LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Träningsdagbok någon? :)
2013-05-20,17:12,
Inlägg: #1
Träningsdagbok någon? :)
Någon som har en träningsdagbok/journal?

där det står vad ni har ätit, hur länge ni hör kort och vad (t.ex springa, fotboll/ styrketräning/osv)

Har googlat runt lite, men hittar bara sånt som man måste köpa.. studenten närmar sig om 2 veckor och pengar är det kris på Wink

SÅ. Någon som har en personlig träningsdagbok/journal eller något ni har använt er av ifrån internet ? Smile
2013-05-20,17:21,
Inlägg: #2
Träningsdagbok någon? :)
Tror det finns gratis om man googlar, dumbbell.se har jag för mig e gratis iaf =) Annars är det bara att göra ett exceldokument och skriva ut som du kan ha i bakfickan!
2013-05-20,17:39,
Inlägg: #3
Träningsdagbok någon? :)
Men tänkte på att jag skulle vilja följa någons annans schema.. jag behöver struktur och så i min träning Smile Ifall någon hade ett lyckad schema så kan man ju följa den liksom Smile
2013-05-20,17:57,
Inlägg: #4
Träningsdagbok någon? :)
5/3/1, Smolov, Sheiko, Texas Method, Juggernaut Method... bara att välja och vraka..
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2013-05-20,18:47, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-20,18:50 av {2} Kasi.)
Inlägg: #5
Träningsdagbok någon? :)
Det som spelar mest roll i slutändan är att ge 100% i varje set och vila ordentligt mellan passen. Om man sedan kör uppochner-vända hantelpressar under benen eller vanligt spelar mindre roll.

Nu generaliserar jag grovt menmen,

Alltså angående vilket schema du ska köra
2013-05-20,20:08, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-20,20:09 av {2} Borttagen1.)
Inlägg: #6
Träningsdagbok någon? :)
Oh this thread again Big Grin Men hey... Kasi har så rätt, träna hur fan du vill (nej inte helt galet då förstås) Men gör det bästa du kan av varje pass.

Kör en basic 3-split bara. KÖTTA KÖTTA KÖTTA

Vitchoklad Skrev:Men tänkte på att jag skulle vilja följa någons annans schema.. jag behöver struktur och så i min träning Smile Ifall någon hade ett lyckad schema så kan man ju följa den liksom Smile

Ja alltså.. "lyckad schema" Finns inget sånt IMO.. allt handlar om din egen insats.

Men hey, skriv lite mer om dig, dina mål osv.. så kan vi hjälpa dig Smile
2013-05-20,21:23,
Inlägg: #7
Träningsdagbok någon? :)
Starting strengh sen 5/3/1 när noobgainsen uteblir. Se så, lite får du allt ta reda på själv.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2013-05-20,21:26,
Inlägg: #8
Träningsdagbok någon? :)
Wcanka Skrev:Men hey, skriv lite mer om dig, dina mål osv.. så kan vi hjälpa dig Smile

Hm, är en kille på 19 sommaren nu till juni, är 189 cm lång och väger 94 kg. Jag är rätt så tanig, har inga tuttar, nästan spagetti armar.. dock har jag starka och stora ben eftersom jag har varit handbollsmålvakt i 3-4år. Problemet är dock att jag har MASSA magfett. Pga öldrickande med mera. detta suger, det märks när man har t-shirt att man har en ölkagge, märks extra väl eftersom jag inte har bröst som fyller ut t-shirt/tröja.

Mitt mål är att få bort ölkaggen och bygga volym för bröst/armar/rygg. JAG HAR SJUKT SVÅRT ATT STANNA BORTA IFRÅN SOCKER. Någon som har en ett tips på vad man kan äta när man blir riktigt sockersugen? har testat nötter men det får inte bort det Sad Vet inte hur min diet ska se ut.. borde jag äta mer? är rädd att min mage bara blir större då... har inte koll alls på vad jag ska göra! haha
2013-05-20,22:39, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-20,22:40 av {2} Kasi.)
Inlägg: #9
Träningsdagbok någon? :)
Det låter som att du ska deffa. För att brönna fett måste du äta mindre än vad du gör av med, fett är en sparad energikälla. För att kroppen inte ska bryta ner muskler utan istället ta av fetter måste du "lura" kroppen att musklerna är viktigare. Detta gör du genom att träna få reps men TUNGT. Jag föreslår 3 set med 5 reps per set, men då ska det vara just TUNGT.

Du ska träna varje muskelgrupo 1 gång i veckan när du deffar, inte 2 för målet är att inte att slita ner och bygga utan att behålla musklerna under deffen.

Kardio kan vara fördelaktigt om du inte bränner ut dig i löpspåret varje dag under deffen, gärna promenad på tom mage innan frukost.

Ligg på cirka 500 kcal minus per dag ungefär. Ge fan i socker och fyll kcalkvoten med bra skit som mättar. Potatis istället för pasta då du kan äta mer och bli mättare på samma kcal.

Ps. Skrivet från mobil så kan ha glömt något viktigt, och alla ni optibögar, jag dummade medvetet ner tipsen för att det ska bli tydligare och mer lätttilltagligt. Detta ger han lite humm.
2013-05-20,22:51,
Inlägg: #10
Träningsdagbok någon? :)
Kasi Skrev:Det låter som att du ska deffa. För att brönna fett måste du äta mindre än vad du gör av med, fett är en sparad energikälla. För att kroppen inte ska bryta ner muskler utan istället ta av fetter måste du "lura" kroppen att musklerna är viktigare. Detta gör du genom att träna få reps men TUNGT. Jag föreslår 3 set med 5 reps per set, men då ska det vara just TUNGT.

Du ska träna varje muskelgrupo 1 gång i veckan när du deffar, inte 2 för målet är att inte att slita ner och bygga utan att behålla musklerna under deffen.

Kardio kan vara fördelaktigt om du inte bränner ut dig i löpspåret varje dag under deffen, gärna promenad på tom mage innan frukost.

Ligg på cirka 500 kcal minus per dag ungefär. Ge fan i socker och fyll kcalkvoten med bra skit som mättar. Potatis istället för pasta då du kan äta mer och bli mättare på samma kcal.

Ps. Skrivet från mobil så kan ha glömt något viktigt, och alla ni optibögar, jag dummade medvetet ner tipsen för att det ska bli tydligare och mer lätttilltagligt. Detta ger han lite humm.

Väldigt basic och det är typ detta du behöver veta för att gå ner i vikt!

En sak som jag vill lägga till. Köp en matvåg och räkna dina kalorier. Många tycker att detta inte är viktigt men på detta viset så är du mer strukturerad vilket du sa att du ville vara och du har bättre koll på hur mycket kaloriminus du ligger på. Du kan alltid använda dig av appar så som ShapeUp där du kan lägga in all din mat och få fram näringsvärden osv.

Jag har alltid varit sjukt svag för cola men dricker Pepsi Max istället och tycker att det funkar sjukt bra. Annars finns det alltid Loka osv som har väldigt bra smaker!

Hoppas alla tipsen hjälper! =)
2013-05-20,23:35,
Inlägg: #11
Träningsdagbok någon? :)
Funkar inte wordpad för dagens ungdom?
2013-05-21,09:04, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-21,09:04 av {2} Mindful.)
Inlägg: #12
Träningsdagbok någon? :)
Här är ett lätt schema där du även ser hur du gör övningarna!
3Dagar schema

Säger till dig, hoppa för fan inte över ben dagen inte kul när du ser ut som en jävla glass strut!

Sedan vid mat intag så skulle du kanske kört på lchf, det fungerar bra för mig!
Jag kör ju ingen sten hård lchf men äter typ inget bröd då jag inte gillar det, ris, pasta, potatis men tänk på att man måste ha lite kolhydrater i kroppen de är nämligen bränsle och då är det bäst med långsamma så som fullkorns ris, full kors pasta, bulgur, matvete!
Är även bra att inte använda massa färdig köpta såser och marinerande saker då dem innehåller massa socker, laga maten från grunden så blir de alltid bra!

Godis och socker suget fixas genom att alltid ha frukt i närheten, har hört att speciellt gröna frukter skall dämpa socker suget! Och du måste ju ha lite jävlar anamma i dig med för att sluta med socker det är nästan som att du skall sluta röka! Socker är en belöning för din kropp och den vill alltid ha belöning!

Skriver från mobilen så kan blivit jävligt konstigt skrivet men har du frågor eller liknande hjälper jag dig så mycket jag kan!
//Aioo
Keep it up!
2013-05-21,09:09,
Inlägg: #13
Träningsdagbok någon? :)
Kasi Skrev:Det låter som att du ska deffa. För att brönna fett måste du äta mindre än vad du gör av med, fett är en sparad energikälla. För att kroppen inte ska bryta ner muskler utan istället ta av fetter måste du "lura" kroppen att musklerna är viktigare. Detta gör du genom att träna få reps men TUNGT. Jag föreslår 3 set med 5 reps per set, men då ska det vara just TUNGT.

Du ska träna varje muskelgrupo 1 gång i veckan när du deffar, inte 2 för målet är att inte att slita ner och bygga utan att behålla musklerna under deffen.

Kardio kan vara fördelaktigt om du inte bränner ut dig i löpspåret varje dag under deffen, gärna promenad på tom mage innan frukost.

Ligg på cirka 500 kcal minus per dag ungefär. Ge fan i socker och fyll kcalkvoten med bra skit som mättar. Potatis istället för pasta då du kan äta mer och bli mättare på samma kcal.

Ps. Skrivet från mobil så kan ha glömt något viktigt, och alla ni optibögar, jag dummade medvetet ner tipsen för att det ska bli tydligare och mer lätttilltagligt. Detta ger han lite humm.

Bra skrivet, borde kanske läst ditt inlägg innan jag la ut mitt haha
Jaja snoppen i bestiklådan för att senare stänga den!
//Aioo
Keep it up!
2013-05-21,09:12,
Inlägg: #14
Träningsdagbok någon? :)
Dagens frukt innehaller typ bara vatten och socker. Jag hade knaprat gronsaker, typ brocolli osv. istallet.

Sedan sa hade jag latit migsjalv kaka lite godis efter traning. Om man nu ska kaka sant sa lagg in det i dieten. Gor inte en massa undantag. Ater du en kaka sa behover du den energin. Rakna med det och anvand det!
2013-05-21,12:02,
Inlägg: #15
Träningsdagbok någon? :)
No offence, men den här trådstarten skriker så mycket fel så jag vet inte var jag ska börja.

1. Hur svårt kan det vara att googla? Finns tusen och åter tusen olika dagböcker ute på nätet. Forum etc.
2. Studenten om 2 veckor.. jaha so what. Du kommer inte kunna ändra ett piss på 2 veckor. Vill du se resultat ska du tänka dig ~6mån framåt.
3. Jag antar att du menar träningsschema och inte dagbok? För en dagbok är ju bara "statistik" för en själv och ingen annan.
4. Skit i LCHF och allt sånt piss. Det är biggest hipster-BS ever om du frågar mig. Läs på om tränings-&näringslära, samt känn efter vad din kropp behöver. Man måste inte räkna kalorier för att gå upp / ned. Lyssna på din mage, hur hungrig du är osv, samt skit i sötsaker, pizza osv så är det rätt lätt att hålla koll på sin vikt. Det + en våg såkalrt så du ser om du faktiskt går upp eller ned.
5. Dra i dig 1-2g protein / kg kroppsvikt du har per dag. Viktigt.
6. Lär dig älska träningen. Går du dit "bara för att" så presterar du så mkt sämre, än när du lärt dig tycka om det. Med andra ord, forma träningen så DU tycker att det är KUL.
7. Köp INTE "fatburners XXX pro 3000" etc på gymgrossisten med mera. Det är rent o skärt slöseri på pengar och lurendrejeri. Likförbannat köper folk hem tusentals tillskott i tron om att dom ska bli biff kriminella över en natt.

GL
2013-05-21,15:48, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-21,15:49 av {2} Mindful.)
Inlägg: #16
Träningsdagbok någon? :)
Nystart Skrev:No offence, men den här trådstarten skriker så mycket fel så jag vet inte var jag ska börja.

1. Hur svårt kan det vara att googla? Finns tusen och åter tusen olika dagböcker ute på nätet. Forum etc.
2. Studenten om 2 veckor.. jaha so what. Du kommer inte kunna ändra ett piss på 2 veckor. Vill du se resultat ska du tänka dig ~6mån framåt.
3. Jag antar att du menar träningsschema och inte dagbok? För en dagbok är ju bara "statistik" för en själv och ingen annan.
4. Skit i LCHF och allt sånt piss. Det är biggest hipster-BS ever om du frågar mig. Läs på om tränings-&näringslära, samt känn efter vad din kropp behöver. Man måste inte räkna kalorier för att gå upp / ned. Lyssna på din mage, hur hungrig du är osv, samt skit i sötsaker, pizza osv så är det rätt lätt att hålla koll på sin vikt. Det + en våg såkalrt så du ser om du faktiskt går upp eller ned.
5. Dra i dig 1-2g protein / kg kroppsvikt du har per dag. Viktigt.
6. Lär dig älska träningen. Går du dit "bara för att" så presterar du så mkt sämre, än när du lärt dig tycka om det. Med andra ord, forma träningen så DU tycker att det är KUL.
7. Köp INTE "fatburners XXX pro 3000" etc på gymgrossisten med mera. Det är rent o skärt slöseri på pengar och lurendrejeri. Likförbannat köper folk hem tusentals tillskott i tron om att dom ska bli biff kriminella över en natt.

GL

Fast nu skall du ju inte bara trycka ner alla faktiskt då vissa av oss har testat olika saker som fungerat för oss så du skall nog tagga ner lite på attityden!
Men klart att några punkter är rätt absolut!

Sedan tror jag inte han menar att han skall fixa sig till studenten utan till att han inte har pengar för att studenten kommer eller iallafall hoppas jag han menar så haha

//Aioo
Keep it up!
2013-05-21,16:10,
Inlägg: #17
Träningsdagbok någon? :)
Nystart do you even....
2013-05-21,16:32,
Inlägg: #18
Träningsdagbok någon? :)
Kasi Skrev:Nystart do you even....

SAY IT!!!!!!!
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2013-05-21,17:02,
Inlägg: #19
Träningsdagbok någon? :)
Arlin Skrev:Dagens frukt innehaller typ bara vatten och socker. Jag hade knaprat gronsaker, typ brocolli osv. istallet.

Sedan sa hade jag latit migsjalv kaka lite godis efter traning. Om man nu ska kaka sant sa lagg in det i dieten. Gor inte en massa undantag. Ater du en kaka sa behover du den energin. Rakna med det och anvand det!

Så jävla sant, spec. angående frukt vs grönsaker. Broccoli o spenat är the shit.
2013-05-21,17:24,
Inlägg: #20
Träningsdagbok någon? :)
Kasi Skrev:Nystart do you even....

hahahhahaha


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Någon som testat Tongkat Ali? betamaster 1 1,381 2016-03-22,09:40
Senaste inlägg:: tay
  Någon här som håller på med tyngdlyftning? Dowgeni 5 3,062 2014-12-26,23:14
Senaste inlägg:: vladimir87
  Någon som testat Leangains, funkar det? Lasttear 7 3,953 2014-03-09,23:17
Senaste inlägg:: Lasttear
  Någon som tränar på Flex gym i sthlm? Söker träningspolare. russel 3 1,959 2013-08-07,17:02
Senaste inlägg:: russel
  Jacked is back - Jacked XX - Någon som provat? Commander 10 3,824 2013-02-23,03:04
Senaste inlägg:: zorro69
  Snabb fråga om att skriva träningsdagbok slyngel 6 2,879 2013-02-08,22:03
Senaste inlägg:: slyngel
  Commanders träningsschema och träningsdagbok - kritik, tips och idéer mottages gärna! Commander 18 6,889 2012-04-30,04:40
Senaste inlägg:: Commander
  ABCDE-metoden, någon som testat? Silentshot 4 1,936 2012-02-18,03:56
Senaste inlägg:: Evilvalle

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 2 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}