LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Duscha iskallt i slutet av varje morgondusch, WIN!
2013-05-08,16:50,
Inlägg: #1
Duscha iskallt i slutet av varje morgondusch, WIN!
Hej!

Jag har märkt att om jag avslutar duschen med 10 sekunders iskallt vatten över hela kroppen så blir jag fullständigt euforisk i hela kroppen minuten efter. Blir som en kockstrip nästan.

Sjukt bra på morgonen för det eliminerar första trötta timmarna där man bara brukar dega runt innan man får upp farten.

Har läst att det är extremt ångestdämpande och förebygger depressioner, för er som strugglar med sånt skit.

Anyways, det som fick mig att starta tråd om det är den sjuka euforitripp man åker på efter, den slår till sekunden efter man tar bort det kalla vattnet och går ut ur badkaret. Har ni provat och märkt samma effekt eller bara jag?
2013-05-08,17:45,
Inlägg: #2
Duscha iskallt i slutet av varje morgondusch, WIN!
Här har du en hel tråd om ämnet Smile http://www.casanovalounge.se/showthread....=kalldusch

Indeed intressant skit och vi är en hel drös på forumet som duschar kallt Smile
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-05-08,18:35,
Inlägg: #3
Duscha iskallt i slutet av varje morgondusch, WIN!
Kommer ihåg att jag blev sjuk efter ett tag haha. Fick sluta pga det.
2013-05-08,19:22,
Inlägg: #4
Duscha iskallt i slutet av varje morgondusch, WIN!
Hur vet du att det beror på det eriksson? Det sägs hjälpa immunsystemet
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-05-08,19:23,
Inlägg: #5
Duscha iskallt i slutet av varje morgondusch, WIN!
Fan, detta kanske jag ska börja med igen, när jag var liten och i tonåren brukade jag före jag gick ut ur duschen vrida värmen till botten så det kom iskallt vatten och jag fick en shock och knappt kunde andas. Big Grin Fan vad pigg man blir av det.
2013-05-08,20:14,
Inlägg: #6
Duscha iskallt i slutet av varje morgondusch, WIN!
Jaha, haha, såg inte gamla tråden. Confused... Jaja, sjukt skit är det iallafall, potent as fuck.
2013-05-08,20:15,
Inlägg: #7
Duscha iskallt i slutet av varje morgondusch, WIN!
duschade så kallt att jag fick problem med att huden blev fett öm och sved som fan under dagarna så slutade...

ska börja igen men kanske lite mer normalt
2013-05-08,21:59,
Inlägg: #8
Duscha iskallt i slutet av varje morgondusch, WIN!
Benson! Skrev:duschade så kallt att jag fick problem med att huden blev fett öm och sved som fan under dagarna så slutade...

ska börja igen men kanske lite mer normalt

Alltså, du behöver ju inte stå i duschen länge och verkligen duscha i kallt om du. Du kan duscha varmt och helt normalt när du tvättar dig. Sen precis före du ska ut ur duschen så vrider du om värmen så den går direkt ifrån varmt till iskallt på någon sekund så du får en chock av kylan. Sen är det klart ! Smile

Det är själva chocken man är ute efter, om jag förstått det rätt. Det var iaf den jag var ute efter när jag brukade köra så och det som gör en så jävla pigg.
2013-05-08,22:30,
Inlägg: #9
Duscha iskallt i slutet av varje morgondusch, WIN!
Jag gör det varenda gång jag duschar. Så jävla skönt! Jag brukar duscha iskallt till det börjar verka i kroppen. Det brukar vara lagom för att ge en fantastisk känsla. Fungerar utmärkt emot ångest, ja! Jag har inte varit sjuk sedan jag började med det, men var förkyld då jag tog en paus i kallduschandet. Säkert slumpen eller att jag dricker mycket mindre alkohol nu, men kul ändå.
2013-05-08,22:34,
Inlägg: #10
Duscha iskallt i slutet av varje morgondusch, WIN!
Benson! Skrev:duschade så kallt att jag fick problem med att huden blev fett öm och sved som fan under dagarna så slutade...

ska börja igen men kanske lite mer normalt

Svart bälte i att duscha kallt.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}