LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Copycat
2013-09-25,20:07,
Inlägg: #1
Copycat
Fick höra en intressant grej av en i klassen på universitetet. Vi pratade ett bra tag om evolution och skapelsetron. Han tror stenhårt på skapelsetron och är VÄLDIGT påläst om både. Iallafall, vi hade en sjukt rolig och intressant diskussion som berikade mina kunskaper. Sedan kom vi in på att prata om kroppsspråk. Han berättade att han hade läst en bok som en tankeläsare (kommer ej ihåg namnet) hade skrivit. (istället för tankeläsare läs; läser kroppsspråk) Iallafall, han hade skrivit i boken, om man börjar härma en tjej så kan hon medvetet/undermedvetet börja dra sig till dig, eller börja tänka efter " Känner jag igen denna killen någonstans?"

Ett exempel då min text är väldigt luddig.

Säg att du är i en galleria och kollar på tavlor, några meter bredvid dig står en tjej som också kollar på tavlor. Vi säger att hon har armarna i kors, teorin är att du också ska ta armarna i kors, ändrar hon ställning och står med ena foten bakom den andra medan hon har handen runt hakan, ja då ska du också göra det. Meningen är som jag nämnde tidigare att hon ska börja tänka efter, "vet jag vem detta är?" så kommer hon dras till dig, enligt teorin.

Detta kan stämma då människors egon normalt sett är väldigt stort. "Shit han står precis som mig, han har sina armar precis som mig, vi är likadan!!"
Det är i princip samma sak när man träffar nya människor, börjar du bete dig som dem, så kommer de att tycka om dig direkt.

Någon som hört talas om detta? Eller hur verkar det vara? Rent bullshit, eller något som låter vettigt?
It Ain't how hard you hit, it's how hard you can get hit and keep moving forward.
2013-09-25,20:10, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-25,20:11 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #2
RE: Copycat
Detta är väl klassisk rapport / mirroring / NLP skit? ^^

http://en.wikipedia.org/wiki/Mirroring_%28psychology%29
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-09-25,20:13,
Inlägg: #3
RE: Copycat
(2013-09-25,20:10)TonightIsTheNight Skrev: Detta är väl klassisk rapport / mirroring / NLP skit? ^^

http://en.wikipedia.org/wiki/Mirroring_%28psychology%29

Ja men där har vi det. Kanske jag som är alldeles för dålig som inte hade hört talas om detta?!
It Ain't how hard you hit, it's how hard you can get hit and keep moving forward.
2013-09-25,20:22, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-25,20:24 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #4
RE: Copycat
(2013-09-25,20:13)Flumrider Skrev: Ja men där har vi det. Kanske jag som är alldeles för dålig som inte hade hört talas om detta?!

Det är nog du som bara inte har koll på läget. Detta har funnits inom PUA communityt länge Wink.

Skulle gärna höra vad folk säger om hur användbart det är dock Smile Jag tror att det kan vara bra för att bygga rapport.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-09-25,20:33,
Inlägg: #5
RE: Copycat
Jag säger tvärtom och litar inte på människor som börja röra sig som mig, prata som mig osv. Påfallande ofta är det också dessa människor som fnissar åt allt man säger och beter sig allmänt nervösa.
2013-09-25,20:34,
Inlägg: #6
RE: Copycat
(2013-09-25,20:30)Toledo Skrev: Jag tycker du ska ge den killen länken till denna sidan!

Men iallafall, ja detta är ganska gammalt och inget nytt inom attraktion.

Den killen menade inte att han brukar använda det för att fixa brudar, det var bara något han berättade och något som fascinerade mig eftersom jag aldrig har hört talas om det.

Men då är frågan, hur pass bra/dåligt funkar detta? Värt att testa?
It Ain't how hard you hit, it's how hard you can get hit and keep moving forward.
2013-09-25,20:52,
Inlägg: #7
RE: Copycat
(2013-09-25,20:34)Flumrider Skrev: Men då är frågan, hur pass bra/dåligt funkar detta? Värt att testa?
Helt ärligt skit i det där, du kommer dock märka med tiden att många brudar som är intresserade kommer börja använda samma ord som dig i tugget och försöka röra sig som dig. Snubbar som vill vara lika coola som dig kommer göra likadant.

IMO ett jävligt reaktivt beteende att försöka härma den man gillar. Bättre att köra ditt eget race och bli härmad av dem som gillar dig Wink
2013-09-25,20:57,
Inlägg: #8
RE: Copycat
(2013-09-25,20:52)godsgift Skrev: Helt ärligt skit i det där, du kommer dock märka med tiden att många brudar som är intresserade kommer börja använda samma ord som dig i tugget och försöka röra sig som dig. Snubbar som vill vara lika coola som dig kommer göra likadant.

IMO ett jävligt reaktivt beteende att försöka härma den man gillar. Bättre att köra ditt eget race och bli härmad av dem som gillar dig Wink

Väldigt sant!
It Ain't how hard you hit, it's how hard you can get hit and keep moving forward.
2013-09-25,22:54, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-25,23:01 av {2} Schlinus.)
Inlägg: #9
RE: Copycat
Boken din kompis pratar om är "Konsten att läsa tankar - Henrik Fexeus " Rolig läsning faktiskt

Gammalt koncept som kallas rapport, som man använder till att känna samhörighet med personer, vilket i sig är en belönande känsla för båda, då det är ett mänskligt behov att tillhöra en grupp

En människa som är oneedy/alfa bygger inte rapport på saker han inte tycker om, typ som vissa killar som sitter och snackar med VAD SOM HELST med tjejer, bara föra att få snacka med dem.

Du bygger helt enkelt rapport när tjejer beter dig som du vill. I Game synvinkel så belönar du henne för varje steg hon tar närmare att ligga, genom att upprätta rapport. Det är bra att få henne att upprätta rapport med dig, för det är en investering i sig

Till exempel om hon tar initiativ för beröring, så kan du röra tillbaka lika mycket, så ser hon att det är "okej". Du kan också använde det åt andra hållet, för om du gör någonting, och hon håller kvar rapporten, så är det helt okey.

Kollar du in Biblioteket på best of trådarna så kan du hitta några videos om att upprätta och bryta rapport, av Adam Lyons, personligen gillar jag dem inte så mycket men så länge du fattar galoppen och har det i baktanken när du umgås med folk, så kommer du ha nytta av det

(2013-09-25,20:30)vresig Skrev: Vad jag har läst så ska man helst inte spegla brudens rörelser då man dras in i hennes frame. Hon ska spegla dina rörelser alltså, men jag är bara novis på sånt här så vi blir väl korrigerade snart Big Grin

Du måste nästa upprätta rapport med henne någon gång, annars kommer hon inte tro att du är intresserad eller socialt invalid. (Jag har själv haft problem med att spegla tjejen någon gång, jag satt liksom min ton, sen ändrade jag, hon följde, jag ändrade, hon följde... flera gånger, tills hon trodde att jag inte brydde mig om henne alls)

Det kan även används först för att hon ska få veta hur jävla awesome det är att vara med dig. Sen när du bryter den så kommer hon ofta (om du gör rätt) försöka bygga rapport med dig igen, för att det kändes så bra att "spegla" med dig.

Om kroppsspråket härmas så kommer också det man känner härmas, det är därför hon kommer känna sig awesome, för att du gör det
2013-09-25,23:03, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-25,23:04 av {2} Flumrider.)
Inlägg: #10
RE: Copycat
(2013-09-25,22:54)Schlinus Skrev: Boken din kompis pratar om är "Konsten att läsa tankar - Henrik Fexeus " Rolig läsning faktiskt

Gammalt koncept som kallas rapport, som man använder till att känna samhörighet med personer, vilket i sig är en belönande känsla för båda, då det är ett mänskligt behov att tillhöra en grupp

En människa som är oneedy/alfa bygger inte rapport på saker han inte tycker om, typ som vissa killar som sitter och snackar med VAD SOM HELST med tjejer, bara föra att få snacka med dem.

Du bygger helt enkelt rapport när tjejer beter dig som du vill. I Game synvinkel så belönar du henne för varje steg hon tar närmare att ligga, genom att upprätta rapport. Det är bra att få henne att upprätta rapport med dig, för det är en investering i sig

Till exempel om hon tar initiativ för beröring, så kan du röra tillbaka lika mycket, så ser hon att det är "okej". Du kan också använde det åt andra hållet, för om du gör någonting, och hon håller kvar rapporten, så är det helt okey.

Kollar du in Biblioteket på best of trådarna så kan du hitta några videos om att upprätta och bryta rapport, av Adam Lyons, personligen gillar jag dem inte så mycket men så länge du fattar galoppen och har det i baktanken när du umgås med folk, så kommer du ha nytta av det


Du måste nästa upprätta rapport med henne någon gång, annars kommer hon inte tro att du är intresserad eller socialt invalid. (Jag har själv haft problem med att spegla tjejen någon gång, jag satt liksom min ton, sen ändrade jag, hon följde, jag ändrade, hon följde... flera gånger, tills hon trodde att jag inte brydde mig om henne alls)

Det kan även används först för att hon ska få veta hur jävla awesome det är att vara med dig. Sen när du bryter den så kommer hon ofta (om du gör rätt) försöka bygga rapport med dig igen, för att det kändes så bra att "spegla" med dig.

Om kroppsspråket härmas så kommer också det man känner härmas, det är därför hon kommer känna sig awesome, för att du gör det

Ja precis Henrik Fexeus var det!!

Mycket bra post, man tackar. Men som en nybörjare i gajmet är ordet "rapport" något man hör väldigt ofta. Har försökt googla omkring lite men har inte förstått riktigt vad som menas med uttrycket, kan du beskriva det lite kort?
It Ain't how hard you hit, it's how hard you can get hit and keep moving forward.
2013-09-25,23:22,
Inlägg: #11
RE: Copycat
(2013-09-25,23:03)Flumrider Skrev: Ja precis Henrik Fexeus var det!!

Mycket bra post, man tackar. Men som en nybörjare i gajmet är ordet "rapport" något man hör väldigt ofta. Har försökt googla omkring lite men har inte förstått riktigt vad som menas med uttrycket, kan du beskriva det lite kort?

När ni speglar varandra, dvs "kopierar" På det sättet du beter dig när du snackar med en bra polare typ, om du tänker igenom vanliga interaktioner så märker du detta.

Förenklad bild är att om alla människor skulle ha en pil i huvudet som pekade åt något håll, beroende på vilket mode de var i, så har du desto mer rapport, desto mer samma håll pilarna pekar på

(alfa as fuck -> du få flera människors pilar att peka åt samma håll, samtidigt)
2013-09-25,23:25,
Inlägg: #12
RE: Copycat
Det här finns i de allra första gamealsterna som skapades. Det är inget nytt och anledningen till att det inte lärs ut så mycket nuförtiden är för att det inte funkar för att skapa attraktion. För att skapa attraktion ska du ha en stark frame som tjejen dras in i. Det fysiska beviset på att någon är i din frame är att hon/han tar efter dina rörelser och härmar dig med ord, röstläge, sinnestämning etc. . Märk hur grupper som pratar ofta alla står i samma kroppsposition med armarna i kors t ex. Eller hur hela gruppens stämning är baserad på den mest dominanta personen i gruppen och vilket humör/vilken energi den har.

Att mirror/matcha någon ger den andra personen undermedvetet en extrem egoboost. Genom att mirror/matcha säger man undermedvetet till den andra personen att "jag följer dig, du är mer dominant än mig och jag viker mig för dig" Typ. Däremot KAN man använda det här på olika sätt inom game etc, kan säkert funka att leka med det som en typ av push and pull-teknik etc, leka med bekräftelser eller ta ta efter Jeff Roffrey etc. Men det finns absolut lättare och effektivare sätt att skapa attraktion och rapport som i längden är gynnsammare.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-09-25,23:29, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-25,23:30 av {2} Flumrider.)
Inlägg: #13
RE: Copycat
(2013-09-25,23:22)Schlinus Skrev: När ni speglar varandra, dvs "kopierar" På det sättet du beter dig när du snackar med en bra polare typ, om du tänker igenom vanliga interaktioner så märker du detta.

Förenklad bild är att om alla människor skulle ha en pil i huvudet som pekade åt något håll, beroende på vilket mode de var i, så har du desto mer rapport, desto mer samma håll pilarna pekar på

(alfa as fuck -> du få flera människors pilar att peka åt samma håll, samtidigt)

Jaha okej, så mitt mål under en konversation med en tjej är att bygga rapport, dvs få henne att börja ta efter mina rörelser etc?

(2013-09-25,23:25)Ragnarök Skrev: Det här finns i de allra första gamealsterna som skapades. Det är inget nytt och anledningen till att det inte lärs ut så mycket nuförtiden är för att det inte funkar för att skapa attraktion. För att skapa attraktion ska du ha en stark frame som tjejen dras in i. Det fysiska beviset på att någon är i din frame är att hon/han tar efter dina rörelser och härmar dig med ord, röstläge, sinnestämning etc. . Märk hur grupper som pratar ofta alla står i samma kroppsposition med armarna i kors t ex. Eller hur hela gruppens stämning är baserad på den mest dominanta personen i gruppen och vilket humör/vilken energi den har.

Att mirror/matcha någon ger den andra personen undermedvetet en extrem egoboost. Genom att mirror/matcha säger man undermedvetet till den andra personen att "jag följer dig, du är mer dominant än mig och jag viker mig för dig" Typ. Däremot KAN man använda det här på olika sätt inom game etc, kan säkert funka att leka med det som en typ av push and pull-teknik etc, leka med bekräftelser eller ta ta efter Jeff Roffrey etc. Men det finns absolut lättare och effektivare sätt att skapa attraktion och rapport som i längden är gynnsammare.

Aha perfekt, tackar så mycket! Men det kan vara bra o använda sig lite utav det i början av en konversation med en tjej för att bygga lite komfort på det sättet också?
It Ain't how hard you hit, it's how hard you can get hit and keep moving forward.
2013-09-25,23:31,
Inlägg: #14
RE: Copycat
(2013-09-25,23:03)Flumrider Skrev: Ja precis Henrik Fexeus var det!!

Mycket bra post, man tackar. Men som en nybörjare i gajmet är ordet "rapport" något man hör väldigt ofta. Har försökt googla omkring lite men har inte förstått riktigt vad som menas med uttrycket, kan du beskriva det lite kort?

Kort så kan det beskrivas som "samklang", du får den andra personen att känna vad du känner genom olika tekniker.

En del gör det här helt naturligt, jag vet att jag själv när jag var yngre gjorde det här utan att fatta vad jag själv gjorde, jag förstod bara att det var -något- jag gjorde. Det var väldigt vanligt att jag tog efter gester och uttryck hos andra människor och gjorde dom kort efter att jag sett/hört dom.

När man gör det här så känns det för den andra människan som att man känner varandra mer. Tänk dig själv, människor som du hänger mycket med, visst är det så att ni har en del gester och uttryck som är specifikt för just er? Om någon annan glider in och till synes helt naturligt också använder sig av samma språk och rörelser/gester, visst skulle det känns som att du precis träffat en skön ny polare? Du känner dig som hemma med den personen eftersom att ni är lika.

Om man klarar av att göra det här utan att det blir övertydligt så blir det väldigt kraftfullt sätt att snabbt bli polare med människor och att hamna i samma state. När man väl är det så blir det lättare att leda personen/erna vidare till andra state/känslotillstånd, vad det nu än må vara.

Klarar du av att känna att du har rapport med en annan person, att du ser och upplever det och förstår vad som händer så kan du börja söka själv efter en ny känsla, vilken du vill, och den andra/dom andra kommer antagligen följa dig till det känslotillstånd du hamnar i. När du genuint(äkta) ger uttryck för något så kommer dom känna att dom förstår dig, för ni förstod ju varandra så bra innan(!), och kommer då vara mer villiga att sätta sig in i det du säger, gör och ger uttryck för.

Står du med en tjej så är det möjligt att du t.ex. börjar söka inom dig själv efter saker som gör dig kåt.

Kanske kan förklara mer senare men just nu så måste det bli käk!

Hoppas det ger en lite klarar blick över vad Rapport är.
Don't count the days, make the days count - Muhammed Ali
2013-09-25,23:42, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-25,23:44 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #15
RE: Copycat
(2013-09-25,23:29)Flumrider Skrev: Aha perfekt, tackar så mycket! Men det kan vara bra o använda sig lite utav det i början av en konversation med en tjej för att bygga lite komfort på det sättet också?

Nej. Skippa det helt. Det är direkt skadligt för din attraktion att du börjar följa henne, du kommer bli klassad som vän/bögvän snarare än någon som hon ser sig kunna ha sex med. Det du kan göra är att göra det lätt för henne att börja följa dig/falla in i din frame och på så sätt få rapport. DVS typ börja snacka om saker som ni båda har gemensamt, prata om personer ni båda känner, prata om en film ni båda sätt, musik ni båda gillar, en festival ni båda varit på, gemensamma intressen etc. Jobba på att få en stark dominant frame istället, dvs innergame. Det hela hänger ihop med att du ser dig ovärdig bruden och att du måste bevisa dig för henne etc, du vill inte komma in i hela den grejen. Hon ska bevisa sig för dig. Hon ska vilja ha rapport med dig.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-09-25,23:47, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-25,23:51 av {2} Flumrider.)
Inlägg: #16
RE: Copycat
(2013-09-25,23:31)Jesus Resurrected Skrev: Kort så kan det beskrivas som "samklang", du får den andra personen att känna vad du känner genom olika tekniker.

En del gör det här helt naturligt, jag vet att jag själv när jag var yngre gjorde det här utan att fatta vad jag själv gjorde, jag förstod bara att det var -något- jag gjorde. Det var väldigt vanligt att jag tog efter gester och uttryck hos andra människor och gjorde dom kort efter att jag sett/hört dom.

När man gör det här så känns det för den andra människan som att man känner varandra mer. Tänk dig själv, människor som du hänger mycket med, visst är det så att ni har en del gester och uttryck som är specifikt för just er? Om någon annan glider in och till synes helt naturligt också använder sig av samma språk och rörelser/gester, visst skulle det känns som att du precis träffat en skön ny polare? Du känner dig som hemma med den personen eftersom att ni är lika.

Om man klarar av att göra det här utan att det blir övertydligt så blir det väldigt kraftfullt sätt att snabbt bli polare med människor och att hamna i samma state. När man väl är det så blir det lättare att leda personen/erna vidare till andra state/känslotillstånd, vad det nu än må vara.

Klarar du av att känna att du har rapport med en annan person, att du ser och upplever det och förstår vad som händer så kan du börja söka själv efter en ny känsla, vilken du vill, och den andra/dom andra kommer antagligen följa dig till det känslotillstånd du hamnar i. När du genuint(äkta) ger uttryck för något så kommer dom känna att dom förstår dig, för ni förstod ju varandra så bra innan(!), och kommer då vara mer villiga att sätta sig in i det du säger, gör och ger uttryck för.

Står du med en tjej så är det möjligt att du t.ex. börjar söka inom dig själv efter saker som gör dig kåt.

Kanske kan förklara mer senare men just nu så måste det bli käk!

Hoppas det ger en lite klarar blick över vad Rapport är.

Grymt bra svar, uppskattas, tack!!
Något jag kom o tänka på när jag läste detta inlägg är att jag som person har otroligt enkelt för mig att få nya kompisar. Jag har själv märkt att jag har väldigt enkelt för mig att anpassa mig beroende vilka jag är med, är jag med fotbollen, ja då lägger jag mig på en nivå där jag hör in (är en aggressiv alfa där) på universitet tillexempel försöker jag att vara en mer mogen och vuxen person etc, etc. Det har med rapport att göra då va?

Så t.ex om jag pratar med en brud, då ska jag försöka få henne att "härma" mig? Få henne att skapa rapport med mig? Det här blir mer o mer rörigt ju mer jag tänker på det haha. Men vad menas då med "bryta rapport"?

(2013-09-25,23:42)Ragnarök Skrev: Nej. Skippa det helt. Det är direkt skadligt för din attraktion att du börjar följa henne, du kommer bli klassad som vän/bögvän snarare än någon som hon ser sig kunna ha sex med. Det du kan göra är att göra det lätt för henne att börja följa dig/falla in i din frame och på så sätt få rapport. DVS typ börja snacka om saker som ni båda har gemensamt, prata om personer ni båda känner, prata om en film ni båda sätt, musik ni båda gillar, en festival ni båda varit på, gemensamma intressen etc. Jobba på att få en stark dominant frame istället, dvs innergame. Det hela hänger ihop med att du ser dig ovärdig bruden och att du måste bevisa dig för henne etc, du vill inte komma in i hela den grejen. Hon ska bevisa sig för dig. Hon ska vilja ha rapport med dig.

Jaha okej, mycket bra post, man tackar! Har hållit på med game inte så jätte länge nu, men något jag har märkt är att det hela handlar mest om just det här med att få henne att ha rapport med mig samt den tråden Valle gjorde om compliance, defiance and investment, mer än att göra massa rutiner och sånt?
It Ain't how hard you hit, it's how hard you can get hit and keep moving forward.
2013-09-26,00:04, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-09-26,00:12 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #17
RE: Copycat
(2013-09-25,23:47)Flumrider Skrev: Grymt bra svar, uppskattas, tack!!
Något jag kom o tänka på när jag läste detta inlägg är att jag som person har otroligt enkelt för mig att få nya kompisar. Jag har själv märkt att jag har väldigt enkelt för mig att anpassa mig beroende vilka jag är med, är jag med fotbollen, ja då lägger jag mig på en nivå där jag hör in (är en aggressiv alfa där) på universitet tillexempel försöker jag att vara en mer mogen och vuxen person etc, etc. Det har med rapport att göra då va?

Så t.ex om jag pratar med en brud, då ska jag försöka få henne att "härma" mig? Få henne att skapa rapport med mig? Det här blir mer o mer rörigt ju mer jag tänker på det haha. Men vad menas då med "bryta rapport"?


Jaha okej, mycket bra post, man tackar! Har hållit på med game inte så jätte länge nu, men något jag har märkt är att det hela handlar mest om just det här med att få henne att ha rapport med mig samt den tråden Valle gjorde om compliance, defiance and investment, mer än att göra massa rutiner och sånt?

Om du kör defiace compliance, push and pull mkt etc eller vill experimentera med det kan du ju testa att inkludera mirror/matching. Men IMO är det dumt att lägga energi på det, då det är något vi gör undermedvetet. Så om du istället bara fokuserar på ditt inre och tänker på att ändra ditt kroppspråk lite om du vill pusha så är det tillräckligt. Det jag försöker säga är att mirror och matching är lite som att stirra sig fast på några träd så man missar att där är en hel skog. Om man fokuserar på mirror matching så kan du missa mer vitala undermevetena grejor som du kommer projicera om du istället ändrar hur du tänker. Eller om du gör en mer övergripande push and pull som (råkar omedvetet) inkludera mirror matching.

På samma sätt som man inte bör fokusera medvetet på att göra avslappnade rörelser eller vad man tror är ett avslappnat beteende, utan istället fokusera på att vara avslappnad. Eller på samma sätt som om man tar ut vitaminerna ur en banan och gör piller av dom och äter istället för hela bananen så lär man inte få med de mer dolda och och oupptäckta nyttigheterna som man får i sig om man istället äter en naturlig banan som den är.
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-09-26,17:47,
Inlägg: #18
RE: Copycat
Bra sammanfattat, tack så mycket!!
It Ain't how hard you hit, it's how hard you can get hit and keep moving forward.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}