LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ju mer jag trycker ner honom, desto snällare blir han...
2013-11-04,12:22,
Inlägg: #1
Ju mer jag trycker ner honom, desto snällare blir han...
På min utbildning har jag börjat hänga mer med ett grabbgäng, det är mycket ballbusting och hård jargong. Har inte hängt så mycket i gäng förut då jag av gammal vana föredragit att träffas få kompisar åt gången så det är sjukt bra träning för mig.
FAN vad jag blivit på hugget av detta. Träffade en polare som jag inte sett på några månader häromdan. Normalt sett brukar jag vara rätt reaktiv mot honom då han kan vara väldigt rapportbrytande och rätt mycket av ett pain in the ass men nu var vi på samma nivå och det var bara kul ge honom svar på tal. Känner mig också mer agressiv överlag mot andra killar, inte på ett negativt sätt men ja mer proaktiv, fysisk osv.

Hursom - på skolan finns det en kille som jag förut inte tagit så bra. Han är en retsticka som är expert på att hitta folks knappar, och han har lyckats rätt bra med att reta upp mig förut. Han är med i samma grabbgäng och jag har på sistone blivit lite av en mobbare - har helt random grabbat tag i honom och tag strypgrepp, brottat ner honom osv. Självklart med glimten i ögat, men ändå - ju mer jag satt honom på plats desto snällare och trevligare har han blivit mot mig. Någon som har erfarenheter av just detta? Känns som en viss typ av människor bara förstår ett språk så att säga...
2013-11-04,13:33,
Inlägg: #2
RE: Ju mer jag trycker ner honom, desto snällare blir han...
Känner igen karaktärerna till polarna men väldigt sällan tagit fysisk aktion. Bara verbal action som kontring. Svåra att ha att göra med. Fysisk kanske är mer framgångsrikt. Typ brotta ner ta ett grepp och han får tapout.

Men vafna brottar du ner honom på biblioteket eller i korridoren eller? hahah
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-11-04,14:24,
Inlägg: #3
RE: Ju mer jag trycker ner honom, desto snällare blir han...
Typ Big Grin Det är en ganska liten skola, alla känner alla typ. Och det är mycket spex så ingen höjer ögonbrynen direkt om någon brottas typ. Ja grejen är ju att förut (när jag var sämre på att ta såna situationer) så såg jag allting ur ett väldigt nördigt pickup-analayserande perspektiv så allting blev rätt allvarligt. Nu är det ju bara kul, i stunden gör jag det bara för att det känns rätt men nu analyserar jag i efterhand. Jag har tränat kampsport under några års tid men har haft det väldigt separerat från mitt sociala umgänge förutom när det gäller tjejer - alltid haft lätt för kinobiten. Dock varit "rädd" för killar och sämre på mer grabbig jargong. Hoppas det inte blev alltför flummigt, är hög som ett hus på jack3d nu storstädning ftw
2013-11-04,16:03,
Inlägg: #4
RE: Ju mer jag trycker ner honom, desto snällare blir han...
Yea en sak jag märkt rätt väl är att de som är som mest "dryga", ska vara alfa/cool etc - också blir som mest underlägsna och rapportsökande när man visar whos the boss.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-11-04,18:24,
Inlägg: #5
RE: Ju mer jag trycker ner honom, desto snällare blir han...
Mitt svar när min kompis tjaffsade med några andra på krogen och några tjejer gapade och skrek "HEY HEY!! Varför bråkar vi? Kan vi inte ha en stor orgie istället? Jag paxxar dig! (Pekar på random brud i rödrutan)" Problem solved Big Grin
Stay calm and play some beerpong
2013-11-04,19:01,
Inlägg: #6
RE: Ju mer jag trycker ner honom, desto snällare blir han...
När jag var typ 14 så var det en kille som hängde i samma gäng som jag som var skitkaxig. Alltid dryg och jobbig mot mig utan någon anledning, kommer ihåg att jag tyckte det var jäkligt jobbigt när han var med och hängde.

Typ ett år senare så hade jag blivit större och då blev han helt plötsligt underlägsen mot mig. Körde med honom hur jag ville och utan att han någonsin satte sig upp mot mig, drev det ganska långt vissa gånger dessutom. Dock så märkte jag att han hade sitt douchebeteende kvar mot andra killar. Stör mig riktigt mycket på såna som slickar upp och sparkar ner. Jag har ingen nåd mot dessa människor Smile
2013-11-04,21:34,
Inlägg: #7
RE: Ju mer jag trycker ner honom, desto snällare blir han...
Haha låter som om du går på en särskola
2013-11-04,21:57,
Inlägg: #8
RE: Ju mer jag trycker ner honom, desto snällare blir han...
Ja, han tycker ju själv det är awesome att trycka ner folk, när du vinner över honom ser han upp till dig, precis som om ni skulle spelat fotoboll och du var bättre än honom, bara för att det kognitivt ses som tabu att snacka om mobbing/våld i vardagen så betyder det inte att det inte påverkar oss på ett visst sätt.

Djur som inte kan "prata" gör det ofta genom att röra varandra på olika sätt, vilket du har lärt dig om du haft en hund/katt/häst eller något. Flera delar av våran hjärna är i stort sett outvecklad sen vi va djur på den intelligensnivån

Det är ju våran fördel mot andra djur, våran kognitiva del av hjärnan, hur vi kan hantera sortera beräkna och tänka ut saker. Det är anledningen till vi kan ljuga eller bestämma oss att ta våra liv, räkna matte eller måla en tavla.
2013-11-04,23:51,
Inlägg: #9
RE: Ju mer jag trycker ner honom, desto snällare blir han...
(2013-11-04,21:57)Schlinus Skrev: Ja, han tycker ju själv det är awesome att trycka ner folk, när du vinner över honom ser han upp till dig, precis som om ni skulle spelat fotoboll och du var bättre än honom, bara för att det kognitivt ses som tabu att snacka om mobbing/våld i vardagen så betyder det inte att det inte påverkar oss på ett visst sätt.

Djur som inte kan "prata" gör det ofta genom att röra varandra på olika sätt, vilket du har lärt dig om du haft en hund/katt/häst eller något. Flera delar av våran hjärna är i stort sett outvecklad sen vi va djur på den intelligensnivån

Det är ju våran fördel mot andra djur, våran kognitiva del av hjärnan, hur vi kan hantera sortera beräkna och tänka ut saker. Det är anledningen till vi kan ljuga eller bestämma oss att ta våra liv, räkna matte eller måla en tavla.

Ja hundar (och andra djur?) juckar ju på varandra för att etablera dominans. Allt som har med avföring och kroppsvätskor verkar även det användas som ett verktyg. Ollning av diverse föremål är väl ett klockrent exempel på detta.

Nu ska det mycket till innan jag tänker pissa på någon, men gaymogging är sjukt kul. Typ ta tag i snubben, jucka mot hans ben och säga "du är så SÖT, om jag vore bög hade jag LÄTT knullat skiten ur dig Big Grin".

Mobbning är ett intressant fenomen. Problemet är att folk som diskuterar det oftast är sjukt blue pill och inte har någon uppfattning om social dynamik över huvud taget...
Jag tycker det kan vara en fin linje vad som är mobbning, störigt beteende och kärvänlig ballbusting -
om vi tar t.ex terminstarten på en utbildning där ingen känner varandra sen tidigare. Den osäkra kille som tolkar allt som påhopp och inte vet hur han ska "försvara sig" kommer känna sig mobbad av en kille som ständigt retas med honom.
Den retsamma snubben kanske säger exakt samma saker till en mer självsäker kille som är mer på samma våglängd - han retas tillbaka och ömsesidig respekt uppstår. Det kan ju mycket väl vara så att den retsamma snubben inte är ute efter att trycka ner utan det är hans sätt att söka kontakt med andra killar. Bryta rapport för att skapa rapport så att säga.

Har en natural på min skola och det är väldigt lärorikt att se honom handskas med den störiga killen. Han har ungefär fyra olika förhållningsätt som jag observerat:

1. Totalignorerar. Behandlar honom som luft. Störiga killen blir märkbart frustrerad/besviken och går där ifrån när han inte får någon reaktion.
2. Säger ifrån lugnt men bestämt. "Du beter dig väldigt illa just nu. Sluta med det är du snäll".
3. Spelar med - ballbustar tillbaka.
4. Vänder sig till resten av gruppen och framställer killen som socialt awkward.
2013-11-05,10:49,
Inlägg: #10
RE: Ju mer jag trycker ner honom, desto snällare blir han...
Känner igen det så väl, för precis samma sak hände mig för ca 13-14 år sedan. Eller allt började då. Låt mig ta er tillbaka till den tiden då jag var 12-17 år.

Jag spenderade väldigt mycket tid nere i Falkenberg under sommar halvåret, träffade riktigt mycket kompisar att umgås med. Men vi var alltid 3 stycken som var kärnan i gänget, jag har aldrig riktigt reflekterat över detta. Först på senare dar faktiskt, vi var de man ville hänga med för hos oss hände det alltid grejer. Vi hade även ett rykte om oss, på både gott å ont.

På den tiden var jag inte lika självsäker som jag är idag. Men framför allt jag var långt ifrån alfa och fick inte alls lika mycket tjejer som mina två andra kompisar. De båda har allt det där i sig från födsel och har aldrig behövt engagera sig för att få några tjejer, jag blev ofta utanför på den biten. Jag grät inte för det, vi hade sjukt roligt ändå.. tjejerna var ju bara en bonus.

En sommar började några andra killar umgås med oss, de var några år äldre än oss och minns en kille som hela tiden höll på att reta mig och var allmänt jobbig. Men aldrig mot någon av de andra. Till slut gick det så långt att jag helt enkelt inte tolererade att ta mer skit, jag slog på honom rätt bra. Efter detta var han som en liten hund mot mig... Samma sak hände med en annan kille, som efter samma behandling blev precis likadan.

Varför det här kommer upp är troligen för att personerna i fråga inte ser något värde i en på samma sätt som mot andra människor. Samt saknar respekt och framförallt så ser man ingen trovärdighet i personen man ställer sig emot, därför kan man bete sig som man vill eftersom man aldrig blir tillsagd att skärpa sig. Brist på ledarskap, helt enkelt.

Tänk efter lite och försök reflektera över hur personen agerar när de inte håller på att jävlas. Finns det gott om självförtroende och självsäkerhet? Tar personen någonsin ett beslut eller är det bara frågor som kommer upp hela tiden.. ex, "Vad ska vi göra nu?" istället för "Jag är sjukt sugen på pizza, vi rör oss"..
Det är rätt stora skillnader på dessa två personligheter. Sen finns de självklart de personer som testar andra människor för att se vart de har personerna någonstans.

Detta beteende kan även hittas hos många tjejer. Ta en tjej som är målmedveten, framåtriktad och har tydliga rutiner i sin vardag, samt några impulsiva saker. Jämför det med en tjej som är tillbakadragen, nöjd med sin vardag som den är.

Det första exemplet på en tjej är ofta inte lika snygg som den andra, därför måste hon kompensera upp med andra personlighetsdrag. Visst finns det undantag, sjukt snygga tjejer som är målmedvetna men hur många av 10 stycken är detta egentligen, 0.5 skulle jag tippa på. Istället hamnar de mellan 4-7 medan de tillbakadragna tjejerna ofta är 8+. De lever på sitt utseende och har mode som sin livsstil.

När jag var ute och på krogen fann jag det mycket svårare att få en tjej som är något att ha, mot en tjej som ser ut som en modell. Det är lättare att anpassa sitt psykologiska spel till de som är 8+, de är ofta vimsiga, klantiga och behöver en ledare i sin vardag. Medan flickor med lite mindre tuttar och inte lika blont hår är sina egna ledare. Bryt den sfären och ett tredje världskrig startas, nu måste du bara veta hur du ska vinna mot henne för att kunna behålla henne.

Sen finns det undantag överallt, självklart!

Jävlar vad jag spann i väg här haha!
2013-11-05,12:02,
Inlägg: #11
RE: Ju mer jag trycker ner honom, desto snällare blir han...
Mycket bra och tänkvärt skrivet trollface. Jag kommer att tänka på uttrycket "du behöver inte bevisa något" som brukar tas upp när det gäller att undvika bråk osv. Sant att en genuint trygg man inte behöver det men nu är det ju så att många av oss faktiskt behöver bevisa något, åtminstone för oss själva. Jag vill inte bli någon som ständigt ska söka bråk eller trycka ner någon som är svagare för att boosta mig själv men det känns lite achievement unlocked att inse att jag KAN göra det - bitar av mitt gamla svagare jag tittar ju fram ibland. Att jag är den som äger nån annan ingår inte i den identiteten. Det är helt klart potentiellt mörka krafter men det är en del av att vara man att ha en god relation till dom. Tror Deida pratar mycket om det om jag inte minns fel. Jag gillar att vara extremt dominant, våldsam och en smula sadistisk med tjejer i sängen och jag kan känna att det är till viss del samma energier som kommer fram när jag jävlats med störiga killen.
2013-11-05,13:14, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-11-05,13:25 av {2} Schlinus.)
Inlägg: #12
RE: Ju mer jag trycker ner honom, desto snällare blir han...
(2013-11-04,23:51)slyngel Skrev: 4. Vänder sig till resten av gruppen och framställer killen som socialt awkward.

Den är så jävla guld, fan va han skämms då lol, dat ansiktsuttryck hahahah funkar också att göra om man är beta Smile


(2013-11-05,12:02)slyngel Skrev: Mycket bra och tänkvärt skrivet trollface. Jag kommer att tänka på uttrycket "du behöver inte bevisa något"

Asså viker man säg om någon utmanar en, och du viker dig, så blir du sedd som beta, även om du tänker, "jag gjorde det för blablabla, jag är alfan ändå, det var inte viktigt för mig"

Det är något jag märkt som fan, testa att gå in på en bar och utman folk om olika saker, typ tryck dig mellan i baren och kolla på dem, tills de tittar bort eller snackar


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Varför blir tjejer blinda när attraktion uppstår? ChuckNorris 3 1,896 2014-01-21,05:17
Senaste inlägg:: Ragnarök
  Blir framgångsrika män automatiskt snygga? ChuckNorris 3 2,125 2013-11-07,22:55
Senaste inlägg:: Bubblan
  Hur blir man alpha? steelrich 25 10,071 2013-06-23,01:48
Senaste inlägg:: Fuckzoned
  Brudar går och blir kär i mig, hur vanligt? sjoggaa 9 3,563 2013-04-29,16:19
Senaste inlägg:: devil
  Vad innebär det att man aldrig blir testad? Jayson1 4 1,658 2013-02-04,19:04
Senaste inlägg:: TobiasK
  Vilka är egenskparna som kvinnor blir ON av? selected 16 6,800 2012-10-23,00:59
Senaste inlägg:: Judas
  Tyler blir arg! Evilvalle 14 4,981 2012-09-10,23:55
Senaste inlägg:: WALL-E
  hur hantera konsekvenserna när man blir duktigare? tay 10 3,524 2012-08-11,18:53
Senaste inlägg:: russel
  Hur blir man glad, rolig och social? Cogo 12 4,196 2012-07-25,03:47
Senaste inlägg:: Stake
  Russell Brand leker med tjejen som intervjuar honom russel 1 754 2012-06-12,01:42
Senaste inlägg:: russel

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}