LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Symptom av att duscha kallt
2013-07-30,16:41, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-07-30,16:41 av {2} Entreprenören.)
Inlägg: #1
Symptom av att duscha kallt
Tjena! Jag har idag för första gången på väääldigt länge duscha i kallt vatten då många tycks rapportera positiva effekter på välbefinnandet av detta.

Jag tänkte skapa en tråd kring detta eftersom det är lite kontroversiellt precis som att sluta runka grejen och det vore coolt att kunna samla allas upplevelser och erfarenheter kring detta fenomen.

För att kunna rapportera replikerbara resultat så har jag fixat ett simpelt mätningssystem här nedan där en siffra motsvarar hur varmt å kallt vattnet är i form av symptom som uttrycker sig i ens beteende å hur vattnet upplevs:

6: Vattnet är så varmt att det bränns; du sänker nu värmen eller går undan för det är så varmt att det gör ont.

5: Vattnet är så varmt och skönt som när du sitter i en bubbelpool, det är varmare än ljummet men inte så det gör ont.

4: Vattnet är ljummet, varken varmt som bubbelpool eller kallt som tidigt sommarbad.

3: Vattnet är kallt så du rycker till början men sedan börjar det kännas svalkande samtidigt som det kan kännas lite kallt men inte gör ont.

2: Vattnet är så kallt att du rycker till, möjligen skakar, och möjligen får ont. Du lär darra efter du duschat klart i detta kalla vatten.

1: Vattnet är så kallt att det är snö; ja du är nu i snö på vintern (detta kan man ju oxå pröva någon gång).


Så detta simpla mätningssystem gör att man kan reflektera vilken nivå man själv upplevde vattnet i så andra kan pröva liknade mått i sina egna duschar och sedan rapportera sina resultat i form av upplevelser.

Jag duschade i 3 idag, jag ryckte till sedan var det svalkande. Efteråt så darrade jag inte, det var skönt att duscha lite kallt för jag har en tendens att duscha i 5 så jag blir svettig igen efter jag torkat mig vilket är ironiskt.

Jag kände lite harmoni idag efter kallduschen (3). Jag cyklade hem från gymmet och hjärtat bankade en hel del, möjligen för att pumpa runt massa blod för att göra kroppen varm igen.

Vilka mått har ni duschat i och vad är era upplevelser?
2013-07-31,01:23,
Inlägg: #2
Symptom av att duscha kallt
ye kallduschar äger, fysatan sån energi jag får på morgonen av det
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-07-31,09:26, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-07-31,09:27 av {2} illdan.)
Inlägg: #3
Symptom av att duscha kallt
Såg en dokumentär igår på den bästa jijutsu(stavning) fightern i världen, kör numera MMA. 401vinster - 0 förluster.
Han gillade att bada i kallvatten då han får energi av det.

Han undvek även sex 2veckor innan matcher, då det suger energi i kroppen, hans pappa och alla andra familjemedlemmar som var oslagbara inom sporten använde också "teknik" med att undvika sex.

rickson gracie heter han btw, verkar va riktigt skön jäveln också Wink
2013-07-31,09:42, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-07-31,10:26 av {2} confused....)
Inlägg: #4
Symptom av att duscha kallt
Ildan. Rickson är pensionerad sen länge och en grymt överskattad fighter. Har för mig att hans 401 rekord är fejk också där det inte finns något rekord över merparten av vinsterna.

Han undvek även att ta fighter mot top motstånd som utmanade han med argumentet "ingen ide, han är inte värd att fightas mot mig" och då snackar vi inte om random scrubs utan bland annat bas rutten som var rankad världens bästa fighter på den tiden. Han hade inte förlorat en match på flera år, hade en lång vinstreak över bara top motstånd och var champ. Men han var "inte värd att fightas mot Rickson" detta trots att han med stor marginal var bättre än någon fighter Rickson någonsin mött.

Rickson var utan tvekan en väldigt bra fighter men man ska ta hur bra han faktiskt var med en stor nypa salt. Det finns trots allt inget rekord över alla hans matcher och undvek att fightas mot top motstånd. Smile

Edit: is bad är för övrigt väldigt vanligt hos MMA fighters när dom pressar sina krossar till max inför fighter eftersom det ökar återhämtningen och dom kan då träna lite hårdare och vara i bättre form inför matchen. Kall dusch ger dock inte den effekten, man måste sänka mer hela kroppen i ett is bad i x antal min för att få det effekten.

Inte tömma pungen på någon vecka före match är även vanligt. :
2013-07-31,14:38, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-07-31,14:40 av {2} illdan.)
Inlägg: #5
Symptom av att duscha kallt

Aiiight, är faktiskt inte så inatt, sett två dokumentärer på gracie familjen och blev fett inspererad. Han hade ju bara gått 11MMA matcher, så ja han är nog inte bäst ever kanske, fuck do i know... Men du som verkar va insatt känner defenitivt till joe rogan. Jag lyssnar på rogans podcast och rogan höjjer rickson och hela släkten till skyarna..

Men att rickson var bästa på BJJ var det väl nån tvekan om? Sen var han knappast bäst fightern ever..

edit: Btw, om du har intresserad av MMA får du gärna tipsa om några legendariska matcher, dokumentärer eller vilka killar man bör spana in... ;D
2013-08-01,14:29,
Inlägg: #6
Symptom av att duscha kallt
Eftersom att den ligger i sex (varför?) kan jag ge ett svar som har med det att göra. Blir oerhört avslappnad i hela kroppen, och ett tag senare ökar libidon tack vare att jag är så sexullt avslappnad. Ungefär som att allt som förstör den sexuella energin lämnar kroppen, och ny kan byggas upp, märkte det precis när jag började med no-runk då jag tog coldshowers, hur effekten av runkandet som förstör libidon försvann snabbare än vanligt tack vare detta. Tycker oftast inte coldshower är så kallt (har på kallaste), tycker man vänjer sig och sen är det som en vanlig dusch tycker jag, lite svalkande bara, men i början var det ju så man skakade massa o grejer.

Jag tycker det har den effekten på allt typ, allt försvagande lämnar kroppen. Känns som att man nollställer sig lite från saker som gör en seg i kroppen, och gör sig mottaglig för att få ny energi.
2013-08-01,15:46,
Inlägg: #7
Symptom av att duscha kallt
Tjenare! jag är nu här, har också börjat med no-runk och kallduschar.
jag känner precis som stridskuken att man blir mer mottaglig, tycker att man känner sig "renare" på något sätt...

jag duschar på det du beskriver som 2, kanske inte så att jag skakar, men jag vänjer mig inte alls.
2013-08-01,17:44,
Inlägg: #8
Symptom av att duscha kallt
Nu har ja duschat kallt i tre dagar i rad, igår duschade jag i 2,5 och idag 3,5. Det är svalkande och man blir pigg av det. Jag får oxå associationer och minnen tillbaka till badstranden och badhuset där det brukar vara så här kallt som jag duschar, härlig känsla med tanke på att man är inne i ett duschgym! ^^,
2013-08-01,18:21, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-08-01,18:23 av {2} russel.)
Inlägg: #9
Symptom av att duscha kallt
Erikkars Skrev:Tjenare! jag är nu här, har också börjat med no-runk och kallduschar.
jag känner precis som stridskuken att man blir mer mottaglig, tycker att man känner sig "renare" på något sätt...

jag duschar på det du beskriver som 2, kanske inte så att jag skakar, men jag vänjer mig inte alls.

Hur många dagar har du kört? Vissa anpassar sig lite segare, men du kommer palla mer förr eller senare.
Ta ner på en level: Härda ut, så att den "värsta" känslan är över, ta ner ytterliggare: Härda ut, ta ner etc.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-08-01,23:38,
Inlägg: #10
Symptom av att duscha kallt
Btw, har märkt att coldshower blir väldigt mycket lättare av no-runk för mig. Nån mer som har samma erfarenhet?
2013-08-01,23:50,
Inlägg: #11
Symptom av att duscha kallt
Stridskuken Skrev:Btw, har märkt att coldshower blir väldigt mycket lättare av no-runk för mig. Nån mer som har samma erfarenhet?

Hur menaru? Att man pallar kylan bättre? =)
2013-08-02,01:01,
Inlägg: #12
Symptom av att duscha kallt
AplAy Skrev:Hur menaru? Att man pallar kylan bättre? =)
Aa, det jag märkt är att jag blir så avslappnad, så när jag duschar kallt så fortsätter jag vara avslappnad och det är bara svalkandde och gött typ.
2013-08-02,03:45,
Inlägg: #13
Symptom av att duscha kallt
Fan vad folk skulle tro vi var dumma i huvudet om dom läste det här helt sonika, utan att förstå bakgrunden Big Grin
2013-08-02,04:58,
Inlägg: #14
Symptom av att duscha kallt
Stridskuken Skrev:Aa, det jag märkt är att jag blir så avslappnad, så när jag duschar kallt så fortsätter jag vara avslappnad och det är bara svalkandde och gött typ.

Aha, ja det har jag oxå upplevt de få gånger jag duschat nu, att jag blir mer avkopplad å har typ lättare att hålla ögonkontakt med folk för man e så "cool"! ^^,
2013-08-02,13:50, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-08-02,14:21 av {2} russel.)
Inlägg: #15
Symptom av att duscha kallt
Håller nu på att plugga stenhårt, sista veckan innan tentan= Kötta 8 h per dag. Minst. Skit bra att slänga in kalldushar so fort du börjar känna dig seg.
Exempel, kalldush, kör 2 h med bra focus. In igen, kalldush, 2 h. Man kommer ut som en helt ny frisk människa momentant efter dushen.

EDit: Räcker med kanske 5-7 min då jag pushar så kallt jag kan.

Edit2: Säg ngt annat som man kan få en grym snabb boost av? Ser typ bara det här som alternativ, och narkotika då såklart. Kaffe är hjälper lite men det tas upp långsamt. Man kan iof ner och köra armhävningar och fysisk aktivitet. Det får man också en bra boost av, men annars är en kalldush helt klart överlägset som jag kommer på.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-08-02,15:22,
Inlägg: #16
Symptom av att duscha kallt
russel Skrev:Edit2: Säg ngt annat som man kan få en grym snabb boost av? Ser typ bara det här som alternativ, och narkotika då såklart. Kaffe är hjälper lite men det tas upp långsamt. Man kan iof ner och köra armhävningar och fysisk aktivitet. Det får man också en bra boost av, men annars är en kalldush helt klart överlägset som jag kommer på.
Skulle gissa på att adderall e det absolut bästa för koncentration i studierna! Mååånga som körde på det på andra sidan pölen =) Säg till om du hittar ngn som kan fixa Wink
2013-08-02,15:45,
Inlägg: #17
Symptom av att duscha kallt
russel Skrev:Hur många dagar har du kört? Vissa anpassar sig lite segare, men du kommer palla mer förr eller senare.
Ta ner på en level: Härda ut, så att den "värsta" känslan är över, ta ner ytterliggare: Härda ut, ta ner etc.

ett par dagar bara. känns redan lättare idag faktiskt
2013-08-02,17:25,
Inlägg: #18
Symptom av att duscha kallt
godsgift Skrev:Skulle gissa på att adderall e det absolut bästa för koncentration i studierna! Mååånga som körde på det på andra sidan pölen =) Säg till om du hittar ngn som kan fixa Wink

har kollat på dethär med studiedroger ett tag. Det som är erfarna brukar säga att en låg dos av amfetamin ska ge bäst effekt. Dock ökar resistansen rätt fort, så det får vara vid enstaka tillfällen.

OnTopic: Tog precis en riktigt jävla kall dusch. Har egen brun hemma, som är ksitdjup, vatten är ca 5-9 grader. Hade huvudet i vatten ca 20 sek, fick samma symtom som när man käkar för mycket glass snabbt(brainfreeze). Helt sjukt
2013-08-02,18:34,
Inlägg: #19
Symptom av att duscha kallt
russel Skrev:Håller nu på att plugga stenhårt, sista veckan innan tentan= Kötta 8 h per dag. Minst. Skit bra att slänga in kalldushar so fort du börjar känna dig seg.
Exempel, kalldush, kör 2 h med bra focus. In igen, kalldush, 2 h. Man kommer ut som en helt ny frisk människa momentant efter dushen.

EDit: Räcker med kanske 5-7 min då jag pushar så kallt jag kan.

Edit2: Säg ngt annat som man kan få en grym snabb boost av? Ser typ bara det här som alternativ, och narkotika då såklart. Kaffe är hjälper lite men det tas upp långsamt. Man kan iof ner och köra armhävningar och fysisk aktivitet. Det får man också en bra boost av, men annars är en kalldush helt klart överlägset som jag kommer på.

Jag tog alltid dmaa inför långa studieperioder, tog även DMAA inför tentor samt presentationer/redovisningar Big Grin
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-08-05,00:21, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-08-05,00:22 av {2} mpuabby.)
Inlägg: #20
Symptom av att duscha kallt
hahahah ska börja med detta nu jag också, körde precis nån minut i det kallaste som går. Fy fan, var svårt o andas, gjorde ont i kroppen. Pungen värker.. Men högre testo = all good Big Grin


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Symptom utav att sluta runka! Silentshot 3,588 1,872,833 2018-08-20,13:12
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 2 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}