LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Hur får man mer energi??
2013-12-03,16:03,
Inlägg: #1
Information  Hur får man mer energi??
Som topic, hur får man mer energi i sig?
Är riktigt seg nu på denna årstiden och undrar vad man ska inhandla för vitaminer kosttillskott och sånt.

Ni veet
2013-12-03,16:30,
Inlägg: #2
RE: Hur får man mer energi??
Amfetamin
2013-12-03,16:44,
Inlägg: #3
RE: Hur får man mer energi??
* No Fap.
* D-vitamin
* Nyttigt kostschema fram till jul. Inga lussekattar, pepparkakshus och skit utan ägg, grönsaker, fisk etc.
* Lägg dig tidigt och vakna tidigt så du får med alla soltimmar som du möjligtvis kan få nu.
* Kaffe
<3

FaceOfF Skrev:But a PUA, I am. Did you see me do my thing man?
2013-12-03,17:16,
Inlägg: #4
RE: Hur får man mer energi??
kontinuerligt gör saker som kräver mer energi, fast det är jobbigt, tillslut fattar kroppen att den behöver producera mer, precis som med muskler

Sen måste det finnas näring
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2013-12-03,17:52,
Inlägg: #5
RE: Hur får man mer energi??
Mcdonalds, snus, coca cola sen jävlar ska du få se på bra gameenergi, spara gärna en cheeseburgare i fickan som nödmat.
2013-12-03,21:11, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-12-05,04:31 av {2} Seaturtle.)
Inlägg: #6
RE: Hur får man mer energi??
Mentalt
Tänk positivt, optimistiskt och rikta dit liv på ett spår som verkligen resonerar med vem du är, that makes you thrive with excitement.

Fysiskt

Maten du äter: Testa: Ultramind Solution av Mark Hyman:

1. Optimize nutrition

The conditions of this diet prohibited me from eating:

- Gluten
- Dairy products
- Sugar (in any shape or form, except those naturally found in fruit, I excluded xylitol, honey and natural syrup.
- Coffee and caffeine mostly (Green tea allowed at most twice daily)
- Trans-fats (pretty much anything that says “hydrogenated” in the label). I only used olive and peanut oil.
- Processed foods
- Alcohol but wine, tequila is fine 1-3 glasses a week. Öl innehåller gluten, gör dig seg och svullo. Finns studier på positiva hälsoeffekter av vin. Tequila Because ¡Viva México!

Kosttillskott:
Creatine Monohydrate om du tränar
Green Tea twice a day,
Basic Multivitamin & Mineral supplement (apoteket)
B-Vitamin complex (apoteket)
Omega-3
Magnesium Citrate 500mcg,
Vitamin D3

Sov, träna, äta rent, meditera, andas djupt (cold shower), vatten, No Fap.

Fast allt det här är värdelöst om du inte GÖR det.
2013-12-05,04:06, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-12-05,04:08 av {2} Tenga.)
Inlägg: #7
RE: Hur får man mer energi??
SeaTurtle har bra skit där. Dock förstår jag inte riktigt varför just vin och tequila av all alkohol skulle vara bra, men men.

Visst det fysiska kan hjälpa, men dom stora förändringarna får du av att göra det mentala.

(2013-12-03,16:30)ChuckNorris Skrev: Amfetamin

Haha jag diggar att det är så öppet det här forumet, folk skiter verkligen i och säger bara sanningen utan BS, om du nu var seriös dvs.

TS, amfetamin eller någon ADHD medicin som typ ritalin osv funkar ju utmärkt, men kanske inte något du bör ta dagligen utan enbart vid fest/utgång.
2013-12-05,11:36,
Inlägg: #8
RE: Hur får man mer energi??
(2013-12-05,04:06)Tenga Skrev: SeaTurtle har bra skit där. Dock förstår jag inte riktigt varför just vin och tequila av all alkohol skulle vara bra, men men.

Det är inte bra, det är bara mindre dåligt Smile
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2013-12-05,13:27,
Inlägg: #9
RE: Hur får man mer energi??
(2013-12-05,11:36)Schlinus Skrev: Det är inte bra, det är bara mindre dåligt Smile

Haha jo det förstod jag... men resonemanget bakom? Det är det jag är ute efter Wink
2013-12-05,14:47,
Inlägg: #10
RE: Hur får man mer energi??
(2013-12-05,13:27)Tenga Skrev: Haha jo det förstod jag... men resonemanget bakom? Det är det jag är ute efter Wink

Mindre skräp i det
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2013-12-05,15:27,
Inlägg: #11
RE: Hur får man mer energi??
(2013-12-05,14:47)Schlinus Skrev: Mindre skräp i det

Ska jag fråga kranen om adhd piller? eller amff, tvekar lite
2013-12-05,16:01,
Inlägg: #12
RE: Hur får man mer energi??
(2013-12-05,15:27)voldEmort1 Skrev: Ska jag fråga kranen om adhd piller? eller amff, tvekar lite

Ritalin och concerta är mycket mer cleant än utbankat tjack, mycket lättare AT på adhd piller. Fast jag rekommenderar inte att du ska ta skiten ändå, men det är upp till dig Smile
2013-12-05,16:25,
Inlägg: #13
RE: Hur får man mer energi??
(2013-12-05,14:47)Schlinus Skrev: Mindre skräp i det
Köper det inte alls. På vilket sätt är vin bättre än ren vodka tex? Vodka bör ju vara det "bästa" på så sätt isåfall, nämns inte ens.

(2013-12-05,15:27)voldEmort1 Skrev: Ska jag fråga kranen om adhd piller? eller amff, tvekar lite
Köp på silkroad istället... googla dig fram, att köpa på "gatan" är bara dumt nuförtiden. Finns en snubbe vid swe_lease som sägs ha bästa tjacket i sverige just nu, 200kr/g om jag inte missminner mig.
(2013-12-05,16:01)Danger Skrev: Ritalin och concerta är mycket mer cleant än utbankat tjack, mycket lättare AT på adhd piller. Fast jag rekommenderar inte att du ska ta skiten ändå, men det är upp till dig Smile
Ja, visst är det så. Men å andra sidan upplever många värre AT på ritalin. Testat ritalin två ggr och jag hade en sjuhelvetes ångest dagen efter, visserligen hade jag sovit dåligt och var på festival, men ändå, det var som en MDMAdipp typ, inte kul alls. Aldrig mer Tongue

Och angående "moralen" osv.. gör vad du vill. Men ta fan inga stora doser om du ska köra på det, då är det kontraproduktivt. Personligen har jag tänkt inhandal lite CS för att ta en 0.2a vid utgång för att förhindra min dumhet, jag har sjukt dåligt ölsinne och har en tendens till att alltid bli för full och således cockblocka mig själv. Sen om man kan gå ut nykter så ska man självklart göra det.
2013-12-05,16:57,
Inlägg: #14
RE: Hur får man mer energi??
(2013-12-05,16:25)Tenga Skrev: Köper det inte alls. På vilket sätt är vin bättre än ren vodka tex? Vodka bör ju vara det "bästa" på så sätt isåfall, nämns inte ens.

Köp på silkroad istället... googla dig fram, att köpa på "gatan" är bara dumt nuförtiden. Finns en snubbe vid swe_lease som sägs ha bästa tjacket i sverige just nu, 200kr/g om jag inte missminner mig.
Ja, visst är det så. Men å andra sidan upplever många värre AT på ritalin. Testat ritalin två ggr och jag hade en sjuhelvetes ångest dagen efter, visserligen hade jag sovit dåligt och var på festival, men ändå, det var som en MDMAdipp typ, inte kul alls. Aldrig mer Tongue

Och angående "moralen" osv.. gör vad du vill. Men ta fan inga stora doser om du ska köra på det, då är det kontraproduktivt. Personligen har jag tänkt inhandal lite CS för att ta en 0.2a vid utgång för att förhindra min dumhet, jag har sjukt dåligt ölsinne och har en tendens till att alltid bli för full och således cockblocka mig själv. Sen om man kan gå ut nykter så ska man självklart göra det.

Aldrig testat tjack, kan du beskriva känslan eller?
2013-12-05,17:15,
Inlägg: #15
RE: Hur får man mer energi??
Angående rödvin så finns det ju stora mängder antioxidanter och i tequila finns det också massa fenoler och antioxidanter. Vettefan om det är för alla dock, har fått sjuka baksmällor på tequila, som dessutom smakar apa och så mycket piggare tror jag inte heller man blir.

Vodka vet jag inte men den är i alla fall utan socker.
<3

FaceOfF Skrev:But a PUA, I am. Did you see me do my thing man?
2013-12-05,17:21,
Inlägg: #16
RE: Hur får man mer energi??
Vodka + mineralvatten är bra om man vill undvika baksmällor och socker. finns en anledning till att combon kallas för skinny bitch
2013-12-05,18:16,
Inlägg: #17
RE: Hur får man mer energi??
(2013-12-05,16:57)voldEmort1 Skrev: Aldrig testat tjack, kan du beskriva känslan eller?
Inte så jävla bigdeal alltså... har aldrig kört stora doser och alltid i samband med alkohol... men, tänk dig självförtroendet du har på alkohol, minus allt det dåliga att du säger utan o tänka dig för, du svamlar inte, är sjukt fokuserad, avslappnad...boss helt enkelt. Man känner sig dock rätt "nykter", just det som e grejen, man får klarhet. Jävligt powerful om du kan snacka,men du behöver det där lilla extra för o komam hela vägen. Du får dock tjackballe så om de väl ska knullas kmr du ha problem o få uppden, du knullar som en gud när du lyckas dock Big Grin
(2013-12-05,17:15)Donjohan Skrev: Angående rödvin så finns det ju stora mängder antioxidanter och i tequila finns det också massa fenoler och antioxidanter. Vettefan om det är för alla dock, har fått sjuka baksmällor på tequila, som dessutom smakar apa och så mycket piggare tror jag inte heller man blir.

Vodka vet jag inte men den är i alla fall utan socker.
Antioxidanter, true that. Håller med om baksmällan, har bara dåliga upplevelser med tequila, fy fan. En del avdet tror jag är att man envisas med o shotta också... lite machostämning typ.
(2013-12-05,17:21)Danger Skrev: Vodka + mineralvatten är bra om man vill undvika baksmällor och socker. finns en anledning till att combon kallas för skinny bitch
Aldrig hört tidigare, den låter ganska äcklig dock! Wink
2013-12-05,19:31, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-12-05,19:34 av {2} Seaturtle.)
Inlägg: #18
RE: Hur får man mer energi??
Vin talar för sig sjävt.
"Most alcohols are grain, rye, barley, or corn based. Beer, vodka, whiskey…well at least all my favorites are. And as all paleo-ers know, these are pretty much the worse things out there for you."

Det är relativt till din känslighet för gluten, sägs att 80% av alla people är intoleranta även om bara vissa kan diagnotiseras ha celiac diseases.
Vit mjöl har samma effekt som socker på kroppen, brain inflamation and insta death by rape.

Tequila är inte nyttigare än vad det är skadligt men den ration är bättre än vad den är för resten av demonerna.

3 glas vin och 1 glas tequila och så är man precis lagom Smile

Angående amfetamin som energi, sure det är en kortsiktig lösning men långsiktigt kliver du in en cykel som är precis motsatsen till vad du söker. Precis som socker ger snabb energi men eftersom den är näringsfattig så kräver kroppen mer och man är i en ond cykel. Samma filosofi gäller för centralstimulerande även om jag inte är helt hajj på de biologiska mekanismerna. Har nog säkert något med avtrubbningen av den naturliga energisystemet (dopamin serotonin receptorer??)

Lyssna på din kropp Wink
2013-12-05,20:38,
Inlägg: #19
RE: Hur får man mer energi??
Sitter ni seriöst och "diskuterar" huruvida drycker med alkoholinnehåll bör användas som energikällor? :O

All forskning föreslår regelbunden och bra sömn, kost med långsamma kolhydrater och organiska grönsaker, regelbunden fysisk aktivitet är nyckeln till mer energi.

Notera också att kroppen går inte bara i en 24-timmarscykel utan också en 2-timmarscykel vilket det då rekommenderas att bara arbeta i 2-timmarspass med sedan en vila på 10-20 minuter innan nästa arbetscykel:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ultradian

Majoriteten av alla framgångsrika personer i världen (se Peter Drucker's The Effective Executive) använder denna arbetsprincip för att maximera sin dagliga produktivitet.
2013-12-05,20:45,
Inlägg: #20
RE: Hur får man mer energi??
[Image: revolutions_crack-600g_1.jpg]
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.


Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}