LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
How well can you read someone's emotions?
2013-10-06,13:35,
Inlägg: #1
How well can you read someone's emotions?
Mark Skrev:Cool little quiz.

http://well.blogs.nytimes.com/2013/10/03...-the-eyes/

Satte allt som handlade om interest osv, dock hade jag det svårare med tänkande känslor, missade alla dessa: Pensive, Preoccupied, Cautious, Distrustful, Contemplative, Thoughtful och Tentative.
2013-10-06,19:52,
Inlägg: #2
RE: How well can you read someone's emotions?
Vart 29/36, missade alla med interest Big Grin
2013-10-06,22:50,
Inlägg: #3
RE: How well can you read someone's emotions?
lol, 30/36

Ibland tror man att man har aspbergers, men det är kanske inte så då
2013-10-06,23:21,
Inlägg: #4
RE: How well can you read someone's emotions?
(2013-10-06,22:15)vresig Skrev: Va fan fick bara 16/36, var det bara jag som tyckte kvinnorna var svårast?

Njaa vafan nästan allihop såg ju kåta ut så de var lätt imo! Intressant btw om man hade de flesta felen inom samma sorts typ av känslor. Kan vara så att man själv har svårt att uttrycka dessa. Mark Manson t.ex. hade svårt med de negativa bilderna.

Mark Skrev:What I find most interesting is if different people find different clusters of emotions difficult. I found the negative emotions the most difficult and I know that those are the emotions that I have the most difficulty expressing myself.
2013-10-07,01:06, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-10-07,01:17 av {2} Entreprenören.)
Inlägg: #5
RE: How well can you read someone's emotions?
En cool relaterad sak till att läsa ögon: http://www.mymodernmet.com/profiles/blog...e-not-dead

Pröva läs dessa mäns ögon, före, under och efter kriget i Afghanistan och notera skillnaderna! Wink

24/36 vilket är rätt nice med tanke på att jag diagnotiserades med asperger syndrom när jag var 7 år, dock är den mild och jag älskar kroppsspråk så roligt att jag kan komma upp till normal "nivå".

Dock som någon kommenterade i länken, "Knowing that a lot of these photos are taken from movie scenes calls into question the test. There is a difference between an actor playing a role where he is "concerned" and actually feeling concerned, or where an actor is trying to demonstrate "desire" and actually feeling that way."

Vill du lära dig mer om ögonens signaler så rekommenderar jag ögonkapitlet i What Every Body Is Saying av Joe Navarro! Wink


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}