LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hårvax
2013-12-14,14:57,
Inlägg: #1
Hårvax
Brukar använda mig utav grönt defy och sen lite hårspray för o hålla skiten på plats. men grejen är att det blir lätt lite väl stelt, ser "vaxigt" ut. Brukar rufsa runt det lite så blir det mer nice.

MEN, om jag tex sovit med ovanstående så kan ajg få riktigt snygg frippa på morgonen. Det håller sig kvar utan att se stelt ut osv.

Undrar om någon har tips på bra vax så man kan få det så utan att behöva sova på skiten? Har använt smama vax i flera år nu, testat några olika men tyckt alla var skit. Har rätt så tjockt hår så måste vara rätt bra styrka i vaxet.
2013-12-14,19:11,
Inlägg: #2
RE: Hårvax
Körde på Id-Hair under ett bra tag, rekommenderar det, mycket bra vax. Syns att man har i det, det blir vaxigt, men inte så jättemycket. Dock är jag lite som du och vill ha "all-natural" Så jag köpte av en kompis som är frisör en sorts spray man har i håret efter dusch och sedan blåser man håret och kammar det så som man önskar. Fungerar jävligt bra och är hur nöjd som helst.

Håret är prima och det är inga spår av den vaxiga glansiga ytan i håret. Sprayen heter "uniq one"
Ha även rätt kam till det om man ska köra på det, använde en sorts kam först och då blev håret skit, sen köpte jag en annan sorts kam och allting blev mycket bättre!! Använder en så kallad fönborste

http://eleven.se/uniq-one-all-in-one-hai...25682.html så ser sprayen ut

http://www.sibelonline.com/products.asp?pr=506&rf=4546 kammen. värt o testa om du vill få bort den glansiga ytan och få ett mer naturellt hår Smile
It Ain't how hard you hit, it's how hard you can get hit and keep moving forward.
2013-12-14,19:25, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-12-14,19:27 av {2} confused....)
Inlägg: #3
RE: Hårvax
Testa att efter du kladdat i vaxet i håret, gnugga runt med en handduk, blir lite samma effekt som att sova.

Före du har i hårsprayen då.
2013-12-16,01:05,
Inlägg: #4
RE: Hårvax
Jättebra tråd för jag behöver tips och råd!

Har jävligt grovt, hårt hår och har alltid använt lanza urban. Problemet är att det blir så JÄVLA torrt och dött bara.. Det blir liksom livlöst.

Jag vill ha något som inte torkar, men som endå inte är kladdigt, grisigt. Jag vill ha något som är mjukt, halvglansigt och som inte torkar men som endå ger volym och stadga.

Är det någon form av lera(clay) jag ska leta efter eller? Pomade känns för geleigt och kladdigt.
2013-12-16,01:35,
Inlägg: #5
RE: Hårvax
(2013-12-16,01:05)Nicki Skrev: Jättebra tråd för jag behöver tips och råd!

Har jävligt grovt, hårt hår och har alltid använt lanza urban. Problemet är att det blir så JÄVLA torrt och dött bara.. Det blir liksom livlöst.

Jag vill ha något som inte torkar, men som endå inte är kladdigt, grisigt. Jag vill ha något som är mjukt, halvglansigt och som inte torkar men som endå ger volym och stadga.

Är det någon form av lera(clay) jag ska leta efter eller? Pomade känns för geleigt och kladdigt.

Även jag har för jävla tjock och krulligt hår, testa med det jag skrev förut, om du är villig att testa något nytt. Blir du nöjd så awwyeeaah o inte så har du iallafall testat Smile
It Ain't how hard you hit, it's how hard you can get hit and keep moving forward.
2013-12-16,20:08,
Inlägg: #6
RE: Hårvax
Jag kör utan vax öht, sjukt skönt att slippa hålla på å kladda ned kuddar/mössor osv.
2013-12-16,21:09,
Inlägg: #7
RE: Hårvax
Jahadu Sam, det var bra att veta!

Bumpar i övrigt för mer info om vilket vax jag behöver.. Skulle vara övernice om nån med koll skrev en liten vaxguide med olika vaxens egenskaper.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}