LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Bra kost!
2013-10-24,12:35, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-10-24,13:33 av {2} Mindful.)
Inlägg: #1
Tongue  Bra kost!
Hej,
Här är en lista på bra mat varor,

Bra proteinkällor

• Keso/cottage cheese
• Magert kött
• Bönor
• Äggvitor
• Kyckling/kalkon
• Lax/tonfisk
• Yoghurt turkisk
• Tofu
• Mozzarella
• Fetaost
• Kvarg
• Lätt Mjölk


Bra fettkällor

• Olivolja
• Fiskolja
• Kokosolja
• Kokosmjölk
• Linfrön och andra frön
• Avokado
• Naturella nötter


Frukt & grönsaker
• Äpple
• Bananer
• Tomater
• Grapefrukt
• Apelsiner
• Blå bär
• Jordgubbar


Bra kolhydrater
• Amarant
• Havregryn och havregrynsgröt
• Quinoa
• Sötpotatis
• Grönkål
• Rödkål
• Blomkål
• Spenat
• Broccoli
• Morötter
• Purjolök
• Rödlök
• Gullök
• Matvete
• Fullkorns Pasta
• Rå ris

Bra vitaminer man kan äta/dricka:

• D-vitamin (Speciellt under vintern)
• C-vitamin
• B-vitamin
• Omega 3
• Järn
• Zink

Har ni fler bra livsmedel att fylla i med så är det bara kommentera
//Aioo
Keep it up!
2013-10-24,16:12,
Inlägg: #2
RE: Bra kost!
Mycket bra lista. Klistrar den Smile
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-04-14,07:39,
Inlägg: #3
RE: Bra kost!
Låter bra skall sätta mig ner och kolla upp mer nyttig mat, sedan undrar jag om intresset finns för en tråd med bra tips på olika maträtter man kan laga?

//Aioo
Keep it up!
2014-04-14,07:52,
Inlägg: #4
RE: Bra kost!
Ska man vara riktigt seriös kan man klistra in en länk till varje produkt som förklarar varför den är bra.

T.ex tomater : http://www.tomatofest.com/tomato_health_facts.html

Och t.ex Blomkål/broccoli och andra kåler: http://www.sund.nu/docs/artikel.asp?tem=3&art=393

Brännässlor är fett nyttigt(Lättaste sättet att äta är geom att köpa brännäslepulver)
http://www.carlg.org/nasslor.html


Är verkligen fullkornspasta bra?
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor -Vince Lombardi
2014-04-14,09:39,
Inlägg: #5
RE: Bra kost!
Det är sant! Kanske skall sätta mig och utväkla denna tråden ännu mer när jag har tid.

Fullkornspastan är såpass nyttig att den är ett bra kompliment emot den andra pastan.
Detta är för att du inte behöver samma mängd past för att bli mätt och du har en lång ner smältnings tid som gör att du känner dig mätt längre.
Allt detta resulterar ju i att du inte behöver äta lika mycket och ofta.

//Aioo
Keep it up!
2014-10-29,14:43,
Inlägg: #6
RE: Bra kost!
Hur brukar ni som tränar göra och som vill äta bra och bulka lite nyttigare?
Brukar ni äta varierat och räkna kalorier
Eller har ni en diet så ni äter lika varje dag typ?
2014-10-29,20:36, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-10-29,21:20 av {2} ångest101.)
Inlägg: #7
RE: Bra kost!
(2014-10-29,14:52)Toledo Skrev: Jag kan tyvärr inte prata från mina erfarenheter, men har mycket kunskap och känner en massa som kört på clean-bulk som det kallas. Det är rekommenderat att ligga på ett kost överskott på ungefär 200 kcal per dag. Sedan för att försöka hålla borta fettet så är det rekommenderat med en powerwalk lite då och då, vissa föredrar efter varje träningspass, vissa föredrar några dagar i veckan.

Varierad kost, mycket protein, mycket vatten och kcal överskott på 200 per dag.

Hm ja, låter lättare sagt än gjort helt enkelt. Tränar 5-6 ggr / vecka och cyklar till gymmet varje dag och väger bara 77kg / 189

Tror jag ska göra en egen diet till mig själv. Jag måste ha struktur känner jag annars blir det lätt "Jaha, vad ska man fixa till lunch idag då" Då är jag nog mer av typen att jag följer scheman och vet vad jag ska göra.

Man kan ju förslagsvis ha 3 olika frukostar 3 olika luncher och 3 olika middagar och alla innehåller typ lika mycket kalorier
2014-10-30,19:21,
Inlägg: #8
RE: Bra kost!
Bra lista!
Enda synpunkten jag har är mjölk (och särskilt lättmjölk som du skriver). Innehåller till stor del socker (laktos) och inte alls så mycket protein, D-vitamin och kalcium som det har marknadsförts för genom åren. Vitaminer finns naturligt i fettet i mjölken, så varför dricka mjölk med mindre fett. Smile
2014-10-30,22:44,
Inlägg: #9
RE: Bra kost!
är inte så insatt i just mjölken så, du har säkert rätt i det du säger.
Får ändra till drick mjölk haha.

Kul att tråden börjar ta liv trodde den hade dött ut och jag hade faktiskt glömt av den haha
Keep it up!
2014-10-31,00:20, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-10-31,00:21 av {2} ångest101.)
Inlägg: #10
RE: Bra kost!
Funderar på clean vs "dirty" bulk.

Vi säger att jag äter 3600 med samma mängd protein allt det där
Men att böga sig med kyckling,gröt,kvarg eller äta typ bacon,köttbullar vanlig mat så det blir samma stats?
2014-10-31,00:41,
Inlägg: #11
RE: Bra kost!
(2014-10-31,00:20)ångest101 Skrev: Funderar på clean vs "dirty" bulk.

Vi säger att jag äter 3600 med samma mängd protein allt det där
Men att böga sig med kyckling,gröt,kvarg eller äta typ bacon,köttbullar vanlig mat så det blir samma stats?

Ingen som helst skillnad i muskulär utveckling eller styrka.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-10-31,01:18,
Inlägg: #12
RE: Bra kost!
(2014-10-31,00:41)Evilvalle Skrev: Ingen som helst skillnad i muskulär utveckling eller styrka.

Jag köper det, men sen mår ju huden bättre av hälsosammare kost det vet man.
Som jag ser det finns det två vägar att ta om man vill hålla koll på detta. Båda har fördelar och nackdelar.

Viken väljer ni?


1. Antingen skaffar man en app, skriver upp sin mat och äter allmänt efter fantasi tills man träffar sina macros

+ variation/avslappnat

- drygt att vara kreativ "vad ska jag laga idag då?"


2. Följ en diet med uträknad mat

+ lätt att justera efter / smidigt att följa / slippa tänka bara göra
- äta samma varje dag :E



Vad väljer ni? Annan lösning?
2014-10-31,19:21,
Inlägg: #13
RE: Bra kost!
Börja med att följa en uträknad diet, efter ett tag när du "kommit in i det" och lärt dig hur mycket kcal diverse råvaror innehåller så kan du lätta på det rätt mycket och gå på känsla.

Jag själv uppskattar rätt mycket under deff och är inte särskilt petnoga, försöker tappa 0.5-1kg i veckan ba. Äter det mesta - köttbullar, hamburgare, spagetti, whatever, har alltid funkat finfint.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-10-31,20:01, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-10-31,20:02 av {2} ångest101.)
Inlägg: #14
RE: Bra kost!
(2014-10-31,19:21)Evilvalle Skrev: Börja med att följa en uträknad diet, efter ett tag när du "kommit in i det" och lärt dig hur mycket kcal diverse råvaror innehåller så kan du lätta på det rätt mycket och gå på känsla.

Jag själv uppskattar rätt mycket under deff och är inte särskilt petnoga, försöker tappa 0.5-1kg i veckan ba. Äter det mesta - köttbullar, hamburgare, spagetti, whatever, har alltid funkat finfint.

Kör uträknad några månader, men jag vill verkligen HÅLLA det. Fan vad jag känner mig dålig när jag jämför med er.

Ni runkar inte, kan följa dieter och äta bra. Alltså, jag blir nästan bara mer deppad av att hänga här. Visst det kommer framsteg men känns som jag inte har den där kraften att sluta runka, failar hela tiden ju. Lika hålla uträknad diet, håller typ några veckor sen är det kört
2014-10-31,20:35,
Inlägg: #15
RE: Bra kost!
(2014-10-31,20:01)ångest101 Skrev: Kör uträknad några månader, men jag vill verkligen HÅLLA det. Fan vad jag känner mig dålig när jag jämför med er.

Ni runkar inte, kan följa dieter och äta bra. Alltså, jag blir nästan bara mer deppad av att hänga här. Visst det kommer framsteg men känns som jag inte har den där kraften att sluta runka, failar hela tiden ju. Lika hålla uträknad diet, håller typ några veckor sen är det kört

Vill man bli framgångsrik/lyckas så gäller det att omringa sig med sådana personer, verkar också fungera rätt bra över internet.

Det är inte svårt öht, handlar om lite självdisicplin ba
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-10-31,21:06,
Inlägg: #16
RE: Bra kost!
ångest, försöker du uppnå många mål samtidigt eller?
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-10-31,22:10,
Inlägg: #17
RE: Bra kost!
(2014-10-31,21:06)TonightIsTheNight Skrev: ångest, försöker du uppnå många mål samtidigt eller?

Mina mål, ska ju plugga till höst och stämplar nu så plugget är en självklarhet som jag inte har som mål

1. Träna PHAT+Följa Diet för 1kg / månad
5 månader, 1:a april fundera på deff eller köra vidare
2. No fap - Dopamin motivation
3. Kolla dagens att göra lista
4. Hänga/läsa CL praktisera varje helg.
5. Läsa på om kur + fixa
2014-10-31,22:34, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-10-31,22:36 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #18
RE: Bra kost!
(2014-10-31,22:10)ångest101 Skrev: Mina mål, ska ju plugga till höst och stämplar nu så plugget är en självklarhet som jag inte har som mål

1. Träna PHAT+Följa Diet för 1kg / månad
5 månader, 1:a april fundera på deff eller köra vidare
2. No fap - Dopamin motivation
3. Kolla dagens att göra lista
4. Hänga/läsa CL praktisera varje helg.
5. Läsa på om kur + fixa

Bli besatt av 1 max 2 grejer åt gången som du prioriterar högst. Om din "intent " är splittrad på många saker är risken att du misslyckas högre. Med det inte sagt att du inte kan ha fler mål än så samtidigt, men ha tydliga prioriteringar där 1 eller 2 grejer är absolut viktigast som du kanaliserar lejonparten av ditt fokus på åt gången och investerar mest i.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2014-11-01,04:19,
Inlägg: #19
RE: Bra kost!
(2014-10-31,22:34)TonightIsTheNight Skrev: Bli besatt av 1 max 2 grejer åt gången som du prioriterar högst. Om din "intent " är splittrad på många saker är risken att du misslyckas högre. Med det inte sagt att du inte kan ha fler mål än så samtidigt, men ha tydliga prioriteringar där 1 eller 2 grejer är absolut viktigast som du kanaliserar lejonparten av ditt fokus på åt gången och investerar mest i.

Isf är det träningen och kosten
Och kura sen
2014-11-01,15:14,
Inlägg: #20
RE: Bra kost!
(2014-10-31,22:10)ångest101 Skrev: Mina mål, ska ju plugga till höst och stämplar nu så plugget är en självklarhet som jag inte har som mål

1. Träna PHAT+Följa Diet för 1kg / månad
5 månader, 1:a april fundera på deff eller köra vidare
2. No fap - Dopamin motivation
3. Kolla dagens att göra lista
4. Hänga/läsa CL praktisera varje helg.
5. Läsa på om kur + fixa

Goals are set on different levels. Initially, you want to start with your lifetime goals, and then break them down into smaller targets that will lead you to your larger goals.

Begin by setting lifetime goals. Use the SMART mnemonic mentioned below...

After you have set your lifetime goals, begin making plans that will allow you to achieve these goals.

Make a 10 year plan, 5 year plan, 1 year plan, 6 month plan, 1 month plan, and a “to-do list.”

It sounds overcomplicated, but making stepping stones toward your lifetime goal is extremely effective.

This can be as simple as reading books or waking up earlier every day. I can’t stress the importance of a “to-do list.” You may have a strong vision of your goals, but without making a daily commitment, achieving them is unlikely.

Remember to update your “to-do list” daily, and don’t be afraid to make adjustments to your long term plans.



Be precise: Set a precise goal, putting in dates, times and amounts so that you can measure achievement. If you do this, you will know exactly when you have achieved the goal, and can take complete satisfaction from having achieved it.

Set priorities: When you have several goals, give each a priority. This helps you to avoid feeling overwhelmed by too many goals, and helps to direct your attention to the most important ones.

Write goals down: This crystallizes them and gives them more force.Keep operational goals small: Keep the low-level goals you are working towards small and achievable. If a goal is too large, then it can seem
that you are not making progress towards it. Keeping goals small and incremental gives more opportunities for reward. Derive today's goals from
larger ones.

Set performance goals, not outcome goals: You should take care to set goals over which you have as much control as possible. There is nothing more dispiriting than failing to achieve a personal goal for reasons beyond your control. In business, these could be bad business environments or unexpected effects of government policy. In sport, for example, these reasons could include poor judging, bad weather, injury, or just plain bad luck. If you base your goals on personal performance, then you can keep control over the achievement of your goals and draw satisfaction from them.

Set realistic goals: It is important to set goals that you can achieve. All sorts of people (employers, parents, media, society) can set unrealistic goals for you. They will often do this in ignorance of your own desires and ambitions. Alternatively you may set goals that are too high, because you may not appreciate either the obstacles in the way or understand quite how much skill you need to develop to
achieve a particular level of performance.

Intelligent goals are incredibly motivating. They get you into the habit of setting and accomplishing your goals and you simultaneously build your self confidence by achieving your goals.

If you aren’t setting goals, you are cheating yourself. The motivation and confidence boost from setting and achieving goals is indescribable.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Motivation för träning och kost sjoggaa 4 3,068 2015-06-21,16:05
Senaste inlägg:: felicia
  kost för energi/välmående tay 7 2,621 2012-10-21,01:19
Senaste inlägg:: TobiasK
  Optimal kost för testoboost, energi och motivation? Spider 19 7,251 2012-07-21,11:44
Senaste inlägg:: TonightIsTheNight
  Den stora hjälptråden för kost tillskott alpha dawg 13 6,959 2012-04-26,03:25
Senaste inlägg:: golvmopp

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}