LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Twenty years from now you - Mark Twain quote - betydelse för er??
2013-05-11,17:08,
Inlägg: #1
Twenty years from now you - Mark Twain quote - betydelse för er??
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore." - Mark Twain

Detta är ett av mina favoritcitat, all time, som jag försöker leva efter varje dag. Det är dock diskuterat huruvida det verkligen var Mark Twain som sa detta eller inte men det är en annan femma.

Tycker det är ett grymt citat om att våga ta steget ut i världen, lita på dina instinkter, följa ditt hjärta och våga lära av dina misstag.

Skulle jättegärna vilja veta vad detta citat betyder för er, dvs hur ni tolkar innebörden av det! Smile Tänkte nämligen använda det i ett graduation speech till en donna så all input uppskattas! Smile
2013-05-11,20:05,
Inlägg: #2
Twenty years from now you - Mark Twain quote - betydelse för er??
Har läst det innan, sjukt bra om man verkligen förstår och lever efter det.
2013-05-11,20:52,
Inlägg: #3
Twenty years from now you - Mark Twain quote - betydelse för er??
Jo det är ett bra citat. Jag tolkar det väldigt mycket som att våga handla. Att det är bättre att handla, även om det leder till misslyckande, än att vara passiv - vilket per automatik är ett misslyckande. Öppna upp hjärtat och gå efter det man vill ha/göra.
Extreme Living
Never complain - never explain


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Övningarna i Models (Mark Manson) Ansi 8 2,275 2018-07-02,18:46
Senaste inlägg:: Fiskarn

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}