LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Är du rädd för döden?
2013-08-30,08:22, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-08-30,11:33 av {2} Mindful.)
Inlägg: #1
Är du rädd för döden?
Hej allihopa guldfiskar!

Jag sitter just nu i en bil och slog på lite musik som jag använder nu när jag mediterar. (Precis börjat meditera)
Det jag ofta kommer till insikt bär jag mediterar är att döden ligger än väldigt nära och att man skall göra allt man känner för så man har en känsla att skulle jag dö nu har jag gjort de jag kunnat och velat.

Så jag undrar är döden något som skrämmer er eller känner ni er liksom lugna och nöjda för ni lever idag?

Edit: menade inte frågan till folk som vill ta sitt liv, tror väl inte vi har någon här som vill ta sitt liv heller!
//Aioo
Keep it up!
2013-08-30,08:28,
Inlägg: #2
Är du rädd för döden?
Rädd? Näää man är ju inte bög lixom....
2013-08-30,08:52,
Inlägg: #3
Är du rädd för döden?
Sålänge jag lever finns inte döden. När döden inträffar finns inte jag. Så varför bry sig ? Big Grin
2013-08-30,09:21, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-08-30,09:25 av {2} Mindful.)
Inlägg: #4
Är du rädd för döden?
Dubbel post!
Keep it up!
2013-08-30,09:23,
Inlägg: #5
Är du rädd för döden?
illdan Skrev:Rädd? Näää man är ju inte bög lixom....
Du är bög men inte kanske med tanken på döden haha

Toledo Skrev:Jag känner just nu, att jag är för ung för att tänka på döden, men självklart får jag lite ångest över döden, men jag hoppas på att en gud och att ett himmelrike finns. Sedan har jag mer ångest över mina föräldrars död..

Ja okej, men varför rädslan för dina föräldrars död?

el bueno Skrev:Sålänge jag lever finns inte döden. När döden inträffar finns inte jag. Så varför bry sig ? Big Grin
Är ju jävligt sant! Haha
Sedan bry sig är väl inget man skall göra bara mer än fundering hur folk känner kring det.
Jag själv har ju jävligt lätt att prata om det medans vissa tycker det är världens största sak typ.
Keep it up!
2013-08-30,09:36, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-08-30,09:37 av {2} el bueno.)
Inlägg: #6
Är du rädd för döden?
Okey, jag ska ta det seriösare och ärligare. Förut var jag sjukt karriärsinriktad. Jag hade mitt liv utstakat i mitt sinne: Karriär, familj, många barn, hus, villa, hund. När döden kom på tal var mitt standardsvar: "Sålänge jag har flera barn som tar mitt arv vidare är det lugnt"

För ett år sedan ungefär hände de en sak i mitt liv. Nu lever jag mer i nuet, har blivit mer avslappnad, går bara runt och låter det mesta endast hända. Är inte så säker på något längre. Nu händer det att jag ofta tänker på döden. Känns inte bra om jag ska vara ärlig. "Döden? Allt tar slut då (panik!)" Ja, så kan tankarna vara ibland.
2013-08-30,09:39, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-08-30,09:41 av {2} confused....)
Inlägg: #7
Är du rädd för döden?
Alla är rädda för döden på samma sätt som alla blir hungriga och alla vill andas efter en stund om man håller andan.

Det är en vital instinkt vi inte klarar oss utan. Utan rädsla för döden hade vi människor dött ut för länge sen. En av dom absolut viktigaste instinkterna för överlevnad.

Dom som säger annat ljuger för att spela macho.
2013-08-30,10:27,
Inlägg: #8
Är du rädd för döden?
Menar inte ens egna kontrollerade död!
Jag menar typ att skulle man "råka dö" så skulle det inte göra något.

Inte att du har chansen att leva men avslutar den själv!
//Aioo
Keep it up!
2013-08-30,10:47,
Inlägg: #9
Är du rädd för döden?
Aioo Skrev:Du är bög men inte kanske med tanken på döden haha

Som jag brukar säga. Hellre döda en bög, än böga en död

confused... Skrev:Alla är rädda för döden på samma sätt som alla blir hungriga och alla vill andas efter en stund om man håller andan.

Det är en vital instinkt vi inte klarar oss utan. Utan rädsla för döden hade vi människor dött ut för länge sen. En av dom absolut viktigaste instinkterna för överlevnad.

Dom som säger annat ljuger för att spela macho.

Om du tror att alla går runt och är konstant rädda inför döden har du fel. Dom ända gånger jag kan minnas jag fruktat döden är när man varit med om "nära döden" upplevelser.. När man är påväg att falla från någon hög höjd eller bli påkörd av en bil tex..
2013-08-30,10:50, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-08-30,10:51 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #10
Är du rädd för döden?
Jag tänkte på det där här om dagen, kom fram till att om jag åstadkommer det jag vill, gör det jag vill så kan jag dö nöjd sen. Och om jag dör utan att ha gjort det så märker jag ingenting ändå när jag är borta, finns ingen TITN som kan märka något vid det laget.

Våra gener försöker få oss att sträva på överlevnad hela tiden (well, går att gå emot överlevnadsinstinkten: se på självmordsbenägna personer, dock är det en stark drivkraft att försöka överleva och föröka sig), vilket dock inte är likvärdigt med att det skulle vara dåligt att vara död.

Värre än att vara död är svår fysisk smärta eller att vara riktigt gammal och älta saker man inte gjort.

Försöka hålla sig vid liv så länge som möjligt kommer man göra och göra det bästa av det, men när man är borta så är man borta. Inget mer med det.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-08-30,10:52,
Inlägg: #11
Är du rädd för döden?
el bueno Skrev:Sålänge jag lever finns inte döden. När döden inträffar finns inte jag. Så varför bry sig ? Big Grin

Haha, du tänker ungefär som mig. Smile
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-08-30,11:34,
Inlägg: #12
Är du rädd för döden?
Edit i första texten!
Menar inte frågan till folk som vill hoppa från en bro och ta den enkla vägen!
Sedan menar jag ju som sagt om man skulle råka krocka i en bil ramla ner för stupet ta en överdos what ever!
Keep it up!
2013-08-30,15:04,
Inlägg: #13
Är du rädd för döden?
Både rätt och excited - rädd är rätt uppenbart, excited för att jag vill se om det verkligen händer nåt ballt, eller om det inte gör det - vilket jag då inte ens kommer märka HA
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-08-30,15:26,
Inlägg: #14
Är du rädd för döden?
Rädd o rädd... överlevnadsinstinkten är ju rätt stark, men inte så man är nojig vad som ev. händer efter osv. Är snarare rädd för tiden innan döden isf, tex låt säga du blir knivhuggen och bara ligger o förblöder aslänge. Ett skott i tinningen vore ju "lugnt" så att säga.
2013-08-30,16:28,
Inlägg: #15
Är du rädd för döden?
illdan Skrev:Som jag brukar säga. Hellre döda en bög, än böga en död



Om du tror att alla går runt och är konstant rädda inför döden har du fel. Dom ända gånger jag kan minnas jag fruktat döden är när man varit med om "nära döden" upplevelser.. När man är påväg att falla från någon hög höjd eller bli påkörd av en bil tex..

Är väl ändå en stor skillnad på att vara rädd för döden och gå runt i en paranoid psykos och tänka på det och vara rädd konstant 24/7.

Du är uppenbart rädd för döden när rädslan slår in i dom tillfällen döden kommer nära och döden blir en realitet i ditt liv.

Är väl ganska självklart att bara för att man är rädd för att dö ligger man inte med panik och har nära döden upplevelse varje fredags kväll när man i safe miljö chillar hemma i soffan.
2013-08-30,17:28,
Inlägg: #16
Är du rädd för döden?
confused... Skrev:Är väl ändå en stor skillnad på att vara rädd för döden och gå runt i en paranoid psykos och tänka på det och vara rädd konstant 24/7.

Du är uppenbart rädd för döden när rädslan slår in i dom tillfällen döden kommer nära och döden blir en realitet i ditt liv.

Är väl ganska självklart att bara för att man är rädd för att dö ligger man inte med panik och har nära döden upplevelse varje fredags kväll när man i safe miljö chillar hemma i soffan.

Så sant som du säger det, men mycket folk drar ju sig från att prata om det tycker det är en obehaglig sak.
Många känner väl med rädslan för döden för att dem inte har hunnit att göra allt dem vill i livet skulle jag gissa.

//Aioo
Keep it up!
2013-08-30,17:33, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-08-30,17:34 av {2} Entreprenören.)
Inlägg: #17
Är du rädd för döden?
Rädd pga självmedvetenhet (min hund är inte "rädd" för döden även om han reagerar med "rädsla" i situationer som kan leda till döden) men precis som allt annat här i livet som ej går att kontrollera på så slöser man bara energi på att fokusera eller försöka göra någonting åt saken eftersom det ändå inte funkar.

Så länge man har vänner, familj, partner, någon hobby å saker som självutvecklar en så är sak samma när det än händer. Jag har noterat att man vill dö lycklig och må bra när det hännder, inte i ensamhet och depression. Dessutom har jag fått lära mig att rädsla sker oftast bara innan någonting farligt faktiskt händer.

När något farligt händer så hamnar man i nuet och rädslan försvinner på ett sätt än hur man vanligen känner det (exempelvis oro inför tenta, framtid, ekonomi, partners, familj, cancer and other parts of life). När min mormor dog för några år sedan så insåg jag livets hastiga oförlåtlighet och att investera i sin egen hälsa om man vill kunna leva länge.

Jag har oxå noterat hur min 80+årige farfar ser på livet; han har problem med knäet, är överviktig, har diabetes å skit, så han plågas mest och han har ju levt sina decennerier så han är rätt nöjd och att försöka leva hälsosamt nu tycker han bara drar ut på det hela, han tycker man ska leva yolo nu de sista åren med mycket sprit och godsaker.

Nä, fuck this shit this friday, fuck u OP! Time to get drunk and happier instead! ^^,
2013-09-06,16:42,
Inlägg: #18
RE: Är du rädd för döden?
Otroligt rädd är jag..


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}