LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Okej till riktiga män här inne med skägg.
2013-05-26,20:00,
Inlägg: #1
Okej till riktiga män här inne med skägg.
Haft massa olika trimmers för skäggväxten de senaste åren. Nyligen la min obh nordica trimmer av helt (skräpprodukt, brorsan har samma och hänt samma grej för honom)

Så drog och haffa Gillette fusion proglide styler (vet låter som en kondom) den här jävla trimmern och rakhyvel i ett är den bästa jävla grooming investeringen jag gjort. Skiten kostade bara 229kr på Åhléns och mitt skägg är helt jävla crisp. Alltid haft bra skägg men ser ut som en gud nu.

Så jävla värt köp.

#yolo
2013-05-26,20:09,
Inlägg: #2
Okej till riktiga män här inne med skägg.
Gener bro.
Men skägget blir bättre och bättre med åren så fyller säkert på
2013-05-26,21:47,
Inlägg: #3
Okej till riktiga män här inne med skägg.
Har inget fint skägg som benson än men sparar det som går! För rakning av hals och sidor kör jag med en Merkur Progress med japanska blad från Feather. Galet jävla vass och blir riktigt lent och mysigt, kör den downstairs oxå men är rätt farligt! Trimmar gör jag med en Remington MB-200, sjukt jävla billig och bra, riktigt prisvärd alltså! Tror inte ens jag betalade 200kr för den =)

Toledo Skrev:Någon som har tips på bättre odling? Har hyffsat bra när jag sparar skägg, men de finns två ställen på käken där det inte växer något

Gener som sagt, men går ju att öka med TESTO. Så knapra en jävla massa zink osv så ska det nog gå fortare Wink
2013-05-26,22:59,
Inlägg: #4
Okej till riktiga män här inne med skägg.
Märkte skillnad på min skäggväxt när jag började käka zink, jämnare och mer, 100 piller för 100 spänn Wink
2013-05-26,23:00,
Inlägg: #5
Okej till riktiga män här inne med skägg.
Toledo Skrev:Någon som har tips på bättre odling? Har hyffsat bra när jag sparar skägg, men de finns två ställen på käken där det inte växer något..

Tror jag fick en sådan rakhyvel när jag blev 18.


Jag överkonsumerar för tillfället massa olika b-vitaminer, dels för min akne o dels för för att hindra att jag tappar så jävla mkt hår, är väldigt ung och har redan börjat tappa alldeles för mkt. FÖrutom att hindra att jag tappar mer (har till och med växt tillbaka lite) så tror jag att det är tabletterna som gör att min skäggväxt tagit fart rätt rejält. Var min frisör som tipsade mig om b-vitaminerna för hårväxten för ca ett halvår sedan. En burk kostar typ 100 spänn på apoteket. Dvs den b-vitaminen som är för hårväxt/naglar. Har även fått mkt mer hårväxt på kroppen (har genetiskt rätt mkt med), vilket är både jobbigt men IMO grymt alfa Big Grin

I övrigt så allmänt att höja testot kommer ju påskynda processen att få ditt genetiska "max"-skägg Smile
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-05-27,00:37,
Inlägg: #6
Okej till riktiga män här inne med skägg.
Ragnarök, i feel you man. Är själv 19 bast och har så höga vikar att jag tvingats köra rakat huvud sen 17 år.. Har aldrig någonsin stött på någon som tappat så mycket innan typ 25. Tänker dock ej på det för det är vad det är och blir ej bättre för att deppa. Får glädja mig för att inte ha fucked huvudform, helt ok nu.

Angående skäggväxt så är det nig 98% gener. Det kommer när det kommer.
2013-05-27,01:20,
Inlägg: #7
Okej till riktiga män här inne med skägg.
Ragnarök Skrev:Jag överkonsumerar för tillfället massa olika b-vitaminer, dels för min akne o dels för för att hindra att jag tappar så jävla mkt hår, är väldigt ung och har redan börjat tappa alldeles för mkt. FÖrutom att hindra att jag tappar mer (har till och med växt tillbaka lite) så tror jag att det är tabletterna som gör att min skäggväxt tagit fart rätt rejält. Var min frisör som tipsade mig om b-vitaminerna för hårväxten för ca ett halvår sedan. En burk kostar typ 100 spänn på apoteket. Dvs den b-vitaminen som är för hårväxt/naglar. Har även fått mkt mer hårväxt på kroppen (har genetiskt rätt mkt med), vilket är både jobbigt men IMO grymt alfa Big Grin

I övrigt så allmänt att höja testot kommer ju påskynda processen att få ditt genetiska "max"-skägg Smile
Syftar du på B5 vitamin då eller? "Patentosyra" dvs?
2013-05-27,02:04,
Inlägg: #8
Okej till riktiga män här inne med skägg.
Ragnarök Skrev:Jag överkonsumerar för tillfället massa olika b-vitaminer, dels för min akne o dels för för att hindra att jag tappar så jävla mkt hår, är väldigt ung och har redan börjat tappa alldeles för mkt. FÖrutom att hindra att jag tappar mer (har till och med växt tillbaka lite) så tror jag att det är tabletterna som gör att min skäggväxt tagit fart rätt rejält. Var min frisör som tipsade mig om b-vitaminerna för hårväxten för ca ett halvår sedan. En burk kostar typ 100 spänn på apoteket. Dvs den b-vitaminen som är för hårväxt/naglar. Har även fått mkt mer hårväxt på kroppen (har genetiskt rätt mkt med), vilket är både jobbigt men IMO grymt alfa Big Grin

I övrigt så allmänt att höja testot kommer ju påskynda processen att få ditt genetiska "max"-skägg Smile

En sidoeffekt av högt testo är håravfall.
2013-05-27,02:47,
Inlägg: #9
Okej till riktiga män här inne med skägg.
Nystart Skrev:Syftar du på B5 vitamin då eller? "Patentosyra" dvs?

Pantotensyra har jag tagit i många år för aknen ja, men INTE för hårväxt. Nej, pallar inte gå in i badrummet o kolla vad de heter. Men de är gula som fan, orangea typ, färgar kisset gult gör de också, och på burken står det att det är flr hårväxt/naglar. Fråga på apoteket, de kommer veta vilka det är Smile Min frisör från MENA var helt kal på toppen av huvudet innan, sen började han ta dom och hans hår har börjat växa tillbaka över hela huvudet. DOck tycker jag inte att jag får samma resultat som min frisör, men hjälper gör dom.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-05-27,02:59,
Inlägg: #10
Okej till riktiga män här inne med skägg.
Jayson1 Skrev:En sidoeffekt av högt testo är håravfall.

Jepp Wink Born as a fucking beast.

Kasi Skrev:Ragnarök, i feel you man. Är själv 19 bast och har så höga vikar att jag tvingats köra rakat huvud sen 17 år.. Har aldrig någonsin stött på någon som tappat så mycket innan typ 25. Tänker dock ej på det för det är vad det är och blir ej bättre för att deppa. Får glädja mig för att inte ha fucked huvudform, helt ok nu.

Angående skäggväxt så är det nig 98% gener. Det kommer när det kommer.

Nej inget att deppa över. Har ,iksom du tur med en helt OK uvudform. Gillar det lite att ha höga tinningar dock, bad ass.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-05-27,07:52,
Inlägg: #11
Okej till riktiga män här inne med skägg.
Efter min rakapparat pajjade köpte jag likadan som TS på min lokala willys affär(under 200kr), den gör sitt jobb, funkar väldigt bra till sitt pris. Jag rakar mig aldrig med hyvel, tycker det är så himmla snyggt med kort stubb samt att det täcker över min lite finniga hud. Har inte rakat med hyvel på 1-2år säkert.


förövrigt funkar apparaten bra att raka downstairs med, men får tare lite lugnt på pungen bara, såvida man inte är tjockhudad!.
2013-05-28,01:33,
Inlägg: #12
Okej till riktiga män här inne med skägg.
Märkte själv att jag börja tappa när jag var 21 men ser på bilder nu att det iallafall börja när jag var 18. Det är chill. Inget brudar bryr sig om alls. Fått en tjej som testat mig på det för att se hur ja reagera. Annars har det bara kommit från dudes som känt sig hotade och vänner som försökt vara lite lustiga.

Börjar tom tro tjejer tycker det är tändande på något urmanligt plan.
2013-05-28,18:57,
Inlägg: #13
Okej till riktiga män här inne med skägg.
Jayson1 Skrev:En sidoeffekt av högt testo är håravfall.

Får rätta mig själv lite där. Snackade med en endokrinolog på gymmet som sa att det är en vanlig missuppfattning men att det egentligen handlar om hur kroppen reagerar på högt testosteron. Med andra ord kan en person med högt testo ha anlag för att bli flintis om för mycket testo är i systemet medan en annan kan ha skyhögt testo och ändå ha mycket hår på skallen.
2013-05-28,21:31, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-28,21:35 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #14
Okej till riktiga män här inne med skägg.
Jayson1 Skrev:Får rätta mig själv lite där. Snackade med en endokrinolog på gymmet som sa att det är en vanlig missuppfattning men att det egentligen handlar om hur kroppen reagerar på högt testosteron. Med andra ord kan en person med högt testo ha anlag för att bli flintis om för mycket testo är i systemet medan en annan kan ha skyhögt testo och ändå ha mycket hår på skallen.


Meh, va säger du? Sad hhahaha nej men ja, så är det ju med allt som har med testo att göra. det handlar om hur kroppens testorecepteroer svarar på det. Har dessutom för mig att det är ett annat mindre vikigt testosteron som påverkar håret.

FInns ju de som tappar för att de är sjukt stressade, något extremt oroväckande/Sorgligt har hänti deras liv etc. Har själv varit rätt stressad med väldigt lite sömn emellanåt i långa perioder så kan säkerligen bero på det också. DOck testade jag mitt testo och det r rätt högt med, så föredrar att fantisera att jag är ett offer för för högt testo Smile
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-05-28,21:41,
Inlägg: #15
Okej till riktiga män här inne med skägg.
Ragnarök Skrev:Meh, va säger du? Sad hhahaha nej men ja, så är det ju med allt som har med testo att göra. det handlar om hur kroppens testorecepteroer svarar på det. Har dessutom för mig att det är ett annat mindre vikigt testosteron som påverkar håret.

Va? Hormon menade du?
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-05-28,21:51, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-28,22:54 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #16
Okej till riktiga män här inne med skägg.
TonightIsTheNight Skrev:Va? Hormon menade du?

Var tcungen att kolla upp det. Det jag menade var DHT-teststeron:

"Testosteronet utövar sin verkan i människor och andra ryggradsdjur genom två huvudsakliga mekanismer: dels genom aktivering av androgenreceptorn, direkt eller omvandlat till dihydrotestosteron (DHT), dels genom omvandling till östrogenet östradiol och aktivering av olika östrogenreceptorer.

Testosteron verkar, liksom andra steroidhormoner, inne i målcellen. Väl inne i cellplasma kan den antingen binda till androgenreceptorn eller först omvanlas till 5α-dihydrotestosteron (DHT) av enzymet 5α-reduktas som finns i cellplasman. DHT binder ännu bättre till androgenreceptorn än vad testosteronet självt gör; uppskattningarna varierar från att DHT är ungefär 2,5 gånger mera verksamt än testosteron, till 30 gånger mer potent. Sedan liganden bundit, genomgår androgenreceptorn en konformationsförändring så den kan färdas in i cellkärnan och binda direkt till specifika nukleotidsekvenser i kromosomernas DNA. Dessa sekvenser kallas HRE, hormon-respons-element, och påverkar transkriptionen från DNA till RNA av vissa gener. De androgena effekterna uppnås alltså genom förändrat genuttryck."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Testosteron

har för mig att kreatin påverkar på något sätt detta också, typ blir direkt dht och går direkt till androgenreceptorn utan att man får andra mer önskvärda effekter på beteendet eller kroppen som muskler etc. Don't quote me on this. var länge sen jag var insatt i testoeffekter.

DHT lär var nån slags "slaggprodukt" till testosteron. Så verkar finnas ett visst samband med högt testo och håravfall, även om spklart ens anlag för att öht tappa är en förutsättning.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-05-28,21:56, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-05-28,21:59 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #17
Okej till riktiga män här inne med skägg.
En bg som talar om hur man undivker att testo konverteras till DHT LOOOOOL: [video]https://www.youtube.com/watch?v=2DkY0RyFPlA[/video]
Extreme Living
Never complain - never explain


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Tips på feta tavlor till min fängelsecell Nalirot 1 1,538 2016-08-16,10:31
Senaste inlägg:: Vetinte
  Vad jobbar/pluggar ni mer/till? Vad är era mål med det ni gör/ska göra? Nicki 20 12,167 2014-01-27,17:19
Senaste inlägg:: fisk
  Tips på utklädnad till halloween elias91 0 1,239 2013-10-21,18:00
Senaste inlägg:: elias91
  PUA-folk tenderar till att hamna i drogmissbruk Lelo 12 4,529 2012-11-25,20:18
Senaste inlägg:: TobiasK
  Att ta sig från 500 till 5000 kr på några dagar? russel 10 4,508 2012-06-18,00:31
Senaste inlägg:: russel
  Skägg? Stake 11 3,748 2012-03-16,03:09
Senaste inlägg:: Commander

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}