LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hur många här tappar håret?
2013-10-26,22:10, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-10-26,22:18 av {2} Sux.)
Inlägg: #1
Hur många här tappar håret?
Tja.
Hur många här inne tappar håret?
Hur känner ni för det?
Döljer ni osv?

Vore fint med era erfarenheter.

Tror en tråd om det är viktigt. Både för dom som redan har "råkat ut" för håravfall och för dom som är på gång. Sen kan det nog även vara bra om någon oroar sig.


Det här är mina erfarenheter:

Jag märkte själv av det när jag var 22 men kan se på kort att det redan smög igång när jag var 19.

Så för varje år som gick så vart det färre och färre millimeter på trimmern tills munstycket åkte av och tillslut kom hyveln fram.
Jag bör väll tillägga att jag är en utav dom som ser ruggigt bra ut i rakat, så det har väll aldrig vart någon större förlust för mig.

Men tillslut gjorde jag det inte för att det vart snyggast så utan för att på sätt och vis dölja. Jag var inte nöjd två/tre dagar efter rakning när det började visa sig.

Mot slutet började jag även tänka på alla andra som jag såg på stan som frenetiskt raka sig för att skalligheten inte skulle synas och jag började skämmas lite smått som man.

Liksom vad skickar det för signaler till brudar när vi rakar oss inte för att vi själva kanske vill utan för att dölja.

Hur manliga gör det oss?

Att raka sig är så klart inget omanligt. Men att känna behov för att göra det, för att dölja. Är det. Särskilt när man börjar hamna på andra sidan 25 år.

Så jag slutade.

Är några år under trettio och har ganska aggressivt håravfall skulle man nog kunna säga. Men trotts det så har ja börjat spara ut igen för första gången på säkert fem år. Skillnaden den här gången är att jag är väldigt bekväm med att det syns, försöker inte svarva till nån konstig frisyr som är till för att dölja eller liknande.

Det är ju "logiskt" att tänka att det skulle gå sämre för mig. Att tjejerna skulle börja undvika mig som pesten.
Men faktumet är att det är tvärt om. Får jätte mycket öppningar av tjejer.

Och det är inte så konstigt.

Därför att först och främst. Om kvinnor verkligen skulle tyckt att tunnhåriga/skalliga män var oattraktiva så skulle generna vi bär runt på dött ut för läääääääänge sedan.

(Det är möjligt att någon form av grupptryck i vårt moderna samhälle skulle kunna lägga krokben för en tunnhårig kille. Att tjejer oroar sig för mycket för vad andra skulle tycka om henne. Men chansen att det händer.....)

För det andra så signalerar det självförtroende. Att gå fram och vara bekväm med det kräver en del.

Gäller dock att inte försöka dölja skiten med konstiga frisyrer eller puder och skit som jag sett vissa använda. Våga stå för den du är liksom. Tänk på hur det hade vart för 4000 år sedan. Hur hade du sett ut då?

För det tredje, iallafall JAG känner mig så jävla mycket manligare nu när jag inte rakat mig på ett bra tag. Jag har ett bra ansat skägg till det hela och tänker låta håret växa ut långt.
Försöker kolla med mina kläder vad jag passar bäst i så att det "matchar" med mitt hår.
Jag är mer motiverad än någonsin över att träna och bygga en bra kropp.
Bor runt ett under nätterna stökigt område i Stockholmsinnerstad och ingen förortslirare utmanar mig med blicken alls nu förtiden, vet inte varför (kanske är att tunnhårighet tillsammans med ett visst beteende skickar primitiva "Do not fuck with,Högt testo" signalerar. Dock enbart en spekulation)

Förväntar mig inte att en kille på 22 med aggressivt håravfall kan vara bekväm med att visa det. Men om du är 26+ så fan gubben dags att bli bekväm med det.

Sammanfattningsvis är min erfarenhet denna:
När tjejer pratar om killar och hår så är det lite som när killar på nätet kommenterar Megan Fox tumme och säger att hon är ful. Det är helt irrelevant i verkligheten.

Jag kanske är ensam här inne med att vara tunnhårig men jag betvivlar det. Berätta om era egna erfarenheter!!

Postade det här medvetet i generellt.
Så flytta den inte till utseende/grooming delarna.
2013-10-26,23:16,
Inlägg: #2
RE: Hur många här tappar håret?
är 165 kort, inte samma sak men båda grejjerna är limiting belief. Du tror att andra bryr sig så jävla mycket men i slutändan så är det bara du själv som bryr dig.
Stay calm and play some beerpong
2013-10-26,23:28,
Inlägg: #3
RE: Hur många här tappar håret?
Har sjukt tjockt hår, men alla har väl haft nån limiting believe. Rätt skönt när man märker att det enda negativa med det egentligen är ens egen osäkerhet kring det!
2013-10-27,12:16,
Inlägg: #4
RE: Hur många här tappar håret?
Har en polare som har högt hårfäste och han går omkring med keps överallt till och med på krogen(inte för att det är fel) men för att han försöker dölja, försökt prata med honom men han känner sig säkrare så, tragiskt egentligen.
2013-10-27,12:55,
Inlägg: #5
RE: Hur många här tappar håret?
Är 22 år och har tappat hår. Hade tjockt hår när jag var yngre men nu har jag högt hårfäste och tunnare hår på hjässan. Inget jag går omkring och tänker på även om det suger att det är så
2013-10-27,14:36, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-10-27,14:51 av {2} Sux.)
Inlägg: #6
RE: Hur många här tappar håret?
(2013-10-27,12:16)sjoggaa Skrev: Har en polare som har högt hårfäste och han går omkring med keps överallt till och med på krogen(inte för att det är fel) men för att han försöker dölja, försökt prata med honom men han känner sig säkrare så, tragiskt egentligen.

Ouff vilken ångest.
För mig var det tvärt om slutade ha mössa och keps osv första året eller två för att det kändes som att andra skulle tro att jag försökte dölja.
Hur gammal är din polare?

(2013-10-27,12:55)Danger Skrev: Är 22 år och har tappat hår. Hade tjockt hår när jag var yngre men nu har jag högt hårfäste och tunnare hår på hjässan. Inget jag går omkring och tänker på även om det suger att det är så

Yes det är trist. Men man blir tillslut helt bekväm med det.
Sen en sak som kan vara sant är att det kanske inte är sååå tunt som du tror. Ganska vanligt att man själv ser mer än vad andra gör.
2013-10-27,17:05,
Inlägg: #7
RE: Hur många här tappar håret?
(2013-10-27,14:36)Sux Skrev: Ouff vilken ångest.
För mig var det tvärt om slutade ha mössa och keps osv första året eller två för att det kändes som att andra skulle tro att jag försökte dölja.
Hur gammal är din polare?


Yes det är trist. Men man blir tillslut helt bekväm med det.
Sen en sak som kan vara sant är att det kanske inte är sååå tunt som du tror. Ganska vanligt att man själv ser mer än vad andra gör.

Han är 21, han överväger hårtransplantation.
2013-10-27,18:17,
Inlägg: #8
RE: Hur många här tappar håret?
Det är knas för det kommer bli så risigt när han är över 30. För att inte tala om ärren om han någonsin kör på rakat.
2013-10-28,06:48, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-10-28,06:54 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #9
RE: Hur många här tappar håret?
Inga problem. Tycker det är gött att slippa behöva gå till frisören, bara köra trimmer Smile Köpte en trimmer igår för börjar verkligen tappa sen nåt år tillbaka. Tycker det känns manligt ch moget på nåt sätt, mer alfa. O så får man en gemenskapskänsla med andra som också tappat Big Grin Dröjer väl en 2 år innan jag är mer eller mindre helt kal på huvudet. Fyller snart 22. Ser rätt gammal ut och fejkat min ålder sen 18-års dagen så bli bättre för det ändamålet med.

Jason Statham, ffs. Rinner ju floder från vaginor bara tjejerna hör hans namn,
Extreme Living
Never complain - never explain
2013-10-28,19:09,
Inlägg: #10
RE: Hur många här tappar håret?
Jag har alltid haft riktigt tjockt hår men det betyder nog ingenting när det kommer till håravfall. Jag misstänker att min hårlinje är lite tillbakagående, har dock inte fått några helt kala fläckar än så kan inte vara säker. Håret är dock definitivt glesare i tinningarna och jag hoppas det stannar vid det!

Blev riktigt cp-nojig när en tjejkompis påpekade min hårlinje första gången. Nu är jag lite lugnare för jag passar faktiskt bättre i rakad skalle än med hår, min ansiktssymmetri gör sig inte så väl tillsammans med mitt fluffiga kröll. Så är nog inte lika farligt för mig som för andra som verkligen älskar sitt hår.. kan bara säga att jag förstår vad ni går igenom!
2013-10-29,04:17,
Inlägg: #11
RE: Hur många här tappar håret?
Har ett rätt högt hårfäste/hög panna, vet ej om det alltid vart så tbh, men tror fan inte det. Även lite tunnhårig på sidorna vid öronen/tinning typ, vet ej heller sen hur länge, men inte fan hade jag så när jag va tonåring? Idk. Tiden går för fort..
2013-10-29,04:32, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-10-29,04:35 av {2} Sux.)
Inlägg: #12
RE: Hur många här tappar håret?
Läst runt på nätet om frisyrer för tunnhåriga män. ALLT handlar om att dölja. Istället för att göra något av det och framhäva det maskulina. Så ska man antingen kamma över/maskera eller raka av allt. Helt otroligt när man läser om vad killar får för tips. Inte undra på att många känner att livet är över eller liknande.
Är sjukt nöjd med att jag låter det växa ut. Det kommer bli så bad ass det här.

Inte undra på att det anses osexigt heller. Sjukt omaskulint beteende att göra allt för att ingen ska få se ens kala/tunna delar.
2013-10-29,13:28,
Inlägg: #13
RE: Hur många här tappar håret?
Yeah dölj inte skiten, det går inte och det kommer bara synas mer samtidigt som det är omanligt beteende. Korta frisyrer rekommenderas
2013-10-29,14:26,
Inlägg: #14
RE: Hur många här tappar håret?
Äsch fuck det. Jag ska ha långt hår. Viking 2014
2013-10-29,15:11,
Inlägg: #15
RE: Hur många här tappar håret?
(2013-10-29,14:26)Sux Skrev: Äsch fuck det. Jag ska ha långt hår. Viking 2014

[Image: tumblr_m4n4dtmpGZ1r1cmnho1_1280.png]
2013-10-29,15:58, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-10-29,15:59 av {2} Sux.)
Inlägg: #16
RE: Hur många här tappar håret?
Lätt att jag skulle rocka något sådant. Samma snubbe: Tightare skägg, vältränad, lite solbränna, bättre klädd. Nu ser ju hela han mesig ut.
2013-11-01,17:54, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-11-01,17:56 av {2} Nicki.)
Inlägg: #17
RE: Hur många här tappar håret?
Jag är troligtvis den med det värsta här.. Fästet började vandra uppåt vid 14-15, fick första komentarerna om vikarna när jag var 16.. Sen dess har det blivit värre.

Rakade av mig allt vid 18, hade sjuk ångest osv. Under vakna delen av dygnet gick 85% av tanketiden till håret, på allvar.

Nu är jag 19 och har utväxt hår igen, har jävligt grova vikar men det är endå en frisyr så har det såhär tills det ej går längre. Har endå haft rakat hår ett år och passar i det så har ingen ångest idag.

Jag lär vara helt flint inom 3-4 år.

Kan nästan tycka att det är lite komiskt, vad är oddsen att man får hårgener så man får gubbhår som 14-åring!? Haha

Anyways, det är vad det är. Alla vet att det suger hårt men man kan inte påverka det så fuck it.

Man kan också se det positiva med det, att man slutar vara så jävla utseendefixarad och slappnar av lite. Det är kört vad man än gör.
2013-11-01,18:12,
Inlägg: #18
RE: Hur många här tappar håret?
(2013-11-01,17:54)Nicki Skrev: Jag är troligtvis den med det värsta här.. Fästet började vandra uppåt vid 14-15, fick första komentarerna om vikarna när jag var 16.. Sen dess har det blivit värre.

Rakade av mig allt vid 18, hade sjuk ångest osv. Under vakna delen av dygnet gick 85% av tanketiden till håret, på allvar.

Nu är jag 19 och har utväxt hår igen, har jävligt grova vikar men det är endå en frisyr så har det såhär tills det ej går längre. Har endå haft rakat hår ett år och passar i det så har ingen ångest idag.

Jag lär vara helt flint inom 3-4 år.

Kan nästan tycka att det är lite komiskt, vad är oddsen att man får hårgener så man får gubbhår som 14-åring!? Haha

Anyways, det är vad det är. Alla vet att det suger hårt men man kan inte påverka det så fuck it.

Man kan också se det positiva med det, att man slutar vara så jävla utseendefixarad och slappnar av lite. Det är kört vad man än gör.

Var glad att du passar i flint då? Tänk dom som tappar hår och ser förjävliga ut skalliga... Där snackar vi !
2013-11-01,18:53,
Inlägg: #19
RE: Hur många här tappar håret?
(2013-11-01,18:12)Tenga Skrev: Var glad att du passar i flint då? Tänk dom som tappar hår och ser förjävliga ut skalliga... Där snackar vi !

Absolut! Jag är tacksam för det, verkligen. Jag kommer ändå ha det rätt bra efter typ 25 när det blir mer accepterat med håravfall. Idag märker jag ibland hur vissa tjejer nekar dirr pga mitt hår, även om jag har bra game, jag är en normalsnygg kille men vissa tjejer bara vägrar, haha
2013-11-01,19:02,
Inlägg: #20
RE: Hur många här tappar håret?
(2013-11-01,18:53)Nicki Skrev: Absolut! Jag är tacksam för det, verkligen. Jag kommer ändå ha det rätt bra efter typ 25 när det blir mer accepterat med håravfall. Idag märker jag ibland hur vissa tjejer nekar dirr pga mitt hår, även om jag har bra game, jag är en normalsnygg kille men vissa tjejer bara vägrar, haha

Så är det ju med allt, inget konstigt där Smile Vissa tjejer går bara inte, värst av allt är ju när någon tjockis får för sig o leka snygg haha, herregud, vissa dissar man fått har vart så jävla löjliga, medan man ibland drar sjukt fina damer Smile


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}