LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Wingmen rules
2013-08-26,17:21, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-08-30,17:33 av {2} superduperadmin.)
Inlägg: #1
Wingmen rules
Har skrivit ner lite olika förhållningsregler när det gäller wingande för jag vet att några här har efterfrågat det. En bra wing kan vara en ovärderlig resurs när man är ute och sargar, och de växer sannerligen inte på trän. En del har jag hämtat från Mystery Method eftersom det är såpass bra och annat kommer från mina egna erfarenheter. Hoppas det kommer väl till pass!

Först en liten ordlista för att underlätta läsningen:

Set: grupp av människor, ofta angett med siffra framför för att ange antal (t ex 2-set = två tjejer, blandat 4-set fyra tjejer och killar).
Casanova: Dude som öppnar setet. (Typ PUA1 eller nåt. Tycker att det låter bättre än player, som det står i MM.)
Wing: Dude som hjälper Casanova i set eller på fältet.

1. Han som öppnar setet äger setet. Vet att många kör lite olika här, att det mest blir random om vem som får den snygga bruden, men det brukar funka bäst om den som öppnar faktiskt får välja target först. Det är också mest rättvist. De allra flesta dudes har AA så därför är det en stor effort att bara öppna, och den som gör det bör också få någonting för det.

2. Huvudsyftet med att winga är hjälpa Casanovan med sitt target. Du entrar setet eftersom du ska hjälpa din vän med sitt target, och om han inte klarar av det ensam. Lyckas du få din tjej är det bra, men det är inte prio 1. Understöd om det behövs, annars skit i det. En tumregel är att aldrig vara för många killar än tjejer i setet.

3. DHV:a din wing. Du kan göra det på lite olika sätt. Om han kommer entra setet senare kan du höja hans värde genom att berätta vilken störtskön lirare han är, utan att det verkar uppenbart att du försöker pitcha in honom. Du kan också styra in samtalsämnet till sånt du vet han äger på för att han ska framstå i bättre dager, och om han är ensam med sin tjej kan du gå förbi dem och säga "det var riktigt ballt i fredags", och sen gå vidare.

4. Kommunicera. Var aktsam om vad din wing vill med setet. Vem är hans target? Försöker han isolera? Bygga comfort? En bra idé kan vara att ha ett kodspråk som inga andra förstår, så att man kan utbyta information utan att det blir creepy. Om man som wing vill veta vem som är Casanovas target kan man fråga: "du, vem här passar bäst i din cowboyhatt?" och den som han då pekar på är targeten. Vilken fråga som helst funkar, så det gäller att skita i vem som faktiskt passar bäst i cowboyhatten. Smile

5. Supporta din wing. Sno aldrig din wings target, håll alltid med honom och han är betydligt viktigare än någon annan tjej ni kommer träffa därute. I samma stund som ni börjar träta eller tjafsa inför tjejerna har ni tappat setet för det är inget annat än lågvärdesbeteende. Två sköna alfadudes jiddrar inte med varandra, och eftersom din wing är stans skönaste kille så har han ju alltid rätt och ÄR viktigare än någon annan tjej därute. Hjälp också din wing om han skulle ha kasst state.

FAQ:

Varför ska jag inte köra på targeten trots att hon visar mer intresse för mig (när jag wingar) än för Casanova?
Därför att det är oschysst mot din wing. Alla har AA ute men det är inte alla som gör något åt det. Annars blir det lätt att en kille öppnar medan den andre closar, vilket är sjukt frustrerande för killen som bara öppnar. En del ovänskap har bildats på det sättet.

Men jag får alltid IOI från targeten trots att jag bara ska winga. Vad ska jag göra åt det?
Tona ner ditt game. Dessutom verkar din wing ha problem med sitt game så lägg tid på att hjälpa honom istället. Du blir starkare av att han blir starkare.

Min wing är dum i huvet. Måste jag ändå hålla med honom?
Nej, det måste du inte. Du måste ingenting. Inte ens sånt en webadmin skriver på ett random PU-forum ute på internet. Är din wing helt olidlig får du hålla god min åtminstone så länge du är i setet, för att sen avlägsna dig och köra ditt eget race. Du kan aningen skita i honom eller berätta för honom vad du tycker och tänker. Det är alltid lättare att sarga med dudes man kommer bra överens med, men det kan också vara sjukt givande att sarga med killar långt utanför ens tänkta umgängeskrets. Tänk också på att ge killar en extra chans. Vi är alla här av samma orsak, och vi har alla våra ups n downs och creepperioder att ta oss igenom. En oskön snubbe ena månaden kan vara stans coolaste nästa gång du möter honom.

Min wing snodde mitt target. Vad gör jag åt det?
Först av allt: Bli inte killen som whinear över brudar. Det är surt att bli snuvad på konfekten med se det hellre som en respons på ditt games luckor och svagheter än din wings förfarande. Attraktion kan vara svårt att kontrollera och en gång är ingen gång, men upprepas det kommer obalans att skapas och det kommer ingen gynnas av. Det kan vara bra att 1) snacka med din wing, och 2) sarga utan honom för ett tag och 3) fokusera på var ditt game måste bli bättre.

Min wing försöker hela tiden sno mitt target. Vad gör jag åt det?
Säg till honom efteråt. Han är en fitta och borde vara mer lyhörd. Säg: "Jag vinner inget på att sarga med dig och du verkar bara förstöra det för mig. Antingen ändrar du stil eller så vill jag inte sarga med dig mer." Ett kraftfullare alternativ är att bli mer rå och AMOGa honom hårt i setet. Efter ett par omgångar kommer han vara foglig som en hund. Krävs det så krävs det. En del dudes förstår inget annat språk.

Kommentarer och synpunkter är mer än väl välkomna!
Oh yeah, all right
Are you going to be in my dreams
Tonight?

Love You, Love You, (x15)


And in the end
The love you take
Is equal to the love you make
2013-08-27,04:51,
Inlägg: #2
Wingmen rules
Jag brukar ofta höjja min wingman, skryta för han typ. Men det gäller att göra detta jävligt snyggt.. Gör man det så det är uppenbart skryt så motarbetar det nog mer än det hjälper.
Man kan även börja att prata om något ens wing är väldigt duktig eller intresserad av, tex har jag en kompis som är galet duktigt sportfiskare.. Då leder jag in konversationen på fiske.. Och när han pratar om fiske är han as självsäker, har mycket och säga, berättar om alla fiskeresor utomlands, 100kilos fiskar osv...

När vi var magaluf så lärde 2 kompisar oss kineiska... Fraser som.. "Vill du ha hon till vänster, höger?" SÅ kan man välja target utan att dom fattar va man snackar om Big Grin... Sen kan tjejerna bli jävligt nyfikna på vad man sa, och det säger man såklart inte, och detta kan skapa lite spänning och attraktionSmile
2013-08-30,17:19,
Inlägg: #3
Wingmen rules
illdan Skrev:Jag brukar ofta höjja min wingman, skryta för han typ. Men det gäller att göra detta jävligt snyggt.. Gör man det så det är uppenbart skryt så motarbetar det nog mer än det hjälper.
Man kan även börja att prata om något ens wing är väldigt duktig eller intresserad av, tex har jag en kompis som är galet duktigt sportfiskare.. Då leder jag in konversationen på fiske.. Och när han pratar om fiske är han as självsäker, har mycket och säga, berättar om alla fiskeresor utomlands, 100kilos fiskar osv...

När vi var magaluf så lärde 2 kompisar oss kineiska... Fraser som.. "Vill du ha hon till vänster, höger?" SÅ kan man välja target utan att dom fattar va man snackar om Big Grin... Sen kan tjejerna bli jävligt nyfikna på vad man sa, och det säger man såklart inte, och detta kan skapa lite spänning och attraktionSmile

Yes, skibra tips. Glömde skriva in det med att höja ens wing (fattar inte hur jag lyckades glömma det, är ju typ viktigast), men smiskar in en liten EDIT så det blir rätt.

Smile
Oh yeah, all right
Are you going to be in my dreams
Tonight?

Love You, Love You, (x15)


And in the end
The love you take
Is equal to the love you make
2013-09-02,19:49,
Inlägg: #4
Wingmen rules
Bra grejor, måste helt klart jobba på detta.
Fr a korta boostar i förbigående, är ju egentligen lätt att kläcka ur sig

Kanske ska skriva en lista to get started
2013-09-02,21:08,
Inlägg: #5
Wingmen rules
TrailBlazer Skrev:Bra grejor, måste helt klart jobba på detta.
Fr a korta boostar i förbigående, är ju egentligen lätt att kläcka ur sig

Kanske ska skriva en lista to get started

Det absolut viktigaste, typ 80% av en wingmansuppgift är dock att sysselsätta resten av set:et när PU-grabben håller på och isolera sitt target. Jag skulle bli jätte glad om någon mate identifera detta och kom o hjälpte mig Smile.

Resten av alla regler är ganska självklara eller inte specielt nödvändiga egentligen.
2013-09-02,21:27,
Inlägg: #6
Wingmen rules
Mmm helt riktigt lyft upp och förbipasserande stuff!
Satan vvilken "illusion" man kan bygga upp. Ha 3-4 som kommer förbi hälsar på en, säger något " grym fest du styrde" whatever. Grejer som tyder på status. Lägg sedan på att man har 2-3 brudar som kommer fram(hyrda eller inte). Hyrda? Bre på, " När blir det ditt landställe nästa gång då?". En vakt kommer och hälsar, bartendern, skaka hand med djn etc etc.

Det där med att föra in på saker som man är väldigt självsäker på är riktigt bra också som illdan säger. Bra stories + en bra utstrålning.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-09-02,21:28,
Inlägg: #7
Wingmen rules
illdan Skrev:Det absolut viktigaste, typ 80% av en wingmansuppgift är dock att sysselsätta resten av set:et när PU-grabben håller på och isolera sitt target. Jag skulle bli jätte glad om någon mate identifera detta och kom o hjälpte mig Smile.

Resten av alla regler är ganska självklara eller inte specielt nödvändiga egentligen.

Exakt regel nr 1. Skapa utrymme för den andra.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-09-15,22:45,
Inlägg: #8
RE: Wingmen rules
Aldrig kört anti wing sötnos?

Skit kul att sno varandras brudar och försöka alfa ut varandra Big Grin

Vi får göra det någon gång efter nollningen.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}