LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Ett dilemma med att fixa nya vänner
2013-12-20,02:07,
Inlägg: #1
Ett dilemma med att fixa nya vänner
Har med tiden sagt upp kontakten med många gamla barndomsvänner/chodes, deras sociala förmåga har stannat kvar sen innan medans jag har utvecklats framåt extremt vilket gör att det blir problem.

Att skaffa nya homeboyz är inte så lätt som man trodde, sure jag gymmar för 4 året och har ett viss status tack vare det, men de flesta boysen jag försöker connecta med på gymet verkar inte vara såpass seriösa nog, känns som att dom bara kan vara mina gymbuddies men inget mer då de drar sig oftast undan när jag invitar för häng/fest.

Helt ärligt är det lättare att fixa brudar än att fixa nya vänner. De flesta dudes hänger bara med sina gäng sen länge tillbaka, känns som "bara vi o dom andra"

På ett sätt känns som att chodes/betas har det lättare i den fronten.

Den här issuen börjar växa, nu är det bara jag o min närmsta buddy som oftast är öppna för det mesta. Känner därför att jag får ta tag i detta upprepande scenariot .

Hoppas på ett mirakel svar
2013-12-20,04:30,
Inlägg: #2
RE: Ett dilemma med att fixa nya vänner
Yo m8

Bangar dina polare ur när det kommer till brudar och push? Har Du testat att hänga med några från forumet eller som diggar pickup överlag. Vad har du för kravbild?
"Do you mind if I sit back a little?
Because your breath is bad- it really is."

- Donald Trump, to Larry King, on CNN'S "Larry King Live".
2013-12-20,09:42,
Inlägg: #3
RE: Ett dilemma med att fixa nya vänner
(2013-12-20,02:07)Sex Intelligence Skrev: Har med tiden sagt upp kontakten med många gamla barndomsvänner/chodes, deras sociala förmåga har stannat kvar sen innan medans jag har utvecklats framåt extremt vilket gör att det blir problem.

Att skaffa nya homeboyz är inte så lätt som man trodde, sure jag gymmar för 4 året och har ett viss status tack vare det, men de flesta boysen jag försöker connecta med på gymet verkar inte vara såpass seriösa nog, känns som att dom bara kan vara mina gymbuddies men inget mer då de drar sig oftast undan när jag invitar för häng/fest.

Helt ärligt är det lättare att fixa brudar än att fixa nya vänner. De flesta dudes hänger bara med sina gäng sen länge tillbaka, känns som "bara vi o dom andra"

På ett sätt känns som att chodes/betas har det lättare i den fronten.

Den här issuen börjar växa, nu är det bara jag o min närmsta buddy som oftast är öppna för det mesta. Känner därför att jag får ta tag i detta upprepande scenariot .

Hoppas på ett mirakel svar

Du har alltså frivilligt sagt upp vänskapen med barndomskompisar, för att de inte utvecklas en sak som DU värdesätter, vilket är social förmåga?

Troligen har du inte varit så jäkla bra kompis med dessa killar, för då hade du inte sagt upp vänskapen med dom lixom.

Jag har barndomskompisar jag känt sedan jag var 1år, samt sedan jag var 10år och vissa sedan jag var 15år.. Dom kommer alltid vara mina vänner, oavsett vilket intressen jag har samt dom har.


Att du ens kan med att klaga på att personer inte har tillräkligt med socialförmåga för att du ska "godkänna" dom är ju jävligt LOL, men tanke på att du gör en tråd där du frågar hur man får nya vänner. Eller?


Är det pickup kompisar du vill ha, personer du ska sarga med? Isåfall bör du träffa någon här på forumet som har samma ambitioner, gör det ni båda är intresserad av, om du tror att du kan tvinga på dina barndomskompisar ett intresse som du har(pickup) och sedan dissa dom bara för dom inte vill så tänker du helt fel.


Själv tycker jag det är bus enkelt att skaffa nya vänner, träffar många genom andra vänner, genom datorspel, genom pickup, har tamej fan t.o.m träffat killar på krogen jag blivit vän med.

Kan ge några simpla tips.
*Ge mycket värde, ta lite värde.. Dvs, säg till dom va du tycker är bra me dom, tycker du de har snygga kläder säg det och vad det är som är snygg med kläderna, men bara genuina saker.
*Skryt ALDRIG, om något, gör tvärttom, var extremt ödmjuk.
*Bjud på dig själv, var den som ser till att kul saker händer, och styr upp
*Hetsa inte folk till att göra saker dom inte vill göra, dom har sina bekvämlighets zoner, och dom väljer själva hur dom vill göra.
*Fråga mycket frågor, ta reda på va dom gillar och koppla ihop det med saker som du gillar.
*När du hittar någon kille du gillar, bjud med han på saker!!
2013-12-20,10:10,
Inlägg: #4
RE: Ett dilemma med att fixa nya vänner
Jag har fortfarande kontakt (vilket är mkt tur men oxå "skicklighet" från min egen sida) med några av mina barndomskompisar som jag blev polare å gick typ hela grundskolan med sen 6års.

Jag har kontakten mest via Mumble (skype-liknande program precis som teamspeak å ventrilo) men nu när det är juletider så kmr dem hem å då har jag möjlighet att umgås irl istället.

Jag hade en kort period då jag var dryg mot dem för jag såg dem som "outvecklade" för de inte höll på med pickup å skit, men vem var egentligen outvecklad? Jo jag.

Jag har arbetskamrater, "pickuppolare", "icke-pickuppolare", marketingpolare, folk jag träffar på gymmet, osv och det går ihop och jag lär mig se det goda och fina hos alla dem och uppskatta det.

Det viktigaste jag lärt mig den hårda vägen, är att när man dissar folk för att de inte vill "utvecklas" som en själv vill, så har dem inga problem att dissa en tillbaka å vem förlorar mest på det? Jo, den som dissar.

Alla är olika, alla har olika förmågor näré gäller comfort zone (vissa kan pusha den/pröva nya grejer och andra har mkt svårare för det). Att hitta folk med gemensamma intressen/comfort zone är smart.

Å har man vänner man verkligen värderar, oavsett vilka vägar de tagit här i livet (sjfallet finns en common sense gräns som om någon går å bli hardcore criminal) så bör man respektera, uppskatta å stötta deras väg.

Då finns det oxå en stor chans att de kanske stöttar ens egen väg (pickuprelaterat el ej) med! ^^,
2013-12-20,13:19, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-12-20,13:19 av {2} Player.)
Inlägg: #5
RE: Ett dilemma med att fixa nya vänner
(2013-12-20,02:07)Sex Intelligence Skrev: Har med tiden sagt upp kontakten med många gamla barndomsvänner/chodes, deras sociala förmåga har stannat kvar sen innan medans jag har utvecklats framåt extremt vilket gör att det blir problem.

Att skaffa nya homeboyz är inte så lätt som man trodde, sure jag gymmar för 4 året och har ett viss status tack vare det, men de flesta boysen jag försöker connecta med på gymet verkar inte vara såpass seriösa nog, känns som att dom bara kan vara mina gymbuddies men inget mer då de drar sig oftast undan när jag invitar för häng/fest.

Helt ärligt är det lättare att fixa brudar än att fixa nya vänner. De flesta dudes hänger bara med sina gäng sen länge tillbaka, känns som "bara vi o dom andra"

På ett sätt känns som att chodes/betas har det lättare i den fronten.

Den här issuen börjar växa, nu är det bara jag o min närmsta buddy som oftast är öppna för det mesta. Känner därför att jag får ta tag i detta upprepande scenariot .

Hoppas på ett mirakel svar

Funkar utmärkt att prata med killar på krogen. Var så chill och skön att det känns normalt att prata med en kille. Gör det normalt för dig själv att kunna adda någon på facebook eller ta ett nummer för att t.ex. styra efterfest.

(2013-12-20,09:42)illdan Skrev: Du har alltså frivilligt sagt upp vänskapen med barndomskompisar, för att de inte utvecklas en sak som DU värdesätter, vilket är social förmåga?
Grym post +1

Har du nån gång testat snabba connections så att han kan winga dig när du öppnar ett set år er? Eller tänker du att du öppnar ett set "för mig själv"?
2013-12-21,00:44,
Inlägg: #6
RE: Ett dilemma med att fixa nya vänner
(2013-12-20,09:42)illdan Skrev: Du har alltså frivilligt sagt upp vänskapen med barndomskompisar, för att de inte utvecklas en sak som DU värdesätter, vilket är social förmåga?

Troligen har du inte varit så jäkla bra kompis med dessa killar, för då hade du inte sagt upp vänskapen med dom lixom.

Jag har barndomskompisar jag känt sedan jag var 1år, samt sedan jag var 10år och vissa sedan jag var 15år.. Dom kommer alltid vara mina vänner, oavsett vilket intressen jag har samt dom har.


Att du ens kan med att klaga på att personer inte har tillräkligt med socialförmåga för att du ska "godkänna" dom är ju jävligt LOL, men tanke på att du gör en tråd där du frågar hur man får nya vänner. Eller?


Är det pickup kompisar du vill ha, personer du ska sarga med? Isåfall bör du träffa någon här på forumet som har samma ambitioner, gör det ni båda är intresserad av, om du tror att du kan tvinga på dina barndomskompisar ett intresse som du har(pickup) och sedan dissa dom bara för dom inte vill så tänker du helt fel.


Själv tycker jag det är bus enkelt att skaffa nya vänner, träffar många genom andra vänner, genom datorspel, genom pickup, har tamej fan t.o.m träffat killar på krogen jag blivit vän med.

Kan ge några simpla tips.
*Ge mycket värde, ta lite värde.. Dvs, säg till dom va du tycker är bra me dom, tycker du de har snygga kläder säg det och vad det är som är snygg med kläderna, men bara genuina saker.
*Skryt ALDRIG, om något, gör tvärttom, var extremt ödmjuk.
*Bjud på dig själv, var den som ser till att kul saker händer, och styr upp
*Hetsa inte folk till att göra saker dom inte vill göra, dom har sina bekvämlighets zoner, och dom väljer själva hur dom vill göra.
*Fråga mycket frågor, ta reda på va dom gillar och koppla ihop det med saker som du gillar.
*När du hittar någon kille du gillar, bjud med han på saker!!

Nu är det inte så att jag frivilligt har avbrutit vänskapen med dem, jag fick helt enkelt nog av deras omanliga attityder som jag inte tyckte var okej. En satt bara hemma arbetslös o var dryg med sitt battlefield spelande, en annan hade upprepande gånger betett sig dåligt med att vara dräggig o full upprepande gånger på mina fester tills jag sa stopp, sen den trejde givetvis blev en toffelmania som bara tacka nej för att han ska vara med TJEJEN (som är ful som stryk)

Vad jag vill är att hitta mera öppna personer som giver positiv energi och är ON än den dära njaaa/vi får se typen. Ibland klickar jag med några dudes men dom brukar oftast säga att nånting dyker upp så fort jag försöker styra upp nått.

Mitt mål är att hitta en stabil entourage crew som man kan ha good times med.
2013-12-22,12:48,
Inlägg: #7
RE: Ett dilemma med att fixa nya vänner
(2013-12-20,13:19)Player Skrev: Grym post +1

Har du nån gång testat snabba connections så att han kan winga dig när du öppnar ett set år er? Eller tänker du att du öppnar ett set "för mig själv"?

Jag gillar i princip alltid att öppna själv! Sen har jag försökt flera gånger att hugga nån kille nära och få han prata med mitt targets kompis! Men detta funkar inte då 95% av svenska killar är blyga och inte alls som oss "Pua-guys"


Det är många gånger jag snackar med killar, sen öppnar tjejer och "kastar" tjejerna på dom... Det funkar inte, dom är för blyga, handlingsförlamade och vet inte va dom ska säga lixom.
2013-12-22,16:33,
Inlägg: #8
RE: Ett dilemma med att fixa nya vänner
(2013-12-22,12:48)illdan Skrev: Jag gillar i princip alltid att öppna själv! Sen har jag försökt flera gånger att hugga nån kille nära och få han prata med mitt targets kompis! Men detta funkar inte då 95% av svenska killar är blyga och inte alls som oss "Pua-guys"


Det är många gånger jag snackar med killar, sen öppnar tjejer och "kastar" tjejerna på dom... Det funkar inte, dom är för blyga, handlingsförlamade och vet inte va dom ska säga lixom.

Har liknande erfarenheter så vet vad du menar Wink
2014-01-01,17:38,
Inlägg: #9
RE: Ett dilemma med att fixa nya vänner
Jag tror fan det viktigaste med att skaffa nya vänner är att kunna öppna upp och bjuda på sig själv, hur "bra" är du på det?
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2014-01-02,01:12,
Inlägg: #10
RE: Ett dilemma med att fixa nya vänner
(2014-01-01,17:38)Evilvalle Skrev: Jag tror fan det viktigaste med att skaffa nya vänner är att kunna öppna upp och bjuda på sig själv, hur "bra" är du på det?

Det vanliga med mig brukar oftast vara att öppna samtal om gemensamma intressen och mål i livet, sen därefter brukar man vara bekväm med att prata med personen nästa gång.

Det hade dock varit nice om en annan person kom fram och bjuda på sig men det händer VÄLDIGT sällan kan jag säga, kan ej minnas att jag blivit bjuden på något aktivitet. Man funderar ibland om de flesta majoriteten är verkligen så lata eller inbillade i sig själva utan att våga ta steget med främmande människor.

Finns också personer som bara ringer/styr enbart 1/5 utav relationen även om du är så awesome och öppen av dig, men slutar med att du inte pallar mer med dom.

Så yeah, hur sköter du sånt valle den onde? Smile


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Fixa ligg som snabbast Sex Intelligence 17 5,668 2017-03-26,14:51
Senaste inlägg:: Sex Intelligence
  Dilemma med brud och mitt beteende! Madrock 13 5,420 2013-03-04,22:35
Senaste inlägg:: Madrock
  Pull två olika tjejer som är vänner (samma kväll) manwhore 1 698 2012-10-03,18:30
Senaste inlägg:: manwhore

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}