LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ägg och kvarg
2013-08-27,19:08,
Inlägg: #1
Ägg och kvarg
Tjena boys!

Har en snabb fråga angående kost och träning. Är det en bra idé att käka råa ägg efter att man har tränat? Hur mycket kvarg ska man sätta i sig? Brukar äta äggulorna råa medan jag svänger ihop en omelett av vitorna och klämmer 500g kvarg efter varje pass. Är jag på rätt spår eller är det waste of shiet?

Thx be4hand
Oh yeah, all right
Are you going to be in my dreams
Tonight?

Love You, Love You, (x15)


And in the end
The love you take
Is equal to the love you make
2013-08-27,19:14,
Inlägg: #2
Ägg och kvarg
AbbeyRoad Skrev:Tjena boys!

Har en snabb fråga angående kost och träning. Är det en bra idé att käka råa ägg efter att man har tränat? Hur mycket kvarg ska man sätta i sig? Brukar äta äggulorna råa medan jag svänger ihop en omelett av vitorna och klämmer 500g kvarg efter varje pass. Är jag på rätt spår eller är det waste of shiet?

Thx be4hand

Varför råa? Godare att steka eller koka?

Nån mer kunnig får gärna fylla i, men det låter mest som en populärkulturell macho-grej det där med att sleva i sig dom RÅA.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-08-27,19:16,
Inlägg: #3
Ägg och kvarg
Jag råkar vara lite av ett pro gällandes kost och träning inom BB. Ägg bör du inte äta råa, det är en myt att vitaminer och proteiner inte tas upp, eller att dem "förbränns" när man kokar/steker dem. Alltså exakt samma innehåll. Skillnaden mellan råa och kokta/stekta ägg är att råa smakar skit och KAN innehålla bakterier o skit. Kvarg är bra, beror väl mest på dina mål + utgångsläge. Kvarg ger relativt mkt protein per kalori och mättar bra - vilket gör det till en ideal deffkost. Dock finns det enligt mig godare + bättre grejor Smile
2013-08-27,19:18, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-08-27,19:18 av {2} Shanks.)
Inlägg: #4
Ägg och kvarg
Om du vill så kan du skriva ditt utgångsläge + mål. Alltså vikt, idealvikt och hur snabbt du vill nå idealvikten Smile Så kan jag skrapa ihop ett exempel på vad du kan äta en dag.
2013-08-27,19:20, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-08-27,19:22 av {2} confused....)
Inlägg: #5
Ägg och kvarg
TonightIsTheNight Skrev:Varför råa? Godare att steka eller koka?

Nån mer kunnig får gärna fylla i, men det låter mest som en populärkulturell macho-grej det där med att sleva i sig dom RÅA.

Yeah, fan vad tuff jag var när jag var 16bast, kom hem ifrån träningen, knäckte 2-3ägg i ett glas för att sen vända det upp och ner i halsen och svälja !

Fan då var inte machetan, handgranaterna och raketgevären ala Terminator och Rambo style långt borta ! Big Grin I was gonna be a macho beefcake motherfucka !
2013-08-27,19:22,
Inlägg: #6
Ägg och kvarg
confused... Skrev:Yeah, fan vad tuff jag var när jag var 16bast, kom hem ifrån träningen, knäckte 2-3ägg i ett glas för att sen vända det upp och ner i halsen och svälja !

Fan då var inte machetan, handgranaterna och raketgevären ala Terminator och Rambo style långt borta ! Big Grin

Hahahahahaa, gjorde nåt liknande. Vet att Arnold drack råa ägg i nån film. Ser tufft ut, hardass.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-08-27,19:22,
Inlägg: #7
Ägg och kvarg
http://traningslara.se/raa-agg-macho-coo...t-men-bra/

Slutord
Att välja råa ägg framför tillagade är alltså ett ganska dumt val ur flera synvinklar. Den primära orsaken till varför det är dumt är ju den dåliga proteinabsorbtionen och detta i kombination med sämre biotintillgänglighet och ökad risk för matförgiftning från eventuell förekomst av patogena mikroorganismer gör ju knappast valet bättre.

Så om du nu vill koka, steka, pochera, använda äggen som bindemedel i biffar, pannkakor, äggstanning i pajer etc. etc. så är det helt klart bättre val ur näringssynpunkt än råa ägg.
2013-08-27,19:23,
Inlägg: #8
Ägg och kvarg
TonightIsTheNight Skrev:Hahahahahaa, gjorde nåt liknande. Vet att Arnold drack råa ägg i nån film. Ser tufft ut, hardass.

Mycket möjligt att det är var jag fick det ifrån ! Big Grin
2013-08-27,19:28,
Inlägg: #9
Ägg och kvarg
Äter (dricker) du äggen råa tar du bara upp 50% av proteinet, dvs ej att rekommendera. Koka eller stek skiten.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-08-27,19:54,
Inlägg: #10
Ägg och kvarg
För att råa ägg är gott som fan. Skiter i macho. Smile

Panelen verkar enig, det blir stekta ägg i framtiden.

Shanks: Väger runt 70, tränar tre gånger i veckan och vill väga 80kg. Ge det ett år kanske? Går det fortare vore det också najs.
Oh yeah, all right
Are you going to be in my dreams
Tonight?

Love You, Love You, (x15)


And in the end
The love you take
Is equal to the love you make
2013-08-27,20:02,
Inlägg: #11
Ägg och kvarg
Få se en bild på din kropp cartman
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-08-27,20:06,
Inlägg: #12
Ägg och kvarg
Jag brukar äta 250-500 g kvarg till kvällsmål. Kan tips om att blanda det med funlight, blir grymt gott.
2013-08-27,20:06, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-08-27,20:22 av {2} confused....)
Inlägg: #13
Ägg och kvarg
AbbeyRoad Skrev:För att råa ägg är gott som fan. Skiter i macho. Smile

Panelen verkar enig, det blir stekta ägg i framtiden.

Shanks: Väger runt 70, tränar tre gånger i veckan och vill väga 80kg. Ge det ett år kanske? Går det fortare vore det också najs.

10kg muskler på 1år eller mindre är omöjligt om du tränar rent. Det kommer bli en blandning av vatten,fett och muskler om du går upp 10kg på ett år.

2-3år kanske du kan gå upp 10kg fettfri massa, men då vatten och muskelfibrer blandat. Men who cares, så länge man inte ska stå på scen och tävla i BB eller fitness är det fettfri massa som räknas, inte ren muskelmassa.
2013-08-27,20:20,
Inlägg: #14
Ägg och kvarg
Ted Skrev:Jag brukar äta 250-500 g kvarg till kvällsmål. Kan tips om att blanda det med funlight, blir grymt gott.

Nja, nu ska vi väl inte överdriva. Big Grin
<3

FaceOfF Skrev:But a PUA, I am. Did you see me do my thing man?
2013-08-27,20:20,
Inlägg: #15
Ägg och kvarg
Gött att läsa att du har börjat träna nu abbeyroad!
Nu vet jag inte hur dina mat vanor ser ut men tips är, så fasta tider som möjligt varierad kost och äta all mat.
Sedan är det ju lättare att ligga på ett överskott av kolhydrater i en lite längre period för att sedan deffa ner sig men har man lagom med mat den kroppsformen du har å träning på det kommer du öka ganska snabbt om du kör hårt 3gånger i veckan.

Sedan tänk på att din sömn är viktig med i detta.
//Aioo
Keep it up!
2013-08-27,20:52,
Inlägg: #16
Ägg och kvarg
du kan lätt gå upp 10 kg (ja det är väl jävligt självklart att han inte går upp 10 kg rena muskler) och det kommer se bra ut. Råa ägg är kasst som fan eftersom uptpaget försämras, däremot spelar det inte så stor roll i längden eftersom det är en liten detalj, och de som fokuserar på detaljer tenderar att vara de som tänker så mkt och vill ha allt så perfekt att de blir handlingsförlamade. I sömnen behöver du inte oroa dig för heller, inte som att du behöver leka bodybuilder för att få en bra kropp och gå upp 10 kg :p Träna, ligg på kcal plus och se till att du inte missar att få i dig protein - men absolut inte nödvändigt att slänga pengar på proteinpulver el dyl.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-08-27,21:02,
Inlägg: #17
Ägg och kvarg
Som ovan talare redan skrivit så blir det svårt att gå up 10kg musker på ett år, om du inte just nu är väldigt smal.

Mina råd: Fixa proteinpulver - detta är egentligen det enda kosttillskottet som man enligt mig "behöver". Av den enkla anledningen att du direkt efter träning bygger upp väldigt mkt av den muskelmassa du brytit ner genom att gymma. Vid denna återhämtning behövs protein mer än vid andra tillfällen. Att vänta tills du kommit hem för att sedan kunna käka kvarg är iofs en "detalj" men en relativt stor sådan. Proteinshakes ger ca 28g proteiner och är goda(enligt mig), och du behöver MINST 2g/kg i kroppsvikt för att göra en bra ökning. Dock finns det studier som visar på att more is merrier till en viss nivå.

EX på kost för dig en dag:
-Frukost: 3 ägg + lite kött + ngn grönsak (omellett) + en proteinshake
-Lunch: En "vanlig" balanserad måltid med ca 3x mer av det proteinet du äter.
-Mellanmål: en proteinshake
-Efter träning: en proteinshake -> sedan käka en fet måltid direkt när du kmr hem. Minst lika stor som du åt till lunch om inte mer.
-kvällen: kvarg och lite mysli, kanske slänga in ngn frukt.

Med detta sagt har vi alla olika energibehov, och då jag antar att du inte räknar kalorier/proteiner så råder jag dig att hålla koll på midjemåttet och vikten. Blir du fet snabbt(typ mer än 1-2kg i månaden) så får du cutta down - helst på kolhydraterna då. Första månaden/veckan bör du gå upp extra mkt i vikt då du käkar mer -> absorberar mer vätska, då är midjemåttet bättre att gå på.

Har säkert missat ngt, fråga ifall du undrar! Gl hf Smile
2013-08-27,21:35,
Inlägg: #18
Ägg och kvarg
Shanks Skrev:Jag råkar vara lite av ett pro gällandes kost och träning inom BB. Ägg bör du inte äta råa, det är en myt att vitaminer och proteiner inte tas upp, eller att dem "förbränns" när man kokar/steker dem. Alltså exakt samma innehåll. Skillnaden mellan råa och kokta/stekta ägg är att råa smakar skit och KAN innehålla bakterier o skit. Kvarg är bra, beror väl mest på dina mål + utgångsläge. Kvarg ger relativt mkt protein per kalori och mättar bra - vilket gör det till en ideal deffkost. Dock finns det enligt mig godare + bättre grejor Smile
"Relativt bra protein per kalori", wtf. Fettsnål kvarg är ju hur bra protein som helst i. Fattar dock inte hur fan man orkar med ett halvt jävla kilo kvarg???? Okej om det är vanlijkvarg, det smakar ju tårta, dock inte lika mkt protein i den, men ack så gott!
confused... Skrev:Yeah, fan vad tuff jag var när jag var 16bast, kom hem ifrån träningen, knäckte 2-3ägg i ett glas för att sen vända det upp och ner i halsen och svälja !

Fan då var inte machetan, handgranaterna och raketgevären ala Terminator och Rambo style långt borta ! Big Grin I was gonna be a macho beefcake motherfucka !
HAHA Big Grin
Ted Skrev:Jag brukar äta 250-500 g kvarg till kvällsmål. Kan tips om att blanda det med funlight, blir grymt gott.
Spyr du inte?
2013-08-27,21:37,
Inlägg: #19
Ägg och kvarg
Shanks Skrev:Som ovan talare redan skrivit så blir det svårt att gå up 10kg musker på ett år, om du inte just nu är väldigt smal.

Mina råd: Fixa proteinpulver - detta är egentligen det enda kosttillskottet som man enligt mig "behöver". Av den enkla anledningen att du direkt efter träning bygger upp väldigt mkt av den muskelmassa du brytit ner genom att gymma. Vid denna återhämtning behövs protein mer än vid andra tillfällen. Att vänta tills du kommit hem för att sedan kunna käka kvarg är iofs en "detalj" men en relativt stor sådan. Proteinshakes ger ca 28g proteiner och är goda(enligt mig), och du behöver MINST 2g/kg i kroppsvikt för att göra en bra ökning. Dock finns det studier som visar på att more is merrier till en viss nivå.

EX på kost för dig en dag:
-Frukost: 3 ägg + lite kött + ngn grönsak (omellett) + en proteinshake
-Lunch: En "vanlig" balanserad måltid med ca 3x mer av det proteinet du äter.
-Mellanmål: en proteinshake
-Efter träning: en proteinshake -> sedan käka en fet måltid direkt när du kmr hem. Minst lika stor som du åt till lunch om inte mer.
-kvällen: kvarg och lite mysli, kanske slänga in ngn frukt.

Med detta sagt har vi alla olika energibehov, och då jag antar att du inte räknar kalorier/proteiner så råder jag dig att hålla koll på midjemåttet och vikten. Blir du fet snabbt(typ mer än 1-2kg i månaden) så får du cutta down - helst på kolhydraterna då. Första månaden/veckan bör du gå upp extra mkt i vikt då du käkar mer -> absorberar mer vätska, då är midjemåttet bättre att gå på.

Har säkert missat ngt, fråga ifall du undrar! Gl hf Smile
Varför ska han dra i sig 3st proteinshakes??? 90g protein bara där, inte fan behöver han dra i sig över 200g protein per dag, bättre att äta ordentligt med kyckling osv. Rännskitan är ju inte nådig heller på proteinshakesen, men visst är det en ypperlig källa för billig snabb protein.
2013-08-27,23:30,
Inlägg: #20
Ägg och kvarg
Haha, jag är en sån n00b när det handlar om träning. Gött med tips gubbar!

Evilvalle Skrev:Få se en bild på din kropp cartman
No faggot
Ted Skrev:Jag brukar äta 250-500 g kvarg till kvällsmål. Kan tips om att blanda det med funlight, blir grymt gott.
Slänger ner det i frukostgröten, funkar också.
confused... Skrev:10kg muskler på 1år eller mindre är omöjligt om du tränar rent. Det kommer bli en blandning av vatten,fett och muskler om du går upp 10kg på ett år.

2-3år kanske du kan gå upp 10kg fettfri massa, men då vatten och muskelfibrer blandat. Men who cares, så länge man inte ska stå på scen och tävla i BB eller fitness är det fettfri massa som räknas, inte ren muskelmassa.
Okej. Ja som sagt, har noll lkoll. Smile
Aioo Skrev:Gött att läsa att du har börjat träna nu abbeyroad!
Nu vet jag inte hur dina mat vanor ser ut men tips är, så fasta tider som möjligt varierad kost och äta all mat.
Sedan är det ju lättare att ligga på ett överskott av kolhydrater i en lite längre period för att sedan deffa ner sig men har man lagom med mat den kroppsformen du har å träning på det kommer du öka ganska snabbt om du kör hårt 3gånger i veckan.

Sedan tänk på att din sömn är viktig med i detta.
//Aioo
Har svårt för regelbundenhet men tror det ska gå hyfsat under vardagarna iaf.
Ragnarök Skrev:du kan lätt gå upp 10 kg (ja det är väl jävligt självklart att han inte går upp 10 kg rena muskler) och det kommer se bra ut. Råa ägg är kasst som fan eftersom uptpaget försämras, däremot spelar det inte så stor roll i längden eftersom det är en liten detalj, och de som fokuserar på detaljer tenderar att vara de som tänker så mkt och vill ha allt så perfekt att de blir handlingsförlamade. I sömnen behöver du inte oroa dig för heller, inte som att du behöver leka bodybuilder för att få en bra kropp och gå upp 10 kg :p Träna, ligg på kcal plus och se till att du inte missar att få i dig protein - men absolut inte nödvändigt att slänga pengar på proteinpulver el dyl.
Thx brah. Kom hem till Sverige så kan vi träna (och spänna oss) ihop. No homo
Shanks Skrev:Som ovan talare redan skrivit så blir det svårt att gå up 10kg musker på ett år, om du inte just nu är väldigt smal.

Mina råd: Fixa proteinpulver - detta är egentligen det enda kosttillskottet som man enligt mig "behöver". Av den enkla anledningen att du direkt efter träning bygger upp väldigt mkt av den muskelmassa du brytit ner genom att gymma. Vid denna återhämtning behövs protein mer än vid andra tillfällen. Att vänta tills du kommit hem för att sedan kunna käka kvarg är iofs en "detalj" men en relativt stor sådan. Proteinshakes ger ca 28g proteiner och är goda(enligt mig), och du behöver MINST 2g/kg i kroppsvikt för att göra en bra ökning. Dock finns det studier som visar på att more is merrier till en viss nivå.

EX på kost för dig en dag:
-Frukost: 3 ägg + lite kött + ngn grönsak (omellett) + en proteinshake
-Lunch: En "vanlig" balanserad måltid med ca 3x mer av det proteinet du äter.
-Mellanmål: en proteinshake
-Efter träning: en proteinshake -> sedan käka en fet måltid direkt när du kmr hem. Minst lika stor som du åt till lunch om inte mer.
-kvällen: kvarg och lite mysli, kanske slänga in ngn frukt.

Med detta sagt har vi alla olika energibehov, och då jag antar att du inte räknar kalorier/proteiner så råder jag dig att hålla koll på midjemåttet och vikten. Blir du fet snabbt(typ mer än 1-2kg i månaden) så får du cutta down - helst på kolhydraterna då. Första månaden/veckan bör du gå upp extra mkt i vikt då du käkar mer -> absorberar mer vätska, då är midjemåttet bättre att gå på.

Har säkert missat ngt, fråga ifall du undrar! Gl hf Smile
Helvete vad mycket proteinpulver! Som det är nu käkar jag gröt + kvarg till frukost och en massa kött + pommes/pasta (ev. sallad och bea) till lunch/middag. Äter två gånger om dagen oftast. Men yeah, massa byggs ju av det man får in så bör väl kränga mer för att få fart på det.

Tenga Skrev:Varför ska han dra i sig 3st proteinshakes??? 90g protein bara där, inte fan behöver han dra i sig över 200g protein per dag, bättre att äta ordentligt med kyckling osv. Rännskitan är ju inte nådig heller på proteinshakesen, men visst är det en ypperlig källa för billig snabb protein.
Kyckling gillar jag med så det blir det en hel del av. Smile
Oh yeah, all right
Are you going to be in my dreams
Tonight?

Love You, Love You, (x15)


And in the end
The love you take
Is equal to the love you make


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Lindahls kvarg jimbodiny 7 3,447 2013-05-21,13:17
Senaste inlägg:: jimbodiny

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}