LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hypotes - plataaer och dippar i utvecklingskurvan
2013-06-12,08:10,
Inlägg: #1
Hypotes - plataaer och dippar i utvecklingskurvan
Tjenare. Alla har har sakert varit med om att oavsett vad man sysslar med sa har man perioder nar det gar javligt bra och perioder nar det gar javligt trogt.

En hypotes jag har ar att detta kan bero pa sjalvfortroende. Nar man inte ser sina weakspots sa tenderar man att vardera sig sjalv hogre, det leder till battre pondus och utstralning. Men nar man ser sina weakspots och borjar gora nagonting at detta sa skickar man ett meddelande till sig sjalv att man inte riktigt duger som man ar. Sedan nar man val fixat de weakspots man kande till sa ar man pa en ny topp. Sedan blir man medveten om nya weakspots och borjar atgarda dessa. Da far sig sjalvfortroendet en torn tills dessa weakspots blivit atgardade, da blir det en ny topp...

Kan det ligga nagonting i detta?
2013-06-12,09:31,
Inlägg: #2
Hypotes - plataaer och dippar i utvecklingskurvan
Det stämmer bra med min erfarenhet. Jag har perioder då det går dåligt och då tenderar jag att vara mer självkritisk. Har aldrig haft en förklaring tidigare, det här skulle ju kunna vara varför.

Det finns en old school pua term 'analyzis paralyzis' eller nåt sånt, man analyserar överdrivet mkt och blir fast i huvudet istället för att kunna säga vad som helst. Är man i en av sina dippar och ska analysera vad som händer så kommer det här symptomet såklart att inträffa oftare.

Det optimala hade varit att vara medveten om sina weakspots och ändå kunna vara självsäker! Då kan man jobba med sig själv samtidigt som man njuter av resultat från det man redan gör rätt. Men det är väl en beta-egenskap att vara självkritisk och det gör att man hindrar sig jsälv för att gå i state. För att ändra sina beteenden så måste man filtrera sig själv och blocka ut dom beteenden som man ändrar. Filtrering = stifled, det blir omöjligt att få en skön vibe Tongue

Tyler sa något om att inte se dig själv från andras ögon utan att se världen och dig själv genom dina egna ögon. Om man bedömmer sig själv genom sitt eget perspektiv så kanske ens inner game är bra trots att man är medveten om sina brister?


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}