LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ska man tona ner gejm efter ett ligg?
2013-09-16,20:18,
Inlägg: #1
Question  Ska man tona ner gejm efter ett ligg?
Tjena! Som jag nämnt tidigare i en tråd så fick jag ligga med en tjej efter 2 års uppehåll el grotttorka om man säger så.

Nu så messar jag med henne å detta e jag ovan att göra, många gånger jag fixar # med tjejer så dör mina sms-convos bara ut, dock har jag aldrig legat med dem före #-utbytena.

Det jag märker nu när jag messar med henne är att det är väldigt chill, down-to-earth å inge high emotional spike texter mellan oss. Om jag typ "retas" på nått sätt så får jag inget superstarkt emotionellt svar tebax.

Jag kör inget sexuellt dock. Men det kanske är så att om man redan legat med en tjej så behöver man inte hålla på med "gejm" på samma sätt eftersom man lixom redan gjort det intimaste man kan göra med varann?

Bör man då helt enkelt tona ner det hela å visa att man e en normal dude å sen bara föreslå uppkommande träffar då å då? Grejjen e att jag vill lixom veta var jag har personoen ifråga så jag inte sitter å slösar cash på massa jevla sms-trams.

Jag vill veta om man e KK med nån, om förhållande håller på å utvecklas el om det bara var en engångsgrej, jag orkar inte med otydligheter då det slösar min tid å pengar som jag har ont om hehu.

gärna tips från erfarna dudes mottages gärne! ^^,
2013-09-16,20:53,
Inlägg: #2
RE: Ska man tona ner gejm efter ett ligg?
Jag skulle ha varit rakt på och frågat henne vad hon egentligen vill med detta, eller att du förklarar för henne vad du vill ha ut av det hela, så det inte blir några missförstånd eller dylikt. Dock är jag inte alls lika erfaren som många av snubbarna här så folk får gärna rätta det jag skrivit!
It Ain't how hard you hit, it's how hard you can get hit and keep moving forward.
2013-09-16,20:56,
Inlägg: #3
RE: Ska man tona ner gejm efter ett ligg?
Sex är normalt sett större investering för tjej så därför brukar dom bli "lättare" att göra med efter sex. Skulle ta det lite lugnt om jag var du, håll inte på att tjata för mycket på henne. Då signalerar du att du inte legat på år och dag och att det är värsta grejen för dig. Kan nog vara lite avtändande för tjejen. Ta det lugnt bara, hon verkar ju ändå kapabel att ligga med dig igen.

Lite oneitis-vibbar känns det som.. Wink
2013-09-16,22:11,
Inlägg: #4
RE: Ska man tona ner gejm efter ett ligg?
(2013-09-16,20:53)Flumrider Skrev: Jag skulle ha varit rakt på och frågat henne vad hon egentligen vill med detta, eller att du förklarar för henne vad du vill ha ut av det hela, så det inte blir några missförstånd eller dylikt. Dock är jag inte alls lika erfaren som många av snubbarna här så folk får gärna rätta det jag skrivit!

Tycker inte man ska ta upp det om man inte har ett riktigt abundance låt henne göra det istället.
Men ja, tror det är rätt bra att vara mer chill när det inte handlar om speed seduction något mera. Man behöver inte sms "gejma" alls då om man inte ids.

Personligen har jag skälpt mer än det hjälp av att köra sms gejm efteråt.
Tänka på är väl att inte hamna allt för mycket i hennes frame tycker jag.
2013-09-16,22:24, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-16,22:43 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #5
RE: Ska man tona ner gejm efter ett ligg?
inge game efteråt. Efter sex är det tjejen som behöver "gamea" dig eftersom du är programmerad att söka vidare fitta och hon är programmerad att vilja behålla dig för att ta hand om ungen som en provider. I en sund relation är det nu tjejen som jagar dig, det är hennes uppgift efter sex och det är så tjejer brukar bete sig efter sex. Hennes uppgift är att få dig att stanna.

Så bestäm vad du vill, fråga vad hon vill (tjejer kan i dagens samhälle ibland bara vara ute efter sex, men grundläggande programmering i hjärnan är att vilja ha killen som provider. Se det som att du är en mäktig pokemon som hon vill lyckas fånga och behålla. Dock kanske hon redan har ett antal providers (om hon är snygg har hon säkert hur många killar som helst efter henne som providar för henne så då kanske du bara var ett simpelt knull Smile ) Vissa tjejer skiter också i providers eftersom de inte behöver providers i dagens samhälle (samhället är som en stor provider).

Edit: sen såklart måste du ju ha en attraktiv persononlighet överlag, men aktivt "game" krävs inte.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-09-16,22:50,
Inlägg: #6
RE: Ska man tona ner gejm efter ett ligg?
Tack för svaren. Hm, jag förstår, jo jag tänkte att det var lite cepe att jag skulle fortsätta "gejma" som vanligt näré var hon som ragga på mig i princip mest, men just nu äré jag som måst smsa innan hon smsar nått, jag vet inte om det beror på att hon egentligen bara ser mig som engångsligg å därmed tackar å bockar för all uppmärksamhet jag ger henne därefter.

En polare jag snacka med nyss i telefon berätta att det kan vara bra å ringa för då hinner man prata mer, bygga upp nån slags connection (för vi har egentligen i princip ingen rapport alls förutom att vi jobbar på samma ställe, jag vet inget om hennes fritidsinstressen, värderingar osv; om nu ens detta behövs för ett KK-förhållande).

Å andra sidan så kanske det kan kännas för "påträngande" el som ni säger för needy om jag ringer rätt tidigt. Jag tror jag chillar nu å låter henne få kontakta mig ist om hon vill nått el e kåt. Jag e ju det rätt ofta å nu får jag tacka å bocka sj för det jag lyckades åstadkomma här i helgen å hitta nya potentiella ligg eller KKs.

Tack för svaren igen grabbar! :-)
2013-09-16,23:06,
Inlägg: #7
RE: Ska man tona ner gejm efter ett ligg?
Eftersom att du har matat henne med bekräftelse efter ligget så lär nog hennes benägenhet att höra av sig ha minskat ganska rejält. Testa nästa gång du ligger med en tjej att vänta några dagar med att höra av dig och låt henne gå och fundera på varför du inte hört av dig det. Inte allt för sällan så blir tjejen osäker och är då ganska snabb att höra av sig till dig för att se att "allt står rätt till". Dynamiken blir som Ragnarök skrev helt annorlunda efter sex så det är bara att luta sig tillbaka då!
2013-09-16,23:17,
Inlägg: #8
RE: Ska man tona ner gejm efter ett ligg?
Sant. Jag gjorde klassiskt nybörjaremisstag för var så länge sen jag legat så jag glömt bort the basics; kontakta inte tjejen efter ett ligg låt hon göra det eftersom jag ändå "vunnit spelet" el vad man ska säga! ^^,
2013-09-16,23:25, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-16,23:29 av {2} Jesus Resurrected.)
Inlägg: #9
RE: Ska man tona ner gejm efter ett ligg?
Slow down AlplAy! Jisses, det blir bara så allvarligt som du själv gör det till!

Några olika scenarion och hur jag generellt skulle hantera dom. Jag förutsätter att du endast vill ha sex, det är bilden jag fått från din FR och i allmänhet.

  1. Hon visar signaler som gör det tydligt att hon vill investera emotionellt. Det här kan ske genom att hon börjar snacka mycket om sig själv, vill berätta för dig om saker hon gör, sin familj, sina intressen. Om hon gör det här och tar upp fler och fler saker om sitt liv UTAN att du frågar några följdfrågor eller egentligen visar upp något intresse av att få veta mer, då är det läge att göra det klart och tydligt för henne att du inte är intresserad av något förhållande.

    Går att säga på ett hövligt sätt genom att säga "Jag måste bara göra det här tydligt, jag är 100% inte intresserad av något förhållande, bara så att vi båda är införstådda i det". Det här är inget konstigt att säga och det pajjar ingen stämning eller liknande, ni har bara hookat upp en gång på krogen och visar hon på att vilja mer så är det bara att lägga nivån där. Hon kommer antingen anpassa sig och hänga med dig ändå efter utgångar och/eller när du ber henne komma över eller så avvärjer du en jobbig situation före att den uppstår.

    Det finns ingen anledning att komplicera det mer än så.


  2. Hon svarar på dina mess men skickar inga egna för att starta upp smskonvos och visar inget större intresse i att investera något av sig själv i eran relation. Det här är ett klart och tydligt tecken på att hon är nöjd med att ni hookade upp och knullade men att hon inte vill ha något mer. Skit i att messa henne om ditt och datt och vardagliga grejer. Det finns inget att vinna på det, du springer ändå på henne på jobbet så byt lite ord vid dom tillfällena, var trevlig osv som man är på jobbet men låt det vara där.

    När helgen närmar sig, gör lite egna planer med att träffa polare någonstans i stan eller förfest eller hur du brukar göra, fråga henne vad hon har för planer. Ska hon ut så fråga vart och säg att ni kanske kan mötas upp och/eller dra ihop era kompisgäng under kvällen. Är hon inte helt exalterad över det så bry dig inte så mycket om det, du har visat intresse att av att träffas ute i fyllan och villan och hon kommer ha det i bakhuvet när hon går ut och dricker.

    Jag rekommenderar starkt att inte hålla för tight sms-kontakt, vill du att ni ska ha en lös sexrelation som går över i bootycalls och/eller KKrelation så umgås inte som att ni är bästisar eller som att du vill vara bästisar eller bli tillsammans.

    Om ni inte hamnar på samma ställe så pga någon logistik med kompisgängen räcker det gott med att höras när kvällen närmar sig sitt slut och fråga om ni ska fyllekäka, eller ta en sista bira/vin/drink/vatten för att nyktra till eller om hon ska med hem till dig.

    Om du inte tycker hon är störtskön och hänga med så finns det ingen anledning att hänga med henne mer än när ni ska ha sex, resten av tiden kan du gott hänga med dom som du tycker är störtsköna, killar som tjejer.

Min bild över det som hände, när jag utgår från din FR, är att det mer eller mindre var hon som raggade upp dig, så det känns inte som att du ska lägga så mycket energi på det här. Jag förstår att det är jävligt nice att äntligen ha fått till det efter 2 år men försök att fokusera på något annat i stort och ta den här chansen när den kommer upp igen på helgerna och/eller hon hör av sig.

Ta även chansen att ha det här som självförtroendebooster när du är ute, du vet att du ändå med stor sannolikhet kommer få knulla när kvällen tar slut så passa på att ha lite kul, var inte rädd för att fjanta loss i olika sets och göra bort dig eller liknande, någon kommer ändå vilja rida åderpålen senare vad dom andra ändå tycker och tänker. Och ju mer du skiter i vad andra gör och ser eller reagerar med ju mer kan du fokusera på att leva ut dig själv och bara ha kul med vad som intresserar eller eggar dig för stunden - vilket är attraktivt och sexigt Smile

Du verkar ha visat ett intresse av att ses några gånger, gör du det mer än så upplevs det som needy. Förutsatt att det inte är så att hon kommer med motförslag om andra tillfällen att ses dom gånger som du lagt fram förslag men hon inte kunnat/velat träffas.

Överlag, play it cool, finns ingen anledning att övergejma eller i min mening gejma överhuvudtaget just nu.

You got this in the bank dude!
Don't count the days, make the days count - Muhammed Ali
2013-09-16,23:58,
Inlägg: #10
RE: Ska man tona ner gejm efter ett ligg?
(2013-09-16,23:25)Jesus Resurrected Skrev: Slow down AlplAy! Jisses, det blir bara så allvarligt som du själv gör det till!

Några olika scenarion och hur jag generellt skulle hantera dom. Jag förutsätter att du endast vill ha sex, det är bilden jag fått från din FR och i allmänhet.

  1. Hon visar signaler som gör det tydligt att hon vill investera emotionellt. Det här kan ske genom att hon börjar snacka mycket om sig själv, vill berätta för dig om saker hon gör, sin familj, sina intressen. Om hon gör det här och tar upp fler och fler saker om sitt liv UTAN att du frågar några följdfrågor eller egentligen visar upp något intresse av att få veta mer, då är det läge att göra det klart och tydligt för henne att du inte är intresserad av något förhållande.

    Går att säga på ett hövligt sätt genom att säga "Jag måste bara göra det här tydligt, jag är 100% inte intresserad av något förhållande, bara så att vi båda är införstådda i det". Det här är inget konstigt att säga och det pajjar ingen stämning eller liknande, ni har bara hookat upp en gång på krogen och visar hon på att vilja mer så är det bara att lägga nivån där. Hon kommer antingen anpassa sig och hänga med dig ändå efter utgångar och/eller när du ber henne komma över eller så avvärjer du en jobbig situation före att den uppstår.

    Det finns ingen anledning att komplicera det mer än så.


  2. Hon svarar på dina mess men skickar inga egna för att starta upp smskonvos och visar inget större intresse i att investera något av sig själv i eran relation. Det här är ett klart och tydligt tecken på att hon är nöjd med att ni hookade upp och knullade men att hon inte vill ha något mer. Skit i att messa henne om ditt och datt och vardagliga grejer. Det finns inget att vinna på det, du springer ändå på henne på jobbet så byt lite ord vid dom tillfällena, var trevlig osv som man är på jobbet men låt det vara där.

    När helgen närmar sig, gör lite egna planer med att träffa polare någonstans i stan eller förfest eller hur du brukar göra, fråga henne vad hon har för planer. Ska hon ut så fråga vart och säg att ni kanske kan mötas upp och/eller dra ihop era kompisgäng under kvällen. Är hon inte helt exalterad över det så bry dig inte så mycket om det, du har visat intresse att av att träffas ute i fyllan och villan och hon kommer ha det i bakhuvet när hon går ut och dricker.

    Jag rekommenderar starkt att inte hålla för tight sms-kontakt, vill du att ni ska ha en lös sexrelation som går över i bootycalls och/eller KKrelation så umgås inte som att ni är bästisar eller som att du vill vara bästisar eller bli tillsammans.

    Om ni inte hamnar på samma ställe så pga någon logistik med kompisgängen räcker det gott med att höras när kvällen närmar sig sitt slut och fråga om ni ska fyllekäka, eller ta en sista bira/vin/drink/vatten för att nyktra till eller om hon ska med hem till dig.

    Om du inte tycker hon är störtskön och hänga med så finns det ingen anledning att hänga med henne mer än när ni ska ha sex, resten av tiden kan du gott hänga med dom som du tycker är störtsköna, killar som tjejer.

Min bild över det som hände, när jag utgår från din FR, är att det mer eller mindre var hon som raggade upp dig, så det känns inte som att du ska lägga så mycket energi på det här. Jag förstår att det är jävligt nice att äntligen ha fått till det efter 2 år men försök att fokusera på något annat i stort och ta den här chansen när den kommer upp igen på helgerna och/eller hon hör av sig.

Ta även chansen att ha det här som självförtroendebooster när du är ute, du vet att du ändå med stor sannolikhet kommer få knulla när kvällen tar slut så passa på att ha lite kul, var inte rädd för att fjanta loss i olika sets och göra bort dig eller liknande, någon kommer ändå vilja rida åderpålen senare vad dom andra ändå tycker och tänker. Och ju mer du skiter i vad andra gör och ser eller reagerar med ju mer kan du fokusera på att leva ut dig själv och bara ha kul med vad som intresserar eller eggar dig för stunden - vilket är attraktivt och sexigt Smile

Du verkar ha visat ett intresse av att ses några gånger, gör du det mer än så upplevs det som needy. Förutsatt att det inte är så att hon kommer med motförslag om andra tillfällen att ses dom gånger som du lagt fram förslag men hon inte kunnat/velat träffas.

Överlag, play it cool, finns ingen anledning att övergejma eller i min mening gejma överhuvudtaget just nu.

You got this in the bank dude!

Tack som fan för det utförliga svaret mannen! =) Du har helt rätt i att jag gjort för stor deal av det hela. Jag som blev alldeles för till mig å trodde jag hittat ett potentiellt KK, men men, jag tar det som det kmr ist, bara jag som plågar mig sj för mkt genom att vara controlfreak, nervös, perception manager osv.

Nu skiter jag i å kontakta henne via sms, jag svarar ibland om hon skickar, å om hon ringer vid ett ypperligt tillfälle så svarar jag sjfallet efter några pling å tar det därifrån, förhoppningsvis bliré enbart bootycalls å inga "ge mig bekräftelse"-samtal.

Ska ta å fixa en bättre bild på badoo så jag kan köra mer där då jag jobbar vid så efterblivna tider nu när jag såg att min gamla fick 2.67/10 haha så dax å fixa bättre klädstil, tänkte köra halvtrasiga blåjeans å svart skinjacka å nå simpel tröja å t-shirt med nå halvsimpelt smycke å kanske bandana om det passar mitt huvve å så ska jag stå vid nått galler så det skapar lite "badboy"-känsla till det hela.

Tack återigen mannen för att du tog dig tiden å skriva allt det där Big Grin
2013-09-17,16:13,
Inlägg: #11
RE: Ska man tona ner gejm efter ett ligg?
Tare lugnt bara, som alla andra skrivit. Har ni väl legat har hon investerat ganska hårt i dig, så uppför dig bara som du skulle göra med en skön polare så kommer de rulla på lätt som en plätt. Vill du pippa igen så hör av dig, och dra med henne när du ska ut, eller bara en filmkväll, hon vet ju vad som är på g liksom! Smile
2013-09-17,20:08,
Inlägg: #12
RE: Ska man tona ner gejm efter ett ligg?
(2013-09-17,16:13)kinkykong Skrev: Tare lugnt bara, som alla andra skrivit. Har ni väl legat har hon investerat ganska hårt i dig, så uppför dig bara som du skulle göra med en skön polare så kommer de rulla på lätt som en plätt. Vill du pippa igen så hör av dig, och dra med henne när du ska ut, eller bara en filmkväll, hon vet ju vad som är på g liksom! Smile

haha thx igen grabbar! nu när jag int messat nått på typ 24 timmar så har hon addat mig på fejjan men jag tänker int acceptera ännu för jag e en jävla fitta på perception management! ^^,

ni hade iaf rätt; när man pippat så ändras verkligen allt å det verkar som tjejer kan börja investera då i en. dock så trodde jag hon int ville för sexet var ju rätt illa enligt mig eftersom båda var fulla å jag med min vinballe fick ju slakebajs hela tid!
2013-09-17,20:20,
Inlägg: #13
RE: Ska man tona ner gejm efter ett ligg?
Well, jag har haft rätt kasst sex bland mina första gånger, kanske inte första gången men en av dom första och tjejen har blivit kär i mig.

Efter att blivit lite mer erfaren har jag knullat brudar till orgasm och dom ligger helt utslagna utan att dom blivit kära i mig.

Jag tror inte sexet är det viktigaste hos tjejer och det är inte jätte avgörande för om dom kommer bli kära i dig eller inte. Där är det din personlighet och din attityd utanför sängen som avgör, alltså hur ni "klickar" med varandra, eller iaf är det mest betydande.

Visst, om bruden inte har några vidare känslor för dig och inte har intresse för mer än ett ONS eller eventuellt att vara KKs så lär ju sexet däremot vara mer betydande. Kasst = det blev ett ONS, bra = KKs.

Tjejen är kär i dig om sexet var kasst och hon visar intresse och börjar kontakta dig nu när du slutat kontakta henne.

Just my 2 cents !
2013-09-17,20:33,
Inlägg: #14
RE: Ska man tona ner gejm efter ett ligg?
(2013-09-17,20:20)confused... Skrev: Well, jag har haft rätt kasst sex bland mina första gånger, kanske inte första gången men en av dom första och tjejen har blivit kär i mig.

Efter att blivit lite mer erfaren har jag knullat brudar till orgasm och dom ligger helt utslagna utan att dom blivit kära i mig.

Jag tror inte sexet är det viktigaste hos tjejer och det är inte jätte avgörande för om dom kommer bli kära i dig eller inte. Där är det din personlighet och din attityd utanför sängen som avgör, alltså hur ni "klickar" med varandra, eller iaf är det mest betydande.

Visst, om bruden inte har några vidare känslor för dig och inte har intresse för mer än ett ONS eller eventuellt att vara KKs så lär ju sexet däremot vara mer betydande. Kasst = det blev ett ONS, bra = KKs.

Tjejen är kär i dig om sexet var kasst och hon visar intresse och börjar kontakta dig nu när du slutat kontakta henne.

Just my 2 cents !

haha weird att tjejen skulle kunna bli kär i mig fast sexet var kasst, men men kvinnor e som dem e. Grejen e ju att vi båda var på fyllan, hon ragga på mig, knappt nån riktig "rapport" el kännedom om varann, men men, kan hon tänkas pippa mer med mig så jag får spruta, njuta å öva mina sexförmågor så e jag nöjd!

man skulle nästan kunna se mina snabba sms redan dagarna eftersom en form av pushnpull eftersom jag först kontakta 2 dar i sträck sen sluta jag konstant å drar ut på det hela å då dras hon in igen för att investera (förutsatt att hon känner nån motivation för det i huvudtaget vilket hon möjligen gör pga fejjtillägget).

jaja återigen så får jag int gö nå stor grej av det hela, jag har suttit å funderat ut en ny stil då jag tror min rutiga grönrödaskjorta e lite för "gubbig". jag funderar på en annan stil som e mer casual, relaxed, badboy osv. så kan jag köra denna på badoo, fejjan å såklart vid utgång, dessutom funderar jag på att skippa spriten för wtf, varför köra ONS om jag inte ens kan få spruta under ligget? ^^,
2013-09-17,20:47, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-17,20:47 av {2} confused....)
Inlägg: #15
RE: Ska man tona ner gejm efter ett ligg?
Så var jag också i början, jag trodde något var fel på mig. Gissar på en blandning av för mycket runk och att jag var nervös/spänd och rädd för att vara dålig så jag fokuserade typ enbart på tjejen och kunde inte slappa av och fokusera på mig själv.

Med erfarenhet så du blir mer avslappnad och vet vad du själv gillar bättre så kommer du mest troligt kunna komma på fyllan också, så länge du inte tokrunkat nonstop hela veckan eller precis före du drog ut eller super dig dyngrak.

Moderat fylla där du undviker att bli kanonfull och mer erfarenhet = du kommer klara komma på fyllan.

Undvika spriten kan dock vara en bra ide eftersom det är jävla svårt att reglera och jävla lätt att bli jusst kanonfull på det, detsamma gäller shottar. ^^ Kör öl istället, och då enbart öl, inga shottar eller sprit, då är det lättare att reglera fyllan eftersom man inte får lika "starka drinkar" och alltid vet hur mycket det innehåller, och dessutom tar det jävla mycket plats i magen så kan fan t.o.m vara svårt att bli superfulla vissa gånger.
2013-09-17,22:34,
Inlägg: #16
RE: Ska man tona ner gejm efter ett ligg?
Får man värre vinballe av vin å sprit? Äré bäst om man bara dricker några öl så man blir lagom lullig?
2013-09-17,23:09, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-17,23:17 av {2} confused....)
Inlägg: #17
RE: Ska man tona ner gejm efter ett ligg?
Edit : Läste fel. ^^

Tror faktiskt inte man får värre vinballe av vin å sprit, inget jag märkt iaf. Är ju alkoholen i sig som har den effekten och desto mer du dricker desto fetare vinballe får du kort och gott, oavsett vilken alkohol dryck du dricker.

Ja det är mycket bättre att bara bli lagom lullig, det är att bli lagom lullig som är själva poängen med att jag rekomenderar öl. Är ju egentligen skitsamma om du kör shottar & sprit eller öl så länge du håller dig lagom lullig på båda.

Grejen är att det är mycket lättare att hålla sig lagom lullig om man bara kör öl och undviker starkare mer koncentrerade grejer.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Hur går man vidare efter nummer... Steel 7 6,099 2016-01-05,11:51
Senaste inlägg:: Steel
  Day 2 efter krogpull meffalol 14 8,622 2013-11-13,13:26
Senaste inlägg:: Schlinus
  Hur hör man av sig efter uppehåll? Syltburken 3 2,341 2013-11-12,12:05
Senaste inlägg:: trollface
  Daygame, vad ska jag säga efter att jag har öppnat? Insecureboy 2 1,119 2012-04-02,00:05
Senaste inlägg:: russel

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}