LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Nytt jobb
2013-10-21,17:39,
Inlägg: #1
Nytt jobb
Tjena boyz. Har fått ett deltidsjobb precis på ett café och skrev under kontraktet nu idag. Enligt kontraktet ska jag jobba 5h/veckan och det är perfekt för mig. Problemet är dock att jag har bokat in en rese över jul/nyår till Argentina, och kommer vara där lite mindre än en månad.

Jag har inte berättat för min chef om detta än, misstänker att hon inte kommer bli särskilt glad då jag tror att de behöver extra mycket hjälp under julen MEN jag vill inte bli av med arbetet för det.

Ska på ett par dagsutbildningar nu i november och har fått en del jobbskift inplanerade redan.

Så nu är frågan hur fan jag ska göra om jag vill behålla jobbet?

Ska jag vara upfront och berätta för henne direkt hur det ligger till, eller ska jag ta ett par skift och gå utbildningarna för att sedan berätta för henne? Misstänker att det är lättare för henne att sparka mig nu när jag är alldeles grön.
2013-10-21,20:17,
Inlägg: #2
RE: Nytt jobb
Mörka. Säg att du har åkt på influensan ist Wink

Mohaha
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-10-22,06:42,
Inlägg: #3
RE: Nytt jobb
Gillar Russels förslag men tror inte det blir bra heller. Vem fan vill ha en anställd med dåligt immunförsvar? Big Grin Jag sparkade en anställd hos mig när han blev sjuk 1 dag o dök upp nästa dag friska som en lärka. Säg att din katt stukat svansen o behöver moraliskt stöd.
Extreme Living
Never complain - never explain


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}