LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Förtydligande av Meta-frame?
2013-05-20,13:58,
Inlägg: #1
Förtydligande av Meta-frame?
Håller på och läser svinggcats bok real world seduction och det är ju en del olika begrepp som han går igenom.
Tror att jag förstår vad som menas men är inte helt säker. Angående meta-frame det är hur jag ser och tolkar den underliggande meningen av konversationen. Att det är jag som är PRISET (behöver inget från henne), att hon vill få mig i säng, och att hon och jag kommer bara att hända om hon lever upp till mina krav och förväntningar.
Men hur kan man på ett enkelt sätt säga hur en meta-frame fungerar. Är det att det är själva kärnan och att olika frames är små delar som ingår för att erhålla meta-frame?

Är det så man kan se på det hela? Kom gärna med ett lättförståeligt exempel.
2013-05-21,11:09,
Inlägg: #2
Förtydligande av Meta-frame?
metaframe är alphaframen.

alla andra frames är beta

=)
2013-05-21,11:11, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-21,11:20 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #3
Förtydligande av Meta-frame?
Har detta något att göra med passiv och aktiv frame eller är detta något annat?

EDIT:

Låter som att det inte riktigt är samma Big Grin
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-05-21,13:15,
Inlägg: #4
Förtydligande av Meta-frame?
Kan man säga att om meta-frejmen är som en tårta som är skuren i ett ex antal bitar.
Om alla bitarna finns på plats så är det meta-frame. Men att varje bit individuellt är en del av själva tårtan (meta-frame) Som behövs för att säkerställa kontrollera meta-frame?
2013-05-21,13:41,
Inlägg: #5
Förtydligande av Meta-frame?
nej, metaframen är den ursprungliga känslan.

miniframesen är sätt att manipulera ändra den känslan
2013-05-21,14:27,
Inlägg: #6
Förtydligande av Meta-frame?
Dynamo Skrev:Kan man säga att om meta-frejmen är som en tårta som är skuren i ett ex antal bitar.
Om alla bitarna finns på plats så är det meta-frame. Men att varje bit individuellt är en del av själva tårtan (meta-frame) Som behövs för att säkerställa kontrollera meta-frame?

Yeah, ungefär, står det inte allt om det i boken?

Kan skriva en förklaring sen.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-05-21,22:39,
Inlägg: #7
Förtydligande av Meta-frame?
Jo fast på lite svårbegriplig engelska i alla fall för mig.
"A frame is a general focus or direction that provides an overall guidance for thoughts and actions during an interaction"
Frame Determines the underlaying meaning of behaviours and actions. On the other hand a meta-frame determines the overall underlaying meaning of the interaction.

Läste igenom det igen nu. Var inne på rätt spår ändå.
Think of the meta-frame as a giant frame, which all of the other frames fit inside of.
Med andra ord så är själva grunden och kärnan meta-frame, och för att erhålla meta-framen så säkerställ den med hjälp av frames. SÅ måste det vara


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}