LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
The power of now - Tolle
2012-02-23,19:26,
Inlägg: #1
The power of now - Tolle
Jag fick hem boken "lev livet fullt ut" på eng "the power of now" av Eckhart Tolle idag.
Har läst så mycket om att den boken ska va så bra etc. Men jag är nästan lite skraj för att läsa den, kommer hela min värdsbild med ego etc. att krascha? Har läst om folk som kommit in i sköna flow efter att ha läst den men även sånna som fått identitetskriser..
Jag är bara nyfiken på era uppfattningar av boken, ni som läst den. Började ni leva mer i nuet? Fick ni en uppenbarelse? Blev ni bättre på tjejer?
2012-02-23,19:50,
Inlägg: #2
The power of now - Tolle
Att "vara i nuet" och "presence" är något som absolut är väldigt väldigt effektivt när det kommer till att bonka hoes.

Om denna bok hjälper dig med det kan jag inte säga, jag vet folk som den har hjälpt enormt mycket, men jag vet också människor som blivit rätt uppfuckade av den.

Läs den, tror inte det finns någon större risk att du blir mongo sålänge du har kunskapen om att vissa kan bli det, dvs se på det hela med ett kritiskt öga.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2012-02-23,19:50,
Inlägg: #3
The power of now - Tolle
Nja. Jag försvann från nuet och blev totalt fucked up eftersom jag helt plötsligt började reflektera över hurvida jag var i nuet eller ej. Fick svårt att njuta av saker och ting, för att jag reflekterade för mycket över att jag var i nuet. Att vara i nuet är någonting man ska uppnå på naturlig väg genom att göra saker i sitt liv, inte genom att bevaka varenda tanke och känsla man har i kroppen. Insåg dock rätt snart hur fucked up skiten var. Bränn boken är mitt bästa råd.
2012-02-23,19:56,
Inlägg: #4
The power of now - Tolle
precis som valle skriver så tar den upp en hel del bra grejer. Men precis som med PUA finns de dem som kan bli gameskadade, blir en del tolle anhängare lite "flummskadade".

Jag har själv format något jag vill kalla sexual presence tack vare tolles ord i kombination med det jag tagit in via PUA. Så nä.. har du en vettig förhållning till allt annat du läser och tar in så är det absolut ingen fara.
you need to try before you win
2012-02-23,21:33,
Inlägg: #5
The power of now - Tolle
Evilvalle Skrev:Att "vara i nuet" och "presence" är något som absolut är väldigt väldigt effektivt när det kommer till att bonka hoes.

Om denna bok hjälper dig med det kan jag inte säga, jag vet folk som den har hjälpt enormt mycket, men jag vet också människor som blivit rätt uppfuckade av den.

Läs den, tror inte det finns någon större risk att du blir mongo sålänge du har kunskapen om att vissa kan bli det, dvs se på det hela med ett kritiskt öga.

Ok det ska nog gå fint. Jag hoppas lite på att få någon sjuk uppenbarelse så jag kommer in i superflow lagom till helgen, hehe.

Stridskuken Skrev:Nja. Jag försvann från nuet och blev totalt fucked up eftersom jag helt plötsligt började reflektera över hurvida jag var i nuet eller ej. Fick svårt att njuta av saker och ting, för att jag reflekterade för mycket över att jag var i nuet. Att vara i nuet är någonting man ska uppnå på naturlig väg genom att göra saker i sitt liv, inte genom att bevaka varenda tanke och känsla man har i kroppen. Insåg dock rätt snart hur fucked up skiten var. Bränn boken är mitt bästa råd.
Ajdå, låter trist.

swagger Skrev:precis som valle skriver så tar den upp en hel del bra grejer. Men precis som med PUA finns de dem som kan bli gameskadade, blir en del tolle anhängare lite "flummskadade".

Jag har själv format något jag vill kalla sexual presence tack vare tolles ord i kombination med det jag tagit in via PUA. Så nä.. har du en vettig förhållning till allt annat du läser och tar in så är det absolut ingen fara.
OK, tacks!
2012-02-23,21:58,
Inlägg: #6
The power of now - Tolle
Bästa boken jag läst, gav mig en helt nytt sätt att vara och tänka. Bli av med stress, negativa tankar, ändra sinnestillstånd.

Hade förut ibland långa negativa tanke loopar som jag nu bryter. Lite risk att jag håller på att bli flumskadad, men det är en väldigt skön känsla att vara i nuet dom första gångerna när du märker all skit som har snurrat i bakhuvudet och det är helt tyst, blir ett lyckorus.

Jaja får ta av Dileva klänningen och lägga mig.
2012-02-23,22:05,
Inlägg: #7
The power of now - Tolle
Spade Skrev:Hade förut ibland långa negativa tanke loopar som jag nu bryter. Lite risk att jag håller på att bli flumskadad, men det är en väldigt skön känsla att vara i nuet dom första gångerna när du märker all skit som har snurrat i bakhuvudet och det är helt tyst, blir ett lyckorus.

Låter NAJS! Långa negativa tankeloopar känner jag igen.. Ska börja läsa snart : )
2012-02-24,11:16,
Inlägg: #8
The power of now - Tolle
såå, ni som har läst den. Ska man köpa sig den här boken på svenska eller på engelska?
2012-02-24,11:35,
Inlägg: #9
The power of now - Tolle
Läs den, skit bra bok. Ta vad som klickar med dig och remove the rest.
Försök inte få allt och klicka...bara läs och det som klickar fortsätter du med. Smile
[SIZE="4"]SSSC - Represent~[/SIZE]
2012-02-24,11:45,
Inlägg: #10
The power of now - Tolle
Sticky Skrev:såå, ni som har läst den. Ska man köpa sig den här boken på svenska eller på engelska?

Det beror på lite, jag läste den på svenska och det kändes konstigt. Så om du inte har några problem med engelskan så tycker jag att du ska köra på det.
Love is when you emotionally abuse her and she still comes back for more, right?
2012-02-24,18:59,
Inlägg: #11
The power of now - Tolle
Jag läste boken på engelska, vet inte om det gör nån skillnad gentemot svenska versionen, men jag tyckte den var bäst. Lugnt den bok som hjälpt mig njuta av livet mest av alla jag läst hittills. Sen finns det uppenbarligen folk som fått negativa upplevelser av den också, och de allra flesta jag snackat med har inte känt nån effekt alls, men att få det klicket jag fick, shit asså, typ det bästa som hänt mig ever. Minns att jag läste boken och bara uppfylldes av ett stort lugn, blev varm i hela kroppen och andades ut mentalt, så fruktansvärt jävla skönt.

Skulle rekommendera den på engelska däremot då den använder ett rätt svåröversatt och rätt abstrakt språk. Risken finns dels att översättningen blir dålig och dels att man tror att översättningen blir dålig. Engelska funkar fint.
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-02-26,22:31,
Inlägg: #12
The power of now - Tolle
Laddade ner ljudboken. Såg den som mer inspirerande.


citat från Ekhart Tolle
Citat:"A beggar had been sitting by the side of the road for over thirty years. One day a stranger walked by. "Spare some change?" mumbled the beggar, mechanically holding out his old baseball cap. "I have nothing to give you", said the stranger. Then he asked, "What's that you are sitting on?" "Nothing", replied the beggar. "Just an old box. I have been sitting on it as long as I could remember". "Ever looked inside?" asked the stranger. "No" said the beggar. "What’s the point there's nothing in there". "Have a look inside", insisted the stranger. The beggar managed to pry open the lid. With astonishment, disbelief, and elation, he saw the box was filled with gold."
2012-04-16,12:05,
Inlägg: #13
The power of now - Tolle
Gött med lite diskussion om denna boken. Blev inspirerad och beställde den precis! Tnx
2012-04-16,12:44,
Inlägg: #14
The power of now - Tolle
grymt bra bok faktiskt, men jävligt lätt att fastna i flummigheternas fallgropar också som sagt

men sjukt bra för att "hålla state" i pua termer och vara oreaktiv

också allmänt grym för att höja välbefinnandet i allmänhet
"Can't a young nigga get money anymore? Tell PETA my mink is draggin' on the floor."


[SIZE="5"]Preach Niggas[/SIZE]


"Freedom cannot be faked. It's all in your subcommunication on all levels. It's simply a lack of restraint in expressing who you are. The Less restraint you have, the more attractive you are. Final. Why? Because the lack of restraint in expressing who you are says it all."
2012-04-16,14:59,
Inlägg: #15
The power of now - Tolle
Catgroove Skrev:Gillade boken, hjälper mig att komma tillbaka till verkligheten (nuet) när jag dagdrömmer vilket jag kan göra rätt så ofta. Men tycker dagdrömmeri måste få förekomma, annars skulle jag bli helt fucked känner jag. Gäller att hitta en balans så att det inte blir för mycket bara. Kan ibland sitta och dagdrömma och komma på mig själv vad jag gör, tänker efter om jag dagdrömt för länge eller inte tillräckligt än och tar sedan ett val därefter.

Det är inte fel att dagdrömma på något vis, det som är "fel" är bara när dagdrömmandet tar ÖVER och du inte kan stoppa det och mår dåligt av det. If it feels good, its fine
What other people think about you is none of your business

Call it anarchy or whatever you want to, theres times when you wanna be able to do whatever the fuck you want, and yknow, lifes short, so why shouldnt you?
2012-04-17,15:16,
Inlägg: #16
The power of now - Tolle
Tycker man får fel fokus med medveten närvaro som det kallas på svenska. Ser det själv som bekväm närvaro. Att man är Chill med det som är och behöver ingen ytterligare stimulans.
2012-04-19,20:09,
Inlägg: #17
The power of now - Tolle
Kan denna bok ge tips på hur man är mer i nuet vad gäller koncentration? Mitt största problem är att jag kan sitta och försvinna i en dagdröm helt okontrollerat och bara sväva bort under väldigt lång tid när jag sitter och pluggar eller gör nåt annat tråkigt. Kommer ofta på mig själv med detta och det känns frustrerande hur jag glider iväg från verkligheten ibland när jag borde sitta fokuserad.
2012-04-19,23:26,
Inlägg: #18
The power of now - Tolle
Commander Skrev:Kan denna bok ge tips på hur man är mer i nuet vad gäller koncentration? Mitt största problem är att jag kan sitta och försvinna i en dagdröm helt okontrollerat och bara sväva bort under väldigt lång tid när jag sitter och pluggar eller gör nåt annat tråkigt. Kommer ofta på mig själv med detta och det känns frustrerande hur jag glider iväg från verkligheten ibland när jag borde sitta fokuserad.

Sitter i exakt samma sits som dig. There's only one way to find out for both of us - read it.
"No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
2012-04-20,00:52,
Inlägg: #19
The power of now - Tolle
Gillar den, men tycker allt klickade först när jag gjorde en 10-dagars retreat med Vipasssanameditation. En del saker låter flummigare än vad dom är - feeling the inner body t.ex. vilket han borde bara kallat feeling the body. Att alltid ha en del av sin uppmärksamhet riktad mot sin egen kropp och dess förnimmelser är en av dom allra viktigaste lärdomarna i hela boken, men jag fattade det först när jag började meditera hur grundläggande det är.
2012-04-20,01:00,
Inlägg: #20
The power of now - Tolle
Kan också rekommendera stenålderskost/low carb, påverkar min mentala klarhet något enormt.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Brené Brown: The power of vulnerability(rolig, 20min lång vid) illdan 3 1,456 2013-05-06,18:18
Senaste inlägg:: Sam
  Tolle principer sammanfattade @RSDNATION Spider 3 1,493 2012-07-23,18:37
Senaste inlägg:: Spider

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}