LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Being vs Doing: At the Edge of Transformation
2013-11-26,01:47, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-11-26,17:04 av {2} Seaturtle.)
Being vs Doing: At the Edge of Transformation
Hey cl doods.

Lite backgrund: Jag gör typ 25 rutiner dagligen och är för aktiv läsning och implementering av material. Mina doods mobbar mig och menar att jag är Tyler och kommer aldrig bli the Ultimate Man on the path I'm on. Man ska, vad jag förstår de säger, sträva efter att sluta "göra massa saker och bara vara den man vill vara". Jag blev ledsen och söker judgement.

The Ultimate Man. Read: A man that lives up to the standards required for pragmatically/functionally doing and experiencing the things he wants to do, as well as being a person with beliefs and values the man he wants to be has. This doesn't not mean the ideal is to be perfect, but just good enough to live life in a way that is preferable. Det finns alltid en gradskal mellan alla polaritet.

The great divide here is between: Be what you want to be (?) and Doing the things you need to do to Be who and what you want to be.

If you are trying to be something or someone, you by definition are NOT. To be, you have to BE. If you are Doing things to Be, you are doings things that a person that isn't does, and you will never Be as you keep trying to Be. You will end up in a never ending search, becoming a Ever Seeker Never Finder lost at sea.

This makes me think:

If you aren't not doing things, then you are not moving forward. By the Law of Inertia: What stays at rest remains at rest, and what is in motion remains in motion, until/unless some external force acts upon.

If you are a Newb and you want to be Guru. You won't be able to just sit and be like fuck this Newb shiet, I'ma be Guru now. Son, if things worked that way, EVERY single dood would be who they want to be and I'd be a Super Sayan.

So what is it that gets you from Newb to Guru. To be a success it’s necessary to embrace and operate from the principles that produce success. Not just imitate the actions of successful people. To really do what they do it’s necessary to be like they are. I know that but... To Be like they Are you have to Do what they Do for the purpose of shaping an idea of and experiencing how it feels like to Be that person.
I'm saying it's about initially doing shiet that produce tangible results whether it's a desirable feeling or external situation. Ideally following the method that is the closest to the required course of actions for the desired result they produce. Sure we can never know the perfect method, but through our own firsthand experience of trial and error, and reading about other's experiences of desireable result-producing idea and actions: we can make PROGRESS. (A book is secondhand experience of someone else's experiments in reality, given that you choose sources wisely, read critically and try these secondhand experiences for yourself, books: information provides lube and a potent boost for erecting yourself to the clouds)

The next issue becomes: If it's not about reaching perfection, but just making progress. When does the end of this journey come in sight? In terms of game and Manson’s words: "A constant fixation on sex and women's reactions to you, an addiction to validation from women (and men), a constant and nagging feeling of "not enough" that will persist and never go away, an unhealthy lifestyle that will grow old while your friends grow up, and an inability to ever maintain a relationship of any significant satisfaction. Your social life will be less about enjoyment and more about achievement. Friends and lovers turn into numbers and statistics. Every conversation you have will simply be a ladder rung to get to your next destination and victory... one that you will celebrate by yourself in your own mind."

I believe this is a judgment call that depends on your own honesty and maturity.
More importantly, there's is a vast difference between Progress out of feeling of lack and Progress out of aspiration of becoming more of yourself and creating a reality that you like to experience. You can love yourself and accept yourself and your life situation in the present moment. Know your own self-worth through understanding that you are an indispensable and essential fragment of the universe and God itself. In fact I believe that you can only change when you fully accept yourself as you are now and stop resisting the flow of change. And still aspire to grow, mature and improve, mental and physical abilities.

Taking myself for example. I've always known that sexing 50 girls and external validation is never going to give me any lasting sense of fulfillment or achievement. But I also know that my Ego is not to be taken lightly. If I were to say, no Ego, no fuckie fuckie sexy sexy 10 para ti porfavor, and keep living in a western world constantly challenged by my own corrupted mind and weakness for God given excruciatingly perfect tiny little teen asses in mini skirts, high heels on long legs and pouting big soft pink lips created for the apparent sole purpose of male genital suction; I'd be a fucking Liar and Hypocrite to myself. Sure maybe you can meditate that shit away, and you should... but I didn't... I fucked it away. I got it out of the system and reached a point where one more wouldn’t make any difference. I freed myself from it, even though I marched to hell for a heavenly cause. Yeah buddy. I could keep doing it, immersing myself into my own corruption, or I can be honest to myself and this time KNOW through first hands EXPERIENCE that no, sexy 10 is meaningless in comparison to finding Anamcharas. Playing through life, and doing everything for the pleasure it provides rather than using the present moment, girls or whatever as a means to a mental end.

Same thing with the actual process of Pick Up, you have done you're share of doing. From an external viewpoint gone from Newb, Intermediate, Advanced and Guru. When is it enough: When can you stop doing your little tricks and watch weekly videos mentally masturbating to the grand vision of the bitches your going to fuck, reaching for the "next-level", get out of the linear progress of egoic mental goal achievements; And finally just Be? Come into power, become fulfilled from the inside, knowing your own worth as an unbudgeable and infinite internal constant.

This I believe is the key to all transformation and the phase that defines the paradigm shift of my life. To make it and get to the other side where the meadow, grove and stream, the earth and every common sight seems appareled in celestial light my nigga!

There's a difference between doing and being. And the question is where and when to put emphasis on the two.

It depends on what you choose as a goal, if it is an internal or external goal.

Doing is a function of the body.
Being is a function of the soul.

If you seek peace of mind, absolute fulfillment, happiness, core confidence, integrity, supreme knowing and reunion with God, these are internal states that you'll find little of that on the path of doingness.
You cannot achieve something that is within and inside of you by seeking externally. Even though I believe it's true that you wont produce the evolution of your soul by the worldly activities of your body, it's also true that it do nigga. How to say, it helps you get to the Entrance of the state of Being you seek: The Doing of Meditation gets you to the Being state of No Mind.

The body is always constantly doing something. It never stops. Its either doing what its doing at the will of the soul or in spite of the soul. (The ego, sees your soul and being as a weakness and will try to sabotage your entrance to the realm of being with whatever self-destructive thought and behaviour it can. It's no coincidence that people drink, smoke, eat shitty food and think poopy thoughts. Society is centered around superficiality and anything that numbs and destroys any authentic being. Just having a rant.)

As I said the body is always constantly doing something, either for your betterment or the opposite. I do daily routines to direct and align my mind and body with the path of doing that facilitates my ability to Be who I want to be. Ideal breathing, powerful and fluent vocal power, unstifled and soft muscles, positive and meaningful ideas all are doings of the man I want to be. As I am not that man by my own standards, I imitate this man, until my superficial doing allows me to find the Entrance of Being , enter it, and experience the feeling of being of that man and gradually adopt this being as I exclude everything else that is NOT.

The quality of life hangs in the balance. You have to become what you want to be, by Doing the things you need to do but without ever losing sight that it's not about the doing, it's merely a means to an end, the end being finding your way to Being and staying there.

Bringing this back to the process of Pick Up from Newb to Guru. You approach, learn techniques that produce results, learn the principles that allows them to work, you shape your behaviour, then your thoughts, you learn to bring your knowledge together, see the bigger picture, produce tangible results you can anchor your belief in (reference experiences), expand your comfort zone, give up your old behaviours, insecurities and egoic needs for validation, adopt the mentality and beliefs of a man, a true man that know his own worth, that takes action towards the creation of the reality he wants to see and freely expresses his intentions and sexuality.
As we are progressing on this path of doingness, we see that all of this doing stems from our state of being, our consciousness, the mode we are in. We stop actively doing the things that works because they work, to finding ourselves in a State of Being were we allow Doing simply be a reflection of Being. You don't do stuff anymore, you just are (the shift to congruence). We think back and wonder what all the fuss was about.

You then LEARN to be whatever you want to BE
. Happy. Present. Social. Sexual. Good. Free. As you, through doing experience the being of those different Modes of Being, you can simply choose to be any of them simply because you prefer to. I mean that literally. In the same intuitive way your arm moves only when you want it to by conscious will rather than just conscious thought.

The next issue lies in his future. He did it, he became what he wanted, he stopped operating from forced doing and let the Doing be a reflection of his Being. But he wasn’t’ this man from the beginning. He’s old way of being, mind patterns, learned/conditioned behaviours are still there in the back of the head. As soon as he looses momentum of the two way feeding system of Doing and Being. He’s power/progress meter will cease to increase and slowly leak, and he will regress. As higher he’s taken his meter through ever higher plateaus and levels of solid integrated understanding and belief the less it will leak, but he will be forced to upkeep this newly recruited self indefinitely. Depending on were you started out, how loved and secure you've grown to become. Also the mind will lag, the mind just doesn’t let you believe you have arrived, as soon as you keep providing it proof it reboots to the old programming.

The questions I'm left with are: When you Do and learn to Be, how can this change stay permanently. Do you have to keep Reading and Doing to stay where you Are. Or just Do it until you've setup your life in a Being reinforcing environment. Do you just distance yourself or leave the community completely? What material can still be read? Where is the end really, contentment?
2013-11-26,02:38,
RE: Being vs Doing: At the Edge of Transformation
I love you niggah and will always keep on mocking your brains out, mohahahah =DDDD

Anyway, on a serious note, nä fan du har gjort mig virrig i skallen igen broder. Lovar att återkomma med en post imorgon när min värld inte snurrar längre. Natti natti.

Och för er som undrar, denna man drar a lot of chicks. Even tho I think his mind is from another dimension or two.
2013-11-26,16:24,
i love you bro! <3
ska läsa ordentligt senare och svara

godsgift: keep spinning
2013-11-26,18:45,
Detta är inte ytterligare ett "FaceOff"-konto då?

Orkar inte läsa då det är jävligt långt och på engelska..
2013-11-26,20:31,
(2013-11-26,18:45)Tenga Skrev: Detta är inte ytterligare ett "FaceOff"-konto då?

Orkar inte läsa då det är jävligt långt och på engelska..

Ne det här va jävligt bra skit
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2013-11-26,23:22, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-11-26,23:26 av {2} illdan.)
Citat:Jag gör typ 25 rutiner dagligen och är för aktiv läsning och implementering av material. Mina doods mobbar mig och menar att jag är Tyler och kommer aldrig bli the Ultimate Man on the path I'm on. Man ska, vad jag förstår de säger, sträva efter att sluta "göra massa saker och bara vara den man vill vara". Jag blev ledsen och söker judgement.

Iochmed att du ens frågar så tror jag dina polare har rätt.

I texten skriver de:

Citat:You can love yourself and accept yourself and your life situation in the present moment. Know your own self-worth through understanding that you are an indispensable and essential fragment of the universe and God itself. In fact I believe that you can only change when you fully accept yourself as you are now and stop resisting the flow of change. And still aspire to grow, mature and improve, mental and physical abilities.

Förstår du va dom menar?

Tar mig själv som exempel.

Jag älskar mig själv, tycker jag är en grym människa på många sätt, tycker att jag är duktig på flera saker, är en god vän, gör vettig saker osvosv. Jag är alltid den jag är, därför jag är "stolt" över den jag är.

Men samtidigt vet jag hur jävla kass jag är på många saker, men det gör inget, jag skulle inte älska mig mindre för det. Bara för man är kass på något behöver du inte ändra på det utan kan väga upp det med saker du är bra på. I slutänden så vill ju alla bara vara lyckliga, och det är inte säkert att du blir lyckligare av att varje dag försöker ändra dig själv, försöker lära dig alla tekniker för att lösa brudar, du kanske glömmer av att njuta och glömmer av vem du är.

Som du säger kan man ju inte bara "bli" den man vill vara. Men det låter snarare som dina kompisar tycker det gått överstyr och att du lägger för mycket energi på att ändra dig själv. Och försöker du konstant ändra dig själv(tex genom att göra 25 saker om dagen) så kan det vara svårt att behålla känslan av att du duger som du är.

Jag känner mig själv som jag är 100% good enough. Jag känner mig själv som jag är värdig att vara vän med alla jordens invånare. På ett känslomässigt plan finns det ingen anledning för någon att inte tycka om mig(tycker jag).

Men på ett objektivt plan så vet jag att jag behöver förbättras, jag vill förbättras, och jobbar på det. Men jag är mig själv samtidigt som jag ändrar på mig.

Så imo är ju egentligen det viktigaste du ska tänka på, gör du dessa saker för att du inte känner att du inte är tillräckligt/duger som du är. Eller gör du dom bara för du har extremt bra självdisciplin?

Vet faktiskt inte riktigt om jag svarade på din fråga, jag sköt från höften så att säga, då du inte skrev va de här "25 rutinerna" du gör är för något så kan jag ha missuppfattat allt.
2013-11-26,23:52,
(2013-11-26,23:22)illdan Skrev: Och försöker du konstant ändra dig själv(tex genom att göra 25 saker om dagen) så kan det vara svårt att behålla känslan av att du duger som du är.

Jag känner mig själv som jag är 100% good enough. Jag känner mig själv som jag är värdig att vara vän med alla jordens invånare. På ett känslomässigt plan finns det ingen anledning för någon att inte tycka om mig(tycker jag).

Men på ett objektivt plan så vet jag att jag behöver förbättras, jag vill förbättras, och jobbar på det. Men jag är mig själv samtidigt som jag ändrar på mig.

Så imo är ju egentligen det viktigaste du ska tänka på, gör du dessa saker för att du inte känner att du inte är tillräckligt/duger som du är. Eller gör du dom bara för du har extremt bra självdisciplin?
Bra grejer man!
Just ngt åt det här hållet jag oxå försökt få fram, men är värdelös på att förklara så blir bara luddigt.

There's no reason why I'm not enough.

Seaturtle Skrev:Har plats för 4 rutiner till. Vad kan man göra dagligen som ackumulerat gör en till the ultimate man?

Detta jag reagerar mest på. Alltså själva tänket med ultimate man känns imo jävligt weird. Vad är egentligen dina mål? Att bli en eldsprutande PU-robot som kan haffa vilken brud som helst på klubben? Att bli nästa Tyler? Att känna dig glad, lycklig och bara totalt fulfilled inombords?

(2013-11-26,01:47)Seaturtle Skrev: The questions I'm left with are: When you Do and learn to Be, how can this change stay permanently. Do you have to keep Reading and Doing to stay where you Are. Or just Do it until you've setup your life in a Being reinforcing environment. Do you just distance yourself or leave the community completely? What material can still be read? Where is the end really, contentment?
Jag tror att ens nya behaviours stannar naturligt inom en eftersom kroppen och knoppen lärt sig att det inte bara är ofarligt att bete sig på ett visst sätt utan också fördelaktigt på alla plan. Sen är det klart att en mans "PU-skills" blir rostiga om man går in i ett långt förhållande eller på annat vis slutar med det. Men samtidigt tror jag det kommer tillbaka ruskigt snabbt, tänk gym och muskelminne.

Med habits tror jag att göra det man själv mår bra utav är det enda som "behövs". Om du är intresserad utav filosofi, läs sånt. Gym, gå och träna. Meditera, sitt ner och håll käft. Bingolotto, sätt dig ner framför TVn. Hästar, börja rida. Osvosv. Att leva sitt liv för de saker man älskar att göra istället för att tänka vilka rutiner i livet som ger mest pussy.

Mark Manson Skrev:5. An attractive and abundant lifestyle will trump the best “game” in the world, ten times out of ten. It’s also a far more enjoyable way of meeting women and making friends than cold approach.

Winning beats the game
2013-11-27,00:22, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-11-27,00:57 av {2} Seaturtle.)
(2013-11-26,23:22)illdan Skrev: I texten skriver de:

Förstår du va dom menar?

Jag älskar mig själv, tycker jag är en grym människa på många sätt, tycker att jag är duktig på flera saker, är en god vän, gör vettig saker osvosv. Jag är alltid den jag är, därför jag är "stolt" över den jag är.

Men samtidigt vet jag hur jävla kass jag är på många saker, men det gör inget, jag skulle inte älska mig mindre för det. Bara för man är kass på något behöver du inte ändra på det utan kan väga upp det med saker du är bra på. I slutänden så vill ju alla bara vara lyckliga, och det är inte säkert att du blir lyckligare av att varje dag försöker ändra dig själv, försöker lära dig alla tekniker för att lösa brudar, du kanske glömmer av att njuta och glömmer av vem du är.

Som du säger kan man ju inte bara "bli" den man vill vara. Men det låter snarare som dina kompisar tycker det gått överstyr och att du lägger för mycket energi på att ändra dig själv. Och försöker du konstant ändra dig själv(tex genom att göra 25 saker om dagen) så kan det vara svårt att behålla känslan av att du duger som du är.

Vet faktiskt inte riktigt om jag svarade på din fråga, jag sköt från höften så att säga, då du inte skrev va de här "25 rutinerna" du gör är för något så kan jag ha missuppfattat allt.

"You can love yourself and accept yourself and your life situation in the present moment"

Borde varit tydligare med att allt det jag skrev är mina ord och min åsikt.
Jag tycker som du skrev. Ideellt så älskar jag mig själv som jag är nu men fullkomligt medveten om att det finns plats för att förbättra mig själv. Denna vilja och möjlighet till förbättring tar inget ifrån mitt värde som människa, snarare bara adderar.
Sen är det en bra poäng du gör att när det går i överstyr kan man i praktiken man falla i ens medvetna kvalité och känna sig ovärdig om man inte blir bättre, man tar motgångar och brister personligt och låter de hota ens värde, vilket man inte ska göra.
Det är som sagt en gradskala som beror på ens egen judgement, mognad och balans:

Citat:"The quality of life hangs in the balance. You have to become what you want to be, by Doing the things you need to do but without ever losing sight that it's not about the doing, it's merely a means to an end, the end being finding your way to Being and staying there."

Poängen är att göra de rutinerna, "Ideal breathing, powerful and fluent vocal power, unstifled and soft muscles, positive and meaningful ideas all are doings of the man I want to be.", väger min personliga utveckling mer mot en positiv sida: progress, mer än vad att inte göra de skulle.

Citat:"As I said the body is always constantly doing something, either for your betterment or the opposite. I do daily routines to direct and align my mind and body with the path of doing that facilitates my ability to Be who I want to be.

Vad jag läser mellan raderna att ditt svar är: Att man ska lägga balansen och vikten tyngre på sidan av självacceptans även om de innebär en mindre intensiv mognads och utvecklingsprocess.

Min ide när det gäller game speciellt börjar bli allt mer och mer just denna. Alltså att man tar distans från allt PU, jag går inte ut och gamear längre, bara socialiserar, knullar inte brudar utan bara delar verklighet och upplever deras sällskap. Jag försöker inte "spinn the magic" lika mycket längre, även om man i bakhuvudet vet att man är "PU dude with the key that unlocks a million fables" lol. Samtidigt blir det så att denna nyvunna identitet, ibland läcker, just för att jag inte upkeep:ar den med aktiv läsning och implementering av being riktande doing (material).

För att vara konkret. En kväll är jag fri och awesome, en annan känner jag att jag är inte där jag vill vara och min första reaktion blir att söka tbx till material och principer som återigen riktar mig på en bättre State of Being och tillåter mig komma till nästa nivå i min Doing. Det har funkat förr, det har ju tagit mig hit, men som sagt, vart denna process slut egentligen.

(2013-11-26,23:52)godsgift Skrev: There's no reason why I'm not enough.

Man kan behålla sitt värde, men har man ambitioner är det klart att man möter challenges. Du vill marklyfta 200 kg och du kan bara köra 130 kg, iden är att inte känna sig ovärdig och ynklig, utan att vara nöjd med sina 130 och sträva efter 200 som ren ambition och nöje of the path dit. Lyfta 70 kg mer metall gör dig inte till en bättre människa.
Samma sak med PU, jag kommer inte vara en bättre människa när jag ligger med en människa av högre kvalité men jag kommer vara tvungen att utveckla mig själv och förbättra mig själv till en nivå där jag kan leva livet jag vill, uppleva de erfarenheterna jag vill, vare sig det är kvinnor eller fysiska förmågor.

Samma resonemang som i förra posten.

Self-actualization utesluter inte Self-love.

(2013-11-26,23:52)godsgift Skrev: Detta jag reagerar mest på. Alltså själva tänket med ultimate man känns imo jävligt weird. Vad är egentligen dina mål? Att bli en eldsprutande PU-robot som kan haffa vilken brud som helst på klubben? Att bli nästa Tyler? Att känna dig glad, lycklig och bara totalt fulfilled inombords?

Haha dude, the ultimate man. Du borde ha lite koll på min humor. Men definitionen i första inlägget är genuin.

The Ultimate Man. Read: A man that lives up to the standards required for pragmatically/functionally doing and experiencing the things he wants to do, as well as being a person with beliefs and values the man he wants to be has. This doesn't not mean the ideal is to be perfect, but just good enough to live life in a way that is preferable.

"Be a Super Sayan": [Have a]... "peace of mind, absolute fulfillment, happiness, core confidence, integrity, supreme knowing and reunion with God"... Be a grounded, loving, genuine, authentic, expressive, vibrant, headstrong, passionate, skilled, wise, emotional and perceptive man. Vara en wholesome, integrated man... Att man känner sig hel och att man lever efter sitt hjärtas deepest desire.

Mina mål har ingeting att göra med något som innebär att jag lägger mitt värde som människa på min förmåga att omsluta min penis med varma hallongrottor. Ginger Tyler är the UltimateMan. Lol nej Hajja läget nej.

(2013-11-26,23:52)godsgift Skrev: Jag tror att ens nya behaviours stannar naturligt inom en eftersom kroppen och knoppen lärt sig att det inte bara är ofarligt att bete sig på ett visst sätt utan också fördelaktigt på alla plan. Sen är det klart att en mans "PU-skills" blir rostiga om man går in i ett långt förhållande eller på annat vis slutar med det. Men samtidigt tror jag det kommer tillbaka ruskigt snabbt, tänk gym och muskelminne.

Med habits tror jag att göra det man själv mår bra utav är det enda som "behövs". Om du är intresserad utav filosofi, läs sånt. Gym, gå och träna. Meditera, sitt ner och håll käft. Bingolotto, sätt dig ner framför TVn. Hästar, börja rida. Osvosv. Att leva sitt liv för de saker man älskar att göra istället för att tänka vilka rutiner i livet som ger mest pussy.

Winning beats the game

Now we talking, det jag menar som jag skrev i #1 och till illdan är att denna identiets permanens beror på din tidigare identitet. Hur mycket du och du länge du har förändrat dina tankemönster och beteenden.

On a side note:
Du har en bättre förmåga som sagt att ta saker at face value. Du läser en text går ut och gör det. Medan jag, tex, har en mer abstrakt och bristande kontakt mellan teori och praktik. Teorier ligger som koncept i huvudet, separerade från den verkliga världen och jag måste aktivt applicera och grunda de i erfarenheter. Just därför har jag tex svårt för att bara acceptera you're good enough utan att faktiskt få uppleva det.

För att exempel. RSD Tim, korkad assuie, "My game is a perfect 10" efter det så springer han upp till babe 10. För mig krävs det 20 timmar DVD material innan jag hajjar till på riktigt.

Du menar en gång man har förstått det är man klar men jag känner fan att that ain't true. Även om det är så till en viss grad så stagnerar ens progress. Man får inte de tjejerna man vill och blir inte mannen man vill bli lika snabbt och proaktivt.
2013-11-27,05:23,
(2013-11-26,01:47)Seaturtle Skrev: The questions I'm left with are: When you Do and learn to Be, how can this change stay permanently. Do you have to keep Reading and Doing to stay where you Are. Or just Do it until you've setup your life in a Being reinforcing environment. Do you just distance yourself or leave the community completely? What material can still be read? Where is the end really, contentment?

Det är detta jag egentligen ville ta med dig "in person".
Du säger ju att vi är redan perfekta när vi bara "är". (in the state of "being, when are completely present in the now.) Men det svåra är att stanna i det stadiet av "complete awareness & being". men dina rutiner hjälper dig bara att utveckla vissa egenskaper eller omprogramera dina gamla vanor till "bättre". Du försöker med rutinerna skapa en "mer ideal" vardag att ta del av.
Men problemet är att idealet finns inte, det är "part of the illusion". "In the present moment of pure existense" finns det inget bättre/sämre. "meaning" & "purpose" Du vet ju redan. Love, Negative entropy, unconditional co-operation = existing alligned with life. Take part of it in this way and ur purpose is completely fulfilled!.
Så att följa dina rutiner och ändra dina vanor är inget du behöver göra eller sluta göra, men det är heller ingenting som kommer göra någon skillnad för hur du är alligned with da big river bro. Du kan bygga hur många båtar som helst och åka på floden, men vi måste bara hoppa in och bli ett med den. Be formless, shapeless and feel the togetherness with all of it! Sen bara bli så säkra att vi kan se skillnaden på "livet/kärleken/varandet" och "den destruktiva mänskliga situationen som är helt misaligned"

Det e min spontana reaktion på ditt sätt att försöka ta dig dit med dina rutiner!

Och jag är övertygad om att vi kan be there bro!

Men problemet är, vi försöker access the state och sen apply it in the broken reality of man. Det är där det hela krockar. Och jag är övertygad nu om att det är då dessa "setbacks" kommer. Vi går från att vara in the state of present being till att slås ur det. Men Jag har börjat fatta nu att problemet är endast att ta del av verkligheten som den "trasiga mannen" skapat och lever i, samtidigt som man inte gör det går inte riktigt. Då blir vi precis som "nature" en ständig kritiker av människans "human condition". Eftersom livet i sig är det som människan inte klarar av att ta del av just nu och det är situationen den inte kan tackla, så börjar jag tro att det är på ett sätt lite halvt omöjligt att vara present i denna verklighet.
Tror vi måste bli medvetna om att så länge vi tar del av det här samhället och lever inom dom här ramarna så är allt en dröm och se skillnaden klart och tydligen när vi tar del av drömmen och när vi är vakna. Är vi medvetna i drömmen kan vi ta del av den utan att tas över av den Wink. Vi kommer vara lucid dreamers när vi tar del av drömmen helt enkelt!

Fast fan nej sry nu blev jag trött och svammlar litegrann för kändes som mina senare argument snurrade i lite cirklar där och jag e för trött för läsa igenom vad jag skrivit jag återkommer Smile
Godnatt <3
2013-11-27,16:23,
Citat:Du har en bättre förmåga som sagt att ta saker at face value. Du läser en text går ut och gör det. Medan jag, tex, har en mer abstrakt och bristande kontakt mellan teori och praktik. Teorier ligger som koncept i huvudet, separerade från den verkliga världen och jag måste aktivt applicera och grunda de i erfarenheter. Just därför har jag tex svårt för att bara acceptera you're good enough utan att faktiskt få uppleva det.

Hmm...Till skillnad från en del folk som börjar med pickup så har jag någonslags medfödd självkänsla( inte samma sak som självsäkerhet, dock är jag ganska självsäker också). Därför har jag i hela mitt liv haft mindsettet att jag är "Good enough", därför har jag svårt att sätta mig in i varför du tycker det är svårt att bara acceptera att du är "good enough".
Jag letar inte efter bevis för att jag är good enough, då jag redan har det.

Jag kan inte läsa en text och bara gå ut och göra det. När det kommer till pickup så läser jag material, låter det lagras i hjärnbalken och låter det komma fram av sig själv när jag är ute. Jag skulle aldrig gå ut en kväll med en lista på 20saker jag ska tänka på, eller 10nya lines osv.. Då glömmer man ha roligt, och har du inte roligt så är du inte roliga att vara med.

Du ska fan ha credd att du lägger ner så mycket tid på vanor/rutiner, och jobbar på att förbättra dig själv!! Det är som tyler säger i den här videon.

http://www.youtube.com/watch?v=iDfcuN052jE

Du måste bygga upp vanor, och vänja dig vid att göra vissa saker, för att bli riktigt bra på de sakerna!. Och detta har du verkligen fattat!
Det är inte många som orkar jobba så hårt för att göra sig till en bättre människa.

Utan att känna dig har jag ett tips. Läs som du gör, kör dina rutiner och vanor, men ha mindsettet att du ska vara "the best you can be"..
Men när du går ut och raggar på krogen, fokusera på 1 sak i taget.

Identifiera din största brist i game, jobba på att förbättra just DEN bristen.

T.ex, har du grym ögonkontakt? Nej?
Har du ett bra leende/skratt?
Framstår du som självsäker?
Jobba på det tills detta sitter, när det väl sitter så sitter det!

Om du sitter och läser 15timmar material i veckodagarna, och sedan ska gå ut och använda allt på samma gång, så kommer du bli för mycket "in your head". Och så kommer du ha svårt att evaluera hur bra du gör ifrån dig.
Det är inget fel i att mata 15timmar material varje vecka, men det är "fel" att försöka använda allt nytt du lärt dig på samma helg

Personligen har jag en brist jag jobbar på nu, CLOSE:a.. jag är väldigt duktig på att skapa attraktion och connection.

Sen när jag löst close:n så tänkte jag se vad jag kan göra för att öka den sexuella spänning.

Är ni sthlmare eller?
2013-11-27,16:49, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-11-27,16:50 av {2} Entreprenören.)
OMFG Big Grin snacka om mina gamla dar som mentalrunkare med sådana här topics å tjoffs.

Jag tycker seriöst ni ska ta å tanka hem: http://thepiratebay.sx/torrent/7349180/E...udy_Course

Och se igenom Content Summit först.

Där får ni lära er om olika sätt vi människor lär oss på och blir motiverade att ens vilja lära oss saker.

Jag personligen är en "what"-learner som älskar teori, historia å vetenskap. Jag vill veta "vad" jag kmr få lära mig så jag vill veta innehållet å jag bryr mig inte så mkt om "varför" jag ska lära mig nått.

Jag antar ni oxå som gillar "teori" är "what"-learner. Majoriteten av befolkningen är "why"-learners som måste få veta "varför" dem ska lära sig nått; dem vill veta vad dem kmr få ut av att lära sig detta (ex. lär dig pickup -> få chix).

Bästa exemplet är från gymnasiet där en skidåkaresnubbe fråga matteläraren, "VARFÖR ska vi lära oss det här?" och matteläraren visade sin mobil, "för att ni ska kunna programmera sånt här".

Seriöst, ALLA borde se igenom Content Summit av Eben Pagan. Den må vara riktad för marknadsföring men den nivå av psykologi å självutveckling han går igenom spränger allas hjärnorgasmer.
2013-11-27,17:02,
(2013-11-27,16:23)illdan Skrev: text

Tro mig, det är inte game han diskuterar längre utan något spirituellt skit och human conditioning som gör att jag vill riva håret av skallen. Game-mässigt är han redan galen och har satt på fler damer än 99% på det här forumet. Är väl valle och säkert några till som har en längre lista lol.

Jag förstår inte ens vad det är meningen att vi ska diskutera längre med den här tråden hahahahahha
2013-11-27,17:07, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-11-27,17:15 av {2} Seaturtle.)
Måste bara lyfta diskussionen från "I'm Newb: How do I get laid" till "I am Dood trying to find a way of Being that is true to ideal human nature".

Titta en tjej i ögonen och dra henne hem lol. I'm talking about being a true fucking human being comparable to ma nigga' Jesus.

AplAy. Det är sant jag gillar mentalrunka, tjejerna eller benson brukar runka min kuk åt mig höhöhöh joke, men viljan att lära sig har inget med den här diskussionen att göra. Syftet däremot har det. Det vet vi, men frågan här är vad Syftet är och med det Syftet (för mig att vara en autentisk, naturlig, primitiv, [whatever idealet är] människan) vad blir the "What?The doing=the books, thoughts, behaviours".
2013-11-27,17:31, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-11-27,17:32 av {2} Benson!.)
hahahaha illdan han behöver inte nåt game tips brorsan, detta handlar icke om game Big Grin

edit: dessutom var hans kommentar att "du tar things at face value better than me" riktat mot godsgift inte mot dig =)

Citat:Med habits tror jag att göra det man själv mår bra utav är det enda som "behövs". Om du är intresserad utav filosofi, läs sånt. Gym, gå och träna. Meditera, sitt ner och håll käft. Bingolotto, sätt dig ner framför TVn. Hästar, börja rida. Osvosv. Att leva sitt liv för de saker man älskar att göra istället för att tänka vilka rutiner i livet som ger mest pussy.

Bästa jag läst, godsgift har i sin simpla mind svaret för oss alla. Dock tycker jag personligen inte ett liv ska spenderas framför Games of Thrones utan hellre i meditation, träning, tävling (in whatever form), sexing, picking up chicks osv. Active hobbies that requires you to think, excert energy (spelling police?) osv.
Nu vet jag att du skämtar om THe Ultimate Man här, men att göra vanor specifikt bara to get pussy can't be healthy, but then again, I wouldn't believe that you do, cause I know you dude, you have a sense of a higher purpose shit and finding some weird truth about life.
I din't know about all that, but it's cool that you're out there doing shit, that's all i got to say really.
2013-11-27,21:57, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-11-27,21:57 av {2} Benson!.)
Citat: The Ultimate Man. Read: A man that lives up to the standards required for pragmatically/functionally doing and experiencing the things he wants to do, as well as being a person with beliefs and values the man he wants to be has. This doesn't not mean the ideal is to be perfect, but just good enough to live life in a way that is preferable. Det finns alltid en gradskal mellan alla polaritet.

Tolkning: Vet vad du vill ha för beliefs och värderingar i livet, dessa may not be perfect, men hitta vad du anser det mest ideella för dig. Och om du lever upp till dessa, då är du ”THE ULTIMATE MAN”. Alltså baserat på dina egna värderingar, inte samhällets. Tror inte någon här inne debatterar detta, jag kommer verkligen inte göra det i alla fall.
Då är väl följdfrågan på detta, min kära vän, hur går vi till väga för att komma underfund med vilka värderingar och beliefs vi vill ha. Dessa värderingar är vad jag, som individ, anser rätt, inte ett globalt alltomspännande slutgiltigt antagande om vad alla människor på planeten bör ha som värdering. I så fall är det också individuellt hur man hittar sina värdeingar. Kanske genom att se på GOT, jelqa, träna, tagga och meditera, whatever suits your personality.

Men här tror jag att du kommer mena på att dessa ideella värderingar ligger redan för oss i våra instinkter. Allt vi måste göra är att förstå detta på något vänster för att komma till en förlåtelse med oss själva och sedan leva ut detta ideal. På något sätt.
Hur når vi denna förståelse?

Citat:The great divide here is between: Be what you want to be (?) and Doing the things you need to do to Be who and what you want to be.

If you are trying to be something or someone, you by definition are NOT. To be, you have to BE. If you are Doing things to Be, you are doings things that a person that isn't does, and you will never Be as you keep trying to Be. You will end up in a never ending search, becoming a Ever Seeker Never Finder lost at sea.

Jag håller med och inte håller med.
Godsgift: Sluta gör så mycket för att försöka bli någon, bara var, detta är en emotionell resa och inte fysisk eller mental. Så sluta investera så mkt i bitches, det är då dom kommer.

Granted.

SeaTurtle aka The Enlightened One: Man måste få pointers mot THA TRUTH så vi kan förstå vad allt handlar om.

Also, granted.

Detta är nu två avskilda diskussioner, right? En snackar pussy, en snackar higher purpose. Så vad diskuterar vi här?
Being, not doing, så var det.

Being the champ with bitches: Stop trying
Being enlightened, finding unity, reconciling with God: Well I have no fucking idea but sure as hell ain’t getting closer to no truth by NOT doing shit, but not from doing shit either. But I can still feel like there is some force out there, somehow. I need DMT, mescaline and psilocybin before we go further into this shit.

Så jag håller alltså med Godsgift: STOP TRYING TO BE.

Här är dock en cool liten loop hole för den som ÄNDÅ vill göra shit:
BE someone who does shit. Not for the purpose och breeding results, you are not entitled to the fruit of liberty my son, but, you are entitled, even encouraged by nature, to the action that may or MAY NOT result in the fruit of holy liberty and wisdom.
Find out what you love TO DO, and do this, now you are being you are meant to be, aligned to your values of course.
What you want to do is not in my opinion enough of an explanation to the one who finds enjoyment in actions of instant gratification, however.
Path of most resistance is a well put pointer to this truth, although you have to whink wisely. Don’t kill your best friend, no matter the resistance to it.
Men i slutändan, finns även visa ideal och värderingar som är bäst för oss, individuellt och kollektivt, vår planet, djur och växter omkring oss. Dessa värderingar är altruistiska.

http://www.ted.com/talks/peter_singer_th...ruism.html

http://www.huffingtonpost.com/kripalu/lo...61300.html

http://www.wildmind.org/blogs/on-practic...ngkindness

http://www.youtube.com/watch?v=PewRDHeh3oY

Förutom värderingar som dessa globala måste du inse dina egna, unika värderingar och elva efter dessa. Alla har vi en unik genetisk make up som ska hedras och utvecklas, detta ger oss personliga styrkor och svagheter, utnyttja detta för att göra det du gör bäst, och bidra med detta genom att föra mänskligheten framåt, för vidare denna information till nästa generation genom genetics (kids) och knowledge (mentoring, writing, lecturing etc).
Det är här koncept som path of most resistance är användbart, hitta dina värdering, och gör vad som är svårast och mest krävande för att upprätthålla dessa. Som att hålla sig kärleksfull mot en kvinna som bedragit dig eller något annat s.k. svekfullt och liknande.
This breeds happiness, and no need to find the ultimate truth, aka breaking down the human condition.

Har jag diskuterat något helt annat nu? Känns som jag kan ha missuppfattat och misstolkat en del som vanligt.

Detta är i alla fall higher purpose för mig, intense action, love, kindness, mastery for the purpose och mastering. Be it PU, martial arts och sex, does not matter. I am in love with the action.

Citat: This makes me think:

If you aren't not doing things, then you are not moving forward. By the Law of Inertia: What stays at rest remains at rest, and what is in motion remains in motion, until/unless some external force acts upon.

If you are a Newb and you want to be Guru. You won't be able to just sit and be like fuck this Newb shiet, I'ma be Guru now. Son, if things worked that way, EVERY single dood would be who they want to be and I'd be a Super Sayan.

True.
But, you will die. Soon. And no one will remember you, you are a teeny tiny little piece of fucking DIRT. You do not matter.
So, who gives a fuck nigga? Stop taking this shit seriously, and smile, mr cowboy.
Gör saker hela tiden, som utvecklar dig, för att det är kul, inte för att du ska ha resultat. Jag skulle säga skit totalt helt i BEING t.o.m., bara var vad du än är, be it alpha male player of the world or little Chodey McChode, spelar ingen roll, gör ändå vad du älskar att göra.

Citat:So what is it that gets you from Newb to Guru. To be a success it’s necessary to embrace and operate from the principles that produce success. Not just imitate the actions of successful people. To really do what they do it’s necessary to be like they are. I know that but... To Be like they Are you have to Do what they Do for the purpose of shaping an idea of and experiencing how it feels like to Be that person.
I'm saying it's about initially doing shiet that produce tangible results whether it's a desirable feeling or external situation. Ideally following the method that is the closest to the required course of actions for the desired result they produce. Sure we can never know the perfect method, but through our own firsthand experience of trial and error, and reading about other's experiences of desireable result-producing idea and actions: we can make PROGRESS. (A book is secondhand experience of someone else's experiments in reality, given that you choose sources wisely, read critically and try these secondhand experiences for yourself, books: information provides lube and a potent boost for erecting yourself to the clouds)

Det här är så jävla bra. Älskar första biten. Om du ser någons framgång kan du inte bara säga att det är för att han gör si eller så, det går djupare än så. Men om du imiterar hans actions kommer du gå igenom liknande inre processer och komma ut starkare än du var innan, din karaktär och ditt känsloliv har förändrats. Du kan nu göra motsatt till lika effekt.
MEN!
PU är en väldigt unik hobby, det som tar dig för newb till guru här är inte knowledge, utan endast en känsla av vad du förtjänar. Vad som skapar denna känsla hos dig är enskild.
För vissa: I am enough, let’s do this shit.
För andra: I work hard, I train hard, I study hard, therefor, I am enough.
För den evigt sökande: When I have earned enough money, memorized enough ideas, built enough muscle, then I am enough.

Basera self worth antingen på något du är eller något du gör, skitsamma. Men inte på något resultat.

Citat: The next issue becomes: If it's not about reaching perfection, but just making progress. When does the end of this journey come in sight? In terms of game and Manson’s words: "A constant fixation on sex and women's reactions to you, an addiction to validation from women (and men), a constant and nagging feeling of "not enough" that will persist and never go away, an unhealthy lifestyle that will grow old while your friends grow up, and an inability to ever maintain a relationship of any significant satisfaction. Your social life will be less about enjoyment and more about achievement. Friends and lovers turn into numbers and statistics. Every conversation you have will simply be a ladder rung to get to your next destination and victory... one that you will celebrate by yourself in your own mind."
Solution: Fuck result. Love action. Intense action is the name of the game.

Citat: I believe this is a judgment call that depends on your own honesty and maturity.
More importantly, there's is a vast difference between Progress out of feeling of lack and Progress out of aspiration of becoming more of yourself and creating a reality that you like to experience. You can love yourself and accept yourself and your life situation in the present moment. Know your own self-worth through understanding that you are an indispensable and essential fragment of the universe and God itself. In fact I believe that you can only change when you fully accept yourself as you are now and stop resisting the flow of change. And still aspire to grow, mature and improve, mental and physical abilities.
Det finns en till typ av utveckling. Den som sker av att du bara gör en action for the love of the process. Detta kan även benämnas som moving meditation. Dock är moving meditation ren meditation men det är en övning för att ta med meditation ut i vanliga livet.
Love of process.
Kontemplera detta ett tag.
Känn sedan efter.
Sen börjar du meditera, inhabit the body (som tolle kalalr det) + walking meditation varje dag i 3 månader. Träna samt konstant på att leva i no-mind och bara göra action utan tankar. Känn varje action, känn hur skööööönt det är, gör det med kärlek. Det spelar då ingen roll hur det går. This is some enlightened shit, you ask me how I like donken, this is how my friend. Also why my game sucks, I can’t keep this feeling in the field, I get hypnotized by those sexy titties and just want the fucking result and I get all antsy and weird.

Citat: Taking myself for example. I've always known that sexing 50 girls and external validation is never going to give me any lasting sense of fulfillment or achievement. But I also know that my Ego is not to be taken lightly. If I were to say, no Ego, no fuckie fuckie sexy sexy 10 para ti porfavor, and keep living in a western world constantly challenged by my own corrupted mind and weakness for God given excruciatingly perfect tiny little teen asses in mini skirts, high heels on long legs and pouting big soft pink lips created for the apparent sole purpose of male genital suction; I'd be a fucking Liar and Hypocrite to myself. Sure maybe you can meditate that shit away, and you should... but I didn't... I fucked it away. I got it out of the system and reached a point where one more wouldn’t make any difference. I freed myself from it, even though I marched to hell for a heavenly cause. Yeah buddy. I could keep doing it, immersing myself into my own corruption, or I can be honest to myself and this time KNOW through first hands EXPERIENCE that no, sexy 10 is meaningless in comparison to finding Anamcharas. Playing through life, and doing everything for the pleasure it provides rather than using the present moment, girls or whatever as a means to a mental end.
Först av allt: När du använder ord som Anamachras, förklara vad i hela helvet det detyder din flummige jävel.
Vidare: Yes, meditate it away, while tkaing action. No biggie to figure out. It’s difficult.
(Hint: It’s supposed to be difficult)

Citat: Same thing with the actual process of Pick Up, you have done you're share of doing. From an external viewpoint gone from Newb, Intermediate, Advanced and Guru. When is it enough: When can you stop doing your little tricks and watch weekly videos mentally masturbating to the grand vision of the bitches your going to fuck, reaching for the "next-level", get out of the linear progress of egoic mental goal achievements; And finally just Be? Come into power, become fulfilled from the inside, knowing your own worth as an unbudgeable and infinite internal constant.

This I believe is the key to all transformation and the phase that defines the paradigm shift of my life. To make it and get to the other side where the meadow, grove and stream, the earth and every common sight seems appareled in celestial light my nigga!

There's a difference between doing and being. And the question is where and when to put emphasis on the two.
Igen, sluta reacha efter resultat, get in the process and love it.

Citat: It depends on what you choose as a goal, if it is an internal or external goal.

Doing is a function of the body.
Being is a function of the soul.

If you seek peace of mind, absolute fulfillment, happiness, core confidence, integrity, supreme knowing and reunion with God, these are internal states that you'll find little of that on the path of doingness.
You cannot achieve something that is within and inside of you by seeking externally. Even though I believe it's true that you wont produce the evolution of your soul by the worldly activities of your body, it's also true that it do nigga. How to say, it helps you get to the Entrance of the state of Being you seek: The Doing of Meditation gets you to the Being state of No Mind.

Detta är exakt det jag menar, amazingly put too, ni99a.

”these are internal states that you'll find little of that on the path of doingness”

Så jävla bra min vän.

Citat:The body is always constantly doing something. It never stops. Its either doing what its doing at the will of the soul or in spite of the soul. (The ego, sees your soul and being as a weakness and will try to sabotage your entrance to the realm of being with whatever self-destructive thought and behaviour it can. It's no coincidence that people drink, smoke, eat shitty food and think poopy thoughts. Society is centered around superficiality and anything that numbs and destroys any authentic being. Just having a rant.)

As I said the body is always constantly doing something, either for your betterment or the opposite. I do daily routines to direct and align my mind and body with the path of doing that facilitates my ability to Be who I want to be. Ideal breathing, powerful and fluent vocal power, unstifled and soft muscles, positive and meaningful ideas all are doings of the man I want to be. As I am not that man by my own standards, I imitate this man, until my superficial doing allows me to find the Entrance of Being , enter it, andexperience the feeling of being of that man and gradually adopt this being as I exclude everything else that is NOT.

The quality of life hangs in the balance. You have to become what you want to be, by Doing the things you need to do but without ever losing sight that it's not about the doing, it's merely a means to an end, the end being finding your way to Being and staying there.

Håller inte med om means to an end. This is sad. Waste of life energy.

Kan du inte njuta av det, gör det inte.
Njuter du endast av resultatet det producerar. Tänk efter jävligt noga om du verkligen ska göra det.
Men självklart hitta dina vägar till vad som tar dig dit du vill, men det finns ingen plats som är bättre än där du är nu. Gör för att du vill göra, allt annat känns rätt dumt tycker jag.
Men det betyder inte att du inte ska lära dig andas rätt. Att andas rätt är värdefullt, och viktigt som fan om det är relevant för dit du vill. Men se för guds skull till (actually, really, truly, for the sake of God), att du lär dig att älska att träna på din andning, annars är det till ingen nytta ändå.

Citat:Bringing this back to the process of Pick Up from Newb to Guru. You approach, learn techniques that produce results, learn the principles that allows them to work, you shape your behaviour, then your thoughts, you learn to bring your knowledge together, see the bigger picture, produce tangible results you can anchor your belief in (reference experiences), expand your comfort zone, give up your old behaviours, insecurities and egoic needs for validation, adopt the mentality and beliefs of a man, a true man that know his own worth, that takes action towards the creation of the reality he wants to see and freely expresses his intentions and sexuality.
As we are progressing on this path of doingness, we see that all of this doing stems from our state of being, our consciousness, the mode we are in. We stop actively doing the things that works because they work, to finding ourselves in a State of Being were we allow Doing simply be a reflection of Being. You don't do stuff anymore, you just are (the shift to congruence). We think back and wonder what all the fuss was about.
You then LEARN to be whatever you want to BE. Happy. Present. Social. Sexual. Good. Free. As you, through doing experience the being of those different Modes of Being, you can simply choose to be any of them simply because you prefer to. I mean that literally. In the same intuitive way your arm moves only when you want it to by conscious will rather than just conscious thought.

All true. Inga argument här. Läroprocess. Som måste älskas, annars förlorar man sig sig, vilket du som sagt gjorde, även jag men jag är lite av en förlorat case since waaaay way back. Viktigt att hitta tillbaka dock. Smiley.

Citat:The next issue lies in his future. He did it, he became what he wanted, he stopped operating from forced doing and let the Doing be a reflection of his Being. But he wasn’t’ this man from the beginning. He’s old way of being, mind patterns, learned/conditioned behaviours are still there in the back of the head. As soon as he looses momentum of the two way feeding system of Doing and Being. He’s power/progress meter will cease to increase and slowly leak, and he will regress. As higher he’s taken his meter through ever higher plateaus and levels of solid integrated understanding and belief the less it will leak, but he will be forced to upkeep this newly recruited self indefinitely. Depending on were you started out, how loved and secure you've grown to become. Also the mind will lag, the mind just doesn’t let you believe you have arrived, as soon as you keep providing it proof it reboots to the old programming.

The questions I'm left with are: When you Do and learn to Be, how can this change stay permanently. Do you have to keep Reading and Doing to stay where you Are. Or just Do it until you've setup your life in a Being reinforcing environment. Do you just distance yourself or leave the community completely? What material can still be read? Where is the end really, contentment?

Du blandar PU med spiritualitet constant, dom är relaterade men inte samma.
Being: Vänta ej, du är där.
Doing: Love it, keep doing it.
Därför behöver du inte sluta, du behöver inte något big arrival “I’M FINALLY HEEEERE!”
Du älskar det, samma som Picasso väntade inte på att komma till en punkt där han kan sluta måla för att han äntligen ”Got it”, the perfected artist. Han är redan där han ska vara, framför sin canvas, skapandes ett mästervärk. Mozart också. Da Vinci. Kobe Bryant. Michael Jackson.

Du är där. Det betyder inte sluta, dock, betyder fortsätt, fortsätt ge dina gåvor till världen, och stanna där du är, som en ärlig, altruistisk, kongruent maskulin varelse med en riktning i livet som inte har någon annan poäng än att ha en riktning. Vaför pekar kompassen mot norr, för att den måste peka någonstans, inte viktigare än så min vän.

Hoppa till:

Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}