LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ännu en textgameanalys.
2013-11-03,23:31, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-11-04,00:02 av {2} Ash.)
Inlägg: #1
Ännu en textgameanalys.
Yo dudes!

Efter en längre tid av personlig utveckling, meditering och annat sådant nödvändigt så har jag åter funnit min väg tillbaka till dina fina pick up-konsten.

Pang på rödbetan. Mitt "vanliga" game har förbättrats avsevärt där jag helt enkelt med hjälp av meditation och att bara kliva utanför comfort zonen inte har några som helst svårigheter att varken köra day game eller på krogen och dylikt med helt ok resultat faktiskt.

Men en sticking point som jag inte riktigt blir av med är mitt textgame. Jag tappar de så gott som alltid väldigt kort inpå. Båda brudar från HP, Badoo och sådana som jag har styrt upp under daygame som jag smsar med. Har inte riktigt funnit mig i ringandet.

Tänker att jag kan slänga upp lite konversationer så kan ni få berätta vad det är jag ska jobba på. Jag har riktigt svårt för textgamet.

Here we go!

Denna HB7 styrde jag facebook till under daygame med snack om att vi ska ses inom en snar framtid. Vi jobbar inom samma område och hade en hel del att säga. Hon investerade och kvalificerade mycket. Hon är 3 år äldre. Fråga inte varför jag inte styrde nummer, för jag vet inte. Mycket lekfull stämning och skratt. Konversationen är på facebook. Vi hade skojat om att researcha varandra innan vi sågs.


Citat:En del av konversationen saknas. Men den var väldigt kort om vad vi hade gjort under dagen.

Ash: Jag använder mig av en speciell researchmetod. Den funderar bäst mellan fyra ögon, ryktet säger att de aldrig ljuger. Frukost på *stället vi sågs på* på fredag känns som ett bra tillfälle!

HB7: True my man! Jag ska kika på jobbschemat, blir det inte allt för tidigt så är frukost på fredag givet!

Ash: Bok! Släng hit ett nummer så spikar vi tid!

Inget svar.....

Fredag

HB7: Shit vad sämst jag är! Har dock haft ett pressat schema hela dagen. Raincheck?

Ash: Shit be happening. Jag försov mig 2 timmar idag. Hellre du än jag. Wink Jag nås på *nummer*. Du kan berätta var du nås på samma ställe.

HB7: *nummer*. Smile

SMS

Ash: Överlevde du natten med minnet intakt eller visade du var mediaskåpet ska stå?

Inget svar. 2 dagar sedan.

Lite samlade HP konversationer. Läses nerifrån och upp.

Citat:Ash
För att det låter som att även ditt ämne verkat falla under samma kategori. Men vi verkar onekligen ha en del att diskutera du och jag. Kan nog bli stökigt spårat på vissa sätt. Aktar mig dock för NSA med mina brutala åsikter, så ett nummer vore att föredra.

HB8
För att världsfred är ett irriterande samtalsämne eftersom människor är så brutalt korkade och bryr sig alltid för mycket om allt runtomkring för att fred skulle finnas. Men varför har vi aldrig diskuterat svensk politik och samhällsideal över en och en halv kanna sprit?

Ash
Kaxigt! Varför har vi aldrig diskuterat världsfred över en kanna sprit?

----


Ash
Framtiden får utröna det! Wink Mystik är ju epic! Men jag förmedlar det inte med städade skrivbord. Städat ryms i mitt vokabulär under ett fåtal givna tillfällen. Jag är en rätt stökig sältaktisk utvecklare. Jag bakisåkte mot bjudpizza och kaffe, som antagligen smakade gott en gång i tiden, för att planera nattens äventyr. Vad bjussar helgen på för stök/bus/spontaniteter?

HB6
Haha jag hoppas du skrattade med mig och inte åt mig. Hånskratta högt på pendeln hade iofs också varit något! Alltså ja det kan man säga att jag var iaf. Stökig vet jag inte, men mitt skrivbord är ofta stökigt iaf. Litar inte på folk som har total ordning på skrivbordet, då är det något mystiskt! Du då? Åkte du pendel på väg mot något kul?

Ash
Haha skrattade ut högt på pendeln när jag läste vissa delar. Bra jobbat! Är du någon form av stökig projektledare eller?

Det var de senaste. Vad tror ni dudes? Var går det snett?
2013-11-04,18:21,
Inlägg: #2
RE: Ännu en textgameanalys.
måste bara säga att jag älskar ditt namn, pokemon <3
Stay calm and play some beerpong
2013-11-04,18:58,
Inlägg: #3
RE: Ännu en textgameanalys.
(2013-11-04,18:21)Beerpong Skrev: måste bara säga att jag älskar ditt namn, pokemon <3

Hahaha. Epic!
2013-11-05,11:18,
Inlägg: #4
RE: Ännu en textgameanalys.
När jag läser det sista du skrev med HB6 så faller du in i mängden och blir tråkig och utfrågande. Samt att din inledning är inget speciellt men den sticker ut tillräckligt mycket för att svara på.

Hon skriver: "Haha jag hoppas du skrattade med mig och inte åt mig."

Där har du ingångspunkten till att skapa en personlig kontakt med henne. Men istället för att göra det, ger du förslag om en inbjudan. Varför skulle hon vilja det i detta läget?
Sen faller du in mycket i hennes frame när hon säger att det är mystiskt med rena skrivbord.

Kollar vi på HB8 istället, det räcker att du läser sista meningen så ser du att det är lite av ett shittest och här faller du in i hennes frame alltså du är som alla andra. Varför ska hon svara då?

Kör på bara!
2013-11-05,23:13,
Inlägg: #5
RE: Ännu en textgameanalys.
(2013-11-05,11:18)trollface Skrev: När jag läser det sista du skrev med HB6 så faller du in i mängden och blir tråkig och utfrågande. Samt att din inledning är inget speciellt men den sticker ut tillräckligt mycket för att svara på.

Hon skriver: "Haha jag hoppas du skrattade med mig och inte åt mig."

Där har du ingångspunkten till att skapa en personlig kontakt med henne. Men istället för att göra det, ger du förslag om en inbjudan. Varför skulle hon vilja det i detta läget?
Sen faller du in mycket i hennes frame när hon säger att det är mystiskt med rena skrivbord.

Kollar vi på HB8 istället, det räcker att du läser sista meningen så ser du att det är lite av ett shittest och här faller du in i hennes frame alltså du är som alla andra. Varför ska hon svara då?

Kör på bara!

Grymma grejer trollface! Yes jag ser var det gick snett när du beskriver. Har testat vidare och har 3 uppstyrda dejter, varav en är rena rama "snälla munknulla mig"-träffen. Ska jobba vidare på HB7. Uppdaterar.

Bara att öva på!
2014-02-09,23:06,
Inlägg: #6
RE: Ännu en textgameanalys.
Hijackar tråden istället för att skapa en ny, följande scenario: träffar brud på krogen, strular och har de trevligt, men inget hemsläp.

smsar henne kanske en timma innan de drog:

"söt pocahontas raggar på mig, vad ska jag göra?"

kallade henne pocahontas av någon anledning. Hennes tele dog tydligen så fick inget svar, drar därför iväg följande rippoff från Dhace i eftermiddags.

jag: " Vodka 1 kinkykong 0, behöver en alvedon stor som min handflata. Hur går din dag?"

hon: "hahaa feel you. Ramlade ner för en trapp igår, så har en aning ont i kroppen hah! annars mår jag fint!"

jag: "Taskigt att attackera trappen sådär, vad hade den gjort dig? Jag sa ju att du va den onda, i was right!"

hon: "Hahaha du hade visst det!!"

Hon hooka inte riktigt tycker jag, så frågan är hur man skall fortsätta på detta?

halp ples
2014-02-09,23:16, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-02-09,23:17 av {2} Ragnarök.)
Inlägg: #7
RE: Ännu en textgameanalys.
Mer direkt game. Skippa för mkt snack och grejor. DU ska inte gamea henne över smsesn. Gameade henne gjorde du när ni sågs. Knyt an till nåt minne, gå till nsäta steg (där du kan välja vad, men antar att du vill träffa henne så gå för träff).
Extreme Living
Never complain - never explain
2014-02-10,10:04, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-02-10,10:05 av {2} trollface.)
Inlägg: #8
RE: Ännu en textgameanalys.
Du hookade henne när ni sågs, du fick nummer.. Nu övergamear du bara, helt i onödan. Spela inte allan bara för att visa dig cool. Alltså gör dig inte till för en tjej eller dig själv för den delen. Det är det viktigaste!

Kör mer direkt som Ragnarök sa, styr träff asap, inte så mycket snack innan dess.. sedan reder du resten när ni träffas.
2014-02-10,17:23,
Inlägg: #9
RE: Ännu en textgameanalys.
thax ma dudes, uppdate:

svarade inte på "Hahaha du hade visst det!!" så i förmiddags skickade hon ett MMS med en bild på en snubbe som ramlat i en trapp med texten:

hon: "trappa 1, hb 0, blåmärken på hela ryggen, check!"

jag: "haha fy fan! Biljard på fredag, förloraren bjuder på piggelin"

hon: "alla hjärtans dag på fredag, upptagen med bästis Wink"

jag: "ojfan, det hade jag helt glömt, får bli lördag istället då!"

hon: "hahaa, kanske det!"

kanske tog era råd lite för ordagrant, men vill egentligen inte smsa med brudar i huvud taget så nu blev det som de blev. instinktivt är min tanke att ignorera fram mot helgen och försöka igen, eller någon som har ett bra sätt att fortsätta det där på?
2014-02-10,19:04, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-02-10,19:05 av {2} trollface.)
Inlägg: #10
RE: Ännu en textgameanalys.
Nä, ta det piano tills helgen.. eller så skriver du på torsdag plats och tid.. flakear hon, så nexta henne mer eller mindre.. Låt henne verkligen få jobba för att få tillbaka din status i vilket fall som helst.

Jag hade dock nextat, onödigt att slänga energi på dött kött när det finns nytt och fräscht Wink
2014-02-15,15:44,
Inlägg: #11
RE: Ännu en textgameanalys.
uppföljning!

skrev följande i torsdags:

jag: "biljard, xx på lördag klockan 21!"

hon: "har feber, men är jag frisk på lördag i'll be there!"

jag: "good, hör av mig på lördag då, krya på dig Smile"

hon: "haha gör så, tack!"

så idag

jag: "Tjena, taggad för ikväll?"

hon: "ledsen är förtfarande inte helt frisk, har massor att göra i veckan och hinner verkligen inte vara sjuk"

jag: "Okej!"

hon: "hoppas du får en trevlig kväll ändå!"

jag: "will do"

hon: "Jag menar verkligen inte att spela svår, är ingen sån person. Jag fattar att du inte är ute efter något seriöst eller så men har precis gått ur ett förhållande som varade i fyra år, så jag är bara lite less på allt sånt över huvud taget. jag tycker du är jättego och det är verkligen inget personligt, jag är ledsen!"

haha asså what, brudar är bra jävla skeva, vilken jävla wall of text all of a sudden. Vad svarar man på det där då, eller svarar man över huvud taget?
2014-02-15,16:15, (Detta inlägg ändrades senast: 2014-02-15,16:16 av {2} Schlinus.)
Inlägg: #12
RE: Ännu en textgameanalys.
Bra att du är ärlig, men tråkigt att du inte är intresserad, i wish You a gode Life. Eller vad du nu brukar säga
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2014-02-15,17:57,
Inlägg: #13
RE: Ännu en textgameanalys.
Det finns bara ett sätt att svara på det där.. "okej", hon ger dig en wall of text för att hon känner att hon behöver förklara sig för dig.. men du behöver aldrig göra det för henne (på det viset är du det som har högst värde).. Aldrig förstått varför tjejer gör det, om det är ett test eller för att se om du kan hålla ditt känslomässiga på distans mot henne..

Jag brukar bara skriva "ok" eller "okej", sedan skita i henne.. i många fall så hör tjejerna av sig senare.. fast då har jag oftast inte svarat öht för att jag pallar inte.. men det är upp till en själv såklart.
2014-02-15,19:26,
Inlägg: #14
RE: Ännu en textgameanalys.
(2014-02-15,17:57)trollface Skrev: Det finns bara ett sätt att svara på det där.. "okej", hon ger dig en wall of text för att hon känner att hon behöver förklara sig för dig.. men du behöver aldrig göra det för henne (på det viset är du det som har högst värde).. Aldrig förstått varför tjejer gör det, om det är ett test eller för att se om du kan hålla ditt känslomässiga på distans mot henne..

Jag brukar bara skriva "ok" eller "okej", sedan skita i henne.. i många fall så hör tjejerna av sig senare.. fast då har jag oftast inte svarat öht för att jag pallar inte.. men det är upp till en själv såklart.

+1, bra skrivet
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2014-02-16,16:43,
Inlägg: #15
RE: Ännu en textgameanalys.
Jag skulle svarat:

Allt är inte svart eller vitt. Nu ska jag dricka en öl och lira biljard. TJARÅÅ!


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}