LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Motivation
2013-06-03,11:37, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-06-03,16:32 av {2} Arlin.)
Inlägg: #1
Motivation
Har kommit till insikt med en sak. Alldeles for manga (inkl mig sjalv tills for ett tag sedan) misslyckas med pickup for att de far motivation fran fel saker.

Jag hade innan problem med att jag ville skaffa en snygg flickvan (trofe), jag ville bli sedd som attraktiv (ha manga snygga brudar som ligger med mig). Jag ville alltsa uppna nagonting. Har blev jag needy och annat bajs. Ga inte ner den vagen.

Nu skiter jag i detta men tycker daremot att knulla ar javligt najs. Sa mitt fokus har flyttats fran att astadkomma nagonting till att fortplanta mig (eller snarare sagt leka fortplantning) Javligt viktig grej imo. Vad ar era tankar?
2013-06-03,11:42,
Inlägg: #2
Motivation
Oh, btw. Jag slanger in en annan najs bonus for er som har svart med no-fap.

Sa har gor jag. Satt upp ett mal (inom pickup), runka ej tills det ar uppfyllt. Nar du ar klar med malet sa runkar du sonder kuken. Sedan satter du nytt mal och runkar inte tills det ar uppfyllt.

Nu ar jag inne pa att jag ska ha sex med tva nya tjejer innan jag far runka...
2013-06-03,15:12,
Inlägg: #3
Motivation
Okej. Har aldrig gjort mål på så sett som du.

Mina mål har snarare varit, approacha si och så här många.
Försök få ett nummer ikväll, försök få ett ligg.

Resultatet har aldrig varit viktigt, det har varit viktigare att jag vågar försöka.


Idag tänkte jag approacha Random tjej på stan, nykter.. Hade hellre approachat 20brudar när jag är full... Försöker hitta motivation as we speak.

Målet idag är enbart att våga... Kunde inte bry mig mindre om jag lyckas hooka en as snygg tjej, bryr mig enbart om att lyckas våga.
Det viktiga för mig är alltid att jag gjort min del, resultatet är lite skit samma, finns nu tusen aspekter som styr om jag Hookar en brud eller inte och många av dom har jag igen makt över ändå.
2013-06-03,16:39,
Inlägg: #4
Motivation
Det ena utesluter inte det andra. Man kan ha sina slutmal och sedan small chunka dem ned till vad man ska gora pa daglig basis.

Sedan kan man ju for extra motivation lagga in lite extra morotter har och dar.

Det har fordelen att man lagger in en overskadlig paus i runkandet. Man vet att det ar inte for alltid. For mig blir det mycket lattare att halla.
2013-06-03,19:39,
Inlägg: #5
Motivation
Arlin Skrev:Det ena utesluter inte det andra. Man kan ha sina slutmal och sedan small chunka dem ned till vad man ska gora pa daglig basis.

Sedan kan man ju for extra motivation lagga in lite extra morotter har och dar.

Det har fordelen att man lagger in en overskadlig paus i runkandet. Man vet att det ar inte for alltid. For mig blir det mycket lattare att halla.

Sant, iofs på något sett har jag nog haft dom tankarna du snackar om också om att ha en trofe eller framstå som attraktiv kille som drar brudar, men de har aldrig varit där jag hittat själva motivationen.

Du har inga mer tips om motivation eller någon längre text man läsa? Jag är väldigt svårt motiviera mig, skulle va fint med några goa knep eller mindset. Mitt mindset just nu är alldelles för "Dont give a fuck" men framförallt så är jag väldigt lat.

Håller med som fan om runkandet.
2013-06-04,08:12,
Inlägg: #6
Motivation
Arlin Skrev:Jag hade innan problem med att jag ville skaffa en snygg flickvan (trofe), jag ville bli sedd som attraktiv (ha manga snygga brudar som ligger med mig). Jag ville alltsa uppna nagonting. Har blev jag needy och annat bajs. Ga inte ner den vagen.

Nu skiter jag i detta men tycker daremot att knulla ar javligt najs. Sa mitt fokus har flyttats fran att astadkomma nagonting till att fortplanta mig (eller snarare sagt leka fortplantning) Javligt viktig grej imo. Vad ar era tankar?

Min spontanta tanke är att det inte är något fel medd det första tänket. Man måste ju ha ett mål liksom. Jag har svårt med ditt nya tänk. Fick samma tänk som du har nu för ett tag sedan. För mig gjorde det att jag inte kunde fokusera. Ville bara ligga och tappat intresset för tjejen.

Så det första funka bättre för min del. Med en mindre omskrivning, vill ha den snygg trofé som jag vill umgås med. Men funkar det för dig så är det nais.
2013-06-04,14:55,
Inlägg: #7
Motivation
Oj, ni verkar missuppfatta mina tankar totalt...

Jag sager inte att man inte ska ha kvar en tjej, jag sager att du inte ska gora det for att du ska kanna dig stolt over henne. Jag pastar att det ar knasigt att vilja ha brudar omkring sig for att man ska framsta som pimp eller w/e. Man ska ha brudarna kring sig for att man tycker om dem. Man ska inte dra och ragga pa en brud for att bli battre pa pickup. Man ska ragga pa en brud for att man vill ligga med henne...

Alltsa man ska inte bli bra pa pickup for att framsta som coolare infor sina polare eller sin familj.. Man ska syssla med pickup for att man vill knulla. Man ska inte skaffa en flickvan for att man ska visa upp henne. Man ska skaffa en flickvan for att man tycker om henne och vill vara exklusiv.


Jag kanner mig ocksa mer ofokuserad nu an innan. Men det kan ha andra osaker.

En teori jag har ar att detta handlar om vad det ar som driver en.

Vissa drivs av att astadkomma nagonting.
Vissa drivs av att skaffa makt over andra.
Vissa drivs av sin sexualitet.

Osv. Sjalv ser jag nu en forandring hos migsjalv att jag drivs mer av min sexualitet och mindre av att astadkomma nagonting mot tidigare. Det ar en intressant forandring.

Ang. motivation. Nej Illidan, jag har inte mer pa det amnet...
2013-06-04,16:55, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-06-04,16:57 av {2} tay.)
Inlägg: #8
Motivation
Arlin Skrev:Oj, ni verkar missuppfatta mina tankar totalt...

Jag sager inte att man inte ska ha kvar en tjej, jag sager att du inte ska gora det for att du ska kanna dig stolt over henne. Jag pastar att det ar knasigt att vilja ha brudar omkring sig for att man ska framsta som pimp eller w/e. Man ska ha brudarna kring sig for att man tycker om dem. Man ska inte dra och ragga pa en brud for att bli battre pa pickup. Man ska ragga pa en brud for att man vill ligga med henne...

Alltsa man ska inte bli bra pa pickup for att framsta som coolare infor sina polare eller sin familj.. Man ska syssla med pickup for att man vill knulla. Man ska inte skaffa en flickvan for att man ska visa upp henne. Man ska skaffa en flickvan for att man tycker om henne och vill vara exklusiv.


Jag kanner mig ocksa mer ofokuserad nu an innan. Men det kan ha andra osaker.

En teori jag har ar att detta handlar om vad det ar som driver en.

Vissa drivs av att astadkomma nagonting.
Vissa drivs av att skaffa makt over andra.
Vissa drivs av sin sexualitet.

Osv. Sjalv ser jag nu en forandring hos migsjalv att jag drivs mer av min sexualitet och mindre av att astadkomma nagonting mot tidigare. Det ar en intressant forandring.

Ang. motivation. Nej Illidan, jag har inte mer pa det amnet...

woaaa, sjukt bra text. Sammanfattar vad jag också tycker. Att tänka "bli bra på ragga" känns konstigt/robot , sen när jag började tänka "vill ha kul, träffa tjej, folk," så kändes det mycket bättre än att "bli bra socialt/ragga" och liknande haha =). Dessutom gillar jag inte ordet "ragga".

jag anser att om man vill ha brudar omkring sig för att framsta som coolare inför folk/framstå som pimp whatever, så är det väldigt needy
2013-06-05,01:44, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-06-05,01:50 av {2} Bubblan.)
Inlägg: #9
Motivation
illdan Skrev:Du har inga mer tips om motivation eller någon längre text man läsa? Jag är väldigt svårt motiviera mig, skulle va fint med några goa knep eller mindset. Mitt mindset just nu är alldelles för "Dont give a fuck" men framförallt så är jag väldigt lat.

Jag berättar för dig vad jag berättar för mina kollegor när det brister för dem.

För det första är motivation inte något man får gratis eller som bara uppstår. Motivation är summan av ett klart utsatt mål och viljan att uppnå det. Har du ett mål och vill uppnå det så kommer du efter ett tag få en motivation för det. "Efter ett tag" som jag skrev är precis det jag skrev i början. Motivationen får man inte gratis. Du måste hänge dig åt ditt mål en viss tid medan ditt intresse för målet och vägen dit byggs upp.

Hur jag motiverar mig själv är att jag klart och tydligt ser målet framför mig. Sen ger jag mig fan på att de nästa säg två veckorna ska jag hålla mig till den väg som leder till målet. Jag sätter alltså ett kortare mål och ett längre/slutgiltigt mål. Människor fungerar ju så att man känner sig väldigt stolt när man klarar ett mål. Det vet du säkert själv om du målat ett snickrat något. Ju fler mål du klarar, desto högre stiger ditt självförtroende. Det roliga med det också är att så fort du har hållit dig till ett tag så börjar hjärnan rationalisera att aktiviteten/vägen dit är rolig och helt rätt, vilket ofta gör att man börjar nörda in sig i ämnet. Då är det väldigt lätt att fortsätta.

Vad jag ofta på jobbet gör när mina kollegor börjar bli slappa och känner brist på motivation är att jag frågar dem varför de är här och tjänar pengar. Oftast är det en resa eller spara ihop till en lägenhet eller bil osv. Vad jag då säger till dem är att tänk att varje gång du ler mot en kund, försöker merförsälja osv så tar du ett steg närmare till den där resan. De leendena som du ger kommer att göra att du kan åka till Asien istället för Gotland. Att du gör det där lilla extra kommer bli skillnaden mellan en Saab cab och en wolkswagen golf.

Har du frågor så tveka inte.
Life is a game.
2013-06-05,08:47,
Inlägg: #10
Motivation
Bubblan Skrev:Jag berättar för dig vad jag berättar för mina kollegor när det brister för dem.

För det första är motivation inte något man får gratis eller som bara uppstår. Motivation är summan av ett klart utsatt mål och viljan att uppnå det. Har du ett mål och vill uppnå det så kommer du efter ett tag få en motivation för det. "Efter ett tag" som jag skrev är precis det jag skrev i början. Motivationen får man inte gratis. Du måste hänge dig åt ditt mål en viss tid medan ditt intresse för målet och vägen dit byggs upp.

Hur jag motiverar mig själv är att jag klart och tydligt ser målet framför mig. Sen ger jag mig fan på att de nästa säg två veckorna ska jag hålla mig till den väg som leder till målet. Jag sätter alltså ett kortare mål och ett längre/slutgiltigt mål. Människor fungerar ju så att man känner sig väldigt stolt när man klarar ett mål. Det vet du säkert själv om du målat ett snickrat något. Ju fler mål du klarar, desto högre stiger ditt självförtroende. Det roliga med det också är att så fort du har hållit dig till ett tag så börjar hjärnan rationalisera att aktiviteten/vägen dit är rolig och helt rätt, vilket ofta gör att man börjar nörda in sig i ämnet. Då är det väldigt lätt att fortsätta.

Vad jag ofta på jobbet gör när mina kollegor börjar bli slappa och känner brist på motivation är att jag frågar dem varför de är här och tjänar pengar. Oftast är det en resa eller spara ihop till en lägenhet eller bil osv. Vad jag då säger till dem är att tänk att varje gång du ler mot en kund, försöker merförsälja osv så tar du ett steg närmare till den där resan. De leendena som du ger kommer att göra att du kan åka till Asien istället för Gotland. Att du gör det där lilla extra kommer bli skillnaden mellan en Saab cab och en wolkswagen golf.

Har du frågor så tveka inte.

Grym läsning! Satt och tänkte på det här med motivation till diverse saker i livet, har sedan februari någon gång suttit och planerat en deff men har alltid skjutit på det då jag tycker det är sjukt segt, dom tankarna som fick mig att ändra mig var "du är attraktiv nu, men du skulle vara ännu mer attraktiv med en lägre fettprocent" "du är duktig på fotboll nu, men du skulle bli ännu bättre med en lägre fettprocent". Nu låter det iofs som om jag vore en heffaklump men så är inte fallet, key är som du säger att hitta MÅL, små som stora.
2013-06-06,09:18,
Inlägg: #11
Motivation


Grym post, thanks.
2013-06-06,13:14,
Inlägg: #12
Motivation
Ragnarok, har du en moralisk vardegrund? Wink
2013-06-06,13:43,
Inlägg: #13
Motivation
Arlin Skrev:Ragnarok, har du en moralisk vardegrund? Wink

Hahahaha (Y) Smile
Will To Power.

Winning Beats The Game.



Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}