LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Nybörjarens start! Filmer/böcker/texter
2013-05-02,11:13, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-07-10,18:42 av {2} Mindful.)
Inlägg: #1
Nybörjarens start! Filmer/böcker/texter
Tjena allihopa!

Jag hur nu gått och funderat på vad en polare till mig sa och börjat inse att det stämmer väldigt väl,
Han sa ungefär såhär:
Du är jävligt skön och har ett neutral game som fungerar men du skulle kunna bli 10gånger så bra om du börjar läsa och kolla på lite matrial som kan ligga lite i bakhuvudet på dig!

Jag håller nu med honom men jag vet inte riktigt vart jag skall börja läsa, vilka videos och annat jag skall kolla på för att förbättra mig!

Så jag har tänkt att jag skulle göra detta till en samlings tråd för nybörjare som mig och uppdatera med en lista med filmer, böcker och texter som man borde läsa och vad dem utväklar!

Så gubbar här kommer erat lilla jobb som skall hjälpa mig och alla nybörjare som kommer till denna sidan!

Länka en text, bok, film eller liknande som ni anser vara viktig i utväcklingen! Vad utvecklar den och går den igenom?
Varför tycker ni man borde se just den filmen!

När ni lämnar detta kommer jag börja samla ihop allting lägga i ordning det i olika katigorier och sortera för oss newbis så vi slipper fråga om allting!

//Aioo

[SIZE="6"]Om någon anser att jag har fel om en bok, video eller liknande säg till så jag kan ändra och göra rätt! [/SIZE]

Vill bara säga innan ni newbis som läser dessa böcker, filmer och allting annat, ni lär er absolut ingenting om ni bara läser och inte testar det!
Läser man 1 timma så är det minst 5 timmars träning som gäller annars kommer man suga lika hårt som innan fast med massa kunskap i huvudet!


[SIZE="4"]Here we go: [/SIZE]


[SIZE="3"]Böcker/Texter att starta med: [/SIZE]

The game by neil strauss
En bok som är mer en berättelse. Men som visar att man kan komma någonstans bara man vill!*
Är en bra bok för att ge lite eld i röven och den är lätt läst!

Min egna åsikt är att den var rolig att läsa och man ändå får lite förståelse för raggnig!

Newbie Guide to PUA Development by Mark Manson (Entropy)
http://www.casanovalounge.se/showthread....evelopment

Venusian Arts handbook by mystery
för att få lite av en introduktion i det hela, vad det handlar om, social status, attraction triggers, att det medvetet går att "skapa attraktion" genom att uppvisa diverse statusbeteenden som är där tack vare evolution.

Mystery method av Mystery
Bra bok ifall du vill lära dig rutiner, där är det inte lika mycket natural game, utan du lär oftast ha en baktanke av det du gör.

Models by Mark Manson
Det blir mer av en personlighet än att du lära dig olika tekniker för att kunna ragga.

Egen åsikt:
Helt jävla fantastisk bok som jag tycker man bara måste läsa vare sig du är ny inom Pu eller gammal Veteran!
4 elements of game by rob judge
ingen info om boken!

The way of the superior man by david deida
Ingen info om boken!

Sex god method by Daniel rose
Ingen info om boken!

[SIZE="3"]Böcker/Texter att fortsätta med: [/SIZE]

Attraction Code med Vin DiCarlo
Models by mark manson
Förklara hur attraktionsspelet mellan män och kvinnor faktiskt funkar!
Båda dessa böckerna är bra mycket mer inner game än outer game.

Attraction isn't a choice by david deangelo
Inte fått någon mer info att den skall tillhöra dem lite mer på lästa och gameande!

Magic bullets by nick savoy
För en mer rudimentär förståelse av strukturen bakom en pickup (alltså vad man konkret skall göra för att mest effektivt göra en approach och avsluta med penis i vagina)


[SIZE="3"]Video/Youtube [/SIZE]

Här finns allting man skulle vilja se och ännu mer där till!
Cl på YouTube

RSD/Real Social Dynamics
Här finns det hur mycket som helst att se!
Tips från mig:
[video=youtube;w65qBE-5fWg]http://www.youtube.com/watch?v=w65qBE-5fWg[/video]
Den går igenom hur pick up går till ungefär och hur man får ett neutralt game!

Keep it up!
2013-05-02,11:44,
Inlägg: #2
Nybörjarens start! Filmer/böcker/texter
Models är som sagt kalas för att förklara hur attraktionsspelet mellan män och kvinnor faktiskt funkar, det är inget bullshit i den boken och den försöker inte sälja sig själv. Attraction Code med Vin DiCarlo är också likadan, väldigt övergripande sann vad man än kör för typ av game/hur man än tänker på män och kvinnor. Bägge böckerna är bra mycket mer inner game än outer game och båda är rätt dugligt 'avancerade'- Det jag menar med det är att jag tror det är bäst att man sparar dem tills man har en någorlunda stor praktisk erfarenhet av att ragga och referenserfarenheter hämtade ur verkliga livet, men det tolkar jag det som att du har Aioo? Har man dock gjort typ 5 approaches och aldrig closat tror jag dock dessa böcker förvirrar mer än de stjälper, men om man kört ett tag och är frustrerad för att man inte har så konsistent nivå av success man känner man borde ha är det definitivt Models och the Attraction Code man borde läsa.

För en mer rudimentär förståelse av strukturen bakom en pickup (alltså vad man konkret skall göra för att mest effektivt göra en approach och avsluta med penis i vagina) rekommenderas Magic Bullets från min sida, Lovesystems handbok och en manual som bygger på Mystery Method men har integrerat lite mer av common knowledge efter gamekulturen exploderade och är mer common sense. Mystery Method är skriven på ett mer dogmatiskt sätt, imo. Men nån av dessa böcker är fortfarande bästa källan för struktur och outer game, no doubt about it. Skulle dock rekommendera DVDerna ännu starkare om de går att hittas.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2013-05-02,12:08,
Inlägg: #3
Nybörjarens start! Filmer/böcker/texter
förvånad att ingen snackar om 4 elements of game, läst den precis efter rekommendation från forumet, sjukt bra tycker jag, oavsett erfarenhet. verkligen gjort mig MYCKET bättre direkt. fått mer balans i mitt game och mer chill. bra skit.
2013-05-02,12:44,
Inlägg: #4
Nybörjarens start! Filmer/böcker/texter
Benson! Skrev:förvånad att ingen snackar om 4 elements of game, läst den precis efter rekommendation från forumet, sjukt bra tycker jag, oavsett erfarenhet. verkligen gjort mig MYCKET bättre direkt. fått mer balans i mitt game och mer chill. bra skit.
Utveckla lite mer? vad exakt handlar den om. Någonting säger mig att det inte är earth water air and fire Big Grin
2013-05-02,13:33,
Inlägg: #5
Nybörjarens start! Filmer/böcker/texter
@*Vetorazzi

Jag håller inte riktigt med. Models är en av de böcker som faktiskt lär dig om målsättning och progression i ditt game. Den ger dig inte så sjukt mycket att ha i huvudet och är den boken jag skulle rekommendera till någon som är helt grön. Läs den och gå ut ordentligt.

Sedan när man är mer avancerad skulle jag börja snegla på attraction isn't a choice, kanske RSD osv.

Varför? För att models ger dig verktygen att hantera dina egna rädslor. Det spelar ingen roll hur mycket du vet om du är för feg för att spela dessa kort. Detta löser models bättre än någon annan bok.
2013-05-02,14:07,
Inlägg: #6
Nybörjarens start! Filmer/böcker/texter
Börja med Venusian Arts handbook för att få lite av en introduktion i det hela, vad det handlar om, social status, attraction triggers, att det medvetet går att "skapa attraktion" genom att uppvisa diverse statusbeteenden som är där tack vare evolution.

Kör sedan på the attraction code för att simplifiera det hela och slutligen 4 elements of game för att knyta ihop säcken.

Models är riktigt bra men jag är inte säker på att det ger en nybörjare lika mycket motivation som exempelvis 4eg eller attraction code, möjligt att du kan läsa den på sidan om då den fokuserar lite mer på långsiktig utveckling, livsstil etc medans 4eg är mer: "gör si och så".

Sen kan du ju alltid läsa The Game för inspiration (och motivation), vet att den gav mig jävligt mycket eld i baken iaf.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-05-02,15:01,
Inlägg: #7
Nybörjarens start! Filmer/böcker/texter





Tack för bidragen hittills jag kommer fylla på ju mer det kommer in tips, så bara att köra på alla ihop!
Keep it up!
2013-05-02,15:32,
Inlägg: #8
Nybörjarens start! Filmer/böcker/texter
Ja the game var ju en jävla motivations boost. Även fast det är en journalist och pengakåta style som skriver. Om man ser vad den bidrog i sig(motivation, självförtroende, blaha blaha) så vare helt klart värt.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-05-02,16:32,
Inlägg: #9
Nybörjarens start! Filmer/böcker/texter
Skippa RSD klippen imo, alla suger inte men jag blir iaf mindfucked nästan varje gång jag kollar på dom.

Inner game: David X
outer: mystery method
2013-05-02,17:47, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-02,21:31 av {2} illdan.)
Inlägg: #10
Nybörjarens start! Filmer/böcker/texter
DU behöver fan läsa klart "The game" så du fattar va jag snackar om när jag använder ORD som sarga, eskalera, kino... drar mer tjejer än mig och du kan knappt nåt om game än lixom Big Grin


Btw, någon som har download länk till models och 4 elements? Kunde inte hitta torrent på dom Sad((((


JohnDoe Skrev:Skippa RSD klippen imo, alla suger inte men jag blir iaf mindfucked nästan varje gång jag kollar på dom.

Inner game: David X
outer: mystery method

Tycker RSD äger, tagit mig genom halva blue print för länge sen, håller på och fortsätta nu. Blue print är tamejfan guld värt.
2013-05-02,18:04, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-02,18:31 av {2} godsgift.)
Inlägg: #11
Nybörjarens start! Filmer/böcker/texter
illdan Skrev:DU behöver fan läsa klart "The game" så du fattar va jag snackar om när jag använder ORD som sarga, eskalera, kino... drar mer tjejer än mig och du kan knappt nåt om game än lixom Big Grin


Btw, någon som har download länk till models och 4 elements? Kunde inte hitta torrent på dom Sad((((

Pussssssss

Finns btw en klistrad tråd om detta borta hos T.Bz, skriven av Mark Manson, jag kopierade den och gjorde en ny tråd!

http://www.casanovalounge.se/showthread....evelopment
2013-05-02,23:51,
Inlägg: #12
Nybörjarens start! Filmer/böcker/texter
JohnDoe Skrev:Skippa RSD klippen imo, alla suger inte men jag blir iaf mindfucked nästan varje gång jag kollar på dom.

Inner game: David X
outer: mystery method
HÅller med. RSD har bra skit, men det är ofta SJUKT förvirrande, efter klippet så undrar man vad fan man precis såg/hörde/läste för nåt. Så skippa det. Kolla bara på guldkorn som folk här länkar osv Smile Tycker dock infield videos kan vara givande. Om du tex inte fattar vad ett begrepp innebär, så visar dom en infield video när han gör just det, ja, då blir det rätt lätt o förstå.
2013-05-02,23:52,
Inlägg: #13
Nybörjarens start! Filmer/böcker/texter
För övrigt aioo, du har helt rätt inställning, med den så kmr du komma riktigt långt!
2013-05-03,00:14,
Inlägg: #14
Nybörjarens start! Filmer/böcker/texter
The way of the superior man. & Sex god method.
find it, fuck it, forget it.
2013-05-03,08:21, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-03,08:25 av {2} Kasi.)
Inlägg: #15
Nybörjarens start! Filmer/böcker/texter
Bra initiativ Aioo!

Avsnitt 14 i Blueprint är nog det som har gett mig mest hittills. Förklarade natural game och state på ett bra sätt.

Får ta mig till noob-böckerna nu för jag fattar allt om hur attraktion skapas och olika saker som skapar en natural, men jag har absolut noll ess i rockärmen som rutiner och är ju ingen natural än, haha..
2013-05-04,15:01,
Inlägg: #16
Nybörjarens start! Filmer/böcker/texter
Update!!! ni får gärna skriva vad böckerna handlar om med lite snabbt så man kan få med det!
Keep it up!
2013-05-04,15:28,
Inlägg: #17
Nybörjarens start! Filmer/böcker/texter
Simple Pickup project go inte en bok men filmserie typ, väldigt givande om du vill ge dig in i Daygame. Dom bryter ner hela processen och säger varför dom gjorde si och så.
2013-05-17,15:28,
Inlägg: #18
Nybörjarens start! Filmer/böcker/texter
Tänkte kolla mer på detta forum om det är någon som har verkligen testat Ross Jeffries - speedseduction och hans tekniker och hypnos grejor.. är det värt att läsa/lära sig det eller är det ovärt?
2013-05-17,15:59,
Inlägg: #19
Nybörjarens start! Filmer/böcker/texter
Personligen aldrig testat så jag ska egentligen inte säga något. Dock har jag varit med i communityt sen 2005 och den generella uppfattningen är att det är rätt mycket trams och troligtvis slöseri med tid att studera hans grejer.

Gör såhär istället: Ladda ner Mark Manson - Models, Rob judge & Zack Bauer - 4 elements of game samt Vin dicarlo - the attraction code.

PROFIT
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-05-18,14:47,
Inlägg: #20
Nybörjarens start! Filmer/böcker/texter
Evilvalle Skrev:Gör såhär istället: Ladda ner Mark Manson - Models, Rob judge & Zack Bauer - 4 elements of game samt Vin dicarlo - the attraction code.

PROFIT

Hade det liggandes, lägger upp så folk slipper leta själva, länkarna ska väl funka hyfsat länge.

http://www.speedyshare.com/N67xr/download/pu.rar
http://fuskbugg.se/dl/SHyS77/pu.rar


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}