LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hur farligt är alkohol?
2013-05-26,01:13,
Inlägg: #1
Hur farligt är alkohol?
Jag har googlat runt lite och kollar om jag som mindreårig ska undvika alkohol. De argumenten som kommer upp på olika sidor ser ungefär såhär:

"Fem goda skäl att inte dricka
  • Alkohol gör dig ofräsch - även om du ofta själv tycker motsatsen.
  • Man blir ofta pinsam när man är full.
  • En stor starköl ger lika många kalorier som ett wienerbröd eller en deciliter vispgrädde.
  • Alkohol gör att du tappar omdömet.
  • Du tar större risker och kan bli skadad.
  • Du kan göra något du får ångra senare."

Inget av de ovanstående avskräcker mig eftersom jag aldrig dricker mig så full att jag tappar kontrollen. Men det jag är rädd för är om alkohol skadar min hjärna. Jag vet att hjärnan inte är färdigutvecklad förrän i 20-års åldern så hur påverkas de med ofärdigutvecklad hjärna? Sänks min intelligens? Är det någon som vet hur hjärnan påverkas av alkohol?
2013-05-26,01:24,
Inlägg: #2
Hur farligt är alkohol?
Du blir nog inte efterbliven av att dricka dig brutalfull som 16/17-åring/vad du nu kan vara, men med det sagt är det en bra idé att inte låta dig bli beroende av alkohol som en social krycka. Har själv inte druckit alkohol i sociala sammanhang sen jag var 17 efter en redig fylla där jag skämde ut mig rejält vilket har gjort att jag gått ut nykter hela min krogkarriär. Kan säga att det givit mig väldigt mycket, förutom alla sparade pengar.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2013-05-26,01:30,
Inlägg: #3
Hur farligt är alkohol?
Och så kan man se det så här: Livet är hårt och det finns två vägar att välja, att lägga sig ner, ge upp, sluta andas och dö.
Eller stå upp, gå vidare och bli stark. Det innefattar att välja sånt som gör en stark och alkohol gör en inte stark, i längden.

Yes, jag vet, det är grovt draget till sin spets.. Men ändå Smile
2013-05-26,01:32,
Inlägg: #4
Hur farligt är alkohol?
Carl Skrev:Jag har googlat runt lite och kollar om jag som mindreårig ska undvika alkohol. De argumenten som kommer upp på olika sidor ser ungefär såhär:

"Fem goda skäl att inte dricka
  • Alkohol gör dig ofräsch - även om du ofta själv tycker motsatsen.
  • Man blir ofta pinsam när man är full.
  • En stor starköl ger lika många kalorier som ett wienerbröd eller en deciliter vispgrädde.
  • Alkohol gör att du tappar omdömet.
  • Du tar större risker och kan bli skadad.
  • Du kan göra något du får ångra senare."

Inget av de ovanstående avskräcker mig eftersom jag aldrig dricker mig så full att jag tappar kontrollen. Men det jag är rädd för är om alkohol skadar min hjärna. Jag vet att hjärnan inte är färdigutvecklad förrän i 20-års åldern så hur påverkas de med ofärdigutvecklad hjärna? Sänks min intelligens? Är det någon som vet hur hjärnan påverkas av alkohol?

Om det är detta du oroar dig för är hasch ett större problem än alkohol.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-05-26,02:21,
Inlägg: #5
Hur farligt är alkohol?
Orkar inte leka ngn drugdefender här, men oavsett vad man tar för droger så handlar det alltid om personen i slutändan. En person kan ta allt möjligt men ha ett starkt psyke samt driv o komma hur långt som helst, medan någon nykterist utan driv inte kommer någonstans. Its all in the head baby Smile

Och OnT: vad tror du själv... majoriteten super sig redlös varje helg, om inte mer, och du oroar dig över att dricka lite grann bara? Dude, släpp lös lite. Du dör inte så lätt kan jag lova dig.
2013-05-26,04:46,
Inlägg: #6
Hur farligt är alkohol?
Alltså hälsoperspektiven tycker jag du kan strunta i. Så länge du inte blir alkholist som dricker varje dag är det lugnt. Ett hälsosamt liv går ut på att man har hälssamma vanor. SÅ länge man inte har ohälsosamma vanor utan bara gör ohälsoamma grejor då och då så ere lugnt. Med det sagt blir många fast i jobba hela veckan/supa på helgen. Har man större mål med livet, vilket är okej om man inte har, så knske man bör tänka mer självständigt och våga bryta normen.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-05-26,10:30,
Inlägg: #7
Hur farligt är alkohol?
Okej, i framtiden blir det att dricka men jag ska hålla ned det så jag kan vara lika awesome dygnet runt.
2013-05-26,11:53,
Inlägg: #8
Hur farligt är alkohol?
jag tycker mig själv vara stark i min egen personlighet, och folk frågar mig ganska ofta om jag har druckit när jag kommer vanligt, nu har jag druckit sedan jag var 16 så kanske är väl något med det.
Men jag är nästan samma person när jag dricker och inte folk brukar inte se så där enorm skillnad på mig.

Men klart att inte dricka har väl sina fördelar,
* Sparar extremt med pengar
* du torkar ut din hud
* lever skador
* dina punkter

Sedan tycker jag mig sprit kan hjälpa folk då dem tagit så som tre stora stark för att gå ut på krogen eller annat gör att dem får den lilla sparken i röven som gör att dem vågar göra det dem inte vågar göra nykter och inser att de inte egentligen är så jävla farligt!
Sedan brukar jag säga till mig själv om jag nu lyckas göra något dumt på fyllan som är något jag små skäms över, De jag gjorde idag är något jag velat göra men inte haft tillräckligt mod för innan.

Nu menar jag inte våld och förstörelse de skulle jag själv aldrig acceptera vare sig man är full nykter eller någonsin om det inte är högst nödvändigt!

//Aioo
Keep it up!
2013-05-26,12:27,
Inlägg: #9
Hur farligt är alkohol?
Något ni glömt att nämna: alkohol pajar dom naturliga dopaminreceptorerna, en anledning att inte dricka för mycket eller för ofta.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-05-26,18:12,
Inlägg: #10
Hur farligt är alkohol?
TonightIsTheNight Skrev:Något ni glömt att nämna: alkohol pajar dom naturliga dopaminreceptorerna, en anledning att inte dricka för mycket eller för ofta.

Helt sant. Ett klassiskt symtom dagen efter på att du verkligen tömt dina dopaminnivåer är "fylleångest".
2013-05-26,18:33, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-26,18:35 av {2} Donjohan.)
Inlägg: #11
Hur farligt är alkohol?
AplAy Skrev:Helt sant. Ett klassiskt symtom dagen efter på att du verkligen tömt dina dopaminnivåer är "fylleångest".

O ja! Helt sjukt hur man kan vara da mothafukkin pimp och sen vakna upp 5h senare och känna sig som en riktig uberchode.
Men när jag försökt köra nykter så har jag märkt att en jävligt stor del av mitt förhöjda självförtroende egentligen tycks ligga i att ha någonting i handen dvs. drink whatever. Vettefan hur jag ska hålla armarna fritt, blir lixom sepää. ><
Å det blir som jag psykologiskt blir salongsberusad av att gå runt och krama en öl i handen...
2013-05-26,19:12,
Inlägg: #12
Hur farligt är alkohol?
Donjohan Skrev:Men när jag försökt köra nykter så har jag märkt att en jävligt stor del av mitt förhöjda självförtroende egentligen tycks ligga i att ha någonting i handen dvs. drink whatever. Vettefan hur jag ska hålla armarna fritt, blir lixom sepää. ><
Å det blir som jag psykologiskt blir salongsberusad av att gå runt och krama en öl i handen...

Situationsbaserat självförtroende - Du antar rollen av att vara "en i gänget" (för att i stort sett alla andra dricker) vilket gör att du ger dig själv tillåtelse att få tillgång till dat confidenCE yo
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-01-03,22:11, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-01-03,22:18 av {2} selected.)
Inlägg: #13
RE: Hur farligt är alkohol?
Byt alkohol mot coke. Coke är inte farligare än alkohol som samhället försöker utmåla det som. Dessutom är utflödet väldigt vanligt i högklassade nattklubbar såsom i Stureplan. Kommer ihåg hur jag spanade in en HB9 på Sturecompaniget för 2 år för att approca henne men såg hur hon försökte dra en sniff i ett hörn med handväskan nära ansiktet.

Det som är positiv med coke är

*Effekterna kommer mycket snabbt, under 1min-10 min är vanligt.
*Lycka och Eufori, du mår helt enkelt jävligt bra.
*Självförtroende till max.
*Du tycker du är vackrast, störst och bäst.
*Ökad sinnesmedvetenhet.
*Du blir pratglad och social. Dock är det dina åsikter som gäller.
*Du blir pigg.
*Speedad
*Sexlusten ökar

Du ser dessutom inte ut som stryk och sönder sliten ut som alkohol gör med dig. Alkohol och gamea tjejer eller om du vill utvecklas hör inte ihop. Eftersom du kommer tappa/missa massa detaljer i interaktionen och i slutändan kommer du bara fucka setet.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}