LÄNGE LEVE EVILVALLE! o7
Använda sig av mentorer
2013-12-28,17:20,
Inlägg: #1
Använda sig av mentorer
Hör gång på gång vikten av att ha en god mentor för att öka sin utveckling men vad är det dem egentligen menar med det?

Skall det vara en verklig person som jag kontaktar då och då och har "utvecklingssamtal" med?

Ska det vara nån som jag inte har kontakt med utan bara ser upp till och studerar?

Det känns som om första alternativet är bäst men hur skall man hitta en sådan? Har hittat ett gäng inom personlig utveckling och NLP men dem kostar ju ca 20 000 att ha för konsulting.

Har förövrigt en kompis här i min hemstad som jag träffat som håller på med inner game också. Hur skall vi kunna hjälpa varandra för att hjälpa varandra att utvecklas? Några övningar?
2013-12-28,17:45,
Inlägg: #2
RE: Använda sig av mentorer
En mentor är någon person som redan har uppnått det du vill uppnå.

Fördelen med mentorer är att dem kan se vart du är i utvecklingskurvan och hindren och utmaningarna du har framför dig som kanske för dig är osynligt men ändå blockerar din utveckling.

Mentorer kan därmed ge dig nästa steg du måste ta i din utveckling för att komma närmare målet som dem redan nått som du vill uppnå.

Detta innebär då att du måste bestämma för dig själv vad just du vill uppnå specifikt och sedan hitta någon person som redan uppnått detta, ta kontakt med dem, bli polare med dem och berätta för dem att du vill lära dig av dem.
2013-12-28,17:48, (Detta inlägg ändrades senast: 2013-12-28,17:51 av {2} Evilvalle.)
Inlägg: #3
RE: Använda sig av mentorer
Mentorer kan vara riktigt grymt att ha. Personligen hade jag aldrig någon och lyckades rätt fint ändå. Det bästa är om man har någon polare eller nån man iaf känner lite halvt som är duktig på detta som kan hjälpa en, annars kan det nog troligtvis bli en hel del pengar.

Förresten, nu ljög jag. Jag hade visst en form av "mentor", eller ja, iaf som presenterade mig för allt detta och öppnade upp mina ögon. Innan dess trodde jag inte ens att detta var något man kunde bli bra på, såg det mer som att "endra har man det, eller inte", samt att allt handlade om pengar/utseende etc. När jag insåg att det inte var på det viset så öppnades en helt ny värld för mig och denna gnista slog igång en enorm motivation som gjorde att jag läste och testade det mesta som besatt under ett antal års tid, troligtvis därför jag inte behövde någon som hjälpte mig hela tiden på vägen.
[SIGPIC][/SIGPIC]
You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams.
2013-12-28,18:34,
Inlägg: #4
RE: Använda sig av mentorer
Jag tror att en mentor kan skynda på din personliga utveckling men du kan även uppnå samma resultat på egen hand bara det att det tar lite längre tid. Alla människor är olika så därmed har de flesta olika gamestil som funkar bäst, vissa uppnår fantastiska resultat genom att köra "Simple pickup" stilen, medan andra får samma resultat genom att köra "BadBoy" stilen. Jag skulle rekommendera dig att Läsa "Real World Seduction" av Swingcat och möjligtvis några Best of artiklar här på forumet sen är det bara att gå ut och nöta och testa vilken stil som funkar bäst för dig.
Stay calm and play some beerpong
2013-12-29,01:43,
Inlägg: #5
RE: Använda sig av mentorer
Att fixa dom små: "do och don't" detaljerna när man t.ex. är på krogen kan vara guld värt om man inte har sitt shit fixat. Då tänker jag framför allt av naturen: "prata högre", "luta dig bakåt lite mer", "belöna med investering först efter hon hookat" osv..

När det kommer till att ha ett awesome liv är det mer: "tro inte på allt du läser". Många som är duktiga på game är rätt skadade i både huvud och själ och har för det mesta inga liv man vill eftersträva själv.
2013-12-31,02:04,
Inlägg: #6
RE: Använda sig av mentorer
Har många gånger haft en mentor när jag börjat med nån ny grej som jag gått in för att utvecklas i. Och det har varit till oerhörd hjälp, som en extra hand som kan hjälpa en att kompensera ens brister så att man presterar riktigt högt. Sen när man fått den hjälpen i början kan man köra på själv och fortsätta att bli bättre. Skaffa en wingman som är mycket bättre än dig, gärna en som är expert på dina största brister, då är det lättare att hänga med, och göra de svåra momenten om och om igen tills du lärt dig det och kan göra det naturligt.


Möjligen relaterade ämnen...
Tråd: Skapare Svar: Visningar: Senaste inlägg:
  Använda nofap-"powers" till annat? fisk 14 5,710 2016-11-20,13:57
Senaste inlägg:: plague

Hoppa till:


Användare som tittar på tråden: 1 Gäst(er)
{myadvertisements[zone_2]}