LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
The Innovation of Loneliness
2013-11-06,19:35,
Inlägg: #1
The Innovation of Loneliness
2013-11-06,20:31, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-11-07,15:11 av {2} TonightIsTheNight.)
Inlägg: #2
RE: The Innovation of Loneliness
Tänkvärd och sevärd.
Will To Power.

Winning Beats The Game.

2013-11-07,00:31,
Inlägg: #3
RE: The Innovation of Loneliness
Good stuff. Det här med sociala medier är verkligen 2000talets cancersvulst...
2013-11-12,00:21,
Inlägg: #4
RE: The Innovation of Loneliness
Fuck alltså.. Kanske skulle man flytta till en liten håla där alla känner alla i norrland, haha. Starta en firma där man ägnar sig åt sin passion utan fokus på pengar. Vara mån om att bo nära sina vänner och familj så att man ser till att alltid fylla dagarna med familj, passion och kärlek.

Släppa all ångest och stress om att "vinna" i livet och göra alla stolta(avundsjuka) genom att utbilda sig till något man inte bryr sig om och slita med jobb man inte bryr sig om utan gör för att prestera och "ta sig" dit man vill i livet.

Haha, nu flumma jag iväg, men är just nu inne i en fas där jag ifrågasätter allt i livet typ, vad det går ut på, vad man kommer ångra när man dör osv.

Joe rogan experince med Duncan Trussel fuckt my brain..

Hur ser ni fellow casanover på detta?
2013-11-12,00:40,
Inlägg: #5
RE: The Innovation of Loneliness
(2013-11-12,00:21)Nicki Skrev: Fuck alltså.. Kanske skulle man flytta till en liten håla där alla känner alla i norrland, haha. Starta en firma där man ägnar sig åt sin passion utan fokus på pengar. Vara mån om att bo nära sina vänner och familj så att man ser till att alltid fylla dagarna med familj, passion och kärlek.

Släppa all ångest och stress om att "vinna" i livet och göra alla stolta(avundsjuka) genom att utbilda sig till något man inte bryr sig om och slita med jobb man inte bryr sig om utan gör för att prestera och "ta sig" dit man vill i livet.

Haha, nu flumma jag iväg, men är just nu inne i en fas där jag ifrågasätter allt i livet typ, vad det går ut på, vad man kommer ångra när man dör osv.

Joe rogan experince med Duncan Trussel fuckt my brain..

Hur ser ni fellow casanover på detta?

Haft den tanken många gånger. En dröm är ju att bo precis som "Wolverine" gör i "X-Men Origins Wolverine" Där han bor i ett mysigt hus uppe på ett berg med fantastiskt utsikt. Skulle vilja att mitt liv var så, bo tight med familjen avlägset från all skit, enda bekymret man har för dagen är att skaffa sig mat och tillräckligt med kronor för att överleva. Man lever inte på pengar och makt, utan på kärlek och en enorm glädje för livet!
It Ain't how hard you hit, it's how hard you can get hit and keep moving forward.
2013-11-12,09:48,
Inlägg: #6
RE: The Innovation of Loneliness
(2013-11-12,00:21)Nicki Skrev: Fuck alltså.. Kanske skulle man flytta till en liten håla där alla känner alla i norrland, haha. Starta en firma där man ägnar sig åt sin passion utan fokus på pengar. Vara mån om att bo nära sina vänner och familj så att man ser till att alltid fylla dagarna med familj, passion och kärlek.

Släppa all ångest och stress om att "vinna" i livet och göra alla stolta(avundsjuka) genom att utbilda sig till något man inte bryr sig om och slita med jobb man inte bryr sig om utan gör för att prestera och "ta sig" dit man vill i livet.

Haha, nu flumma jag iväg, men är just nu inne i en fas där jag ifrågasätter allt i livet typ, vad det går ut på, vad man kommer ångra när man dör osv.

Joe rogan experince med Duncan Trussel fuckt my brain..

Hur ser ni fellow casanover på detta?

Först o främst. Joe rogan pod äger, jag blir också väldigt filosofiskt påverkad av hans program och min världssyn har ändrats en del sedan jag började lyssna på han. Jag har blivit mer accepterande och öppen Big Grin.

Jag tycker det vore jätte tråkigt att bo i skogen med bara familj. Jag bor i stan och kan inte tänka mig något annat. Man har tillgång till alla sina vänner, butiker och tusentals andra människor.

Stressen, avundsjukan och ångesten finns inom dig, och den ska bekämpas inifrån snarare än att utifrån. Man måste inte "tävla" om vem som har bäst jobb, lägenhet eller liv.

Själv tävlar jag inte, jag baserar inte folks eller mitt värde på jobb eller deras ekonomi, utan baserar snarare på social färdighet, utseende, humor, klädsel, fritidsintressen och andra saker som jag tycker är viktigt.
Om du tror jobb är viktigt för att få brudar så kan jag säga att jag många brudar jag löst, har trott att jag jobbar i köket på MC donalds(vilket jag inte gör)..
2013-11-12,14:37,
Inlägg: #7
RE: The Innovation of Loneliness
Illdan, jag menade inte att jobbet spelade roll i PU, inget i mitt inlägg bad baserat på PU.
2013-11-22,09:07,
Inlägg: #8
RE: The Innovation of Loneliness
Får nog ändra min åsikt i detta fallet.

Jag säger som så att det finns två typer av lycka. Lycka 1: den fundamentala lyckan, den som avgör hur man mår rent generellt under hela dagen. Lycka 2: den tillfälliga, rusliknande lyckan.

Lycka 1 får man genom ett aktivt socialt liv där man känner sig älskad och tillhörande i en grupp. Den lyckan man får av att träna, och leva sunt. Lycka 2 är den man får efter ett köp av ny tv, vinterjacka, befodran osv. Den som man blir pirrig i magen av.

Lycka nummer 1 är viktigast men har man den uppfylld så är konsumptionslyckan perfekt att krydda till med.

Så basically: love your gadgets but don't depend on them.
2013-11-22,12:28,
Inlägg: #9
RE: The Innovation of Loneliness
(2013-11-12,09:48)illdan Skrev: Först o främst. Joe rogan pod äger, jag blir också väldigt filosofiskt påverkad av hans program och min världssyn har ändrats en del sedan jag började lyssna på han. Jag har blivit mer accepterande och öppen Big Grin.

Jag tycker det vore jätte tråkigt att bo i skogen med bara familj. Jag bor i stan och kan inte tänka mig något annat. Man har tillgång till alla sina vänner, butiker och tusentals andra människor.

Stressen, avundsjukan och ångesten finns inom dig, och den ska bekämpas inifrån snarare än att utifrån. Man måste inte "tävla" om vem som har bäst jobb, lägenhet eller liv.

Själv tävlar jag inte, jag baserar inte folks eller mitt värde på jobb eller deras ekonomi, utan baserar snarare på social färdighet, utseende, humor, klädsel, fritidsintressen och andra saker som jag tycker är viktigt.
Om du tror jobb är viktigt för att få brudar så kan jag säga att jag många brudar jag löst, har trott att jag jobbar i köket på MC donalds(vilket jag inte gör)..
+1 på det där!
2013-11-27,22:03,
Inlägg: #10
RE: The Innovation of Loneliness
Käkade på restaurang för 1 person nyss. Det är fan rätt soft! Skullsamtidigt e planera lite stuff också tänkte jag.
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}