LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Forbidden patterns, hypnos och NLP?
2012-02-23,16:28,
Inlägg: #1
Forbidden patterns, hypnos och NLP?
Någon som kan berätta lite om detta för mig?
2012-02-23,17:00, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-02-23,17:13 av {2} illdan.)
Inlägg: #2
Forbidden patterns, hypnos och NLP?
Hypnos är knappast aktuellt för game, och är dessutom jävligt svårt att lära sig vad jag förtstått. NLP har jag läst en del om, sett mycket föreläsningar med richard bandler och läst lite böcker och sett andra föreläsninga,r det är fett intressant, ur PUA synpunkt eller inte.

Edit: Om du trots allt vill veta mer om hypnos så rekommenderar jag att kolla upp Dr. Milton H. Erickson, enligt bandler så är han den bästa någonsin, tyvärr död nu. Bandler och grinder har skrivit en bok med hans tekniker och det finns även en gammal sliten video med Milton där man kan få se han i action. Hypnos handlar till väldigt stor del hur man använder sin röst och olika ord.

NLP är kontroversiellt och går emot väldigt mycket vad vanliga psykologi påstår, tex. så älskar bandler att klanka ner på Frued.
NLP riktar sig starkt på att hjälpa människor med psykiska problem, medans vanliga psykoterapeuter riktar sig till att förstå varför problemen uppstått.
NLP skiter i hur problemen uppstår och är enbart intresserad av att hjälpa människor.
Är du fett duktig på NLP så kan du manipulera folk hur jävla lätt som helst, påverka deras tankar något otroligt, det finns ju någon i "The game" som är kung på detta, kommer inte ihåg vad han hette(jeffrey?) han använder det för att hooka brudar.
Jag tycker själv att det inte är OK att använda det för att manipulera folk.

Det jag mest har haft nytta av är att lära mig om hur rapport funkar.

Rapport handlar om din connection mellan dig och de du kommunicerar med. Förstår du hur rapport funkar och använder det så kommer du se saker som du aldrig tänkt på innan, som hjälper dig otroligt mycket att skapa band med människor. Orkar dock inte beskriva detta då jag måste skriva en wall of text för att beskriva det som jag vill.

Visualisera, är en grej du kan lära sig, visa metoder handlar om att du ska blunda och se dig själv som den du vill vara, inte den du är. Typ låtsas i ditt mind att du är "Evilvalle" Se dig själv göra saker som han gör.
Till slut lurar du hjärnan att du är sådan, och du blir mer och mer sådan. Ungefär som så här.
I vanliga fall så skrattar man och ler när man blir glad. Dock så funkar det likadant att börja skratta och le fast man är ledsen, så blir man glad. Man lurar hjärnan.

Jag vet inte på vilken LVL du är i ditt game. Så vet inte om NLP är lämpligt för dig om det är i game syfte du vill lära dig det. Att lära sig hur rapport fungerar och hur det är kan vara guld värt för någon som är lite dålig på det sociala. Det kan hjälpa dig typ as mycket i ditt vanliga liv och du kan nästan "läsa" folk och förstå varför dom agerar som dom gör.

Har sett säkert 20timmars föreläsningar/seminarium med bandler som sagt, kan rekommendera det för han är så otroligt skön person och väldigt rolig att lyssna på. Han seminarium består typ bara av att han berättar grymma historier om patienter, om sitt liv, och annat. Samt att han brukar hypnotisera folk ibland och visa sina skills. Han lär inte ut NLP på dessa, de finns dock massor andra seminarium att ladda ner där andra gubbar lär ut det, men dom är långt från så underhållande.
2012-02-23,18:31,
Inlägg: #3
Forbidden patterns, hypnos och NLP?
illdan Skrev:Hypnos är knappast aktuellt för game, och är dessutom jävligt svårt att lära sig vad jag förtstått. NLP har jag läst en del om, sett mycket föreläsningar med richard bandler och läst lite böcker och sett andra föreläsninga,r det är fett intressant, ur PUA synpunkt eller inte.

Bara man har en bra lärare så är hypnos mycket lätt att lära sig. Det kan också vara mycket bra för game, för bland annat att tjejer blir väldigt intresserade om du tar upp en sådan topic och dels för att du lär dig mycket om rapport, vilket du ska ha med den du hypnotiserar.

Visualisera, är en grej du kan lära sig, visa metoder handlar om att du ska blunda och se dig själv som den du vill vara, inte den du är. Typ låtsas i ditt mind att du är "Evilvalle" Se dig själv göra saker som han gör.
Till slut lurar du hjärnan att du är sådan, och du blir mer och mer sådan. Ungefär som så här.
I vanliga fall så skrattar man och ler när man blir glad. Dock så funkar det likadant att börja skratta och le fast man är ledsen, så blir man glad. Man lurar hjärnan.

Detta är precis vad en självhypnos är

Precis som han sa så är rapport en slags "connection" med folk.
Du har rapport med alla människor du pratar med, på en mindre eller djupare nivå, oftast är det de människor som är närmast dig som du har bäst rapport med.

Enkla saker för att skapa bra rapport (connection) är att prata i samma takt och volym som den andra talar eller använda dig av liknande kroppspråk. Även att använda likadana ord, t.ex om personen väldigt ofta säger "Asså" och du börjar säga det när du är med denna personen så skapar det en starkare rapport.

Personen kommer undermedvetet börja se att du gör allt detta (inte medvetet, om den inte är tränad för det.. eller om du gör det fett uppenbart, obviously. Och när den undermedvetet ser detta så kommer den börja känna igen sig själv i dig. Och de vi gillar mest är just de som påminner om oss själva. Emos hänger med Emos, puas med puas, kändisar med kändisar, folk med likadan åsikter med varandra. Så säg att du går in i ett sätt med två brudar och skapar nice rapport med dem så kommer dem snabbt börja gilla dig och nästan börja känna att dem känt dig länge.. och dessutom som Illdan nämnde så kommer du då även att börja förstå bättre vad dem "tänker"
SSSC - Represent~ Prince
2012-02-23,18:51,
Inlägg: #4
Forbidden patterns, hypnos och NLP?
JohnStealth Skrev:DUmp
Precis som ovan. Sen när du väl skapat rapport med någon så kan du börja leda, du kan börja ändra kroppsspråk, sättet du pratar och allt det där. Har ni god rapport följer dom dig. Och du är nu ledaren. Det är därför man ofta härmar folk man gillar. Ni har säkert märkt någon gång hur ni omedvetet börjar prata likadant som andra personer, jag har gjort det flera gånger. Och det är personer jag diggar.

Exempel
Flickvän är sur för att du aldrig diskar och lyssnar på henne, hon får nog. Ni börjar gräla och hon skriker och använder en fett hög röst och är as arg.
Här bör du möta henne på samma nivå, skricka och vara arg. För att sedan trappa ner det, så följer hon till slut. Funkar det inte så är det bara börja om, alltså hon följer dig inte. Återgå till hennes nivå och börja om och försök trappa ner.

Försöker du möta hennes ilska och skrik med raka motsatsen, alltså en lugn röst. Så kommer hon bara bli ännu mer irriterad på dig.
2012-02-23,19:12,
Inlägg: #5
Forbidden patterns, hypnos och NLP?
illdan Skrev:Precis som ovan. Sen när du väl skapat rapport med någon så kan du börja leda, du kan börja ändra kroppsspråk, sättet du pratar och allt det där. Har ni god rapport följer dom dig. Och du är nu ledaren. Det är därför man ofta härmar folk man gillar. Ni har säkert märkt någon gång hur ni omedvetet börjar prata likadant som andra personer, jag har gjort det flera gånger. Och det är personer jag diggar.

Exempel
Flickvän är sur för att du aldrig diskar och lyssnar på henne, hon får nog. Ni börjar gräla och hon skriker och använder en fett hög röst och är as arg.
Här bör du möta henne på samma nivå, skricka och vara arg. För att sedan trappa ner det, så följer hon till slut. Funkar det inte så är det bara börja om, alltså hon följer dig inte. Återgå till hennes nivå och börja om och försök trappa ner.

Försöker du möta hennes ilska och skrik med raka motsatsen, alltså en lugn röst. Så kommer hon bara bli ännu mer irriterad på dig.

Stämmer inte för fem öre.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-02-23,19:57,
Inlägg: #6
Forbidden patterns, hypnos och NLP?
Evilvalle Skrev:Stämmer inte för fem öre.

Stämmer till en viss del! Kallas rapport (rappåå)
2012-02-23,20:00,
Inlägg: #7
Forbidden patterns, hypnos och NLP?
Madrock Skrev:Stämmer till en viss del! Kallas rapport (rappåå)

Kvinnlig -> Manlig rapport skapas inte genom att mannen antar sig kvinnans sinnestillstånd.

Rapport är ett resultat varav ett värde måste komma först, när vi talar om attraktion sjunker detta värde i sig om mannen visar sig emotionellt reaktiv mot kvinnan i fråga vilket i sin tur leder till att rapport ej infinner sig.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-02-24,10:24,
Inlägg: #8
Forbidden patterns, hypnos och NLP?
Evilvalle Skrev:Kvinnlig -> Manlig rapport skapas inte genom att mannen antar sig kvinnans sinnestillstånd.

Rapport är ett resultat varav ett värde måste komma först, när vi talar om attraktion sjunker detta värde i sig om mannen visar sig emotionellt reaktiv mot kvinnan i fråga vilket i sin tur leder till att rapport ej infinner sig.

Kanske stämmer! Har inte experimenterat med detta på tjejer, Drog mest flickvän exemplet för jag antar att det funkar likadant oavsett kön(har aldrig hört bandler säga att det skulle vara helt olika). Egentligen ville jag mer beskriva hur rapport allmänt funkar, och det är så som jag beskrev. Iaf enligt bandler. Man måste först börja med att följa, och sedan när ni har rapport så kan man börja leda.(Så klart följer ju folk dig ibland utan att du behöver göra det här, anledningarna kan vara olika)

Har som sagt aldrig medvetet använt detta på tjejer, så har ingen erfarenhet om det skiljer sig mellan tjejer och killar så som du säger. En sak som värt att notera när du börjar nämna attraktion är att man faktiskt ofta träffar/känner tjejer som man inte vill knulla, dvs attraktion är inte önskvärt, däremot är det önskvärt att ha god rapport(finns ju ingen anledning att inte ha det med personer man tycker om).
2012-02-24,14:44,
Inlägg: #9
Forbidden patterns, hypnos och NLP?
illdan Skrev:Kanske stämmer! Har inte experimenterat med detta på tjejer, Drog mest flickvän exemplet för jag antar att det funkar likadant oavsett kön(har aldrig hört bandler säga att det skulle vara helt olika). Egentligen ville jag mer beskriva hur rapport allmänt funkar, och det är så som jag beskrev. Iaf enligt bandler. Man måste först börja med att följa, och sedan när ni har rapport så kan man börja leda.(Så klart följer ju folk dig ibland utan att du behöver göra det här, anledningarna kan vara olika)

Har som sagt aldrig medvetet använt detta på tjejer, så har ingen erfarenhet om det skiljer sig mellan tjejer och killar så som du säger. En sak som värt att notera när du börjar nämna attraktion är att man faktiskt ofta träffar/känner tjejer som man inte vill knulla, dvs attraktion är inte önskvärt, däremot är det önskvärt att ha god rapport(finns ju ingen anledning att inte ha det med personer man tycker om).

Yeah dude, ett grundkoncept när det kommer till manlig <-> kvinnlig attraktion är att mannen ska vara som en "pil" som kör sin egna väg och inte stannar för något, kvinnans naturliga reaktion är då att bli reaktionssökande vilket i sin tur gör henne undergiven vilket resulterar i sexuell attraktion. Man -> Action, Women -> Reaction. Det är därför hela pace&lead grejen du igår tog upp låter bra i teorin, men är rätt värdelös när det kommer till just detta.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-02-24,20:04,
Inlägg: #10
Forbidden patterns, hypnos och NLP?
Johnstealth Skrev:Enkla saker för att skapa bra rapport (connection) är att prata i samma takt och volym som den andra talar eller använda dig av liknande kroppspråk. Även att använda likadana ord, t.ex om personen väldigt ofta säger "Asså" och du börjar säga det när du är med denna personen så skapar det en starkare rapport.

Personen kommer undermedvetet börja se att du gör allt detta (inte medvetet, om den inte är tränad för det.. eller om du gör det fett uppenbart, obviously. Och när den undermedvetet ser detta så kommer den börja känna igen sig själv i dig. Och de vi gillar mest är just de som påminner om oss själva. Emos hänger med Emos, puas med puas, kändisar med kändisar, folk med likadan åsikter med varandra. Så säg att du går in i ett sätt med två brudar och skapar nice rapport med dem så kommer dem snabbt börja gilla dig och nästan börja känna att dem känt dig länge.. och dessutom som Illdan nämnde så kommer du då även att börja förstå bättre vad dem "tänker"

Det du beskriver är väl i princip mirroring? Det är inte något jag tycker man aktivt ska tänka på eller manipulera, det påverkar ens mindset negativt genom att det gör en reaktiv, du "anpassar". Det är också en så väldigt liten grej av vad som skapar genuin rapport, och kommer som symptom väldigt ofta, där kvinnan anpassar sitt sätt att prata på efter dig istället för tvärtom.

Det bästa sättet för att skapa en genuin connection och med det rapport är att vara genuin själv, istället för att "manage impressions", d.v.s. att kommunicera "utan image". Ifall man själv är äkta så slappnar de allra flesta av i ens sällskap och blir mer genuina själva och vågar släppa på sin "image". De som inte slappnar av är i princip de mest osäkra i sitt eget värde (dålig självkänsla) som är mest investerade i sin image.

Har du "högt värde" d.v.s. är en genuin attraktiv kille som kan föra sig socialt och som följer sitt eget huvud och hjärta (oreaktiv/pro-active, vad man vill kalla det) så blir också tjejen mer öppen och villig till att skapa en connection med dig, och börjar arbeta för det. Även de connection-byggande grejer som görs, t.ex. att dela med sig av storys osv, så får större genomslagskraft.

Value > all, och genuin kommunikation > tekniker för att skapa rapport.
"To me, the extraordinary aspect of martial arts lies in its simplicity. The easy way is also the right way, and martial arts is nothing at all special; the closer to the true way of martial arts, the less wastage of expression there is." - Bruce Lee
2012-02-24,21:58,
Inlägg: #11
Forbidden patterns, hypnos och NLP?
Till ovanstående. Tror vi alla kan va övverens om att använda tekniker för att skapa rapport för att skapa attraktion med tjejer inte är nåt vi bör göra. Kolla bara på allt valles internet game. Han gör ju raka motsatsen. Dock betyde det inte att stealthjohn har fel. Såsom han beskriver rapport är ju precis det så det funkar. Plocka upp valfri NLP bok och läs bara.
2012-02-24,23:03,
Inlägg: #12
Forbidden patterns, hypnos och NLP?
Nej alltså det är inte fel i sig, visst kan man "force" rapport och så vidare genom att använda sig av de där teknikerna, det är inte optimalt som game-taktik bara. Har nog läst om det och har den "linsen" på, alltså jag ser då folk mirrorar varandra och hur rapport skapas.. Det sker automatiskt, och den som är mer ivrig/villig att skapa en connection är den som speglar den andre.
"To me, the extraordinary aspect of martial arts lies in its simplicity. The easy way is also the right way, and martial arts is nothing at all special; the closer to the true way of martial arts, the less wastage of expression there is." - Bruce Lee
2012-02-25,04:58,
Inlägg: #13
Forbidden patterns, hypnos och NLP?
Judas Skrev:Det du beskriver är väl i princip mirroring? Det är inte något jag tycker man aktivt ska tänka på eller manipulera, det påverkar ens mindset negativt genom att det gör en reaktiv, du "anpassar". Det är också en så väldigt liten grej av vad som skapar genuin rapport, och kommer som symptom väldigt ofta, där kvinnan anpassar sitt sätt att prata på efter dig istället för tvärtom.

Jo men precis, mirroring är ju en stor del inom rapport. Om man lär sig att göra detta naturligt, är det inget man tänker på.

Det bästa sättet för att skapa en genuin connection och med det rapport är att vara genuin själv, istället för att "manage impressions", d.v.s. att kommunicera "utan image". Ifall man själv är äkta så slappnar de allra flesta av i ens sällskap och blir mer genuina själva och vågar släppa på sin "image". De som inte slappnar av är i princip de mest osäkra i sitt eget värde (dålig självkänsla) som är mest investerade i sin image.

Håller med dig helt på denna punkt, så länge man är sitt bästa sig själv och bara "enjoy time". Jag hamnar lätt i en djupare rapport med folk, så det är naturligt för mg. Dock har jag aldrig sagt att det ska skapa attraktion, vilket det faktiskt gör för mig. Tillbaka till det du sa, naturligt, det är väl just för att min rapport kommer så naturligt som det också skapar attraktion. Och ja, kan säkert påverka äns mindset om man tänker för mycket. Tycker dock att det är helt värt att prova och se hur man själv upplever det

[SIZE="1"]This message is to short, bla bla bla[/SIZE]
SSSC - Represent~ Prince
2012-02-25,05:00,
Inlägg: #14
Forbidden patterns, hypnos och NLP?
Påtal om spegla den andra, så är det ju tillför att få den andra att följa dig, dock nu när jag tänker efter så gör jag nog det med mer med folk som ligger i min friendzone.. dock inte säker eftersom det sker naturligt
SSSC - Represent~ Prince
2012-02-25,05:04,
Inlägg: #15
Forbidden patterns, hypnos och NLP?
JohnStealth Skrev:Påtal om spegla den andra, så är det ju tillför att få den andra att följa dig, dock nu när jag tänker efter så gör jag nog det med mer med folk som ligger i min friendzone.. dock inte säker eftersom det sker naturligt

Precis, pacing & leading. Man "pacar" den andra för att "hamna på samma nivå" för att sedan ta det vidare dit man vill, dvs "leading".

Problemet när man använder det inom seduction är dock det faktum att medvetet fokuserar på att spegla tjejen vilket i många fall förstör den naturliga dynamiken där tjejen anpassar sig efter killen när hon känner värdet han har.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-02-25,05:07,
Inlägg: #16
Forbidden patterns, hypnos och NLP?
Rent generellt sett så skapas "connection" ofta per automatik när man har högt värde i tjejens ögon och hennes rationaliseringsprocess slår igång. Så att huvudsaken man klarar av att föra en normal konversation så kommer tjejen i fråga skapa denna connection av sig självt, i sin egna lilla skalle.

När det dock kommer till att bilda ett långvarigt förhållande och på så sätt "nå in på varandras djupare" kan det absolut vara av fördel att använda sig av diverse connection-tekniker för att stärka bandet.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-02-25,06:06,
Inlägg: #17
Forbidden patterns, hypnos och NLP?
Verkar som vi är överrens och att tråden förklarar bra vad rapport är och när det är lämpligt att användas Big Grin NLP är väldigt intressant förövrigt för er som har haft funderingar att checka in det. Dock tror jag det finns bättre material om man enbart är ute efter att hooka lays. Är ni ute efter alltmänt bättre socialt liv, oavsett vilken område det rör sig om så kan detta va intressant. Man kan lära sig mycket om hur människor fungerar och vad olika reaktioner personer har betyder. Man kan lära sig att läsa folks tankar, precis som henriks bok. Är man riktigt jävla skilled så kan du manipulera folk som in åt hevlete, te.x som en kille gör i The game med en servitris.
2012-02-25,17:02, (Detta inlägg ändrades senast: 2012-02-25,17:05 av {2} devil.)
Inlägg: #18
Forbidden patterns, hypnos och NLP?
Illdan.


NU kan ja knappt nått om NLP men det här känns weird. När jag haft en tjej som försökt starta en fight med mig har jag snarare varit totalt unreactive och till och med lite lättsamt lekfull och då har hon insett hur jävla larvig hon är
2012-02-25,17:03,
Inlägg: #19
Forbidden patterns, hypnos och NLP?
devil Skrev:NU kan ja knappt nått om NLP men det här känns weird. När jag haft en tjej som försökt starta en fight med mig har jag snarare varit totalt unreactive och till och med lite lättsamt lekfull och då har hon insett hur jävla larvig hon är

Precis, vilket absolut är det optimala sättet att hantera det på, no doubt about it.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-02-25,17:08,
Inlägg: #20
Forbidden patterns, hypnos och NLP?
NLP! Thats the shit FUCK YEAH!!!!
[video=youtube;4IUgH5NZAT4]http://www.youtube.com/watch?v=4IUgH5NZAT4&feature=related[/video]
Love is when you emotionally abuse her and she still comes back for more, right?


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}