LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Bra träningsapp?
2013-07-25,16:05,
Inlägg: #1
Bra träningsapp?
Som titeln lyder. Letar efter en bra träningsapp som räknar ut hur mycket kalorier jag behöver bränna varje dag, t.ex i en månad för att behöva gå ner X kg. samtidigt så kan den räkna hur många kalorier jag gör av med under min träning, samt hur mycket jag tar in genom maten jag äter.

Sen en annan fråga. jag har tränat nu i några veckor, jag har en ölmage som jag vill få bort, men jag har inga muskler.(äter vanlig husmanskost, ingen diet, försöker dra ner på socker) Därför har jag både Styrketränat och kört cardio. Men det är absolut ingen skillnad på vågen. Är det för att fettet bränns men jag ökar muskelvolymen som gör att det inte blir någon skillnad på vågen? Eller att jag helt enkelt inte bränner något fett alls
2013-07-25,16:41,
Inlägg: #2
Bra träningsapp?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

följ den formeln, ligg på ett kaloriunderskott på typ 500-700 per dag eller så och du kommer sakta men säkert att gå ned. Större kaloriunderskott, snabbare viktnedgång. Du har garanterat inte lagt på dig någon speciell muskelmassa på några veckor, det tar väldigt mycket längre tid. Notera också att vikten fluktuerar lite från dag till dag - vill du veta ungefär hur mycket du väger, väg dig varje dag vid samma tidpunkt i en vecka och ta sen ett snitt på det
2013-07-25,16:43,
Inlägg: #3
Bra träningsapp?
cassis Skrev:http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

följ den formeln, ligg på ett kaloriunderskott på typ 500-700 per dag eller så och du kommer sakta men säkert att gå ned. Större kaloriunderskott, snabbare viktnedgång. Du har garanterat inte lagt på dig någon speciell muskelmassa på några veckor, det tar väldigt mycket längre tid. Notera också att vikten fluktuerar lite från dag till dag - vill du veta ungefär hur mycket du väger, väg dig varje dag vid samma tidpunkt i en vecka och ta sen ett snitt på det

Bra länk, har den bookmarkad. Smile
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-07-25,17:00,
Inlägg: #4
Bra träningsapp?
Eller så är du lika lat som mig och skiter i att räknar kalorier hit o dit och stryper bara kolhydraterna istället.
2013-07-25,18:21, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-07-25,18:22 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #5
Bra träningsapp?
http://www.shapeupclub.com/ dock om du vill åt alla funktioner (typ kunna scanna in streckkoder etc) så måste du betala lite varje månad dock.

Jag personligen använder excellmallen som finns och är förklarad här
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=27177

O att räkna kcalorier äger. Du kan äta vafan som helst så länge du ligger på underskott i kalorier.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-07-25,19:49,
Inlägg: #6
Bra träningsapp?
Hur mycket väger du och hur lång är du? Är du tjock eller bara lite småmullig?

Om du inte är tjock så är det bara dumheter att gå ned i vikt innan du lagt på dig muskler. Det kommer ändå inte se snyggt ut. Om du nu enbart är mullig skulle jag lägga på ett litet kcalöverskott, ca 200 kcal/dag och bygga muskler med ett BRA program i några månader innan jag gick ned i vikt. Detta (FAQ) är förmodligen det bästa nybörjarprogram du kan hitta om du snabbt vill lägga på dig muskler. Se till att äta 2 g bra protein/kg kroppsvikt också.

Är du tjock på riktigt kan du ignorera det jag skriv ovan och fortsätta att gå ned i vikt medan du förslagsvis kör det träningsprogram jag tipsar om ovan, men då i deffversionen som finns i FAQen.
2013-07-29,06:01,
Inlägg: #7
Bra träningsapp?
Jag är inte tjock, bara mullig vid magen och midjan.. Jag är 189cm och väger ca 94kilo. Grejen är att jag är ganska så smal i resten av kroppen, så magen putar ut som fan när man har T-shirt och så på sig. Det är de jag vill bli av med
2013-07-29,09:05,
Inlägg: #8
Bra träningsapp?
Yeah, har du inga muskler så har du en del kroppsfett. Även om det inte är optimalt skulle jag nog också köra på att gå ned i fett innan jag började bygga muskler om jag var du. Vill du göra det perfekt skaffar du en matvåg och en kroppsvåg. Du måste hur som helst väga dig regelbundet. Alla kcal-kalkylatorer ger bara uppskattningar och du använder vågen för att avgöra hur korrekta dessa uppskattningar är. -0,5 kg/vecka=ca -500 kcal/dag.

Jag rekommenderar fortfarande att du kör deffversionen av det programmet jag tipsade om ovan. Då kommer du nog kunna lägga på dig lite muskler under tiden.
2013-07-29,16:14,
Inlägg: #9
Bra träningsapp?
Alright! tack så mycket min vänn <3


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}