förändringen vara nåt i närheten av ditt exempel? Det känns ju logiskt att det borde vara en graf som planar ut i "normalzonen" tills det skjuter i höjden när man tar steroider.
Life is a game.
2013-04-27,03:12,
Inlägg: #15
D-vitamin för ökat libido
Bubblan Skrev:Absolut. Frågan är ju bara om man tar en normal person på säg 25-30 nmol och han höjer sig dubbelt, kommer förändringen vara nåt i närheten av ditt exempel? Det känns ju logiskt att det borde vara en graf som planar ut i "normalzonen" tills det skjuter i höjden när man tar steroider.

Haha nja, ligger man på 30nmoL kommer man knappast upp i det dubbla genom nåt sånt här Big Grin
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-05-08,06:44,
Inlägg: #16
RE: D-vitamin för ökat libido
Sugen på o dra 10k IU/Dag, hur länge kan man köra på så höga doser innan de börjar bli kasst för kroppen?
2014-05-08,10:54,
Inlägg: #17
RE: D-vitamin för ökat libido
(2014-05-08,06:44)mpuabby Skrev: Sugen på o dra 10k IU/Dag, hur länge kan man köra på så höga doser innan de börjar bli kasst för kroppen?
10k varje dag är chill så länge du bor i Sverige =) Om du inte är ginger då, kanske blir för mkt då när svenska solen hjälper till lite
2014-05-08,16:25,
Inlägg: #18
RE: D-vitamin för ökat libido
(2014-05-08,10:54)godsgift Skrev: 10k varje dag är chill så länge du bor i Sverige =) Om du inte är ginger då, kanske blir för mkt då när svenska solen hjälper till lite

jahaha, blek o röd/blond i skallen checking in, va har det för betydelse hur stor dos d-vitamin man kan köra?
2014-05-08,17:39,
Inlägg: #19
RE: D-vitamin för ökat libido
Till vilken nytta? Jag märker stor skillnad i humör och så vidare med D-vitamin men det är ju inget "magic pill" och jag ser inte vad du skulle få ut av att ta så mycket när ditt dagsbehov lär ligga lägre än så, speciellt nu när solen har börjat titta fram lite grann. Då är det väl bättre att spara på slantarna eller försöka optimera kroppen på andra sätt?

Läxläsning:

http://traningslara.se/d-vitaminbrist-oc...tillskott/
http://tranastyrka.se/gar-det-att-overdosera-vitamin-d/
2014-05-08,19:37,
Inlägg: #20
RE: D-vitamin för ökat libido
(2014-05-08,16:25)mpuabby Skrev: jahaha, blek o röd/blond i skallen checking in, va har det för betydelse hur stor dos d-vitamin man kan köra?
Ju vitare hy desto lättare har man att ta in solen. Därför det är vanligare med brist bland mörkhyade i länder som solfattiga Sverige.

Här finns mkt bra läsning om vitamin D http://www.vitamindcouncil.org/

Jag tog 20,000 per dag förut och låg precis runt gränsen där det börjar bli för mycket. Så 10k om dagen borde inte vara några som helst problem! =)


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}